Kampania "Bunt Wulfstana" w Heroes of Might and Magic V - Kuźnia Przeznaczenia
Misja Pierwsza: Strefa przygraniczna
Cele misji:
* Utrzymaj oba miasta
* Zbuduj określoną armię
* Wulfstan musi przeżyć
Cele poboczne:
* Zbuduj kapliczkę runiczną pierwszego kręgu
Zaczynasz na środku mapy(1) z trzema krasnoludzkimi zamkami (1,2,3). Za zadanie masz je utrzymać oraz zdobyć 300 obrońców. Nic prostszego. Zamek rozbudowuj systematycznie a raczej zamki. Nie będę sie rozpisywał do misji bo nie ma poco. Wróg pojawia się ze słabymi armiami, z małą liczbą pól do przejścia na mapie oraz rzadko. Pojawia się on w miejscach (4 i 5). Wroga pokonasz bez problemu. Teraz chyba najistotniejsza rzecz w całej Kuźni przeznaczenia. Za wszelką cenę staraj się zdobyć Magię Światła oraz Magię Mroku. Poco ci ona? Napisze później. Toteż zanim zdobędziesz 300 obrońców a to jest banalne bo czerpiesz ich z 3 zamków i siedlisk najadą na ciebie 2 bohaterowie wroga łatwi do pokonania. Gdy uzbierasz 300 misja zakończy się.
Misja Druga: Strefa przygraniczna
Cele misji:
* W ciągu dwóch tygodni przejmij kontrole nad Asbrand
* W ciągu dwóch miesięcy oswobodź wszystkie osiedla krasnoludów
* Wulfstan musi przeżyć
* Odeprzyj atak imperium
Cele poboczne:
* Zajmij wszystkie kopalnie złota
Zaczynasz na powierzchni. Nie ma mapy bo to tylko dojście do zejścia do podziemi(1) i kończy się akcja. Gdy zejdziesz do podziemia od razu rusz na miasto (2). Po drodze zdobądź każdą napotkaną kopalnie oraz przyłącz do ciebie jednostki krasnali jeśli jakieś będą. Zdobądź zamek i odkrywaj okolice zdobywając siedliska i kopalnie. Gdy je wszystkie zdobędziesz a masz na to 2 miesiące zaatakuje cie wrogi bohater. Pokonaj go i zakończ misje wygraną.
Napisze tu jakie umiejętności musi mieć twój Wulfstan: Logistyka, Magia światła, magia mroku, machiny oblężnicze oraz szczęście. Te umiejętności muszą się znaleźć. Czemu to takie ważne napisze później.
Misja Trzecia: Partyzanci
Cele misji:
* Uwolnij schwytanego bohatera w ciągu trzech tygodni
* Wulfstan musi przeżyć
* Zajmij karawanę ze złotem
* Zdobądź Merasgar
Cele poboczne:
* Pomóż Helmarowi uciec z tej krainy
Zaczynasz w podziemiach na północnym zachodzie (3). Rusz czym prędzej uratować bohatera krasnoludów. Po drodze zbieraj złoto oraz odwiedź kapliczkę runów i obrońców. Nie karz im iść zwabiać wroga. Przy zapytaniu o to kliknij "anuluj" wtedy przyłączą się do ciebie. Gdy przejdziesz przez most znajdź wspomnianego bohatera wroga i zabij go. Zdobędzie mnóstwo cennych artefaktów. Po pokonaniu wroga uwolnij swojego bohatera(4). Potem podążaj za nim cały czas. Gdy dojdziecie do wyjścia na ziemie zabij strażników którzy jego bronią. W zależności od tego którą drogą Helmar ucieknie będziesz maszerował na swoje miasto. Gdy go uratujesz dostaniesz 50 bersekerów. W tym momencie rozdwoję poradnik na dwie części. 1. Gdyby Helmar uciekał poprzez wejście na północy to odwiedź siedlisko jeźdźców krasnoludów. Potem wyjdź na drogę i kieruj się nią cały czas. Nie zbaczaj z niej. 2. Gdyby Helmar uciekał południowym wyjściem sprawa jest nieco skomplikowana ale i łatwiejsza. Zaraz gdy wyjdziesz poodwiedzaj siedliska krasnali oraz w razie gdyby tak było przyłącz do siebie inne jednostki krasnali np. pilnujące kopalnie. Kopalnie zajmij bez wahania. ***Innego rozwiązania poza tymi nie znam ale w razie jakby Helmar uciekał innym wyjściem zrób to co w poprzednich punktach. Czyli oczyść okolice z wroga, zdobądź kopalnie, przyłącz do siebie nowe jednostki oraz znajdź główną drogę i podążaj nią na południe*** Teraz już nie ma żadnych rozwiązań które by miały dzielić poradnik. Jakby nie było masz dojść na południe drogą główną i gdy zobaczysz gryfy pokonaj je i idź drogą która jest za nimi aż do zamku. Po drodze zdobywaj kopalnie, nowe jednostki jak sie da i na końcu zdobądź zamek. Szybko ulepsz swoją armię gdyż po około 2 - 3 tygodniach pojawi się karawana ze złotem i strażnikami którą musisz przejąć. Będzie ona przemierzać mapę od północy po południe główną drogą (2). Przechwyć ją. Tym samym wygrałeś misję.
Misja Czwarta: Bracia
Cele misji:
* Spotkaj się z armią Duncana
* Wulfstan musi przeżyć
* Duncan musi przeżyć
* Zajmij Tor Hrall
Cele poboczne:
* Wzmocnij armię krasnoludami
Zaczynasz na północy(1). Kieruj się cały czas do przodu. Każdą jednostkę krasnali przyłącz do siebie. Przyłączy się ona do ciebie a opłatą w postaci dowolnego surowca. W razie jakbyś nie miał surowców to i tak zaakceptuj ich propozycje a jak pojawi się komunikat o braku zapłaty to ponownie ich zaatakuj i teraz powinni żądać czegoś innego. W innym wypadku ponów czynność którą opisałem. Każdy napotkany surowiec zbierz. Gdy dojdziesz do pierwszego rozwidlenia nie skręcaj na południe tylko maszeruj prosto. Na kolejnym rozwidleniu dopiero skręć. Wejdź w portal 2 kierunków, pokonaj lisze i zdobądź klucz(5). Wróć z powrotem przez portal, wróć na drogę gdzie skręciłeś. Następnie idź do (2) by zabić Rolfa. Pamiętaj żeby cały czas przyłączać do siebie nowe jednostki. Przejdź przez bramę klucznika. Zbierz jednostki stojące przed tobą i dopiero później je ulepsz. Odwiedź wszystkie budynki zwiększające statystyki oraz kup możliwe machiny oblężnicze. Tak wzmocniony zaatakuj Rolfa. Gdy go pokonasz wejdź w portal. Gdy cie przeniesie maszeruj na południe aż dojdziesz do armii Duncana(3). Teraz razem ze swoim przyjacielem zróbcie atak na Tor Hrall. Walcz Wulfstanem gdyż on potrzebuje doświadczenia oraz ma większą armię. Na tym kończy się ta łatwa i jakże przyjemna misja.
Misja Piąta: Laszlo
Cele misji:
* Wyeliminuj Laszlo
* Wulfstan musi przeżyć
* Duncan musi przeżyć
* Zajmij Horncrest stolicę księstwa Stag
Witaj w ostatniej misji Wulfstana. Ta misja będzie jedną z najtrudniejszych z Kuźni Przeznaczenia. Niebieskie cyfry oznaczają miejsce możliwe w którym może być łza Ashy. Czerwone cyfry oznaczają to co w każdej misji. Zaczynasz na północy z Duncanem i Tor Hrall(1). Pozbieraj szybko kopalnie, siedliska oraz odkryj teren. Ważne abyś w miarę szybko mógł rekrutować smoki i inne jednostki, żeby w twoim posiadaniu był posterunek Fortecy(5) oraz łza w mieście. Twoich ziem strzeże nie za mocny garnizon na południu(2). Gdy odkryjesz całą zimową część mapy zacznij zbierać porządną armię. Ma wyglądać mniej więcej jak ta na screenie. Po niespełna trzech miesiącach pojawi się rzeźnik Laszlo którego masz skrócić o głowę albo o co tylko chcesz. Inni wrodzy bohaterowie mają jakąś tam armie ale nie powinieneś się ich obawiać. Duncanem na pewno nie walcz z Laszlem i nie zdobywaj żadnych zamków. Wszystko to rób Wulfstanem. Gdy Laszlo zaatakuje cię wygraj z nim co jest oczywiste. Jeśli nie zaatakuje to masz można powiedzieć szczęście. Gdy masz armię jaką ja miałem to możesz Ty go pierwszy zaatakować.Walcząc z Laszlem uważaj na jego szczęście które jest prawie że przy każdym ataku. Używaj dużo run. Najlepiej by było jak walka toczyłaby się maksimum dzień drogi od twojego miasta gdyż specjalna umiejętność Wulfstana by się uaktywniła. Jak się z nim uporasz to rusz od razu na Horncrest. Jeśli przerzedził twoją armie odbuduj ją. Jak odbudujesz armię masz dwa wyjścia. Albo od razu zakończyć misje i zdobywając zamek albo najpierw wykończyć 2 zamek wroga(3) i zdobyć jego kopalnie a główne cel (4) zostawić sobie na koniec. Czego nie zrobisz to wygrana jest kwestią czasu. Pamiętaj tylko by zapisywać grę co jakiś czas. Gratulacje