Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Edytor map (Czytany 1516 razy)
omatix

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 2

Zobacz profil
« : 14 Lipca 2014, 22:24:18 »
Ostatnio zacząłem bawić się edytorem map do H5 - Dzikich Hord. Sprawdzam jego możliwości.Wizualnie mam gotową mapę, w skryptach utworzyłem questy dla frakcji.Dodałem jakieś ,w sumie zbędne dodatki typu lecące ptaki(kombinowałem żeby zmienić je na czarne smoki,ale jako smoki miały zbugowaną animacje - cofały się do tyłu podczas lotu).W planach mam zrobić thumbnailse i obrazek,który jest wyświetlany podczas ładowania mapy.
Zaciekawiła mnie opcja w skrypcie LoadingScreenSound.Podejrzewam (w sumie jestem pewny w 99%),że jest to dźwięk który jest odtwarzany podczas ładowania mapy. Przekonwertowałem programem Audacity plik .mp3 na .ogg i dałem go do mapki.Edytorem utworzyłem nowy plik .xdb ,który jest uwarunkowany przez tą funkcję skryptową "LoadingScreenSound" i określiłem edytorem tekstowym (notepad++) w nim:<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<Sound>
   <SrcName href="lsm.ogg"/>
   <uid>30C0FF02-F697-4648-A3E8-4DBF9E22ED61</uid>
   <Loop>true</Loop>
   <Is3D>false</Is3D>
   <MinDistance>0</MinDistance>
   <MaxDistance>0</MaxDistance>
   <Priority>0</Priority>
   <EndingSamples>0</EndingSamples>
   <StartSamples>0</StartSamples>
   <FrequencyVar>0</FrequencyVar>
   <VolumeBase>1</VolumeBase>
   <VolumeVar>1</VolumeVar>
   <FinalSound href="/Sounds/_(Sound)/Town/Gates/open.xdb#xpointer(/Sound)"/>
   <NeedLocalization>false</NeedLocalization>
</Sound>
Jednak ku mojemu rozczarowaniu ani dzwięk(muzyka) nie jest odtwarzana podczas ładowania ,ani nie jest wydawany odgłos otwieranych bram przystani pod koniec (który też dałem dla testu).

Macie jakieś pomysły jak to przerobić ,żeby działało?

p.s
~Nie jestem pewny czy jest to odpowiedni dział,ale chyba jest bardziej odpowiedni niż modyfikacje,czy problemy techniczne.  ;D


« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2014, 22:27:12 wysłane przez omatix » IP: Zapisane
Hayven

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 316


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 21 Lipca 2014, 14:02:48 »
Sorry, że dopiero teraz odpowiadam, ale po prostu nie chciało mi się wcześniej zajrzeć :)

SrcName jest zupełnie zbędne, olej to.
Plikiem muzycznym używanym tutaj nie jest muzyka (format OGG) tylko dźwięk (format Wav).
Żeby Twoja muzyka się odtworzyła, musisz przekonwertować ten dźwięk do formatu .wav i zmienić nazwę na jakieś ID (takie, którego nie ma w grze). Potem wsadzić do /bin/Sounds/

Co do FinalSound to nie wiem, czemu Ci nie działa. Spróbuj z jakimś innym odgłosem, albo może zmodyfikuj ten dźwięk otwierania (np. VolumeVar na 1 zamiast 0).

Swoją drogą bardzo dobrze, że tak zgłębiłeś edytor map, to dobra wróżba na przyszłość jeśli starasz się dopracować mapę do końca :) Oby tylko sam jej wygląd nie pozostawiał wiele do życzenia.

PS. Próbowałeś korzystanie z Edytora po ustawieniu opcji edytora 9 zamiast 1 w folderze konfiguracji (profiles, user_a2, Editor_a2)? Wtedy to to się staje normalnie narzędziem do tworzenia modyfikacji :D



« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2014, 09:48:31 wysłane przez Hayven » IP: Zapisane

Kliknij, przeczytaj, skomentuj ;)
(wielkie podziękowania dla Sojlexa za projekt logo :))
omatix

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 2

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 22 Lipca 2014, 15:08:55 »
Dzięki ^,^ właśnie myślałem ,że to może być kwestia formatu pliku.Wygląd wizualny mapy jest moim zdaniem w porządku,jednak sama optymalizacja mapy jak i gry pozostawia wiele do życzenia.Właśnie pracuje na edytorze z konfiguracją na 9 , przyda mi się potem w stworzeniu scenki  ;D


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.031 sekund z 16 zapytaniami.
                              Do góry