Style WalkiSą tu wymienione wszystkie style walki- są one kwintesencją bycia wojownikiem, stanowią pewnego rodzaju odpowiedź na szkoły magii. Poprawiają one zdolności we władaniu wybranym rodzajem oręża, możemy również za punkty furii używać specjalnych ciosów. Są tu wymienione jednak ciosy tylko pierwszego poziomu, możliwe jest opanowanie trzech.
---Niedźwiedzi Odrzut Styl ten polega przede wszystkim na wykorzystaniu swojego dobrego uwarunkowania (wzrostu, tężyzny fizycznej itp.), charakteryzuje się wyjątkowo brutalnymi i porywczymi ciosami. W praktyce – Nacieranie na przeciwnika i wykonywanie silnych niesygnalizowanych cięć, z pełnego zamachu.
Zalecane bronie: Topory, Bronie Dwuręczne
Minimalne wymagania ścieżki:Siła - 6
Ciężkie Uzbrojenie - 8
Poziom - 2
Ciosy krytyczne:Przełamanie tarczyPotężne uderzenie wytrącające przeciwnika z równowagi, przełamujące tarcze lub inną formę obrony. Przydatne w walce z dobrze opancerzonym wrogiem.
Obrażenia: -
Celność: 60%
Efekt: W następnej turze przeciwnik ma 0% szans na zablokowanie ataków postaci.
Koszt furii: 3
Uderzenie z pełnego obrotu Używający stylu wykonuje pełen obrót w miejscu lub pełnym biegu, trzymając broń przed sobą. Uderzenie równie skuteczne co nie kontrolowane, łatwo wypaść z równowagi i upaść. Wymaga pełnej koncentracji.
Obrażenia: 1k10 + od broni
Celność: 50%
Efekt: -
Koszt furii: 4
---Obrona PancernikaNajlepszą obroną jest atak, tą zasadę wyznają stosujący ten styl. Bezpardonowe ale przemyślane ataki mieczem i parowanie ciosów tarczą tworzy doskonały styl. Styl ten rozsławili elitarni piechurzy Imperium Gryfa.
Zalecane Bronie: Jednoręczne miecze i topory, tarcza
Minimalne wymagania ścieżki:Siła - 6
Kondycja - 7
Ciężkie Uzbrojenie - 4
Używanie Tarcz - 5
Poziom - 2
Ciosy Krytyczne:SzarżaAtak z pełnego biegu w celu powalenia przeciwnika. Stosujący wystawia tarcze do przodu tak by w razie kontry mógł się osłonić i w końcowej fazie zaatakować.
Obrażenia: 1k6
Celność: 70%
Efekt: Przy udanym ataku: 50% szans na powalenie przeciwnika
Koszt furii: 4
Ogłuszająca Tarcza Stosujący blokuje broń przeciwnika mieczem, po czym wytrąca go z równowagi silnym uderzeniem tarczą. W razie udanego ataku przeciwnik nie ma praktycznie szans na obronę.
Obrażenia: 1k8
Celność: 85%
Efekt: W następnej turze przeciwnik ma 50% szans mniej na zablokowanie ataku.
Koszt furii: 5
---Szał BerserkeraIstoty które nie koniecznie dobrze czują się trzymając w ręku wyważone miecze, czy topory, świetnie odnajdą się w tym stylu. Wszelkiego rodzaju maczugi, pałki czy nawet konary drzew, doskonale nadają się do spełniania założeń tej formy walki. Stosujący dąży do powalenia i ogłuszenia lub zabicia przeciwnika. Jedyna wada tego stylu to szybkość wykonywania ciosów... a właściwie jej brak.
Zalecane bronie: Topory, Miecze dwuręczne, Broń obuchowa dwuręczna
Minimalne wymagania ścieżki:Siła - 8
Ciężkie Uzbrojenie - 5
Oburęczność - 5
Poziom - 2
Ciosy Krytyczne:Wstrząs Potężne uderzenie powalające wszystkich przeciwników wokół wojownika. Możliwość zastosowania jako wyjątkowo brutalna forma dobicia przeciwnika. Potrzeba jednak czasu by wziąć odpowiedni zamach.
