Zdałem sobie sprawę iż magia w Disciples grają jedną z głównych ról dopiero w dalekich zakątkach kampanii , mimo że każda nacja posada zupełnie inne czary ( np. imperium wspomagające, legiony osłabiające) ,to tak czy inaczej bez nich nie pokonasz najsilniejszych przeciwników. Więc można zadać sobie pytanie : Jaki czar byłby najodpowiedniejszy na Aserotha?? I jakie czary wybrać z gildii ? Chciałbym aby poszukiwacze pomocy mogli ją znaleźć w tym temacie a więc do roboty kamraci
I poziom : Poruszanie się po lesie - dla górskich klanów to podstawa aby nie tracić kilku tur na poruszanie się po gęstwinach , inne frakcję też z tego korzystają
II poziom: Tutaj wahałbym się między pośpiechem a klątwą demonów/Klątwa Nygraela ale dosyć z czarami wspomagającymi na mapie przygód trzeba osłabić wroga
III poziom: Tutaj już trzeba by było dokładnie przeanalizować wszystkie efekty czarów , wszelaka magia podnosząca nasze obrażenia, obronę czy celność,Paraseus - legionów, oraz te redukujące powyższe wartości sprawia że mamy tu najobszerniejszy wybór czegoś ciekawego
IV poziom: Wezwanie do broni ( imperium) , pieśń wytrzymałości ( górskie klany), zgnilizna ( nieumarlaki) chronos większy ( legionów) to te z najciekawszych pominąłem celowo czary zmniejszające inicjatywę czy celność ale nie wolno ich lekceważyć
V poziom: Tutaj wszystkie czary są niezwykle potężne ale po jednym z każdej frakcji: Imperium- I w końcu jakiś czar zadający obrażenia ,imperium niestety nie może się pochwalić dobrą magią piątego poziomu , czar uzdrawiania leczy mniej niż nasi lekarze w szeregach na większym poziomie, dlatego też wybrałem Armageddon ,choć powinien być jakiś obszerniejszy wybór, Górskie klany - dwa potężne zaklęcia kantyczka wotana podnosi nasze obrażenia do max bez większych problemów, a zew przodka bardzo znacznie redukuje obrażenia zadawane przez wroga więc już nie 300 lecz 200 , Legiony Potępionych- Mściciel druga po Thanatosie przyzwana jednostka pod względem przydatności byłaby tu dobrym wyborem , bo legiony tak jak imperium nie chwalą się potężną magią tego poziomu, Hordy nieumarłych - dość przydatna
Ochrona Przed Ranami , zanim przeciwnik nas zrani możemy go wyeliminować , jak i nasz dobry wcześniej wspomniany
Thanatos sprawia że możemy znacznie osłabić wroga przed atakiem głównym .
Uff... ale się spisałem , nie opisałem przymierza elfów ponieważ nie grałem w bunt elfów , ale patrząc na ich czary to nie wydają mi się za dobre , opisujcie też magię w disciples