Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Pamiętaj, że widzisz tylko te wiadomości w tematach do których masz aktualnie dostęp.
    Wiadomości   Pokaż wątki Pokaż załączniki  

  Wiadomości - kluseczka
Strony: [1] 2 3 4 ... 127
1  Hyde Park / Zaginione Zwoje - opowiadania / Odp: O herezji i heretykach, czyli jak dobrze stos usypać. : 28 Grudnia 2012, 18:13:41
 Ładnie to tak w pół rozdziału zmieniać czas?
2  Hyde Park / Zaginione Zwoje - opowiadania / Odp: Wojny Starożytnych - dostępny Rozdział Dwudziesty Szósty : 27 Lipca 2010, 19:53:32
 Wreszcie spóźniony feedback do dwóch rozdziałów naraz. Przede wszystkich, bawi mnie idea umieszczania tawernowiczach w epizodycznych rolach. Biedny Fast, nie ma na figurki... I jestem dumna z córci. Ufunduję jej te dwa kilo cukru w kostkach! Po drugie - biedny, biedny Genn. Nawet najbardziej nieustraszeni bohaterowie obawiają się żon. Bar jest uroczy - kosa zamiast parasolki to coś, co bym chętnie znalazła w swoim drinku.

Cytuj
„THE RAIN OF BLOOD SHALL RAIN TODAY!”
Oh. The Sorrow też dostał epizodyczną rolę?

 Biedny, biedny Fergard. Robią z niego niezgrabę. Ale fajna była walka szkieletów, chociaż, muszę przyznać, Harbinger jest dziwny.

 Jedwabna Lisica? Ta Jedwabna Lisica, którą mogę znać? Cóż, nic dziwnego, że Mordi ją wcześniej załatwiła. Urocze. Biedny Fergard, odszedł bo robiono z niego idiotę. Aww, mhroczna pogawędka złych bohaterów... czy w każdym turnieju musi być grupa panów, którzy chcą to wykorzystać do swoich celów?
 Slade tak bardzo mi się podoba. Miał wspaniałe wejście, nic dziwnego, że wszyscy mu klaskali. Miałam skojarzenia przy tym, jak powiedział, że oddaje im zwycięstwo bo są młodzi. Czy mi się zdaje, czy on dyskryminuje starszych?
3  Hyde Park / Zaginione Zwoje - opowiadania / Odp: Jeżeli naprawdę chcesz walczyć... Wiem, że patetyczne! : 29 Czerwca 2010, 13:31:57
 Wow. Więc biała magia działa też na wirusy? Coż, pewnie i tak Kate nie da rady FoxDie, in my humble opinion. O.
Cytuj
To znaczy, że kula nie była przyczyną, tylko raczej przedwcześnie ustawionym zapalnikiem.
Czyżby Perferro?
Cytuj
Do tej pory taka sytuacja nie miała nigdy miejsca. Kiedy areną zarządzał ojciec Shane’a, Vincent oraz kiedy zarządzał nią jego ojciec Vincent senior.
Może jakby Shane też miał na imię Vincent, to by się tak nie stało. Skoro to takie szczęśliwe imię. Vincent, od łacińskiego 'vincere' - zwyciężać.
Cytuj
No to teraz zapraszamy na arenę Heinricha Bruno Hermanna Gotfryda Hitlera. Długie miano, cholera…
Może to środek obronny? Cytuję z angielskiej Nonsensopedii 'Although Solid Snake is responsive to loud noises, he asks lots of obvious questions, suggesting that he might have trouble with his hearing. For example, he will always repeat names and locations. For example, if you were to tell Snake you live in California, Snake would reply, "California?". Perhaps the fifteen years he's spent firing loud automatic weapons have caught up to him.
If Snake ever tries to interrogate you at gunpoint, consider telling him your name is "Lord Marcus Thomas Randy Bowman-Schneider McFarland Thompson Randolph Lee Brady III". By the time he's repeating the "McFarland", you should be pretty far away.'
 Wielkie yay dla Marcusa! W końcu do elementów ziemia też się zalicza, chociaż ja się spodziewałam błyskawicy, skoro stare prawo gier oznajmia, że roboty należy walić elektrycznością.
4  Hyde Park / Pogaduchy / Nowy wątek : 26 Czerwca 2010, 20:55:45
 Szaleństwo - nie mam pojęcia, ale w starym Świecie Mroku Malkavianie mieli dyscyplinę Dementation, której esencją było obdarzanie przeciwnika szaleństwem. Przykłady: Haunting - halucynacje, Voice of Madness - RAGE!!!!
 Chwała - pewnie buffy związane z morale
 Zaraza/choroba - nie. Istnieje różnica między zarażeniem kogoś dżumą/AIDS a wskrzeszeniem go jako zombie. WoD'owym przykładem tu będzie Cachexy Morbusów
 Prawo - prawo jako zbiór reguł ogólnie przestrzeganych. ma potencjał moim zdaniem
 Oszustwo - niewidzialność, magiczne kradzieże czy otwieranie zamków, wszelkie iluzje
 Słońce - światło wszelkiego rodzaju, także ciepło
 Wiedza - wszelkiego rodzaju zaklęcia pozwalające odczytać zaszyfrowany/napisany w innym języku tekst, tudzież czytanie w myślach czy nagłe objawienia; Magia - chyba najczystsze manipulowanie energią w każdej postaci, czysta nielementalna magia
 Niebiosa - niebo, pogoda. Światło - światło. Jest różnica?