Obrażenia: 1k8 + od broni
Celność: 60%
Efekt: Obrażenia otrzymują wszystkie postacie wokół użytkownika.
Koszt furii: 5
Rozpruwający CiosUdane uderzenie charakteryzuje się tym że nie ma możliwości zablokowania go, zazwyczaj zmiata wszystko co ma na drodze... trzeba jeszcze tylko trafić, a z tym jest dużo trudniej.
Obrażenia: 1k10 + od broni
Celność: 70%
Efekt: Przy ciosie nie liczą się modyfikatory uników i tarczy celu.
Koszt furii: 6
---Kąsający MieczStosujący tą formę walki wyróżniają się przede wszystkim wyszkoleniem akrobatycznym i szybkościowym. W założeniu powinno się trzymać przeciwnika na dystans i szybkimi atakami męczyć go. Świetny styl dla tych których warunki fizyczne, nie pozwalają na potężne silne ataki.
Zalecane bronie: Uzbrojenie o małych gabarytach
Minimalne wymagania ścieżki:Mobilność - 7
Zręczność - 6
Lekkie Uzbrojenie - 9
Poziom - 2
Ciosy KrytyczneGrad Ciosów5 ciosów błyskawicznie wyprowadzonych w różne punkty przeciwnika, żeby jednak powalić przeciwnika żaden z ataków nie może być chybiony.
Obrażenia: 1k2 + od broni/cios
Celność: 60%/cios
Efekt: Jeżeli wszystkie ciosy będą udane, wtedy przeciwnik zostaje powalony.
Koszt furii: 5
Taniec ŚmierciTechnika ta od dawna była już propagowana przez Elfickich tancerzy ostrz, uderzenia równie niebezpieczne dla przeciwnika, co dla stosującego. W przypadku nie przewidzianej kontry można narazić się nawet na śmierć, w innym wypadku jest po przeciwniku.
Obrażenia: 1k6 + od broni
Celność: 80%
Efekt: W następnej turze postać otrzymuje dodatkowe 30% szans na przyjęcie wrogiego ciosu.
Koszt furii: 5
---Płonące OstrzaIstoty małe, słabe i nie mające predyspozycji do akrobacji w walce powinny być od razu skazywane na porażkę, jednak gdyby nadmienić przy tym ich szybkość... Styl ten został opracowany właśnie z myślą o tego typu użytkownikach, maksymalnie wykorzystuje szybkość stosującego, jego mały wzrost zmieniając w zaletę. Jedyna wada techniki to wyjątkowo słaba siła ciosów.
Zalecane Bronie: Uzbrojenie o małych gabarytach
Minimalne wymagania ścieżki:Mobilność - 7
Zręczność - 5
Lekkie Uzbrojenie - 8
Poziom - 2
Ciosy KrytyczneBłyskawiczne cięciaOstrza poruszają się z niezwykłą szybkością tak że ich zablokowanie jest niezwykle ciężkie. Trafienie jednak dokładnie tam gdzie się chce jest przy tej prędkości praktycznie nie możliwe.
Obrażenia: 1k6 + od broni
Celność: 65%
Efekt: Przy ciosie nie liczą się modyfikatory uników i tarczy celu.
Koszt furii: 4
Fałszywy atakAtak może nadchodzić z różnych stron, mimo wyglądają na śmiercionośny tylko czasem może wyrządzić krzywdę. Często ten atak wprowadzają w stan zdezorientowania przeciwnika.
Obrażenia: 1k2 + od broni
Celność: 65%
Efekt: Jeżeli cios się uda, przeciwnik otrzymuje w następnej turze modyfikator -2 do Zmysłów.
