1.Start
2.Kainga
3.Taika, Arana
4.Motu
5.Arini
6.Ira
7.Acamas
8.Żarłocz
Spis Zadań:- Główne:
*As w rękawie; wykonaj misję „Prawo Silniejszego” lub „Nadchodzi Nowe”
*Terra Firma; poszukaj pomocy w pobliskiej osadzie
- Poboczne:
*Prawo silniejszego; pokonaj Arini
*Nadchodzi nowe; uwolnij buntowników z niewoli, pokonaj Irę
*Tylko siła; wróć do Arany po pokonaniu Iry
*Więcej wojska; zdobądź poparcie jaguarzy, zdobądź poparcie cyklopów
Kampania Twierdzy
Misja 2 – Dobry, zły i krewki „Dobry dzień to taki, kiedy można rozłupać kilka czerepów”.
Sandor uciekł z Iriną na Hashime, gdzie nagowie dają schronienie. Po piętach depczą im wojska Gerharta, ale Sandor ze spokojem sobie z nimi poradził i udał się w dalszą podróż z Kraalem na wyspy Pao, co nas tam czeka sami się przekonajcie.
Rozpoczynamy od scenki i bitwy ze ścigającymi nas wojskami Gerharta, przeciwnik nie powinien sprawić większego kłopotu. Dalej kolejna scenka, w której niszczony jest statek przez cyklopy i przechodzimy do rozgrywki [1]. Idziemy wyznaczoną ścieżką oczyszczając okolicę z zasobów. Po drodze dołączą do nas harpie i nieco opowiedzą o tutejszej sytuacji, by się dowiedzieć czegoś więcej musimy iść dalej. Wpierw jednak zbierzmy zasoby na północ od obserwatorium, które napotkamy. Nie zapomnijmy zajrzeć do ruin, po stoczeniu tam walki dostaniemy dodatkowych orków do armii. Po dojściu do strumyku pokaże się nam scenka, a po niej zostajemy przetransportowani na drugi koniec mapy [2]. Jeśli wybraliśmy drogę krwi wcześniej to nie można już wkroczyć na ścieżkę łez i misja prowadząca do niej zostaje anulowana. Jeśli jej nie wybraliśmy to mamy wybór, albo pomóc buntownikom, albo Żarłoczowi. Ja wybrałem drogę krwi, więc pomagam Żarłoczowi. Zajmijmy się jednak rozbudową miasta i oczyszczeniem wyspy z zasobów. Trzeba się spieszyć bo mamy tylko cztery miesiące, by pokonać Arini.
Gdy już pozbieramy wszystko, można rozejrzeć się trochę po morzu. W tym celu udajmy się do portu i budujemy statek, możemy pozbierać szczątki i pozwiedzać wysepki na południu, na których są dwa forty i kopalnia złota. Możemy udać się na dalszą penetrację morza i lądu, przechodząc przez wir, który jest pomiędzy dwoma wyspami. Znajdziemy się w zasięgu walk pomiędzy wojskami Żarłocza i buntownikami, na razie możemy się nimi nie zajmować, tylko spokojnie zbierać armię. Lądując na wschód dotrzemy na początkową wyspę. Przy Twierdzy [3] spotkamy
Aranę, która każe nam pokonać ich obecnego przywódcę
Irę. Tym zajmiemy się po pokonaniu jednej ze stron (znaczy to po pokonaniu
Airini lub wykonaniu dla niej misji uwolnienia buntowników). Możemy dalej penetrować mapę i zając środkową Twierdzę, o którą toczą bój pozostali gracze [4]. Gdy już rozbudujemy armię i zbierzemy odpowiednią armię atakujemy
Airini [5]. Od teraz naszymi wrogami są
Czerowni Jaguarze i
Żarłocz. Dostajemy misję zdobycia poparcia jaguarzy i cyklopów, dlatego trzeba pokonać wcześniej wspomnianego
Irę i jego
Czerwonych Jaguarzy [6] (po wcześniejszym odwiedzeniu
Arany), a także udać się do
Acamasa [7] oraz jego cyklopów, których trzeba będzie pokonać. Po tym się do nas przyłączy i będzie naszym pomocnikiem oraz będziemy mogli rekrutować cyklopy. Musimy uważać na ataki wojsk
Żarłocza, które będą wychodziły z różowego portalu koło
Taika. Gdy zbierzemy porządną armię pozostaje nam tylko zniszczyć ostatniego przeciwnika [8]. Nasz wróg będzie miał dużo wojska, dlatego radzę Sandora zostawić w forcie obok miasta i posłać drugiego bohatera po posiłki, jeśli nasza armia byłaby za słaba. Gdy już go pokonamy przechodzimy do następnej misji.