 OK, ja się zajmę Światem Mroku. Nowy Mag ma również Fate, co zawiera czytanie powiązań pomiędzy osobami, przewidywanie prawdopodobnej przyszłości, szczęście, pech, itd... tego chyba jeszcze nie było. W nowym Changelingu są Contracts of Mirror, polegające na przemianach i magicznej zmianie wyglądu, i Contracts of Vainglory koncentrujące się na publicznych wystąpieniach - prezencja, przemówienia, występy, Majesty z nowego Wampira jest podobne. Resztę można by podciągnąć pod wcześniej wymienione rodzaje. Ale naprawdę, gdybym wiedziała po co są te magie, mogłabym lepiej pomóc.
5  Hyde Park / Zaginione Zwoje - opowiadania / Odp: High school... A nie, to zły tytuł... : 23 Czerwca 2010, 10:13:34
 Squee! Casper jest tym typem bohatera drugoplanowego, co sprawia, że bohater pierwszoplanowy wygląda jak bohater drugoplanowy. Zresztą, nie wiedziałabym, że to Kate jest protagonistką, gdybyś tak jej nie określił kilka razy. Wiem, że dyskryminowanie ludzi względem klasy jest złe, ale nie potrafię sobie wyobrazić protagonisty healera. I to protagonisty healera to się czuje niekomfortowo ze swoją płcią (Windsson). Ale skoro to dziewczyna-gracz, a takie to prawdziwy skarb, muszę jej kibicować! Nie tak silnie jak Casprowi, jednak...
Cytuj
Ludu Liceum Louisville, to ja: Stratoavis! Słuchajcie mnie i bądźcie mi posłuszni
Myślicie, że lud spoza liceum też mu może być posłuszny? Bo ja chcę. I tego thrash metalu też chcę
6  Tawerna / Nowe Rasy Tawerny / Odp: Nowe rasy do serii HoMM. : 20 Czerwca 2010, 11:25:32
@Tieru96: Poloniści mogą być, to jeden z moich najgorszych koszmarów, więc chętnie ich wypuszczę na niewinne jednostki przeciwnika... możesz dodać w biografii parę osiągnięć takich jak próżna próba nauczenia Biary ortografii (i dlatego zamieniła normalne jednostki Haven na fanatyczne: po tym praniu mózgu zapomniała ich poprawnej pisownie. Jednostki nie reagowały na komendy 'wy tam arhanioły wskżeście tyh hłopuw' i tym podobne, więc musiała wynaleźć nowe, bez kłopotliwych dylematów ortograficznych) I jaką V edycję?
@wilk111: stoi! Zaraz dodam do oryginalnego posta
7  Tawerna / Nowe Rasy Tawerny / Odp: Nowe rasy do serii HoMM. : 19 Czerwca 2010, 16:12:15
 Kwiik, mi się podobają. A może zdolność Krześlaka będzie wywoływanie takiego efektu jakie mają gobliny: ucieczka na inne miejsce po byciu zaatakowanym (zmniejszenie morale i strategicznych cech takich jak prędkość może zostać)?
8  Hyde Park / Zaginione Zwoje - opowiadania / Odp: Zemsta upadłego : 18 Czerwca 2010, 17:39:51
 Techniczne uwagi:
 
Cytuj
W myśl powiedzenia- ,,Znalezione nie kradzione”
myślnik niepotrzebny, doceniłabym spację także przed myślnikiem.
 
Cytuj
Sylvio nie zgodził się na to, więc postanowili umówić się nazajutrz w tutejszej tawernie- ,,Pod szybującą strzałą”
Zwykle myślnik przed cudzysłowem nie jest już potrzebny, sam cudzysłów wystarczy.
 
Cytuj
'I tak oto skłóceni pojawili się w umówionym miejscu o godzinie 17:00.
cyfry w tekście zapisuje się słownie.
 
Cytuj
'Na jego głowie natomiast, widniała łysina.
przecinek niepotrzebny
 
Cytuj
'Na prawej ścianie natomiast, wisiało szklane menu, a tuż nad nim widniały trofea, a konkretnie głowy, łosia, białe wilka i niedźwiedzia.
przecinki po 'natomiast' i 'głowy' niepotrzebne.
 
