Mój chwalebny plik .doc o nazwie "Bohaterowie" liczy sobie około 80 stron, więc będę je wam dawkował stopniowo. Nie chce mi się układać jakiegoś klucza, więc lecę z listy. Te pierwsze (postacie) pod względem technicznym są opisane gorzej od nowszych, no ale cóż.
1. Kalt (Żywiołak Wody; wym. „kalt”)
Damn will be those who distract me – Kalt the Water Element
Kalt to bardzo ciekawa persona. Jest żywiołakiem wody. Bardzo-dawno-temu – przyjmujemy cztery i pół miliarda lat – Herazou Stwórca Wszechrzeczy powołał do istnienia 7 żywiołaków. Ogień, Woda, Ziemia, Powietrze, Śmierć, Umysł i Magia. Kalt jest najstarszy z „rodzeństwa”, choć to tylko różnice minutowe. Na pewno jednak dysponuje największą z nich wszystkich potęgą. Panuje nad wodą – jest jej „ojcem” i panem. To też uczeń pierwszego i jak na razie najlepszego maga świata – Przodka Sandro. Kalt posiada wielce ciekawą i pożyteczną zdolność do asymilacji cząsteczek wody. Wrzucony do oceanu może stać się istotą wielkości wieżowca. Jest też całkowicie anamorficzny, dzięki czemu wygląda dokładnie tak jak chce. Kalt jest też Kronikarzem Gildii Mrocznych Zabójców, skupiającej wszelkich bohaterów organizacji o sile i pozycji dorównującej najpotężniejszym państwom świata.
Tytuły – Żywioł Wody, Strażnik Wody
Pochodzenie – Pierwotne Ziemie Herazou
Profesja – Władca Żywiołu Wody, agent Gildii
Waga – około 15 kilogramów
Wzrost – najczęściej 186 centymetrów
Wiek – równoważy powstaniu świata
Zdolności Magiczne – w zasadzie nieograniczone. Kalt czerpie siłę z żywiołu wody, ale sam jest tegoż żywiołu uosobieniem.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – Najpopularniejszą formą Kalta jest wysoki człowiek o niebieskiej, bezwłosej skórze. Cóż, w zasadzie to ma tylko ludzki kształt. Jego głowa ma wiele rybich cech, jak wielkie, niebieskie oczy bez powiek. Posiada też szerokie, przypominające płetwy uszy. Kalt często nosi długi czarny płaszcz zapinany pod szyję. A praktycznie nosi go zawsze, co może dziwić u istoty zmieniającej kształty.
Preferowana broń ręczna – Kalt potrafi dostosować swoje ręce do walki. Mimo wodnej struktury ciała, potrafi ranić.
Preferowana broń dystansowa – magia
2. Nimrodel (Elf – Demon; wym. „nimrodel”)
Fear the might of power that lay in this world roots... – Nimrodel the Hell Princess
Nimrodel jest córką królowej mrocznych elfów Lunariany i demonicznego lorda Terrorana. Wdała się z wyglądu w matkę, z charakteru w ojca. Tak więc tak fioletowoskóra elfka jest olśniewająco piękna, ale ma diaboliczny charakter i potężną moc magiczną. Uczennica jednego z najpotężniejszych magów wszechczasów – żywiołaka Kalta. Nauczał ją nie tyle zaklęć czy formułek, ale kontroli nad pierwotną, czystą Mocą. Nimrodel najczęściej przebywa ze swym najlepszym przyjacielem Svitkonem w jego leżu, gdzie pomaga mu na jego drodze do nieśmiertelności. Jest Księżniczką Piekła i drugim w kolejności następcą tronu Terrorana – pierwszym jest oczywiście jej starszy brat. Niemniej, jako członek Gildii Mrocznych Zabójców Nimrodel pozostaje w gotowości bojowej. Może nie ma za sobą zbyt wielkiej liczby misji, ale to ceniony i potężny mag.
