ja mam pytanie czy ta taktyka którą opisaliście zadziała na necropolis bo gram z kolegą i nie wiem czy wygram
My też nie wiemy
Taktyka przedstawiona przez poprzedników czyli: magia zniszczenia + impregnowana strzała + impregnowana balista + deszcz strzał sprawdza się rzeczywiście bardzo dobrze, jednak obawiam się, że możesz napotkać kilka problemów.
1. Na zdobycie talentu machiny wojenne łowca ma zaledwie 2% szans. Zatem w większości gier raczej nie udaje się go zdobyć.
2. Mana. Nekromanta nie musi się tak obawiać wyczerpania many, bowiem dzięki znamieniu nekromanty jest w stanie odzyskać stracone punkty. Łowca jednak nie ma żadnej możliwości na ich odzyskanie w trakcie walki, zaś wyzbycie się wszelkiej many byłoby dla nas wielce niekorzystne. Zależnie od mapy może się zdarzyć, że nie odwiedzimy żadnych kamieni wiedzy i nie zdobędziemy zwiększających wiedzę artefaktów. Zamiast impregnowania gradu meteorytów, czy ognistej kuli proponuję zatem oszczędniejsze rozwiązanie - lodowy sopel wzmocniony specjalizacją mistrz zimna oraz zimna śmierć. Redukuje GB celu o 0.3, oraz zabija dodatkową jednostkę, a kosztuje 6 pkt many.
3. Rozwój. Nekropolis jest zamkiem o dużym przyroście jednostek, zaś talent nekromancji sprawia, że im dłużej trwa rozgrywka tym więcej trupów przeciwnik zdąży wskrzesić. Dlatego naszym celem jest dynamiczny rozwój oraz możliwie szybkie spotkanie z wrogiem. Warto, abyś przed starciem potrenował właśnie "otwarcie". W jaki sposób rozbudowywać zamek (mocno zależne od zasobów mapy i poziomu trudności) oraz jak radzić sobie z neutralami?
4. Wróg. Wreszcie musisz przygotować się na spotkanie z przeciwnikiem. Istotny zatem jest wybór ulubionego wroga, więc warto wcześniej powalczyć z odpowiednimi istotami na mapie. Musisz być również gotowy na zdradziecką magię mroku, oraz przywołania, którymi zapewne będzie władał wrogi bohater. Proponuję, więc abyś zainwestował 6 pkt w magię światła. Z subumiejętności bierzesz mistrza łask - koniecznie!, mistrza odwołania oraz wieczne światło. Dodatkowo jeśli będziesz miał drzewko ataku, to możesz pokusić się o moc prędkości. Dzięki temu, będziesz mógł skontrować większość masowych klątw. Niestety nie skontrujesz tak dezorientacji, szału, czy hipnozy, więc dlatego tak istotne jest grupowe oczyszczenie. Dezorientacja jest szczególnie bolesna zwłaszcza przeciwko łucznikom, dlatego dobrze, abyś myśliwych oraz druidów rozstawił w obszarze grupowego oczyszczenia (kwadrat 4x4 pola). Przeciwko magii przywołania masz natomiast zniszczenie - wystarczy jedno uderzenie soplem, bądź kręgiem zimna, aby widmowe zastępy, czy feniks zniknęły z pola bitwy.
Podsumowując z bohaterów polecałbym Ossira, Wyngaala bądź Ylthin. Dążyłbym do rozwoju następujących talentów (do osiągnięcia na poziomie 19-stym):
Ekspercki mściciel - deszcz strzał, impregnowana strzała.
Ekspercka magia światła - mistrz łask, mistrz odwołania, wieczne światło.
Lepsza magia zniszczenia - mistrz lodu, zimna śmierć.
Lepszy atak - szał bitewny, moc prędkości.
Szczęście - odporność na magię.
+ dalszy rozwój wg uznania.
Jeśli zaś chodzi o dobór jednostek, to zapraszam do przeczytania oraz dyskusji w temacie
wybór ulepszenia: Sylwan. Życzę powodzenia