Cytuj
Jako, że nie dbał o swoją kondycję, ale i nie jadał zbyt wiele, było typowym ,,Chudzielcem”
cudzysłów niepotrzebny
 
Cytuj
Twarz jego, nieco odstraszała przechodniów, przyczyniały się do tego czarne, gęste włosy, sięgające mniej więcej do połowy szyi
niepotrzebny przecinek po 'jego'
 
Cytuj
Przechodził on od brudki, aż do okolic uszu
przecinek niepotrzebny, powinno być ó zamknięte
 
Cytuj
Ja mam kostkę i to wy grać na moich zasadach
jeżeli w planach była stylizacja jego mowy na prymitywną, odmienione 'mieć' tu nie pasuje, a jeżeli nie, powinno być 'i to wy będziecie grać na moich zasadach'
 
Cytuj
Powiedział goblin wygrzebując ze swej sakiewki białą, sześcienną kostkę do gry
przenieś przecinek sprzed 'białą' do za 'goblin'. Poza tym, nie jestem pewna czy umieszczanie wielkiej litery po wypowiedzi jest poprawne gramatycznie, ale na pewno ładnie to nie wygląda.
 
Cytuj
I tak oto właściciel kostki potrząsnął nią kilka i lekkim ruchem rzucił ją na blat, ta przeturlała się o zatrzymała się tuż na krawędzi stołu.
kilka co? Chyba miało być 'kilka razy' i to 'o' zastąpiłabym 'i'
 
Cytuj
Jako niewielkie pocieszenie dla Sylvia był fakt, że Kniki zapomniał wziąć swoją kostkę, postanowił ulżyć sobie w sposób wydawałoby się nienormalny- krzycząc na nią.
powinno być 'Niewielkim pocieszeniem dla Sylvia był fakt...'
 
Cytuj
'W tym celu wziął ją w rękę, dopiero wtedy spostrzegł, że nie była to zwykła kostka, gdyż występowały na niej tylko liczby parzyste.
poprawniej brzmi 'W tym celu wziął ją do ręki', i rozbiłabym to na dwa zdania 'W tym celu wziął ją do ręki. Dopiero wtedy spostrzegł, że nie była to zwykła kostka, gdyż występowały na niej tylko liczby parzyste.'
 
Cytuj
Ech… Mam nauczkę na przyszłość, zawsze sprawdzaj tym czym będziesz grał.
'Zawsze sprawdzaj to, czym będziesz grał'
 
Cytuj
-Nie martw się, to tylko głupi miecz.- Rzekł Andre klepiąc swego brata po ramieniu na co szybko odpowiedział
ze zdania wynika, że Andre poklepał brata po ramieniu i szybko coś na to powiedział. Zaznacz w jakiś sposób, że to Sylvio wygłasza następną wypowiedź, by nie mieszać w głowie przyszłym czytelnikom.
 
Cytuj
Był to symbol Romualda III i jego władzy, która jak wiadomo niebyła tu mile widziana. Nowoprzybyły donośnym głosem rzekł
'nie była' i 'nowo przybyły' pisze się oddzielnie
 
Cytuj
Tak, myślę, że trzeba mu pomóc, wyrzucać tyle pieniędzy na tych pijaków
radziłabym wymienić przeciwnik na kropkę, bo na razie to wywiera wrażenie, jakby Sylvio chciał mu pomagać w wyrzucaniu pieniędzy.

 Teraz uwagi merytoryczne:
 Po pierwsze: powtórzenia. Zacytuję fjeden fragment w nie obfitujący:
 
