No to ja na to ostatnie miejsce wolne zgłaszam moją nową rasę xD
Nazwa: Baszta
Wygląd: http://fc08.deviantart.com/fs8/i/2005/348/d/6/Chess_Castle_by_Vamp1r0.jpgSpołeczeństwo: Bierki Szachowe
Bohater: Pogrywacz
Wygląd przykładowego bohatera: http://fc04.deviantart.com/images3/i/2004/089/b/f/Checkmate.jpgPrzypisane barwy: Biel i czerń
Symbole: Szachownica
Jednostki:1. Pionek: http://fc03.deviantart.com/fs15/f/2007/089/7/1/___Chess___W_Pawn___by_Celsa.jpgPionki stanowią trzon armii szachowej. Są szybkie i mają wysoką inicjatywę, a także zadają spore obrażenia, jak na jednostki pierwszego poziomu, jednak kosztem tragicznej obrony. Pionki nadają się więc dobrze na pierwszy atak szturmowy.
Umiejętności: Służba, Lojalność
2. Laufer: http://fc07.deviantart.com/fs15/f/2007/114/c/9/__Chess___B_Bishop___by_Celsa.jpgLaufry to jednostki typowo dystansowe. Opanowali oni podstawowe tajniki magii, dzięki czemu mogą ciskać we wrogów pociskami magicznej energii, do czego używają swych długich lasek.
Umiejętności: Jednostka Dystansowa (8 strzałów), Lojalność
3. Skoczek: http://fc05.deviantart.com/fs14/f/2007/094/3/8/__Chess___W_Knight___by_Celsa.jpgArmii szachowej nie obejdzie się bez skoczka - obojętnie, czy jest nim koński goniec, czy zielona poczwara, przypominająca węża. Do najważniejszych zadań skoczka należy przedzieranie się przez zastępy wrogów i wybijanie najpotrzebniejszych dlań jednostek.
Umiejętności: Skoczność, Jad
4. Wieża: http://fc03.deviantart.com/fs16/f/2007/128/b/b/__Chess___B_Rook___by_Celsa.jpgWieże to potężne jednostki mechaniczne, które posiadają bardzo wysoki poziom obrony i ataku, niestety kosztem mobilności i inicjatywy, a także ceny produkcji.
Umiejętności: Jednostka Mechaniczna, Budowla Bojowa, Jednostka Dystansowa (12 strzałów), Pocisk Balistyczny
5. Królówka: http://fc04.deviantart.com/fs13/f/2007/110/3/5/__Chess___B_Queen___by_Celsa.jpgKrólówki to bardzo ważne jednostki w armii szachowej. Przede wszystkim tylko Królówki parają się magią. Poza tym jednak posiadają dużą szybkość i zadają spore obrażenia. No i za pomocą zaklęć, jednostki te potrafią unosić się nad ziemią.
Umiejętności: Brak Kontrataku, Jednostka Latająca, Piorunujące Uderzenie, Jednostka Czarująca ( Prawa Moc, Przyspieszenie, Wytrzymałość)
6. Król: http://fc02.deviantart.com/fs13/f/2007/076/c/6/__Chess___W_King___by_Celsa.jpgKrólowie to bardzo silne i wytrzymałe jednostki, które mogą zadać spore obrażenia wrogowi, nawet gdy jest ich mało. Poza tym, Królowie to jednostki kluczowe dla armii szachowej, ponieważ dają pozostałym jednostkom duże korzyści.
Umiejętności: Szlachetne Przewodnictwo, Magiczne Berło, Królewski Majestat
7. Szachmistrz: http://fc06.deviantart.com/fs7/i/2005/171/3/2/_KING__by__coey_.jpgSzachmistrzowie to bonusowe bierki dodawane zazwyczaj do kolekcjonerskich edycji zestawów szachowych. Na polu walki są oni bardzo przydatni, ponieważ dosłownie ścierają wrogie oddziały z powierzchni ziemi, jednakże Szachmistrzowie bardzo szybką giną z racji, iż są mało odporni.
Umiejętności: Niepokalana Biel, Tragiczna Odporność, Tchnienie Śmierci
Wyjaśnienie umiejętności jednostek:Służba - Codziennie do armii bohatera dołącza jeden Pionek, za każdego jednego Króla w armii.
Lojalność - Jeżeli w armii bohatera znajduje się przynajmniej jeden Król, to jednostka z tą umiejętnością nigdy nie otrzyma ujemnych efektów morale.
Jednostka Dystansowa - Ta jednostka może walczyć na dystans.
Skoczność - Jednostka może przeskakiwać (zupełnie jakby przelatywała) nad przeszkodami i wrogimi oddziałami na polu walki, nielicząc murów zamku.
Jad - Przy każdym ataku jednostka ma szansę zatruć wrogi oddział (działa tak samo, jak trucizna Zabójców z Lochu)
Jednostka Mechaniczna - Na tą jednostkę nie działają zaklęcia umysłu, trucizny, ani żadne efekty morale.
Budowla Bojowa - Jednostka ta zawsze posiada szybkość 2 i żadne zaklęcia, artefakty itp. nie mogą tego zmienić
Pocisk Balistyczny - Każdy strzał tej jednostki powoduje zmiażdżenie pancerza atakowanego wroga, dzięki czemu jego obrona na stałe spada o 5.
Brak Kontrataku - Jednostka nie otrzymuje kontrataku w walce w zwarciu.
Jednostka Latająca - Jednostka może przelatywać nad wszelkimi przeszkodami i jednostkami na polu walki.
Piorunujące Uderzenie - Jeżeli jakaś z wrogich jednostek przylega do atakowanej jednostki, obrażenia przenoszą się po części na tą drugą jednostkę (działa jak umiejętność Pao Kai)
Jednostka Czarująca - Ta jednostka może rzucać pewne zaklęcia, oczywiście zużywając przy tym część swojej many.
Szlachetne Przewodnictwo - Królowie posiadają unikalną umiejętność bojową, której mogą użyć tylko raz w każdej walce. Dzięki niej, wskazana przez nich sojusznicza jednostka otrzymuje spory bonus do inicjatywy na stałe, do końca bitwy.
Magiczne Berło - Jednostka zawsze zabija przynajmniej jedno stworzenie we wrogim oddziale.
Królewski Majestat - Gdy w armii jest przynajmniej jeden Król, wszystkie sojusznicze jednostki otrzymują na stałe +1 do morale.
Niepokalana Biel - Na tą jednostkę nie działają ŻADNE zaklęcia Magii Mroku.
Tragiczna Odporność - Wrogie jednostki atakujące Szachmistrzów zawsze zabijają przynajmniej jednego z nich.
Tchnienie Śmierci - Pierwsza uderzona przez Szachmistrzów w danej walce jednostka umiera (nie ważne ile zadano jej obrażeń).