Tytuły – Księżniczka Piekła
Pochodzenie – Otchłań
Profesja – księżniczka demonów, mag, agent Gildii
Waga – 56 kilogramów
Wzrost – 165 centymetrów
Wiek – 323 lata
Zdolności Magiczne – Nimrodel nie używa żadnych zaklęć. Zamiast tego, manipuluje dziką, czystą Mocą. Jest przez to niebezpieczniejsza i potężniejsza niż spora większość magów na świecie.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – Standardowym ubiorem Nimrodel jest czarny kirys, płócienna koszula oraz długi, wełnisty płaszcz – również czarny.
Preferowana broń ręczna – Nimrodel gardzi walką wręcz, używa zamiast tego kilku ciekawych mocy dotykowych lub eliksirów.
Preferowana broń dystansowa – magia.
3. Reptilion (Jaszczuroczłek; wym. „reptilion”)
I’m the prophet of the justice and order – Reptilion the Seer
Reptilion. Imię, które jednym nic nie mówi, innym mówi wszystko a jeszcze innym zapełnia bieliznę...jeśli wiecie o co chodzi. Reptilion to bowiem założyciel Gildii Mrocznych Zabójców, jej pierwszy i obecny mistrz i zarządca. To najstarszy z żyjących jaszczuroludzi, może poza jednym Jormungardem, którego wieku nie da się określić. Jego – to jest Reptiliona – moc psioniczna jest praktycznie nieograniczona. Mimo tej siły umysłu, która znaczy więcej niż tysiąc żołnierzy, Reptilion jest jedynym członkiem Gildii, który nie pracuje w terenie. Zajmuje się „papierkową robota” i porządkowaniem spraw wraz z Kronikarzem Gildii, aby cały jej mechanizm działał jak powinien. Uważa, że jego życiowym celem jest utrzymanie świata w równowadze, bez względu na nic. I przez 1000 lat mu się udaje.
Tytuły – Wieszcz, Prorok Ładu i Sprawiedliwości
Pochodzenie – Xen’Drik
Profesja – założyciel Gildii, psionik, duchowy przywódca jaszczuroludzi
Waga – 73 kilogramów
Wzrost – 183 centymetrów
Wiek – około 1200 lat
Zdolności Magiczne – Reptilion jest jednym z najpotężniejszych żyjących psioników, ale nie posiada zdolności magicznych.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – Reptilion, jako pierwotny jaszczuroczłek obdarzony jest twardą skórą, pokrytą w całości niebieską łuską. Jego oczy świecą nieziemskim blaskiem – zawsze i niezależnie od jego woli. Nosi on skórzaną zbroję, spodnie z garbowanej, czarnej skóry, wysokie buty o złotawej barwie i narzuca na ramiona kawałek wygarbowanej skóry, który na upartego można nazwać kapturem – tylko, że głowy to on nie osłania.
Preferowana broń ręczna – Kieł Węża – długi miecz, podarunek od Svitkona. Trzymany w eleganckiej, stalowej, hebanowo czarnej pochwie.
Preferowana broń dystansowa – Psionika. Reptilion potrafi przesuwać przedmioty i istoty, stać się niewidzialny, rozpętać pożar, wbić ścianę we wroga czy wroga w ścianę...
4. Svitkon (Slaad; wym. „sfitkon”)
When I unleash the power of Chaos, I will be immortal! – Svitkon the Horrid
Svitkon jest czarnym slaadem. Jego największą ambicją i życiowym celem jest...nieśmiertelność. Niby nic oryginalnego, ale Svitkon powoli i systematycznie osiąga ten cel. O dziwo, pozostaje on na usługach elfickiego króla Thuremnala. Jest on jednym z tzw. Skrzywionych – złych istot służących dobru (dobre diabły, dobre slaady itp.). Svitkon poświęcił się studiom magicznym i treningowi fizycznemu. Stoczył w swym życiu jednak mało walk. Cały czas prowadzi badania nad nieśmiertelnością. Wolne chwile spędza ze swoją przyjaciółką Nimrodel. Svitkon to jeden z „uśpionych” agentów Gildii – „cichych, lecz zabójczych”, jak to kiedyś ktoś określił.
Tytuły – Poszukiwacz, Straszliwy
Pochodzenie – Wiecznie Zmienny Chaos Limbo
Profesja – badacz nieśmiertelności, agent Gildii
Waga – około 200 kilogramów
Wzrost – 243 centymetry
Wiek – około 600 lat
Zdolności Magiczne – Svitkon doskonalił zdolności magiczne slaadów i uczył się zaawansowanej magii chaosu.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – Svitkon nie nosi żadnego ubioru, pokryty jest tylko grubą, guzkowatą skórą czarnego slaada. Na nadgarstkach ma potężne, kostne szpony. Jego pysk jest spłaszczony i przypomina żabi – jak u każdego slaada.
Preferowana broń ręczna – kostne szpony na nadgarstkach. Svitkon wzmacniał je sobie tylko znanymi sposobami, ale wyglądem nie różnią się od zwykłych szponów czarnego slaada.
Preferowana broń dystansowa – magia chaosu lub podmuch gorączki. Podmuch gorączki to dystansowa forma rozprzestrzeniania choroby zwanej gorączką slaadów. Zakażony, któremu nie udzielono pomocy po kilku dniach zmienia się w czerwonego slaada. Jeśli potrafił posługiwać się magią – zamienia się w zielonego slaada.
5. Zanthos (Retromanta; wym. „zantos”)
Boxes! Boxes! I’ll turn you to boxes! Muahahaha! – Zanthos the Psychomage
Zanthos Psychomag, najstraszliwszy i najbardziej wpływowy z nienormalnych tego świata. To jeden z retromantów – odmiany jaszczuroludzi, których organizmy zmieniają każdą magię na niestabilną energię chaosu i odrzucając ją w pechowego maga. To, co czyni Zanthosa wyjątkowym to jego wielki talent do magii...i brak jakiegokolwiek instynktu zachowawczego czy zrównoważonej psychiki. Nie jest psychopatą czy coś w tym stylu, bardziej przypomina raczej potulnego, ograniczonego osobnika, która chce się bawić – tylko on w swoich „zabawach” korzysta z potężnej magii, pomocy straszliwych potworów i innych „dziwnych rzeczy”, dzięki czemu wielu jego mimowolnych towarzyszy roszad skończyło jako karma dla tajemniczego Pijo-Stwora, swoistego „pieska” Zanthosa. Tak więc mówiąc krótko – to, że Zanthos nie jest normalny, czyni go jeszcze bardziej niebezpiecznym.
Tytuły – Psychomag, Retromanta
Pochodzenie – Xen’Drik
Profesja – anormalny mag
Waga – 67 kilogramów
Wzrost – 171 centymetrów
Wiek – około milenium
Zdolności Magiczne – Zanthos to tak zwany metamag – potrafi zmieniać strukturę najrózniejszych tworów a także sprowadzać je z innych wymiarów. Ma też dobrą rękę do zwierząt – dziwnym trafem jednak jego zwierzątka są często niebezpieczniejsze do smoków.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – Zanthos to nie za wysoki jaszczuroczłek o zielonych, drobnych łuskach i wiecznie rozbieganym spojrzeniu. Nosi tylko szatę z bezdennymi kieszeniami, która zmienia kolory i jest głównym źródłem jego dziwnych „zabawek”.
Preferowana broń ręczna – to, co akurat wyciągnie z kieszeni.