Cytuj
Po całej sali porozstawiane były okrągłe stoliki, połączone z podłogą grubą, czarną rurą. Stolików było łącznie osiem, przy każdym stały trzy bądź cztery krzesła, do których przymocowano czerwone poduszeczki, które zapewniały komfort. Nie mogło też zabraknąć dekoracji. Na lewej ścianie względem drzwi znajdował się ceglany kominek, w którym niezależnie od pogody rozpalony był ogień. Na prawej ścianie natomiast, wisiało szklane menu, a tuż nad nim widniały trofea, a konkretnie głowy, łosia, białe wilka i niedźwiedzia. Jako miejsce rozstrzygnięcia wybrano stolik ulokowany najbliżej kominka.
Zaproponuję również synonimy: stolik - stół, mebel. Kominek - palenisko. W przypadku 'którego' trzeba będzie zmienić strukturę zdania. Zauważyłam również wiele innych powtórzeń, najczęściej w przypadku kolorów - w tym przypadku polecam wyszukanie na Wikipedii listy barw i wyszukanie tych najbardziej pasujących do koncepcji. Dużo ich tam jest.
 Po drugie: czemu on musiał brać do ręki kostkę aby na nią nakrzyczeć? I skoro gra w kości jest tutaj powszechnym sposobem na rozwiązywaniem problemów, dlaczego goblin zapomniał tak ważnej rzeczy jak jego kostka?
9  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Tribes of the East - dyskusja, problemy , pytania : 18 Czerwca 2010, 09:03:17
 A właśnie, że stylistycznie. Dwóch władców Imperium Gryfów - Aleksiej i Nikolaj nosili imiona rosyjskich carów. Piotr Wielki był właściwie pierwszym władcą Rosji, który otrzymał ten tytuł, więc również wpasowuje się w tradycję. Poza tym, Piotr to nie jest nowoczesne imię - wiele postaci historycznych tak się nazywało, między innymi wspomniany już przeze mnie pierwszy car Rosji czy Piotr Apostoł. To stare imię, jednak ciągle będące w użyciu.
 PS. Nie, nie uwzięłam się. I nie, nie piszę tego, by się podlizać redaktorowi. Po prostu szukałam okazji do napisania posta.
10  Tawerna / Nowe Rasy Tawerny / Odp: Nowe rasy do serii HoMM. : 17 Czerwca 2010, 20:15:21
@Wujek Loczek - nie mogę dać zdjęć, bo moi nauczyciele będą narzekać, że zamieszcza ich w internecie. Fizyków chciałam dodać, ale uznałam, że to będzie zbyt okrutne dla biednych graczy. Polonistów przecież mam, na czwartym poziomie.
 @Pablossd - nie, nie namieszałam. To jest zamierzone. Nauczyciel jest pierwszego poziomu, bo to podstawowa jednostka funkcjonująca w większości placówek naukowych. Studenci (a przynajmniej tych, którzy znam) mają znacznie większą wiedzę od takich nauczycieli z podstawówek czy gimnazjów co swoje kwalifikacje zawodowe zdobywali w zamierzchłej przeszłości. Poza tym, zbyt kocham studentów by ich tak poniżać. Ave Johny!
11  Hyde Park / Zaginione Zwoje - opowiadania / Odp: Wojny Starożytnych - dostępny Rozdział Dwudziesty Czwarty : 17 Czerwca 2010, 19:33:34
 'Młody, wręcz bardzo – nastolatek. Ale jego spojrzenie zdradzało fakt, że ów nastolatek mentalnie był całe wieki starszy od rzeszy innych nastolatków.' - Moje pierwsze skojarzenie 'Artemis Fowl na steroidach'? Lubię jego imię, Christopher. Marlowe też tak miał na imię. Też bym chciała uściskać tego braciszka, ale raczej aby wymacać co ma pod peleryną. Może antropomorficzną ciemność? W ogóle podoba mi się ta psychiczna trójka. Sformułowanie 'Ilekroć bracia Right i Dead byli w pobliżu' na początek wywołało we mnie przekonanie, że chodzi tu o dwójkę braci o imionach Right i Dead, na szczęście szybko się zorientowałam o co chodzi. Wow, Casper jest taki fajny, że kobiety dosłownie rzucają się na niego.
 '- Amulet który chroni przed śmiercią ci się nie przyda? Dobrze usłyszałem?
- Tak, doskonale. Bierz, zanim się rozmyślę – odparła, potrząsając amuletem. Chłopak podziękował i wziął go. Dotykając przy tym dłoni Mordimer poczuł przeraźliwy chłód.' <bierze głęboki wdech> MORDIMER JEST UNSENT!
12  Tawerna / Nowe Rasy Tawerny / Odp: Nowe rasy do serii HoMM. : 17 Czerwca 2010, 19:16:01
 Bohater to matematyk, właściwie. Mój ojciec twierdzi, że matematyka to królowa nauk.
13  Hyde Park / Zaginione Zwoje - opowiadania / Odp: Jeżeli naprawdę chcesz walczyć... Wiem, że patetyczne! : 17 Czerwca 2010, 19:15:21
 'Schodzi na elfy' - perfekcyjne określenie. Będę go używać, jeżeli pozwolisz. Biedny Gorgutz, kibicowałam mu. Bębny w jego music theme kojarzą mi się z 'Troops in Gathering' z Metal Gear Solid 3, za to theme Vegi nie budzi we mnie skojarzeń... choć jego wygląd tak. Może to przez wspomnianą wcześniej 'Potęgę Spirańczyka'. Ale maskę ma fajną. Biedny Casper, jego złe alter ego nawet go nie szanuję. Ale muszę przyznać, Mhroczny!Casper to ostatnia osoba, po której się spodziewałam przynoszenia rannych do lazaretu. Pewnie wygląda bardzo seksownie w tym splamionym krwią garniturze. Ksywka Heinricha mnie bardzo bawi - pewnie zabrakło mu mian na H...
14  Tawerna / Nowe Rasy Tawerny / Odp: Nowe rasy do serii HoMM. : 17 Czerwca 2010, 18:34:47
 Wreszcie temat pozakonkursowy. Długo na to czekałam. I się zmieściłam w czasie, strzeżcie się złych jednostek pierwszego poziomu czyhających na was w szkołach!

