Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Ulepszenie jednostek czy budowa nowego "siedliska"? (Czytany 2228 razy)
mas1er

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 4

Zobacz profil
« : 30 Czerwca 2015, 20:20:24 »

Co jest ogólnie bardziej opłacalne w H5?

W herosach 3 ulepszenia nie były aż tak drastyczne jak w H5, można powiedzieć, ze duża część ulepszeń była kosmetyczna. Dlatego zamiast ulepszać jakąś jednostkę lepszym rozwiązaniem było wybudowanie lepszej, z wyższego poziomu.

Z kolei w H5 widzę po statystykach, że ulepszenia są większe, bardziej widoczne.


IP: Zapisane
Ikee

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 273


This lovely girl could teach you how to love.

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 01 Lipca 2015, 12:30:19 »
To zależy od paru czynników. Najlepiej z mojego punktu widzenia mimo wszystko iść najpierw w nieulepszone, a potem dopiero w ulepszenia, ponieważ co tydzień pojawiają się nowe jednostki. Poza tym z reguły ulepszenia są większą inwestycją niż np.: skok z 3 na 4 lvl. Ale to wszystko zależy też od sytuacji. Jeśli, że się tak wyrażę: Stoisz pod ścianą i uważasz, że np.: Czarci Lordowie okażą się skuteczniejsi niż jeden dodatkowy diabeł, to bierzesz ulepszenie. To chyba logiczne.


IP: Zapisane

Cytuj
- Dziękuję Ci, Jake. Naprawdę za wszystko. Nie zapomnę Cię...
- Rose, nie... Czekaj!
- Jake, proszę puść. Wszystko będzie dobrze. Obiecuję Ci to. - dodaje z uśmiechem - Naprawdę, uwierz mi.
mas1er

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 4

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 01 Lipca 2015, 16:54:32 »
Niby jak mamy już wybudowane siedliska, to już mamy przyrost, ale z drugiej strony niepoulepszane jednostki są słabsze przez co tracimy ich więcej...

W piątce rozbudowa zamku jest bardziej restrykcyjna (ze względu na ograniczający budowę "poziom zamku").

W sumie to dużo zależy od przyjętej strategii, np. która jednostka nam się bardziej przyda (wprowadzenie alternatywnych ulepszeń pozwala na duże kombinacje)


IP: Zapisane
Ikee

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 273


This lovely girl could teach you how to love.

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 01 Lipca 2015, 20:07:35 »
Wiedziałem, że źle zrozumiałem twoje intencje.  ^_^
Myślałem, że chodzi Tobie o sytuacje w danym dniu; czy wybrać nieulepszone siedlisko wyższego poziomu czy brać ulepszenie danego. To zależy od tego czy bohater główny jest w mieście. Z góry lepiej jest wziąć siedlisko niższego/wyższego poziomu. Zawsze to zaprocentuje w następnym tygodniu, nawet ta 22 chłopów da Tobie zyski w ich ogólnej skuteczności. A ulepszenie możesz wziąć w sumie w dowolnym momencie. Raczej rzadko kiedy bohater główny wchodzi do miasta osobiście (chyba że mówimy tu o zdobywaniu czarów z mage guilda). Inaczej nie ma to większego sensu, tym bardziej na wyższych poziomach trudności, kiedy to każdy dzień, w którym nie stoczymy jakiejś walki idzie na naszą ogólną niekorzyść (mówię tu o ekspieniu bohatera).
Tak czy inaczej trzymam się mojej poprzedniej wypowiedzi. Ulepszenie zazwyczaj jest opłacalne w obliczu jakiejś trudnej walki. Z mobami neutralnymi nie ma to dużego znaczenia, ponieważ są to z reguły dużo łatwiejsze starcia.


IP: Zapisane

Cytuj
- Dziękuję Ci, Jake. Naprawdę za wszystko. Nie zapomnę Cię...
- Rose, nie... Czekaj!
- Jake, proszę puść. Wszystko będzie dobrze. Obiecuję Ci to. - dodaje z uśmiechem - Naprawdę, uwierz mi.
mas1er

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 4

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 01 Lipca 2015, 20:39:44 »
Dzięki za podzielenie się opinią :)

Rozbudowa zamku, czyli co i kiedy wybudować to jakby nie patrzeć esencja herosów.

Z ulepszaniem i rozbudową to podam przykład z herosów3.  Np zamiast ulepszać diablików, gogow czy demonów często lepszym rozwiązaniem jest jak najszybsze wybudowanie ifrytów, które znacząco zmienią oblicze naszej armii.

W herosach 5 ulepszenia jednostek z reguły mocno polepszają statystyki (często jednostka jest 2 razy lepsza) jak również budynki ulepszające są drogie. Poza tym ogranicza nas "poziom miasta", więc nie jesteśmy tu tylko ograniczeni przez surowce, jak w h3.


Tak samo jak z atakowaniem neutralnych potwórów - czasami atak zbyt małą armią albo na zbyt liczne/silne jednostki może nie być dobrym pomysłem. Straty mogą być zbyt duże. I w takich przypadkach wydaje mi się lepiej jest poczekać turę lub dwie i zaatakować większymi siłami.

Duże znaczenie ma też na jakich potworów trafimy na początku. Na przykład prześladowca/zabójca może nam zadać dużo większe straty niż chłop albo imp.

Dodam, że gram na poziomie Heroicznym z modem Enhanced AI

W Herosy 5 grałem dopiero niewiele, i na wiele rzeczy patrze przez pryzmat trójki, która jakby nie patrzeć jest grą prostszą.




IP: Zapisane
Pumek

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 12


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 07 Lipca 2015, 17:41:21 »
Nie kombinuj z ulepszeniami. I tak, jedyna widoczna rzecz, to jakaś umiejętność, ewentualnie inicjatywa większa o 1 i odrobinę więcej życia bierze. Czasem jednak ta umiejętność wydaje się być bardzo przydatna, jak np. słynny jednorożec któremu dochodzi oślepienie, ale teoretycznie najbardziej sensownym rozwiązaniem byłoby jednak zrobienie siedlisk poziomów od 1 do 6 i potem ulepszanie. W międzyczasie wbić kapitol i zamek.


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.025 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry