|
|
« : 17 Sierpnia 2010, 12:06:37 » |
|
Witam wszystkich. Z paczką znajomych przerzucilismy sie ostatnio z Heroes 3 Wake of Gods na Heroes 5 ToE. Dla funu przeszlismy 12 kampani. Przyznam ze bardzo ciekawych no i zaczynamy grywac mapy turniejowe tak w 3-4 osoby na zasadzie Free for All. Przyznam ze jest bardzo miło przskoczyc o pare lat swietlnych z grafika bo grajac 3 lata w WoGa dostawałem juz ataków epilepsji na widok dwuwymiarowych parchatych tekstur ( ) Poczytałem troche Wasze forum, zasad turniejowych itp i musze przyznac ze scena sie rozwija... no moze pomijajac komentarze na temat wygranych pojedynkow na singlowych mapach gdzie ludzie piszą ze Haven/Academy jest super bo nigdy nie przegrali i "mega strategii" w stylu czempioni zabijaja magów raksze kapłanów itp. Po pierwsze jako nowemu w temacie (przejscia kampanii nie uwazam za jakis wyczyn nawet na hardzie) prosze doradzic jakis portal z mapami turniejowymi bo musze przyznac ze ranomowe/zwykłe są dość nierówne i zwykle 1. gracz ma zdecydowanie lepiej. Po drugie chylę czoła za regulamin turniejowy - totalnie sie z nim zgadzam gra powinna byc zbalansowana zeby wszyscy mieli równo i liczył się skill. Nie bardzo rozumiem tego skillwheela - http://h5.heroes.net.pl/artykul/5-skillwheel.htmlTe kręgi oznaczają ze zeby mieć do wybory np. Odporność na ogien z Magii światła musze wcześniej posiadać- Magie Światła na 2lvl i mistrza odwołania ?? Przeglądałem te drzewka czy kręgi jak zwał tak zwał i nie bardzo rozumiem skilli, prosze o jakis lepszy opis i komentarz czy to jest dobre czy reczej srednie. 1 Boskie Przewodnictwo - Dowodzenie 2 Przygotowanie - Obrona 3 Ostatni Bastion - jw 4 Odbicie Zaklecia - Talent Magiczny 5 Zdeprawowana Ziemia/Wybuch Many - jest napisane ale wydaje sie strasznie smieszna ilosc obrażeń ?? 6 Namiot zarazy - on leczy i zatruwa czy albo to albo to ?? Nowością jest dla nas pasek inicjatywy. Czy inicjatywa to gotowość bojowa ?? Czy szybkość to to samo co zasięg ruchu ?? Jak mają się różne akcje przeprowadzone przez bohatera/jednostkę w stosunku do tego gdzie wylądują w "kolejce inicjatywy" czy jak zaatakuje to będę bliżej początku niż jakbym rzucał czar czy "bronił się" czy obrazek znajdzie sie w tym samym miejscu ?? Na razie zagralismy jakies 5 gier w 3-4 osoby przy piwku z laptopem ustawionym na obrotowej tortownicy - zeby nie patrzec sobie na ekran no i powoli się uczymy ( ) W kupie zawsze raźniej niz trollowac przed monitorem samemu w domu. Z góry dzięki za konstruktywną odpowiedź.
|
|
|
|
Punkty uznania(?): 0
Offline
Płeć:
Wiadomości: 474
|
|
« Odpowiedz #1 : 17 Sierpnia 2010, 12:42:07 » |
|
Z tymi kręgami jest tak jak, się domyślałeś tzn. jeżeli chcesz mieć np. Mentora czarnoksiężnikiem musisz mieć uczonego i inteligencje. http://h5.ligaheroes.pl/ - Oficjalna liga H5, jest tam wiele doświadczonych graczy i sporo turniejowych map. Co do skilli : Boskie Przewodnictwo to bardzo dobry skill jeżeli umiesz go wykorzystać Przygotowania nigdy nie miałem, więc nie wiem jakie ono jest. Ostatni Bastion + wzmocniony armagedon lochu z peleryną feniksa i na dwa razy masz ogromne armie wroga, gdzie u ciebie przeżyje przynajmniej jedna istota. Odbicia Zaklęcia, też nigdy nie używałem. Zdesperowana ziemia to według mnie słaby skill, a Wybuch Many może się przydać na mapy typu arena szczególnie na Przystań, gdzie niektórzy zamiast Chłopów dzielą Inkwizytorów i Mr.Kapłanów na 2stacki i po dwóch czarach zamiast po 16 w dwóch stackach jest tylko po 6 Inkwizytorów i Mr.Kapłanów Namiotu ogólnie nie polecam brać, no chyba, że na początek gdy ważne jest wychodzenie z bitew bez strat. Im wyższa inicjatywa tym szybciej jednostki będą mogły się ruszać.
