Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Pamiętaj, że widzisz tylko te wiadomości w tematach do których masz aktualnie dostęp.
    Wiadomości   Pokaż wątki Pokaż załączniki  

  Wiadomości - Reuel
Strony: [1] 2 3 4 ... 156
1  Hyde Park / Pogaduchy / Odp: 2023 : 29 Marca 2024, 20:31:19

Czasy się zmieniły, social media i discord wszystko zabrały ale są jeszcze strony które dobrze się trzymają lub starzeją się godnie.

Może kiedyś to jeszcze odżyje :ok:

Niby czasy się zmieniły ale z drugiej strony wiele osób ma dość social mediów. Zaś takie fora jak Tawerna dają namiastkę prywatności, brak nachalnych reklam. No i masz pewność, że gadasz z ludźmi na temat, który Ciebie interesuje. Ja sam choć cenię sobie twarzoksiążkę jako źródło informacji to obecnie ciężko mi powiedzieć coś dobrego o tym portalu, bo albo mi podsyła jakieś bzdury jako proponowane, a to setną stronę z memami z LoTRa lub Star Warsów, a to gówniane artykuły gdzie ludzie się między sobą żrą, a to jakieś arty gdzie wielokrotnie się okazuje, że ktoś po prostu użył AI po najmniejszej linii oporu. Tak naprawdę gdyby nie znajomi, których tam mam to pewnie sam bym usunął fejsa. Natomiast na pewno bym przywitał z radością powrót do forów gatunkowych :D
2  Świat HoMM / Ogólne o Heroes III / Odp: 15 lat HEROSA III : 19 Września 2019, 22:19:56
Tak jak dla większości trójeczka jest składnikiem bazowym miłości do serii, dla mnie zawsze była raczej kwestią poboczną. Styk z H3 miałem od najmłodszych lat, jednak miał on miejsce w postaci rozgrywki raz na parę miesięcy u kuzynów. Prawowity start tej serii stanowiło dla mnie H4, które miał mój tata i mogłem się w tą część zagrywać na setki godzin. Potem niby była okazja by kupić trójkę w jakiejś kolekcji klasyki ale wówczas wyszło H5, które było trójką na sterydach, w 3D i w ogóle miało mnóstwo bajerów, więc to w następnej części utknąłem na lata. Tak naprawdę prawdziwą zabawę z H3 zacząłem w poprzednim tygodniu. Kupiłem wersję Complete na GOGu jakieś parę miesięcy temu, a że mam obecnie fazę na starsze gry (Ghost Master, Doom, no i oczywiście H3 8) ) to postanowiłem przypomnieć sobie dlaczego pomimo tak niewielu kontaktów z tą częścią serii tak dobrze zapadła mi w pamięć. W ten sposób jestem już przy końcu drugiej kampanii, gdzie zaliczyłem totalnego faila próbując zająć Steadwick  :/ Jednak choć się ludziom poszczęściło, to i tak moji troglodyci i meduzy przemaszerują przez stolicę Erathii ;>
3  Inne gry / Pozostałe / Odp: Ulubione gry : 07 Kwietnia 2018, 14:58:20

XD

Ty heretycki panie admin uważaj, bo jeśli się tak oficjalnie śmiejesz z mojej ulubionej części sagi to między nami wojna  ;>



XD
4  Świat HoMM / Seria HoMM ogólnie / Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje : 30 Stycznia 2018, 20:50:03
Cytuj
Jeśli będą hirki VIII, to niech robią je Rosjanie. Oni lepiej czają tę serię.

Zależy jacy Rosjanie mają to robić. Wy może nie pamiętacie, jednak główny konkurent M&M czyli seria Disciples była grzebana wraz z całym swoim potencjałem przez rosyjskie studio Akella, które wydało Disciples III z dodatkami. To brak konkurencji właśnie przyczynił się z tego co pamiętam do tak szybkiego wydania H6 (w końcu Ubi chciało pewnie przejąć niezadowolonych fanów marki konkurenta), a jego klapa doprowadziła do praktycznego odbicia się nowych fanów od tego gatunku. Dopiero seria Endless Legend przywracała strategiom turowym fantasy jakieś miejsce w świecie gier zdominowanym przez sandboxy, moby i obecny trend- ten Battle Royale czy jak to tam ma (Pugb :P). Endless Legends wykorzystuje jednak inne atuty niż te, których oczekuję od gry z serii M&M. Gra była mocno złożona i bazowała na ekonomii i rozwoju bazy, choć walki armiami i bohaterowie też odgrywali tam istotną rolę.

Cytuj
Amen!
Ruscy już raz uratowali serię po dramatycznej porażce jaką było Heroes IV, to najwyższa pora aby zrobili to ponownie.

Wybaczcie, jednak jako fan ten części czuje się zobowiązany ;P :


Cytuj
I błagam, niech wróci pasek inicjatywy. I niech to wszystko będzie jakieś takie bardziej różnorodne.

Zależy co masz na myśli przez różnorodne, choć podejrzewam że chodzi o jednostki frakcji, które w imię poczucia ich integralności były mocno podobne kolorystycznie i się z sobą zlewały. Ja osobiście mam takie zdanie, że zależy do jakiego stopnia to pociągniemy, bo taka Przystań w HVI, którą niedawno grałem wydaje się naprawdę dobrze ze sobą komponować. Główne zarzuty tu się chyba tyczyły Lochu jeśli dobrze pamiętam i chyba rzeczywiście tak było, będę musiał sobie przypomnieć ich wygląd by sprawdzić.

Z drugiej strony mam wrażenie, że Heroes VI jest różnorodny tam gdzie być nie powinien. Mnóstwo ozdobników w samym menu przy jednoczesnej jego minimalizacji, sprawiło, że zniszczony został przystępny infersis, który był kluczem sukcesu HV. Tam nie musiałeś niczego długo szukać. Druga sprawa, to z jednej strony ta gra niby jest bardziej casualowa, a z drugiej bardziej skomplikowana mechaniką niż było HV, co jest lekkim paradoksem. Dawniej nie miałem problemów z orientacją jaki element czemu służy, zresztą na sb macie moją rozmowę z Sojlexem na ten temat, możecie poczytać póki nie zniknie.

Cytuj
Niestety na razie nic nie słychać w temacie drugiego dodatku do H7, a co dopiero myśleć o jakimkolwiek HVIII i dalszej przyszłości.
Wydanie nowej gry z serii jest o wiele bardziej prawdopodobne od nowej gry. Przede wszystkim H7 bardzo słabo się sprzedało i jest to praktycznie martwa gra. Polecam sprawdzić statystyki odnośnie ilości opinii na steamie na temat dodatku. Ilość jest zatrważająca, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że gra jest skierowana przede wszystkim pod Uplay.
Cytuj
Fakt, nie wnikałem do tej pory w historię powstania HVI, ale teraz trochę poczytałem wypowiedzi byłych pracowników BH i jeśli nawet połowa z tego co piszą jest prawdą, to żywiona przeze mnie od dawna pogarda dla UBI osiągnęła właśnie masę krytyczną!  :wsciekly:

Cieszę się, że się wgłębiłeś w temat, bo dla każdego zorientowanego widać było jak na tacy, że tam były bardzo duże błędy Ubi i ich pazerności. Z drugiej strony, nie wylewałbym takiego wiadra pomyj na Ubi, bo mimo wszystko to Ubi dostarczyło jedną z lepszych części serii jaką jest Heroes V, do tego jest to firma, która jak praktycznie każda trochę kombinuje by osiągnąć zysk, jednak nie jest to taki zły wydawca. Ostatnie AC udowadnia, że Ubi potrafią wciąż robić bardzo dobre gry. Dodatkowo firma ta ma budżet wystarczający spokojnie na wykreowanie samej gry i kampanii reklamowej wokół niej bez większego problemu. Niezależność taka jest dużą zaletą, bo gdyby gra dostała się w ręce fanów bałbym się, że zrobią z tego Heroes III v2.0, zamiast pociągnąć serię w jakimś nowym kierunku, który zjedna mu nowych fanów, a nie tylko starych fatalistów, co nie umieją docenić innej gry z serii (bez urazy, mówię o tym "betonie" niereformowalnym, który bardziej szkodzi serii niż pomaga).

Cytuj
Hirki VII co prawda niektórym się podobały, ale ogólnie finansowo chyba okazały się klapą większą niż VI - choćby przez durne AI i nijakość gry.
To AI było chyba naprawdę gwoździem do trumny, bo seria M&M mocno opiera się na wymagającej kampanii singlowej. Tego typu błędów nie można robić jeśli chce się osiągnąć sukces w tej niszy.

5  Świat HoMM / Seria HoMM ogólnie / Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje : 22 Stycznia 2018, 18:08:07
  Kluczowa kwestia, która mogłaby gwarantować powrót serii HoMM to rzecz dość niezależna od Ubi, mianowicie, musiałaby przede wszystkim wrócić moda na strategie. Obecnie ciężko o tym mówić, jednak pojawia się światełko w tunelu w związku z zapowiedzią Age of Empires 4. Jeżeli król by przywrócił strategie do łask mówilibyśmy o kwestii powrotu Heroes nie jako o marzeniu, a wręcz pewniku. Nawet jeśli Ubi by się nie zdecydowało, ktoś mógłby się zainteresować i nabyć prawa do marki (z tym, że wtedy mamy do czynienia z grą niezależną i niekoniecznie dużym budżecie). W kwestii budżetu na grę HoMM kluczowa będzie sprzedaż gier strategicznych, bo jeśli takie AoE 4 się nie sprzeda, to co dopiero mówić o jednak dość niszowej serii, której poświęcony jest ten portal?

  No ale jeśli patrzymy niezależnie od tych kwestii i po prostu rozpatrujemy, co Ubi musi zrobić żeby gra okazała się sukcesem, to przede wszystkim trzeba serię "Mocy i Magii" przenieść na realia ówczesnego tworzenia gier. Przede wszystkim strona techniczna, że tak to nazwę, czyli marketing, optymalizacja i stały content.

  Początki ku rozwinięciu marketingu odnośnie serii HoMM miały miejsce już przy dodatku Dzikich Hord, gdzie mieliśmy zapowiedź wideo dodatku, potem zaś już o wiele ładniejsze trailery CGI dla HVI i HVII. Jednak... to trochę mało. Ubi musi się naprawdę wysilić by sprawę nagłośnić, tak żeby dotarła do nawet najstarszych fanów. To oznaczałoby pełną kampanię reklamową, która byłaby prawdopodobnie większa od samego budżetu gry.

  Następna kwestia, czyli optymalizacja i przekonanie przez Ubi graczy, że firma naprawdę chce zrobić dobry produkt. Druga kwestia jest bardzo potrzebna po pełnych baboli częściach poprzednich, które z tego co wiem nie były dokładnie załatane. To były kwestie, które dość mocno kładły sprzedaż poprzednich części. Teraz od początku musi być silna zapowiedź optymalizacji przez okres co najmniej paru lat.

  Kolejna rzecz, bezpośrednio łącząca się ze stałą optymalizacją w świecie dzisiejszych gier jest stały napływ nowego contentu, pełnego oryginalnej treści w postaci nowych kampanii, frakcji, artefaktów, elementów dekoracyjnych, itp. Dzięki temu wilk będzie syty i owcza cała, zaś sprawa tu jest o tyle prosta, że nieinwazyjne przesadnie dodatki to nie taka trudna sprawa jeśli chodzi o strukturę tego typu gry.

  Ostatecznie co by nie zrobić gra musi się bronić pod względem tego jaka jest już od początku, zarówno pod względem przystępnej mechaniki, satysfakcjonującej rozgrywki, a kończąc na bogatej treści fabularnej, która jest wręcz ostatnio sygnaturą gier mniejszychm ale jednak zapełniających swoją mimo wszystko nie dość efektowną strukturę "efektowną" treścią (w końcu się nie oszukujmy, nawet jak Ubi wywali trochę kasy na tę markę, to nie będzie to wciąż porównywalne z flagowymi markami firmy jak AC chociażby). Tutaj leży nie mniejsze wyzwanie niż w poprzednich punktach, Ubi bowiem musi znaleźć przysłowiowy "złoty środek" między tradycją serii a modernizacją gatunku strategii turowych.

No dobra, tyle ode mnie. Tak czy siak się mocno rozpisałem. Mam nadzieję, że komentarz będzie warty uwagi :D
6  Inne gry / On-Line / Odp: World of warcraft : 04 Listopada 2016, 21:53:49
Nie jestem graczem WoWa ale mój bliski znajomy po ostatnim dodatku oszalał z radości. Z tego co wiem Legion (jeśli nazwa dodatku mnie nie myli) jest chyba najlepszym dodatkiem do gry, sprawiającym, że podobno duża część byłej "populacji" wróciła do grania. Zresztą sama średnia na metacritic- 89/100, mówi sama za siebie.
7  Heroes VII / Heroes VII / Odp: trial by fire [steam] zapraszam chetnych na multi : 04 Listopada 2016, 21:50:56
Bardziej polecałbym rozgłaszać się na steamie, bo tam prędzej znajdziesz i tak baaaaaardzo nielicznych nabywców dodatku- na steamie jest chyba maks 80 opinii, co mówi samo za siebie....
8  Świat HoMM / Seria HoMM ogólnie / Odp: Koniec : 14 Października 2016, 18:55:16
Najprawdopodobniej Ubi zrobi jak choćby z Księciem Persji, czyli po cichu pogrzebie serię, by kiedyś odgrzebać gdy poczuje szansę na zysk.
9  Heroes VII / Heroes VII / Odp: Heroes VII - Aktualności - Dyskusja : 07 Października 2016, 20:31:33
Problemem nie jest cięższa sytuacja strategii, bo na przykładzie Endless Legend widać, że nawet te niszowe dają na siebie zarobić. Tylko jak się skąpi kasy tak, że twórcy biorą modele jednostek z poprzedniej części to o czym my mówimy. Od początku problemem jest Ubisoft i jego polityka. Tu jest według mnie dobry filmik, który to podsumowuje:
https://www.youtube.com/watch?v=W-KzuKHEENY
10  Inne gry / On-Line / Odp: Marvel End Time Arena : 26 Sierpnia 2016, 18:47:51
Oni na siłę próbują pogrzebać tę grę już przed startem. Jeśli nie zaczną promować w zamkniętej becie to kiedy? Jeśli oni nie wypromują tego jakkolwiek teraz to gra skończy żywot wcześniej od IC.
11  Hyde Park / Pogaduchy / Odp: Świat Superbohaterów : 21 Maja 2016, 18:21:33
http://www.filmweb.pl/news/Blanchett%2C+Goldblum+i+Urban+w+%22Thorze+3%22-117646
Choć ludzie pewnie Thora 3 będą traktować drugorzędnie, to ja nastawiam się na ten film bardziej, niż na Civil War. Inna sprawa, że Civil War był świetny i moim zdaniem wypadł zdecydowanie lepiej od BvS (co oczywiście nie oznacza, że dołączam się tego całego hejtu recenzentów, którzy okropnie przesadzili).