Rasa: Naukowcy
Zamek: Laboratorium (nie, wcale nie Dextera!)
Bohater: Matematyk xD
Unikalna zdolność: Matma, no a jakże! Bo matematyka jest królową nauk!
Unikalne budynki: Ksero (można podwajać liczbę jednostek za odpowiednią sumę),
Atrybut główny: wiedza (Ale się zdziwiliście, nie?)
Atrybut drugorzędny: atak (bo najlepszą obroną jest atak a bronić doktoratu trzeba umieć)
Bóstwo: Nie ma. Jest pewna sekta, co modli się do liczb urojonych, ale…
UNIKALNA ZDOLNOŚĆ
 Podstawowa Matematyka:
Umożliwia ocenienie ilości przeciwników na mapie przygód
Zaawansowana Matematyka: Umożliwia otrzymywanie większych ilości surowców z kopalń (to się nazywa mnożenie zysków)
Ekspercka Matematyka: Wróg otrzymuje dwa razy mniej surowców(a tu z kolei zyski dzielimy. Neguje się z zaawansowaną)
Matematyka Mistrzowska: Zmniejsza poziom bohatera z którym walczy bohater posiadający tę zdolność o wartość jego poziomu (a tu z kolei mamy odejmowanie). Nie działa, jeśli wrogi bohater też zna Matematykę Mistrzowską
 - Dodawanie: Umożliwia fuzję dwóch oddziałów na czas bitwy. Powstaje oddział na poziomie który jest sumą ich poziomów i z liczebnością która jest różnicą ich liczebności
 - Odejmowanie: Zabija liczbę jednostek równą poziomowi bohatera
 - Mnożenie: Podwaja liczebność wybranego oddziału na czas bitwy, kosztuje 10, nie może być rzucony dwa razy na ten sam oddział.
  Unikalna umiejętność – Średnia: wyciąga średnią z ilości jednostek przeciwnika lub bohatera i zabija lub wskrzesza odpowiednią ilość jednostek w każdym oddziale aby odpowiadały tej wartości.
Budynek wzniesiony po zdobyciu Łzy Ashy: Akademia Rolnicza (podwaja przychody ze wszystkich źródeł, bohaterowie poruszają się jakby mieli Ekspercką Logistykę + Znajdowanie Drogi)

Jednostka 1 poziomu: Nauczyciel/Profesor/Dyrektor
 Atak: 1/1/2
 Obrona: 1/2/1
 Obrażenia: 1-2/1-3/2-3
 Szybkość: 5
 Inicjatywa: 7/6/7
 Mana: 0
 Życie: 4/8/9
 Zasięg: pół/pół/brak
Strzały: 5/5/0
 Koszt:50/60/65
 Przyrost: 17
 Umiejętności: Woda z Mózgu* / Woda z Mózgu, Warunek* / Zatrudnienie*, Relegacja*
 Opis: Nikt, kto choć raz w życiu uczęszczał do szkoły nie zaprzeczy straszliwym mocom tych istot. Sam ich widok wywołuje drżenie kolan i przywołuje w umyśle wspomnienia zarwanych nocy i stresu przedegzaminowego. Uzbrojeni w pisaki do białej tablicy, którymi rzucają z śmiercionośną precyzją, nauczyciele są postrachami wszelkich nieuków na polu bitwy. / Profesorowie to nauczyciele, którym udało się wyrwać z szkoły średniej czy niższej oraz podlizać się rektorowi by ich przyjął. Nie marnując swojego czasu na nieletnich, zatruwają życie studentom. Są mistrzami w stawianiu warunków i grożeniem niezaliczeniem semestru. / Dyrektorzy są podwójnie groźni dla nieszczęsnych uczniów. Kierując zastępami podlizujących się im nauczycieli i wyrzucając ze szkoły pod byle pretekstem wywołują przerażenie u każdej osoby która jeszcze nie ukończyła edukacji.
Budynek: Szkoła / Szkoła Wyższa

2 poziom: Pi/I/Fi
Atak: 3/4/
Obrona: 2/4/
Obrażenia: 2-3/3-4/
Szybkość: 6/7/6
Inicjatywa: 10/12/9
Mana: 0/0/0
Życie: 8/10/12
Zasięg: brak
Koszt: 70/95/110
Przyrost: 12
Umiejętności: Otumanienie*, duża istota/Eteryczność*, duża istota/ Otumanienie, Uwodzenie (jak u sukkubusa), duża istota
Opis: Straszliwa liczba pi to jeden z największych koszmarów nieszczęsnych studentów. Sam jej widok zmusza ludzi do recytowania jej rozwinięcia, nie zważając na okoliczności./ I, liczba urojona jest jedną z najpilniej strzeżonych tajemnic Matematyków. Ponieważ właściwie nie istnieje, trudno ją zabić./ Liczba fi oznacza złoty podział odcinka i jest często wykorzystywana w architekturze oraz książkach przygodowych. Jest ogólnie kojarzona z pięknem, nawet przez tych, co nie mają pojęcia o jej istnieniu.
Budynek: Tablica/Staromodna, czarna tablica