|
"TAWERNO, WALCZ!"
|
|
|
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg
Punkty uznania(?): 17
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1 232
Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.
|
|
« Odpowiedz #2 : 17 Sierpnia 2010, 12:51:24 » |
|
Co do twoich pytań:
1. Nie, już mi się to mylić zaczyna, ale coś podobnego, nie umiem ci wytłumaczyć. Np. bohater traci 0.3 gotowości bojowej po rzuceniu czaru, gdy ma ekspercki talent magiczny. Jeśli nie ma to traci całą gotowość, czyli się przesuwa o cały pasek. 2. SZybkość to to samo, co zasięg ruchu 3. Każdy atak, ruch i rzucenie czaru przez jednostkę zabiera całą gotowość bojową. Są jednak komendy, które nie tracą całej, np. czekanie. Bohater domyślnie ma 10 inicjatywy, czary grupowe zabierają połowę inicjatywy, czy tam gotowości.
Przygotowanie- chodzi o to, że jednostki, którym wypowiedziałem rozkaz obrony, będą odpowiadały na ataki (kontratakowały) zawsze, nawet, gdy napastnik będzie miał umiejętność braku otrzymania kontrataku. Bardzo przydatna zdolność, szczególnie, gdy nastawiamy się na defensywę. Jednak zazwyczaj dojście do niej jest czasochłonne. O odbiciu zaklęcia się nie wypowiem, bo nie używałem go.
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2010, 13:04:24 wysłane przez Sylath »
|
IP:
Zapisane
|
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje. - Unkown
|
|
|
|
|
« Odpowiedz #3 : 17 Sierpnia 2010, 13:18:34 » |
|
Aha rozumiem czyli jesli nie mam dodatkowych zdolnosci takich jak np Talent Magiczny to czy rzucę np. Łaskę, Fire Balla, użyję skilla szraża, czy poprostu zaatakuje i tak postać wyląduje w tym samym miejscu w kolejce. Z czarami grupowymi jest inaczej ??
Zacząłem przegladać tą stronkę z ligą jaka jest różnica miedzy Arena/Fix/Duel/RMG ??
Troche mnie dziwi fakt zmiany ruchu po mapie przygód - w H3 ilosc ruchu po MP zależała po części od szybkości jednostek posiadanych przez bohatera. I tu małe rozczarowanie bo w H5 jesli przeciwnik jest przedemną o 2 kropki na mapie to nie mając logistyki/stajni teoretycznie nigdy go nie dogonie ?? Logistyka jest kluczowa czy raczej pomocnicza ?? w sumie od razu dostaje znajdowanie drogi to tez cenny skill.
|
|
|
|
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg
Punkty uznania(?): 17
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1 232
Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.
|
|
« Odpowiedz #4 : 17 Sierpnia 2010, 13:25:47 » |
|
Nie , talent magiczny działa tylko na magię. Talent magiczny nie ma wpływu na zwykły atak, łaskę itd. Z czarami grupowymi przesuniesz się tylko o połowę całej tury, że tak powiem. Jeśli nie masz talentu magicznego, tracisz całą gotowość bojową
Logistyka jest raczej pomocna, nie jest konieczna. Aczkolwiek są w niej różne przydatne zdonlości, które mogą ci się przydać, np. lotny umysł ( szczególnie wtedy, gdy siła zamku opiera się na bohaterze), I to prawda, jeśli bohater ma logistykę, a ty nie masz, to nigdy go nie dogonisz. Chociaż możesz mieć artefakty, które ci w tym pomogą. Np. buty, które redukują koszt ruchu po bezdrożach.