Preferowana broń dystansowa – magia ofensywna
6. Genn Szara Grzywa (Kariatydańczyk; wym. „gen szara grzywa”)
Is it time? Time to kill, shatter and set them aflame? Yeah! – Genn Grey Crest
Genn Szara Grzywa jest najsilniejszym znanym śmiertelnikiem. Przewyższa siłą też niejedną nieśmiertelną istotę. Choć to tylko siła fizyczna, Genn obdarzony jest strachem jak świat długi i znany jako „Nemezis Wszystkich Nacji”. Ten łamacz smoczych szczęk ma talent do pakowania się w najróżniejsze kłopoty. Często uchodzi z nich cało, więc pakuje się w kolejne, i kolejne... To bardzo barwna postać i można o nim prawić prawdziwe sagi. Wiele widział, więcej robił. To pijak i żartowniś. Dziś, choć stary, ciągle pakuje się w nowe kłopoty, pijąc, walcząc, pijąc, walcząc...i tak w kółko. A wszystko to z siłą, werwą i niezmąconą odwagą oraz spokojem. Wielu chciałoby mieć tak szczęśliwą starość, jaką cieszy się ów wódz górskich gnolli. Starość, którą ów gnoll spędza też jako członek Gildii Mrocznych Zabójców
Tytuły – Bojownik o Cokolwiek, Berserker z Kariatydu, Pijany Wilk
Pochodzenie – Kariatyd
Profesja – władca Kariatydu, bojownik o cokolwiek, agent Gildii
Waga – 120 kilogramów
Wzrost – około 220 centymetrów
Wiek – około 270 lat
Zdolności Magiczne – Genn nie przejawia żadnych zdolności magicznych.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – Genn to potężnie zbudowany gnoll górski i wódz tejże podrasy Synów Wilka. Wiecznie uśmiechnięty, rozbawiony i często – gęsto w „stanie po spożyciu” szary gnoll rusza w swe misje najczęściej tylko w skórzanej, wysłużonej czarnej kamizeli na grzbiecie i spodniach ze skóry. Jego błękitne oczy z nadzieją patrzą na horyzont w poszukiwaniu wrażeń...
Preferowana broń ręczna – Młot Gromu lub własna siła fizyczna.
Preferowana broń dystansowa – Skok do walki wręcz albo wystrzał z shotguna – zakładając, że weźmie go na „akcję”.
7. Nekros (Lodowy Upiór; wym. „nekros”)
Cold is the greatest killer. I’m as cold as death – Nekros Soulburner
Nekros był kiedyś orkiem. Dawno temu. Został „przetworzony” przez Króla Lisza z powodu zagrożenia, jakim był Merciless. Nekros jest teraz obdarzony sporą mocą magiczną i niezgorszą siłą fizyczną. To wyprana z uczuć machina do zabijania. Sojusze, które zawiązywał, nie trwały długo. Stoczył kilka batalii ze swym „wrogiem rasowym” – Mercilessem. Parę razy nawet wygrał. Jest Strażnikiem Tronu Mrozu – i tylko jego. To osobisty ochroniarz Nehr’zula.
Tytuły – Miażdżący Czaszki, Strażnik Tronu Mrozu, Spalacz Dusz
Pochodzenie – Rozszarpany Świat Draenoru
Profesja – Strażnik Tronu Mrozu
Wzrost – około 200 centymetrów
Waga – około 60 kilogramów
Wiek – powoli dochodzi do 3 milenium
Zdolności Magiczne – Nekros to mistrz magii lodu. Jest w stanie zmrozić każdy materiał czy istotę do temperatury zera absolutnego, aby później rozbić ją w pył. Potrafi się też teleportować na krótkie odległości.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – Nekros jawi się śmiertelnikom (i nieśmiertelnym też) jako szkielet ledwo widzialny pod lodowymi płomieniami, wypełniającymi niebieskawo – biały pancerz. Napierśnik ten wykonany jest z lodu. Hełm przypomina trochę koronę Nehr’zula, stwórcy i pana Nekrosa.
Preferowana broń ręczna – Przecinacz Żywotów – dwuostrzowy miecz o mrożących właściwościach. Można go „rozerwać” na dwa długie miecze – Ostrza Zimy.
Preferowana broń dystansowa – magia lub teleportowanie się w pobliże wroga.
8. Merciless (Upiór Spaczni; wym. „mersiless”)
If the Horsemen of Apocalypse will fail – I’m ready – Merciless
Merciless to istota stworzona przez Tezzetha. Jest właściwie konstruktem złożonym z 3000 dusz. Z tych trzech tysięcy tylko trzy są wyjątkowe i mogą wpływać na swe wspólne ciało. Dobra dusza należy do krasnoludzkiego króla, który poległ broniąc swego ludu przed demonami Tezzetha. Neutralna dusza to elficki czarodziej, który zginął podczas walki z demonami w jakiejś zapomnianej świątyni. Zła dusza to demon Khorna – Boga Krwi. Merciless zachował pamięć elfa i krasnoluda. Jest w zasadzie istotą smutną i zgorzkniałą. Ducha walki odzyskuje właściwie tylko podczas potyczek ze swym „wrogiem rasowym” – Nekrosem. Jego moc magiczna i fizyczna zdaje się nie mieć ograniczeń. Sam Merciless występuje też w aż pięciu formach – elfickiej, demonicznej, krasnoludzkiej i dwóch hybrydowych. Krasnoludem „jest” sporadycznie, a formy hybrydowe przyjmuje często przypadkowo i od wielkiego dzwonu. Jako że wszystkie jego osobowości „w jednym stoją domu”, Merciless często zachowuje się zupełnie inaczej niż sugerowałaby jego natura i sens istnienia. Ciekawe tylko, czemu upiór nie mówi o sobie w liczbie mnogiej?
Tytuły – Posłaniec Chaosu, Jeździec Spaczni
Pochodzenie – Chaosyckie Pustkowie Spaczni
Profesja – posłaniec Tezzetha
Wzrost – przedział 130 – 270 centymetrów
Waga – nie wiadomo
Wiek – nieznany, ale na pewno starszy od Nekrosa
Zdolności Magiczne – Merciless posiada wiele potężnych zdolności. Potrafi latać, zmienia też swoje formy. Forma demoniczna daje mu niezwykły potencjał fizyczny. Forma elficka daje mu dostęp do magii. Forma krasnoludzka zmienia jego charakter.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – w swej elfickiej formie Merciless wygląda jak szkielet gnolla zakuty w czerwony pancerz płytowy, z pominięciem hełmu i rękawic. Cały otoczony jest zielonkawymi płomieniami, a prawa ręka od obojczyka do szkieletowej dłoni owinięta jest łańcuchem, bronią i znakiem rozpoznawczym upiora ze Spaczni. W formie krasnoludzkiej wygląda jak szkielet krasnoluda otoczony niebieskawymi płomieniami, które formują się też w brodę. Dzierży on złotawy pawęż i mistrzowsko wykonany topór bojowy o podwójnym ostrzu. Demoniczna forma wygląda trochę jak szkielet krokodyla, na który gdzieś w połowie ciała nałożono korpus nierogatego demona. Używa do walki swych potężnych łap i kłów. Istnieją jeszcze dwie „hybrydowe” formy Mercilessa, niezwykle rzadkie – pierwsza to elficka postać okolona czerwonymi płomieniami, opanowana przez demonicznego ducha, pozbawiona magicznych zdolności. Druga zaś to postać demoniczna okolona fioletowymi płomieniami, opanowana przez elfickiego ducha, obdarzona zdolnościami magicznymi.
Preferowana broń ręczna – łańcuch (elf); topór bojowy (krasnolud); wielkie szpony i kły (demon)
Preferowana broń dystansowa – magia, ognie piekielne, czasami podleci do wroga
9. Worgołak (Przodek)
Imagine the furious creature. Imagine that it’s immortal. Then name it Wereworg – Wereworg
Worgołak jest dla gnolli kimś w rodzaju żywego świętego. Tak naprawdę nie jest gnollem, ale posłańcem samego Herazou, który miał doprowadzić do świetności ulubioną rasę tego boga. Worgołak przybiera postać wielkiego, czarnego gnolla o czerwonych oczach. Upodabnia go to właśnie do worga. Worgołak posiada dwa miecze z księżycowego srebra i adamantowy pancerz. Pancerz ów dostał od sławnego awanturnika, Jaguarołaka zwanego Kingiem. Worgołak bardzo poważnie traktuje swoje zadanie – nic nie może stanąć mu na drodze. Jest nieśmiertelny – z każdą swoją śmiercią wraca potężniejszy. Ten efekt utrzymuje się przez około 15 minut – później Worgołak wraca do normalnej formy. Siłą, szybkością i wytrzymałością nie różni się za bardzo od regularnie trenującego tężyznę fizyczną gnolla – tyle że bez treningu.
Tytuły – Nieśmiertelny, Czarny Gnoll
Pochodzenie – Pierwotne Ziemie Herazou
Profesja – posłaniec Herazou
Wzrost – około 210 centymetrów
Waga – około 100 kilogramów
Wiek – równoważy się z powstaniem rasy gnolli.
Zdolności Magiczne – Worgołak nie wykazuje żadnych zdolności magicznych, poza rykiem który magicznie potęguje strach – ale go nie wywołuje.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – Worgołak w swej gnollowej postaci czarny pancerz z adamantu, podarunek od Jaguarołaka Kinga. Pancerz ten składa się z napierśnika, naramienników z kolcami, stalowych butów i ciasnych spodni z ciemnej skóry. Przodek ten nosi również długie, białe włosy, które najczęściej ciasno wiąże. Miecze spoczywają przytroczone przy pasie, zaś nóż spoczywa w pochwie umieszczonej gdzieś w okolicach biodra.
Preferowana broń ręczna – dwa miecze z księżycowego srebra o segmentowej budowie. Ta broń jest niesamowicie ostra i potrafi się wydłużać, co czyni z niej też wielce użyteczny „bicz z żyletek”, jak je (miecze) kiedyś określił Genn.
Preferowana broń dystansowa – nóż do rzucania, który zawsze wraca do Worgołaka.
10. Wolfrick (Lodowy Upiór; wym. „wolfrik”)
I’m only cleaner here. I clean those who deserve it, hehe... – Wolfrick
Wolfrick jest Orędownikiem Korony Lodu. Zajmuje się więc obroną całego lodowca Northrend, za wyjątkiem Tronu Mrozu – zań odpowiada Nekros. Wolfrick rzadko robi cokolwiek. Pojawia się jako szkielet otoczony mrokiem, skrywający się pod czarno - niebieskim płaszczem bez kaptura. Czaszka Wolfricka to czaszka wilka z wielkimi, kostnymi uszami i czerwonymi kulami zamiast oczu. Jako jedyny z Lodowych Upiorów (poza Nekrosem) opuszcza Northrend. Potrafi się zmieniać w błękitnego smoka. Potajemnie współpracuje z Gildią.
Tytuły – Orędownik Korony Lodu, Zmiennolicy
Pochodzenie – Lodowe Pustkowie Northrendu
Profesja – Orędownik Korony Lodu
Wzrost – około 190 centymetrów
Waga – niewiadomo
Wiek – niewiele młodszy od Nekrosa.
Zdolności Magiczne – Wolfrick zna się bardzo dobrze na wszelkich rodzajach magii – nawet na magiach „dobrych”. Potrafi też poliformować się w błękitnego smoka.
Informacje o wyglądzie i ubiorze – czarno – niebieska szata spowita w mroku.
Preferowana broń ręczna – Język Lodowego Smoka – miecz długi, w całości wykonany z lodu. Podobno nasycono go smoczą krwią. Wolfrick używa też kolczastych rękawic – jego siła pozwala mu przebijać marmurowe ściany.
Preferowana broń dystansowa – magia lub Kły Lodowego Smoka – zamrażające ofiarę strzałki do rzucania.