3 poziom: Ścisłowiec/Chemik/Biolog
Atak: 5/6/8
Obrona: 4/7/5
Obrażenia: 6-8/10-13/7-10
Szybkość: 5/6/6
Inicjatywa: 8/7/7
Mana: 10/17/15
Życie: 16/24/20
Zasięg: brak
Koszt: 150/225/250
Przyrost: 8
Umiejętności: Wykład*, Rzucanie zaklęć (Smutek, Spowolnienie, Wrażliwość)/Zatrucie, Rzucanie zaklęć (Wrażliwość, Rozkład)/Zatrucie, Rzucanie zaklęć (Rój Os, Gniazdo Os), Znawca*
Opis: Ścisłowcy to najnudniejsze istoty na Ashan. Sam ich głos ma dziwnie usypiające właściwości: wystarczy przez chwilę ich słuchać, by natychmiast poczuć wszechogarniającą senność. Potrafią również uprzykrzyć życie ludziom na wiele innych sposobów…/ Chemicy babrają się w nauce dziwnej i tajemniczej, zawsze chodzą w poplamionych białych fartuchach. Przedziwne wywary, które sporządzają często wywołują nieprzyjemne efekty w nieszczęsnych istotach, które się dostały w ich zasięg./ Wredni biolodzy posiadają wszechstronną wiedzę na temat stworzeń zamieszkujących Ashan. Szybko się uczą i potrafią atakować słabe punkty zwierzęcego przeciwnika.
Budynek: Gimnazjum/Liceum

4 poziom: Polonista/Humanista/Lingwista
Atak: 10/12/9
Obrona: 8/6/13
Obrażenia: 9-15/16-21/10-16
Szybkość: 7/4/8
Inicjatywa: 11/14/12
Mana: -
Życie: 35/60/57
Zasięg: pół/pół/pełen
Strzały: 4/4/10
Koszt: 300/250/375
Przyrost: 4
Umiejętności: Recytacja*, Wykład, Strzelec/Recytacja, Strzelec, Moralizujące Bzdety*/Strzelec, Recytacja, Engrish*
Opis: Poloniści potrafią godzinami zanudzać uczniów ‘perełkami’ takimi jak Inwokacja czy Sonety Krymskie. Na dodatek z upodobaniem recytują im wspaniałe, ich zdaniem, dzieła poetyckie, co jednak przynosi skutek odwrotny do zamierzonego. Jednak strzeżcie się wy, co zasypiacie na lekcjach! – celny rzut dziennikiem to ich specjalność./ Humaniści to najbardziej przerażający z Naukowców. Potrafią dręczyć przeciwników moralizującymi gadkami, które wywołują w nich natychmiastową ucieczkę, spowodowaną obrzydzeniem. Humaniści jednak wolą wierzyć, że udało im się zaapelować do lepszej części przeciwnika./ Lingwiści szczególnie wyspecjalizowali się w rzutach, na dodatek mają również do dyspozycji amunicję złożoną ze słowników. Często cytują najokropniejsze tłumaczenia wzięte najczęściej z Google Translator aby wzbudzić wściekłość w przeciwnikach szarganiem języka ojczystego.
Budynek: Biblioteka/Biblioteka Raczyńskich ;p

5 poziom: Student/Zniewolony student/Wieczny student
Atak: 15/17/15
Obrona: 13/9/17
Obrażenia: 21-23/22-25/22-24
Szybkość: 5/10/8
Inicjatywa: 6/6/9
Mana: 20/18/28
Życie: 75/80/65
Zasięg: -
Koszt: 500/450/625
Przyrost: 3
Umiejętności: Rzucanie zaklęć(trzy losowe zaklęcia wybrane z księgi zaklęć przeciwnika), Znawca/Berserk, Rzucanie zaklęć (jak wyżej)/ Znawca, Rzucanie zaklęć (pięć losowych zaklęć, o zmniejszonym o połowie koszcie)
Opis: Studenci najczęściej przesiadują w knajpach, chlejąc by zapomnieć o sesji. Ich ciężko zdobyte umiejętności czynią ich groźnymi przeciwnikami./ Zniewoleni studenci ruszają w bój by naciągnąć swych bezlitosnych wykładowców na tróję w indeksie. Nie mają właściwie nic do stracenia, więc atakują bez wahania czy obawy o własne życie./ Wieczni studenci spędzają całe swoje życie na uniwersytecie, dzięki czemu mają znacznie większą wiedzę. Trudno ich oderwać od ukochanej uczelni, ale ich wiedza jest bezcenna.
Budynek: Politechnika/Uniwersytet