Co do tych map, to się nie wypowiem, rzadko gram w internecie i chociaż częściowo je znam, wolę żeby jakiś bardziej doświadczony gracz się wypowiedział. Taki, co grał częściej przez internet.
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2010, 13:28:43 wysłane przez Sylath »
|
IP:
Zapisane
|
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje. - Unkown
|
|
|
|
|
« Odpowiedz #5 : 17 Sierpnia 2010, 13:34:31 » |
|
Przeciez pisałem ze nie mając talentu magicznego, ech czytanie ze zrozumieniem To samo z logistyką jesli oboje jej nie mamy to tez nie dogonie przeciwnika ?? Arena/Fix/Duel/RMG to chyba sa jakies mody/tryby a nie mapy. Zauwazylismy tez ze czary takie jak Dimision Door i Town Portal sa strasznie upośledzone w stosunku do tych z Trójki. Mozna je jakos zupgrejdować bo szczerze powiedziawszy DD jest smieszne czasem nawet nie idze przeskoczyc przez troche wieksze pasmo górskie.
|
|
|
|
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg
Punkty uznania(?): 17
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1 232
Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.
|
|
« Odpowiedz #6 : 17 Sierpnia 2010, 13:42:48 » |
|
Tak, ale chciałem ci uświadomić, że łaska, szarża itd. to zdolności i na nie talent magiczny nie ma wpływu.
Co do logistyki, jak mówiłem wcześniej, jeśli masz jakiś artefakt, który pomaga w poruszaniu się, to go dogonisz. Ktoś mógł także odwiedzić stajnie, która zwiększa punkty ruchu. Więc talent logistyka to nie jedyny sposób na zwiększenie punktów ruchu.
Tak to tryby. Może wytłumacze, mam nadzieje, że dobrze, najwyżej ktoś mnie poprawie. Arena to mapa, na której nie musisz rozwijać ekonomii, tylko dobierasz build, który ci odpowiada, artefakty i idziesz się tłuc. Fix to chyba oryginalne mapy gry lub stworzone przez graczy. Duel to tryb, w którym masz już gotowych bohaterów z armią, buildem i artefaktami. Jak już mówiłem, nie jestem w 100% pewien.
Co do pierwszego to tak, ale Town Portal zawsze chyba przenosil do najblizszego miasta, nawet w trojce, więc tu nie widzę dużej zmiany. Ulepszyć tego czaru się nie da, zawsze przenosi maksymalnie o 800 pkt ruchu.
Down: Rozumiem, pewnie zapomniałem, bo ostatni raz w tę grę grałem 5 lat temu.
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2010, 14:24:16 wysłane przez Sylath »
|
IP:
Zapisane
|
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje. - Unkown
|
|
|
|
|
« Odpowiedz #7 : 17 Sierpnia 2010, 13:49:46 » |
|
Dziekuje W trójce jak miałes magie ziemi to mogłes wybrać miasto !! A jak miałes magie powietrza to w zaleznosci od lvl skilla- mogłes teleportowac się 1 , 2 , 3 , a nawet 4 razy po mapie przygód. Tutuj nie potrafie narazie ocenic czy z danego miejsca przeskocze na to które chce potem ide np. pod zbocze góry i sie okazuje ze nie moge przeskoczyc na drugą stronę bo za duza odległość
|
|
|
|
Punkty uznania(?): 0
Offline
Wiadomości: 145
|
|
« Odpowiedz #8 : 17 Sierpnia 2010, 14:19:42 » |
|
Arena-mapa stworzona przez graczy gdzie masz skrzynki z dużą ilością doświadczenia np. taką aby od razu awansować na 16 poziom, od razu masz artefakty i wykup jednostek np. dwutygodniowy przyrost. Zaletą jest to że dopakowujesz bohatera w 5 min. i od razu wychodzisz na "arene" i walczysz - stąd nazwa. Gra się nią bardzo szybko z tego co mówią ok 20 min.
Duel-w Heroes 5 masz tryb gry gdzie walczą już stworzeni bohaterowie. np. wchodzisz w hot seat i wybierasz pojedynek. Można się szybko podszkolić w walce. Negatywna strona jest taka, że to nie ty tworzysz bohatera tylko grasz już gotowym i samą bitwę z drugim.
Fix-mapy scenariusze zaróno te będące w Heroes 5 jak i stworzone przez graczy za pomocą edytora.
Random-mapy losowo generowane.
|
|
|
|
|
|
« Odpowiedz #9 : 17 Sierpnia 2010, 14:29:48 » |
|
Rozumiem dzieki, czyli bohater jest juz "gotowy" ma wypełniona księgę czarów, artefakty oraz porównywalną armię i walcze tylko żadnej ekonomi niwelowania strat z jednostkami neutralnymi.
Fix to tak jak my gramy mapa 4 luda i wio.
Jak to sie ustawia jakis mod trzeba ściągnąć ?? Damy rade na jednym kompie w Duel pograc ?? Nie będe poświecał weekendu zeby trollowac w chacie przed kompem.
|
|
|
|
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg
Punkty uznania(?): 17
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1 232
Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.
|
|
« Odpowiedz #10 : 17 Sierpnia 2010, 14:34:12 » |
|
Co do areny, to zazwyczaj możesz wybrać sobie artefakty, wchodząc w odpowiedni teleport. Boh Tę mapę chyba możesz grać z kolegami w hot-seat, ale nie nadaje się z komputerem. Są jednostki neutralne, ale tylko po to, aby np. wybrać sobie ulubionych wrogów do mściciela. Bohater nie jest gotowy, zazwyczaj ma 1 poziom. Ty musisz ułożyć mu build. Na znanej Arenie 2.0 jest to Sfinks, który daje ci kilkadziesiąt tysięcy doświadczenia. Czarów od razu nie masz rzecz jasna, musisz przyswoić odpowiedni talent i nauczyć się go w gildii magów, jeśli jest.
W duel możesz grać na jednym kompie. Ale jest mało bohaterów i musisz dostosować się do taktyki, jaką ci narzuciły talenty.
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2010, 14:40:36 wysłane przez Sylath »
|
IP:
Zapisane
|
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje. - Unkown
|
|
|
|
|
« Odpowiedz #11 : 17 Sierpnia 2010, 14:50:55 » |
|
Dzieki A jeszcze jedno o co chodzi z tym Łańcuchem Żywiołów w Lochu to się jakoś uruchamia/ustawia czy poprostu premia jest naliczna zawsze ??
|
|
|
|
Punkty uznania(?): 0
Offline
Wiadomości: 145
|
|
« Odpowiedz #12 : 17 Sierpnia 2010, 14:55:20 » |
|
Musisz mieć odpowiedni talent - zniewalająca magia oraz podstawowe widzenie wtedy zobaczysz żywioły. Najlepiej przeczytać manual do H5 top będziesz wszystko wiedział. Poszukaj w grze katalogu Fan documents i tam będzie manual w pdf. Jest to stara wersja do patcha 3.0 ale istnieje nowsza do 3.1 Nie mam niestety linka ale możesz poszukać w necie.
|
|
|
|
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg
Punkty uznania(?): 17
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1 232
Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.
|
|
« Odpowiedz #13 : 17 Sierpnia 2010, 15:14:07 » |
|
Premia nie jest naliczana zawsze. Każdy czar ma swój żywioł, chyba nie trzeba tłumaczyć jaki, bo to widać. Każda jednostka ma swój żywioł, któy jest losowany co tydzień. Obrażenia są naliczane, gdy jeden z żywiołem złączy w ten sposób: Ogień- Woda Ziemia- Powietrza Po udanych obrażeniach, żywioł jednostki się zmieni.
|
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje. - Unkown
|
|
|
|
|
« Odpowiedz #14 : 20 Sierpnia 2010, 08:14:00 » |
|
Jak zdobyc 4 lvl podstawowego skilla ??
|
|
|
|
|