Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Rasy (Czytany 3151 razy)
egzeq
Inkwizytor Tawerny

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 941


Zobacz profil
« : 14 Lutego 2009, 20:05:09 »
Rasy
Znajduje się tu spis dostępnych ras. Jest to wybór przede wszystkim kształtujący postać fabularnie, ma nikłe odzwierciedlenie w mechanice.
Spis:

Ludzie

Rodzinna kraina: Imperium Gryfa, Liga Srebrnych Miast, Heresh
Średni wzrost: 185cm
Kolor skóry: Pełna paleta karnacji
Bóstwo rasy: Elrath - Smok Światła, Asha- Bogini Ładu
Znani przedstawiciele:

*Godryk
*Nikolaj
*Izabela
*Freyda
*Sareth
*Laszlo
*Duncan
*Alexei
*Sar-Elam
*Zehir
*Cyrus
*Zehir
*Alaric
*Ornela
*Markal
*Giovanni
*Arantir

Ogólny opis:
Ludzie są tak różni, jak różny jest nasz świat. Bywają szlachetni i pomocni ale zdarzają się też ignoranci i intryganci. Ludzie przez wieki wykształcili niezwykle rozbudowane społeczeństwo, wszystko jest uporządkowane zaczynając od hierarchii kościelnej, a na militarnej kończąc. Ludzie mogą być zarówno świetnymi magami jak i wojownikami, zręcznymi politykami czy łowcami nagród. Możliwości jest tak wiele, jak wielu jest ludzi.

Charakter:
Niemożna określić charakteru ludzi jako zbiorowości. Ludzkie charaktery są tak różne jak różne są płatki śniegu... Zresztą sami to wiemy najlepiej, w końcu nimi jesteśmy.
Jest jednak jedna wspólna cecha wszystkich ludzi, a jest nią pogoń za coraz lepszą jakością życia.

Ciekawostki:
Nazwa ludzkiego Imperium bierze się od nazwy panującego rodu. Tak więc mieliśmy Imperium Sokoła, Gryfa i znanego z najnowszej historii Jednorożca.

Alexei ojciec Nikolaja, był jedynym władcą który wyruszył z wojskami na ostateczne starcie z demonami.

Statystyki:

Siła: 5
Kondycja: 5
Zręczność: 5
Mobilność: 5
Zmysły: 5
Inteligencja: 5
Mądrość: 5

Ludzie mogą przerzucić maksymalnie 4 punkty między innymi cechami, musi to być jednak poparte fabularnie.

Elfy

Rodzinna kraina: Irollan
Średni wzrost: 180cm
Kolor skóry: Zbliżona do ludzkiej
Bóstwo rasy: Sylanna – Smok Ziemi
Znani przedstawiciele:

*Findan
*Arniel
*Tuidhana
*Vaniel
*Alaron
*Tieru

Ogólny opis:
Elfy to wdzięczne i spokojne istoty żyjące w ścisłej symbiozie z Naturą. Czują obrzydzenie do wszelkich maszyn i miast, starają się trzymać starożytnych dróg i sprzymierzają się z innymi bardzo rzadko. Ich społeczeństwo zbudowane jest wokół kilku najstarszych i najbardziej doświadczonych Elfów. Niespotykana zgodność z Naturą i z samymi sobą powoduje, że Elfy to bardzo zjednoczona Rasa.

Charakter:
Bardzo często są oni osobami skrytymi, a zarazem troskliwymi, jednak równie często są bardzo ciekawscy, co wielu osobom przeszkadza. Jednak z drugiej strony – nie da się zaprzeczyć, że ciekawość może prowadzić tak do złego, jak i do wiedzy… Bardzo głęboko wierzą też w sprawiedliwość, często wymierzając ją własnoręcznie. Postrzegają sprawy moralne jako białe lub czarne, uogólniając niektóre kwestie. Żyją w ścisłej symbiozie z naturą, nie pozwalając niszczyć żadnego z jej przejawów.

Ciekawostki:
Podczas Wojen ognia niewiele było wiadomo o Elfach. Jednak to one jako pierwsze wyszły z propozycją przymierza przeciwko Demonom i wielu wielkich generałów było Elfami. To Elfy jako ostanie utrzymywały front odpierając ostatnią falę Demonów, podczas gdy Siódmy Smok przygotowywał swe ostateczne zaklęcie. Niewiele istot pamięta o szlachetnych zasługach Elfów...

Statystyki:

Siła: 4
Kondycja: 4
Zręczność: 5
Mobilność: 6
Zmysły: 6
Inteligencja: 5
Mądrość: 5

Krasnoludy

Rodzinna kraina: Rimheim, Królestwo Pod Górą
Średni wzrost: 140cm
Kolor skóry: Podobna do ludzkiej
Bóstwo rasy: Arkath, Smok Ognia
Znani przedstawiciele:

*Hathor Deepstrider
*Orlandsson
*Wulfstan
*Tolghar
*Rolf
*Svea


Ogólny opis:
Krasnoludy to niewielkie, barczyste i silne istoty z zamiłowaniem do alkoholu. Krasnoludzkie oddziały są znane ze swej waleczności, okrucieństwa i żelaznej dyscypliny. Mogą być zebrane w mgnieniu oka, zawsze przybędą na wezwanie. W walce oddziały z różnych miast próbują przewyższać się w ilości zabitych nieprzyjaciół i zdobytych sztandarów. Dla krasnoludów wojna jest grą, w której zdobywa się punkty. Nigdy się nie poddają, walczą do śmierci, nawet kiedy wróg znacząco przewyższa ich liczebnie. Wymarzoną śmiercią dla krasnoluda jest śmierć w walce.

Charakter:
Krasnoludy to niezwykle pozytywnie nastawione do życia istoty. Ich ulubionymi zajęciami są przede wszystkim jubilerstwo i kowalstwo. Cechą z której słyną są wyjątkowo mocne głowy, mówi się że krasnoludzikich trunków jest tyle co samych krasnoludów. Kiedy inni już dawno dają sobie spokój, krasnoludki świętują w najlepsze. Krasnale to ponadto istoty niezwykle honorowe i waleczne.


Ciekawostki:
Każde krasnoludzkie miasto ma własnego króla, oraz Radę Doradców pochodzących z najbogatszych i najbardziej uprzemysłowionych rodów. Król Pod Górą jest władcą wszystkich krasnoludów, to on ukierunkowuje politykę państwa i jeżeli zajdzie taka potrzeba, wzywa do wojny. Gdy król umrze, rada wybiera jego następcę.Tunele są wtedy pełne, odbywa się świętowanie, podczas którego należy wyłonić następcę tronu. Poszczególni kandydaci spiskują przeciw sobie, usiłując dyskredytować, lub wykluczać rywali. W społeczeństwie Krasnoludów główne funkcje pełnią mężczyźni. Można spotkać brodate kobiety, jednak tworzą one mniejszość.

Statystyki:

Siła: 6
Kondycja: 6
Zręczność: 4
Mobilność: 4
Zmysły: 5
Inteligencja: 5
Mądrość: 5

Orkowie

Rodzinna kraina: Raanar
Średni wzrost: 200 cm
Kolor skóry: różne odcienie brązu
Bóstwo rasy: Ojciec Niebo i Matka Ziemia
Znani przedstawiciele:

*Gotai     
*Quroq
*Kujin
*Kunyak
*Batu
*Haggash

Ogólny opis:
Orkowie to potężni, honorowi i dumni wojownicy którzy gardzą magią, szanują jednak swoich szamanów. Walka to całe ich życie, nigdy nie tchórzą i nie uciekają z pola bitwy. Szanują przodków oraz godnych przeciwników, jednak nie mają litości dla demonów, tchórzy i zdrajców. Ich polityka jest podobna do tej krasnoludzkiej czy mrocznoelfiej - dzielą się na klany, które jednak jednoczą się pod jednym sztandarem w razie wojny. Siła jest u Orków podstawowym prawem, nie są jednak dzikusami.

Charakter:
Podstawową wartością dla Orka jest honor, którego każdy członek tej dumnej nawet w śmiertelnym niebezpieczeństwie nie kala. Słyną ze swojej odwagi i siły w walce. W czasie pokoju przeważnie ćwiczą się w walce lub oddają cześć przodkom. Przez wiele ras uważani są za dzikusów, jednak jest to błędne przekonanie. Wszyscy Orkowie darzą głębokim szacunkiem swoich dowódców.

Ciekawostki:
Wysokie stanowiska w polityce Orków - chan, dowódca wojska - są zwykle zajmowane przez mężczyzn i niewielu kobietom udało się dojść do władzy. Mają one jednak swoją własną, osobną domenę, do której większość mężczyzn nie ma wstępu: szamaństwo. Szamanki są otaczane zabobonnym niemal podziwem i szacunkiem, nawet chanowie muszą się z nimi liczyć, gdyż, jak wierzą Orkowie, to właśnie one przekazują wolę Ojca Nieba, Matki Ziemi i przodków. Orkowie gardzą magią i z niej nie korzystają, jedynie one mogą korzystać z niewielkiej ilości zaklęć zapewnionej im przez orcze bóstwa. Rasa Orków właściwie nie jest jednolitą nacją, gdyż - choć najczęściej jako niewolnicy - znajdują się wśród nich też gobliny, centaury i cyklopy.

Statystyki:

Siła: 6
Kondycja: 5
Zręczność: 4
Mobilność: 6
Zmysły: 5
Inteligencja: 4
Mądrość: 5

Mroczne Elfy

Rodzinna kraina: Ygg – Chall, Głębia
Średni wzrost: 175cm
Kolor skóry: Szara, trupio blada
Bóstwo rasy: Malassa – Smok Ciemności, strażnik sekretów
Znani przedstawiciele:

*Raelag/Agrael
*Ylaya
*Tuidhana
*Eruina
*Thralsai
 
Ogólny opis:
Mroczne Elfy są elfimi renegatami z Irollan, którzy dawno temu zawarli pakt z tajemniczym Bezimiennym. W rezultacie Mroczne Elfy czczą Smoka Ciemności, strażnika sekretów. Społeczeństwo Mrocznych elfów zbudowane jest wokół spisków, plotek, zdrad i okultyzmu. Elfy nie wychowują dzieci, ale posyłają je do świątyń, gdzie od najmłodszych lat uczą się sztuki przetrwania. W czasach pokoju, Elfy z Głębi spiskują przeciwko sobie nawzajem, ale kiedy zbliża się wojna i czasy zawieruchy, wszystkie klany jednoczą się pod wspólnym sztandarem.

Charakter:
Skryci, małomówni ale także, aroganccy. Swój cel osiągają nawet po trupach, wybitni truciciele i szpiedzy. Każdy Mroczny elf dba wyłącznie o siebie, nie martwi ich los innych. Jednak w niesprzyjających okolicznościach potrafią łączyć się w grupy

Ciekawostki:
Każde poszczególne miasto rządzone jest przez klan, któremu przewodniczy Najwyższa Kapłanka. To właśnie kobiety w społeczeństwie Mrocznych Elfów są płcią dominującą we wszystkich aspektach: religijnym, politycznym i militarnym

Statystyki:

Siła: 4
Kondycja: 4
Zręczność: 5
Mobilność: 6
Zmysły: 5
Inteligencja: 6
Mądrość: 5

Demony

Rodzinna kraina: Sheogh, Więzienie Ognia
Średni wzrost: 170-210 cm
Kolor skóry: odcienie czerwieni
Bóstwo rasy: Urgash, Smok Chaosu
Znani przedstawiciele:

*Kha-Beleth
*Mal-Beleth
*Agrael
*Biara
*Deleb
*Xana
*Sovereign
*Orlando

Ogólny opis:
Demony to okrutna i chciwa rasa, pozbawiona współczucia czy szacunku dla innych ras. Ich celem jest przeważnie sianie zniszczenia lub zdobywanie władzy, z dużą przewagą tego ostatniego. Ze względu na fakt, że zostały uwięzione w Sheogh umieszczonym wokół jądra planety, nie mogą zbyt długo przebywać poza nim - chyba że uda im się kogoś opętać. Najczęściej przybywają na Ashan bramami otwartymi przez swoich pobratymców lub w odpowiedzi na wezwanie potężnych magów. Na polu bitwy demoniczne armie wykazują się brutalnością, zarówno wobec wrogów jak i niższych rangą żołnierzy.

Charakter:
Istnieje parę rzeczy, które wie każdy demon: warto dbać jedynie o swój tyłek, służ Władcy to daleko zajdziesz, nie cackaj się z podwładnymi. Demony nie mają bliskich, jedyne co się dla nich liczy to własny interes. Nawet swojemu Władcy nie służą z lojalności, lecz z chęci władzy i potęgi. Względem siebie bywają tak brutalne i pozbawione skrupułów jak wobec innych ras. Nie istnieją dla nich żadne bariery moralne czy etyczne, nie mają sumienia.

Ciekawostki:
Demony wbrew pozorom są dość wyemancypowaną rasą. Wśród nich płeć zupełnie się nie liczy, dbają jedynie o siłę, posłuszeństwo i brutalność. Oczywiście, zawsze istnieją zadania przeznaczone jedynie dla uwodzicielskich sukkubów, jednak wysoko można zajść niezależnie od płci. Rasa ta jest też dobrze zrównoważona pod względem stylu walki - spora część Demonów to brutalni wojownicy, polegający jedynie na sile, ale ich naturalna skłonność ku magii ognia czyni z nich całkiem dobrych czarodziei.

Statystyki:

Siła: 6
Kondycja: 5
Zręczność: 4
Mobilność: 6
Zmysły: 5
Inteligencja: 5
Mądrość: 5

Demony, jako że są zrodzone z ognia, są wrażliwe na wszelką moc światła- te zaklęcia czynią im krzywdę. Mogą się za to uzdrawiać czarami ognia. Fabularnie również mają utrudnienie- mieszkańcy Dazavaaru mimo swej tolerancyjności są dość niechętni wobec przedstawicieli tej rasy.

Wszelkie kopiowanie i zamieszczanie tychże materiałów bądź ich części, należących do Heroes of Dazavaar PBF będzie karane.

Opracowanie: Kolcz
Rysunki: Oliwsen7
Materiały Pomocnicze: homm5.info



« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2009, 18:02:04 wysłane przez egzeq » IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.028 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry