Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Duel Masters - źródło nudy Tazola (Czytany 2071 razy)
Tazol

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 496


Gaming Monster Channel on YouTube

Zobacz profil WWW
« : 01 Września 2012, 04:07:47 »
Witam wszystkich tawernowiczów. Zapowiada się długi post, więc lećcie po Popcorn.

Poszła mi płyta w moim kompie i siedzę teraz na drewnianym kompie na korbkę. League of Legends chodzi tu jak krew z nosa, więc Tazol przypomniał sobie o pewnej karciance kolekcjonerskiej - Duel Masters. Grałem w to 3 albo 4 lata temu i zainwestowałem w to kupe kasy, ale warto było, bo zabawa była przednia. Teraz chętnie bym z kimś pograł w Duel Masters on-line i piszę ten post z nadzieją na odzew od kogokolwiek :D. Są 2 sposoby - Tradecardsonline.com oraz program Duel Masters Civilisation. Jednak pomówmy o tym drugim. DMC wchodzi w rachubę dopiero jak zostanie naprawiony mój komp. Hmm... może zacznijmy inaczej, bo zabieram się za to od złej strony.

Zasady gry.

Może wejdzie tu ktoś, kto nie zna zasad. Rozpisze je tylko ogólnie, bo sam nie wszystko pamiętam. Celem gry jest zniszczenie 5 tarcz przeciwnika i zadanie ostatniego ciosu. W tym celu, jak to w tego typu karciankach bywa używamy kart stworów i czarów. Karty stworów i czarów dzielą się na 5 cywilizacji (kolorów):
R - Ogień, Fire - Agresywne ustawienie nastawione na jak najszybsze zakończenie gry.
U - Woda, Water - Defensywne ustawienie nastawione na kontrolę ręki i pola bitwy.
Y - Światło, Light - Hmm, defensywno - ofensywne ustawienie ustalone raczej pod "tapowanie" potworów (o tym później). Niewiele wiem o tej cywilizacji, bo nią praktycznie nie gram. Jest ona moim zdaniem lekko hybrydowa.
B - Mrok, Darkness - Agresywne ustawienie celujące w niszczenie stworów i poświęcanie własnych, słabych stworów, by pokonać mocniejsze przeciwnika. Ogólnie niszczenie kart w ręce i na polu.
G - Natura, Nature - Ustawienie kontrolujące manę, samo w sobie jest powolne, lecz z innymi rasami pomaga odnieść zwycięstwo szybciej. O manie powiem potem. Najlepsza moim zdaniem cywilizacja do mieszanych talii.

Osobiście stosuje GU Control Deck opierający się o kontrolę many, ręki oraz po części pola, skupiający się w okół 2 mocniejszych kart, których nazw nie podam, bo nie ^^.

Jak już wspomniałem, celem gry jest zniszczenie 5 tarcz. Rozgrywka wygląda w następujący sposób:
1. Gracze rozstrzygają kto zaczyna.
2. Zaczynający ciągnie 5 kart. Druga osoba również 5. Każdy ustawia zakryte 5 kart z góry swojej talii jako swoje tarcze. Nie odkrywaj ich, chyba, że efekt karty na to pozwoli.
3. Rozpoczyna się tura pierwszego gracza. Zaczynający przy pierwszej turze nie ciągnie. Pod swoimi tarczami jest pole many, zaś nad tarczami jest pole bitwy. Spośród kart w ręce powinniśmy jedną z kart poświęcić, by "wyzwolić manę". Mana to swego rodzaju waluta używana do zapłacenia za przywołanie potwora lub rzucenie czaru. Można wyzwolić tylko jedną manę w ciągu jednej tury. Aha, byłbym zapomniał - karty many układamy do góry nogami. Taka zasada.
4. Teraz za manę można przywołać potwora lub użyć czaru. Jeden punkt many to jedna karta w polu many. Ilość wymaganej many do użycia jest podana w lewym górnym rogu karty. By zapłacić za potwora lub czar musimy "ztapować" odpowiednią ilość kart many. Ztapować, czyli odwrócić kartę z pionu w poziom. Zostawiamy manę ztapowaną do naszej następnej tury.
5. Teraz mamy fazę bitwy. Chyba najbardziej skomplikowany etap gry. Gdy mamy stwora w polu, możemy nim zaatakować tarczę przeciwnika albo potwora przeciwnika, który jest ztapowany. Po ataku, potwór zostaje ztapowany do naszej następnej tury. Nie możemy atakować niestapowanej kreatury, chyba, że pozwala na to efekt karty. Uwaga - potwór nie może atakować w turze, w której został przyzwany (Wyjątkiem są potwory z efektem "Speed Attacker" i ewolucyjne stwory). Gdy atakujemy tarczę, przeciwnik bierze wybraną przez nas kartę tarczy do ręki i może jej użyć w dalszej rozgrywce. Jeśli walczymy z potworem, porównujemy siły mocy potworów podane w lewym dolnym rogu karty. Lepszy wynik wygrywa, a przegrany potwór ląduje na cmentarzu. To samo z użytymi czarami.
6. Kończymy turę.
7. Turę ma przeciwnik. Od teraz każda tura rozpoczyna się od odtapowania wszystkich swoich kart oraz pobrania jednej karty z talii. Reszta bez zmian.