6 poziom: Inżynier/Wynalazca/Konstruktor
Atak: 21/20/23
Obrona: 24/28/26
Obrażenia: 28-36/29-35/31-38
Szybkość: 5/5/7
Inicjatywa: 12/14/13
Mana: 20/25/brak
Życie: 90/100/120
Zasięg: pół/brak/pełen
Koszt: 700/850/775
Przyrost: 2
Umiejętności: Naprawa, Ulepszenie*, Strzelec/Naprawa, Ulepszenie, Rzucanie zaklęć (Ognista Pułapka, Magiczny Kryształ, Bariera Ostrzy, Trzęsienie Ziemi)/Naprawa, Ulepszenie, Strzelec, Technokrata*
Opis: Po ukończeniu politechnik i żmudnym szukaniu pracy, Inżynierzy zrozumieli, że tylko wojsko ich chce. Znaleźli tam zajęcie, dbając o maszyny wojenne i strzelając z najnowszych zdobyczy techniki./ Wynalazcy to psychole, których badań nikt nie chciał finansować. Lubią wyżywać się, co wojsko wykorzystuje, znajdując im cele./ Konstruktorzy z własnej woli dołączyli do armii, aby lepiej poznać świat i kontynuować swoje badanie. Ich znajomość wielu mechanicznych istot pozwala im je kontrolować.
Budynek: Warsztat/Gabinet

7 poziom: Szalony naukowiec/Faust/Wszechwiedzący
Atak: 32/38/39
Obrona: 23/31/39
Obrażenia: 38-46/40-49/43-51
Szybkość: 6/7/10
Inicjatywa: 8/9/10
Mana: -/50/-
Życie: 200/220/250
Zasięg: brak
Koszt: 1500/2750/300
Przyrost: 1
Umiejętności: Opętanie*, Eksperyment*, Duża Istota (bo jeździ na eksperymencie. Ajć)/Eksperyment, Rzucanie Zaklęć (Przyzwanie Feniksa, Boska Zemsta, Oślepienie, Teleportacja, Kula Ognia, Tajemna Zbroja), Duża Istota/Eksperyment, Wszechwiedza*, Wielka Magia*, Duża Istota
Opis: Szaleni naukowcy byli, są i będą – w wysokobudżetowych filmach z Hollywood, w grach wideo i wśród nas. Ich szaleństwo czasami nawet udziela się wrogu. Lubią eksperymentować, ze skutkami mniej lub bardziej makabrycznymi./ Noszący imię sławnego naukowca, co poświęcił duszę dla wiedzy, Fauści również parają się sztuką tajemną. Posiadają wiele potężnych zaklęć, których chętnie używają dla dobra ogółu./ Nie wiadomo, czy Wszechwiedzący zasługują na dumne imię, które przyjmują – jednak ich umiejętności zaskakują nawet innych naukowców.
Budynek: Pracownia/Laboratorium

* Woda z Mózgu: zmniejsza o połowę inicjatywę celu, -2 do morale
* Warunek: zmniejsza morale i szczęście
*Zatrudnienie: Przywołuje na pole bitwy oddział Nauczycieli
*Relegacja: Jednostka otrzymuje status przywołanej (zaczyna działać na nią wygnanie, znika z armii wrogiego bohatera po walce). Nie zawsze działa.
* Otumanienie: Działa podobnie jak Oślepienie, ale działanie jest uzależnione od ‘inteligencji’ jednostki np. na magów będzie działać dłużej niż na chłopów. Działa tylko na istoty rozumne (wybaczcie, smoki i gryfy na pewno są bardzo mądre, ale liczby pi nie znają)
* Eteryczność: Jak u duchów: szansa uniknięcia ataku
* Wykład: Usypia jednostkę (zabiera jej trzy tury, jeżeli zostanie zaatakowana normalnym atakiem, efekt znika)
* Znawca: podczas bitwy ma okazję ‘zaznaczyć’ jednostkę jako swój cel. Jeżeli uda mu się zabić chociaż jedną jednostkę z tego oddziału, w następnych bitwach będzie mógł wybrać te jednostkę na swój cel i zadawać jej podwójne obrażenia
* Recytacja: nakłada na cel efekt jednego z zaklęć I-II poziomu Magii Mroku
* Moralizujące Bzdety: zadaje obrażenia, cel ucieka
* Engrish: zadaje obrażenia, szansa na efekt ‘Szał’ na ofierze. Działa tylko na istoty rozumne.
* Ulepszenie: podwaja życie maszyn bojowych, obrażenia balisty/katapulty oraz liczbę punktów życia leczonych przez namiot medyka, daje mu zdolność wskrzeszania poległych jednostek jeśli jej wcześniej nie miał, bohater kontroluje je nawet bez talentu ‘Machiny Bojowe’. I jest to umiejętność pasywna
* Technokrata: potrafi przejąć kontrolę nad jednostkami mechanicznymi (np. golemy) i machinami bojowymi wroga. Ulepszenie nie ma wpływu na te drugie.
* Opętanie: powoduje Szał
* Eksperyment: Morale -1, wywołuje jeden z następujących efektów na jednostce:
 PRZYJAZNE JEDNOSTKI:
 - podwojone punkty życia
 - podwojona mana/liczba strzałów + zasięg
 - obdarzenie losowym zaklęciem
 - obdarzenie losową przynależnością rasową (np. zdemonizowana jednostka będzie w stanie otworzyć Bramę, orcza jednostka może wpaść w szał)
 - Przyspieszenie + Prawa Moc
 - Regeneracja + Wampiryzm
 - brak kontrataku wroga
 - zawsze kontratakuje
 - kradzież pozytywnych efektów zaatakowanym jednostkom
 - obdarzenie losową zdolnością (np. Paląca Aura, Lot itd.)
 WROGIE JEDNOSTKI:
 - zmniejszenie o połowę maksymalnych punktów życia
 - zmniejszenie o połowę maksymalnej many/liczby strzałów + zasięg (działa tylko na zasię pełen, zmieniając go w pół)
 - odebranie możliwości rzucania zaklęć
 - odebranie przynależności rasowej (np. demon już nie może otworzyć Bramy, na krasnoluda nie działają runy, zdolności takie jak Szczęście Natury, Szczęście Elfów i ogólnie uzależnione od przynależności rasowej przestają mieć efekt)
 - Spowolnienie + Cierpienie
 - Rozkład + Dezorientacja
 - odebranie kontrataku
 - Tchórzostwo (zdolność goblinów, jednostka może dołączyć do wroga)
 - odebranie unikalnych zdolności
* Wszechwiedza: na czas bitwy podwaja manę bohatera i jednostek
* Wielka Magia: rzuca losowe zaklęcie (na jednostki: Magia Światła+ Wampiryzm + Tajemna Zbroja, na wrogie jednostki: Magia Mroku & Magia Zniszczenia & niektóre zaklęcia Magii Przywołania, na pole: Magia Przywołania)

 Niestety, nie udało mi się zrobić późniejszych jednostek tak z jajem jak zamierzałam. Bohaterów dodam później, chyba że ktoś ma pomysł (AKA wyjątkowo irytującego nauczyciela) już teraz. Enjoy
15  Hyde Park / Zaginione Zwoje - opowiadania / Odp: Zemsta upadłego : 17 Czerwca 2010, 12:31:38
 Myślę, że zacznę od czysto technicznych detali. A więc...
Przymiotnik- ,,Ogromna" nie jest tu użyty na wyrost, gdyż można go przypisać, nie do całej, lecz do pięciu jej fragmentów, których powierzchnia jest większa, od powierzchni wielu krajów naszej planety- Ziemi.
Niepotrzebny myślnik (który zresztą wyglądałby bardziej estetycznie, gdyby spację umieszczono i przed i po nim), niepotrzebne przecinki przed 'nie do całej' i 'od powierzchni...'

Na północ od terenów ludzkich znajduje się pustynia, ze względu na panujące w niej warunki, nie ma tam zwartych społeczeństw, praktycznie jedyne co można tam spotkać to dzikie zwierzęta i szaleni poszukiwacze przygód.
Niepotrzebny przecinek przed 'nie ma tam...', ładniej by to wyglądało rozbite na dwa zdania 'Na północ od terenów ludzkich znajduje się pustynia. Ze względu na panujące w niej warunki nie ma tam zwartych społeczeństw, praktycznie jedyne co można tam spotkać to dzikie zwierzęta i szaleni poszukiwacze przygód.'

Na południe od krain centralnych, znajdują się tereny górzyste, w całości pokryte śniegiem
Niepotrzebny przecinek przed 'znajdują się...'

 
Toteż tutaj przychodzą wszyscy złodzieje, i inne istoty mające konflikt z prawem. W miejscówce tej, żyje się głównie piwem i hazardem, więc nietrudno było o coraz większą popularność tego miejsca.
Znowu przecinki - nie stawia się ich przed 'i', i nie trzeba było stawiać przed 'żyje się głównie...'

 To wszystko, co mam do zarzucenia stronie technicznej. Sama mam problemy z tymi przecinkami, więc potrafię to zrozumieć. Opis świata prosty i zwięzły, łatwo sobie to wszystko wyobrazić i umiejscowić.
Strony: [1] 2 3 4 ... 127




© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.195 sekund z 16 zapytaniami.
                              Do góry