Koszt furii: 4
---Ukąszenie PająkaW stylu tym idealnie odnajdują się wojownicy którzy lubują się w walce dwoma ostrzami czy toporami. Najważniejsze dla walczącego jest to, by nie wypaść z bojowego rytmu - trzeba atakować praktycznie bez przerwy. Styl wybitnie ofensywny narażony na kontry.
Zalecane bronie: Dwie bronie, najlepiej lekkie
Minimalne wymagania ścieżki:Zręczność - 8
Lekkie Uzbrojenie - 5
Oburęczność - 5
Poziom - 2
Ciosy Krytyczne:Podwójne uderzenieSilny i szybki atak obydwoma broniami naraz, ataki nadchodzą z przeciwnych stron, dlatego tak ciężko je zablokować. Atakujący jest jednak narażony na kontry, ponieważ w momencie ataku całkowicie się odsłania.
Obrażenia: Od obydwu broni
Celność: 70%
Efekt: -
Koszt furii: 4
Przełamanie OstrzaStosujący technikę blokuje uderzenie przeciwnika obydwoma ostrzami po czym wykręca miecz tak by ten wypadł z ręki przeciwnika lub się złamał.
Obrażenia: -
Celność: -
Efekt: 40% szans na wyrwanie broni przeciwnikowi, 5% na złamanie jej
Koszt furii: 5
---Pocałunek ModliszkiTechnika polega na bezwzględnym eliminowaniu przeciwnika po przez zlokalizowanie i zaatakowanie w słabych punktów jego ciała. Ataki nie muszą być wykonywane często, lecz rozważnie i niszczycielsko. Do stosowania tej techniki nadają się wszelkie bronie osadzone na drzewcu.
Zalecane Bronie: Bronie drzewcowe
Minimalne wymagania ścieżki:Zmysły - 7
Siła - 6
Ciężkie Uzbrojenie - 6
Oburęczność - 4
Poziom - 2
Ciosy Krytyczne:Rozpoznanie Wymaga trochę czasu, jednak właśnie ta umiejętność pozwala znaleźć słaby punkt przeciwnika. Stosujący musi być pewny że nic w trakcie rozpoznania mu nie grozi, inaczej nawet nie ma co zaczynać.
Obrażenia: -
Celność: -
Efekt: Rozpoznanie poziomu, umiejętności i cech wskazanej postaci.
Koszt furii: 3
Kierowane UderzenieUderzenie trafia z dużą siła dokładnie w miejsce w które się mierzy, ciężkie do zablokowania, trzeba jednak mieć chwile by móc je przygotować.
Obrażenia: 2k4 + od broni
Celność: 75%
Efekt: -
Koszt furii: 5
---Pazur GepardaZ tego stylu korzystają jedynie wojownicy posługujący się bojowymi rękawicami i innymi tego typu, również walczący wręcz. Ciosy w tym stylu są praktycznie nie do zablokowania, ale jedyną możliwością obrony są częste i przemyślane uniki.
Zalecane Bronie: Bronie naręczne, lub walka pięściami
Minimalne wymagania ścieżki:Mobilność - 7
Zmysły - 6
Walka Wręcz - 9
Poziom - 2
Ciosy Krytyczne:RozerwanieAtakujący uderza w kilka punktów przeciwnika paraliżując go lub osłabiając. By efekt był pełny żaden z ciosów nie może być zablokowany.
Obrażenia: 1k4/cios
Celność: 90%/cios
Efekt: Jeżeli wszystkie ciosy się udadzą, przeciwnik otrzymuje modyfikator -3 do Siły na 1 turę.
Koszt furii: 4
RozpoznanieWymaga trochę czasu, jednak właśnie ta umiejętność pozwala znaleźć słaby punkt przeciwnika. Stosujący musi być pewny że nic w trakcie rozpoznania mu nie grozi, inaczej nawet nie ma co zaczynać.
Obrażenia: -
Celność: -
Efekt: Rozpoznanie poziomu, umiejętności i cech wskazanej postaci.
Koszt furii: 3
---Cnota ŁowcyBronie Miotane także doczekały się swojego własnego unikatowego stylu. Na celności opierają się praktycznie wszystkie założenia stylu. Przeciwnika należy trzymać na duży dystans, cały czas przy tym się przemieszczając.
Zalecane Bronie: Bronie miotane
Minimalne wymagania ścieżki:Zmysły - 8
Broń Miotana - 8
Poziom - 2
Ciosy KrytyczneSnajperski rzutAtakujący oddaje kierowany rzut w przeciwnika. Jeżeli odpowiednio się skupi, rzut może przełamać obronę i trafić dokładnie tam gdzie został rzucony.
Obrażenia: 1k6 + od broni
Celność: 100%
Efekt: -
Koszt furii: 5
Podwójny rzutStosujący technikę wyrzuca dwa pociski naraz, jeden prawdziwy, drugi dla zmylenia. Jeżeli przeciwnik nie zablokuje odpowiedniego zagrożenia konsekwencje będą zabójcze.
Obrażenia: 2k6 + od broni
Celność: 50%/pierwszy 100%/drugi
Efekt: -
Koszt furii: 6
--- Szlachecka FinezjaWszyscy szermierze stosujący szpady, rapiery i inne bronie tego typu, doskonale odnajdą się w tym stylu. Głównym celem walczącego, jest zbicie broni przeciwnika tak by ten nie miał możliwości obrony następnego ciosu.
Zalecane Bronie: Lekkie miecze
Minimalne wymagania ścieżki:Inteligencja - 7
Zręczność - 6
Lekkie Uzbrojenie - 9
Poziom - 2
Ciosy KrytyczneFinezja w walce(Umiejętność bierna) Wyuczony w stylu osiąga perfekcje ruchów, dzięki temu może trafiać tam gdzie chce i niszczyć przeciwnika samym stylem prowadzenia walki.
Obrażenia: -
Celność: +5%/każdy cios
Efekt: -
Koszt furii: n/d
Sowi ZmysłPo chwili walki i odpowiednim skupieniu, stosujący tą technikę może przewidzieć następny ruch przeciwnika. Dzięki temu zyskuje przewagę nad wściekle atakującym oponentem.
Obrażenia: -
Celność: +20% przy następnym ciosie
Efekt: Podpowiedź MG w walce z NPC w sprawie jego następnego ciosu.
Koszt furii: 3
---Bliźniacza MądrośćStyl nie charakteryzuje się ani ataki ani obrona, najważniejsza jest równowaga. Styl stworzony z myślą o mieczach i szpadach... nie wiadomo jednak dlaczego upodobali się w nim wielbiciele podwójnych broni, dostosowali go idealnie do właściwości ich ulubionej broni.
Zalecane Bronie: Podwójne Miecze, Kije i Kostury
Minimalne wymagania ścieżki:Inteligencja - 7
Mądrość - 6
Ciężkie Uzbrojenie - 8
Poziom - 2
Ciosy KrytyczneKołowrotekAtakujący wprawia broń w niezwykle szybki ruch kołowy. Dzięki temu może w błyskawicznym tempie zaatakować w kilka punktów naraz. Atakujący jest jednak narażony na kontry.
Obrażenia: 1k6 + od broni
Celność: 85%
Efekt: W następnej turze dodatkowe 30% szans na otrzymanie ciosu od przeciwnika.
Koszt furii: 4
6 ciosówZabójcza kombinacja 6 ruchów: Sparowanie ciosu, pchnięcie „rączką” w twarz, Kopnięcie w brzuch, podcięcie na nogi, atak na twarz, dobicie. Oczywiście najlepszy efekt zachodzi wtedy gdy wszystkie ciosy będą udane.
Obrażenia: 1k2 + k1 za każdy kolejny
Celność: 70%/cios
Efekt: -
Koszt furii: 6
Wszelkie kopiowanie i zamieszczanie tychże materiałów bądź ich części, należących do Heroes of Dazavaar PBF będzie karane.Część opisowa: Kolcz
Część mechaniczna: egzeq