Kilka efektów kart

Karty mają przeróżne efekty. Niektóre efekty są bardzo popularne i przybliżę te mające najliczniejszych przedstawicieli:

Blocker - Potwór z tym efektem może zablokować atak przeciwnego stwora na tarczę bądź potwora. Podczas bloku następuje zwykła walka. Potwór ze słabszą mocą idzie na grób. Blokując, po prostu tapujemy blockera.
Evolution Creature - Ta karta, by być przywołana musi ewoluować. Ewolucja polega na położeniu ewolucyjnego potwora na innym, zwykłym, o tej samej rasie (Rasa podana jest pod nazwą potwora). Ewolucyjne potwory mogą atakować w turze, której zostaną przywołane.
Shield Trigger - Popularna osłona tarczy działa przede wszystkim na czarach, ale są też potwory tego typu. Jeśli Sheild Trigger trafi nam się pod tarczą, to w chwili rozbijania tej tarczy możemy użyć shield triggera za darmo, czyli rzucić darmowy czar bądź przywołać darmową kreaturę.
Power Attacker - Przy ataku (tylko ataku) dany potwór ma więcej punktów mocy.
Speed Attacker - Potwór ze speed attackerem może atakować w turze, w której został przyzwany.

To są podstawowe efekty. Oczywiście wszystko jest wyjaśnione w opisie karty, ale takie bazowe informacje się przydadzą. Efektów jest więcej, ale wszystkich nie pamiętam.

Tradecardsonline.com

Jak grać na tej stronie wyjaśnię rano, teraz jest za późno. Podam przy tym przydatne linki.

Kontakt ze mną

Chętni niech się ze mną kontaktują albo przez tawernę, bądź przez skype'a, który jest bodajże podany przy moim poście, jednak jeśli nie, to proszę, oto mój nick skype: tazol111. Chętnie zagram i co nieco wyjaśnię.

Jak na moje standardy to się rozpisałem. Mam nadzieję, że nie na darmo. See ya  :piwo:



IP: Zapisane
tomus88888888

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 26


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 22 Listopada 2012, 14:57:41 »
Granie przez internet i kupowanie kart jest słabe. Pograłbym, ale ja to raczej w Yu-Gi-Oh :niepewny:


IP: Zapisane
'Sprawiedliwym jest to, że silni mnożą się i rosną, a słabi giną. Inaczej świat stałby się domem inwalidów, co dopiero byłoby niesprawiedliwością'
S. Wokulski
'Pepe to najlepszy stoper we współczesnej piłce nożnej.'
Niedziel
Oto moja forumowa hejtlista:
Menelag (x2), jareQ, Luc, Nikt (x2), MOD_ELITE, Grownock

Opuścili:
Freezon

Mój blog:
Taktowlasniewyglada.blogspot.com
Andre94nt
Pierwszy Andrzej

*

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 822


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 22 Listopada 2012, 15:01:02 »
Duel masters to uproszczona i stworzona dla dzieci wersja magick: the gathering. Wiem, bo grałem.
...
Więc dzięki, ale nie :P


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.067 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry