Interfejs ekranu miasta:
https://mmh7.ubi.com/pl/blog/post/view/townscreen-interfaceArtykuł zawiera screenshoty z chyba wszystkimi funkcjonalnościami ekranu miasta od ekranu budowania struktur po ekran gildii złodziei.
Znajdziemy tam też dwa króciutkie filmiki, pierwszy z rekrutacji wojsk oraz karawan oraz drugi z poprawionym (jeśli chodzi o wygląd) kołem umiejętności.
Twórcy zapewniają też, że interfejs jest już w stu procentach funkcjonalny, ale poprawią jego wygląd oraz wygląd ikon przed wydaniem gry.
Teraz omówię krótko jak podobają mi się poszczególne elementy interfejsu:
1. Nowy ekran miasta Przystani prezentuje się dobrze. Oprócz pełnego okrążenia miasta murami można zauważyć też trochę budynków cywilnych - w końcu nie wygląda to jak garnizon. Tylko gdyby nie ten ogromny złoty kurczak.
2. Ekran budowania struktur średnio przypadł mi do gustu. Wizerunki budynków są małe, przez co nieczytelne. Pozostawili jednak portrety stworzeń w miejscu budowli do rekrutacji (jak w H6), co mnie się podoba, bo łatwiej rozeznać się jaki budynek do jakiej przypisany jest jednostki.
3. Ekran rekrutacji wojsk. Tutaj nie mam większych zastrzeżeń prócz tego, że stworzenia są ustawione losowo, a nie w kolejności: Trzon - Elita - Czempion.
4. Wideo z rekrutacji stworzeń oraz karawan. Wszystko wygląda tu standardowo. Można też zobaczyć ekran Akademii w pełnej krasie z animacjami i muzyką w tle - tworzy to moim zdaniem dość ładną całość.
5. Ekran, a właściwie okno rekrutacji jednostek bojowych (dawniej machin oblężniczych). Pokazane na przykładzie Przystani. Do rekrutacji Balisty i Leczącej Siostry służą oddzielne budynki, a do kupna tychże "machin wojennych" potrzeba nie tylko złota, ale też trochę surowców.
6. Ekran rekrutacji bohaterów. Do wyboru mamy czerech bohaterów - w tym przypadku jest to trzech bohaterów Przystani (przynajmniej tak mi się wydaję
) oraz bohaterka Nekropolii. W statystykach bohatera mamy liczbę punktów ruchu na mapie przygody, czego wcześniej nie było, a przynajmniej tak mi się wydaje.
7. Okno wymiany surowców jest bardzo czytelne i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń.
8. Ekran Gildii Magów. Każdy z czterech poziomów czarów przedstawiony na oddzielnym zwoju - może być. Brakuje mi natomiast pod ikonami zaklęć ich nazw - byłoby to wtedy bardziej czytelne.
9. Ekran Gildii Złodziei. Jest tam sporo rzeczy do szpiegowania - od najsilniejszego bohatera po ilość odkrytej mapy przygody. Wygląda na to, że poszczególne informacje okrywa się oddzielnie wysyłając szpiega za sto sztuk złota.
10. Ekran fortyfikacji na przykładzie Przystani. Na każdym z trzech poziomów otrzymujemy wzmocnione mury obronne, a na trzecim także wieże, czyli tak jak wcześniej. Ponadto, jeśli dobrze rozumiem, na każdym z trzech poziomów dostajemy garnizon. W przypadku przedstawionej tu Przystani jest to:
- na poziomie pierwszym 60 Strażników i 50 Kuszników, którzy przyrastają stopniowo, po 5 na dzień
- na poziomie drugim po 15 Nadzorców i Kapelanów przyrastających po 2 na dzień
- na poziomie trzecim prawdopodobnie wybrany Czempion
11. Są też okna do sprzedaży artefaktów i kupowania zwojów, ale tu nie ma czego komentować. Na końcu, krótki filmik z odświeżonym kołem umiejętności, które prezentuje się lepiej niż poprzednio - podział pomiędzy poszczególnymi zdolnościami i ich poziomami jest teraz wyraźniej zaznaczony.
A Wy, co sądzicie o interfejsie w obecnym stanie?