Przy okazji jak jesteśmy przy DC, to ciekawy jestem jak wam się podoba zwiastun animacji na podstawie komiksu The Killing Joke:
https://www.youtube.com/watch?v=SnTSqgJPVl8
12  Hyde Park / Pogaduchy / Odp: Forumowa Mafia- Zasady, Zgłoszenia, Pytania : 13 Maja 2016, 00:06:04
Ja mogę wstępnie się zgłosić, jednak z miejsca mówię, że nie wiem czy dam radę, bo sesja się zbliża. Mimo to chętnie bym widział tu więcej aktywności, więc jak mówiłem się zgłaszam.
13  Inne gry / On-Line / Odp: Marvel End Time Arena : 11 Maja 2016, 14:11:22
Sam projekt zamierzam obserwować. Bardzo mi brakuje IC i może to chociaż po części wypełni lukę.
Podpisuję się rękami i nogami. Z drugiej strony... to marketing tu jest nawet parę razy gorszy niż w IC. 5 tysięcy polubień na fejsie (w tym czasie IC miało chyba już paręnaście tysiecy polubień minimalnie...), a człowiek dopiero teraz zorientował się, że ta gra w ogóle istnieje, kiedy skończyła się alfa. Strona nie działa, ciężko się czegokolwiek dowiedzieć. Na większości wielkich serwisów nie ma o niej chyba nic, co pokazuje, że ta gra może być bardziej niszowa od IC, bo nie czarujmy się, dla gry o większym potencjale potrzebny jest konkretny marketing, tu zaś go nie ma i prawdopodobnie możliwe, iż jest za późno by ludzi zachęcić do tego tytułu. To byłoby baaaaaardzo złe i sama przygoda tej gry skończyłaby się jeszcze szybciej niż IC... No, ale pożyjemy zobaczymy, może będzie coś z tego ciekawego.
14  Hyde Park / Pogaduchy / Odp: Wolny temat : 08 Maja 2016, 23:33:09
Wiesz Sylu, pamiętaj z drugiej strony, że ta seria nie wymaga tak wielkich kosztów w porównaniu do assassyna, a oni dosłownie od 6 tną na kosztach jak mogą i dziwią się, że nikt nie chce kupować. Już wtedy była akcja z ekranami miast, połączenie z uplay (które ma łagodnie mówiąc złą opinię), co sprawiło, że wielu graczy, w tym i ja nie kupili H6. Generalnie myślę, że ten kij ma dwa końce. Bo ten popyt nie spadł do końca sam z siebie, ale dwie główne sagi gatunku-Heroesy i Disciplesy przyniosły słabe produkcje, przez co nie wyrobiły sobie nowych fanów, marki, a wręcz na odwrót, większość starych fanów się zraziła, nowi zachęceni do zakupu także. Wobec tego nie dziwi, że premiera H7 przeszło bez echa wśród graczy. Tym bardziej, że Ubi nie zrobiło nic by pokazać, że się starają bardziej. Głosowania mogą sobie wsadzić do kosza, jeśli ostatecznie wklejają kopię modeli z H6 w miejsce nowych jednostek, co mnie osobiście obraziło, bo nie tak sobie wyobrażałem pokazanie Meduzy, dla której głównie głosowałem za konkretnym doborem jednostek Lochu w H7.
15  Hyde Park / Pogaduchy / Odp: Wolny temat : 08 Maja 2016, 21:02:47
W sumie Ci pisałem już na czacie, jednak by tu podtrzymać dyskusję, no to H7. Ta gra miała tak mizerną opinię wśród fanów, że chyba wszyscy już stracili nadzieję na powrót do czasów H5, gdzie każdy się wyprzedzał w myśleniu jak fajna była gra. No ale jak oboje wiemy Ubi nas obecnie nie rozpieszcza...
Strony: [1] 2 3 4 ... 156




© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.029 sekund z 13 zapytaniami.
                              Do góry