Nie rozumiem czemu wiele osób tak psioczy na tego WoGa...
Przede wszystkim w przeciwieństwie do oryginalnych HoMM WoG jest darmowy, jego twórcy włozyli mnóstwo pracy w ten dodatek, nie chcąc nic w zamian. Zresztą myślę, że dodatek byłby znacznie lepszy gdyby mieli dostęp do kodu gry. Choć to akurat zrozumiałe, że 3DO/NWC swoich tajemnic nie ujawniały.
Jednostki są trochę kiczowate, ale zawsze jakaś odmiana po klepaniu w kółko tych samych potworków.
Natomiast chyba nic nie można zarzucić nowym budynkom. Bardzo pomysłowe i naprawdę urozmaicają grę. Chociażby budynek gdzie (za odpowiednią opłatą) można wynająć stworzenia, które będą chodzić po mapce i atakować wybranych przez nas wrogów, a nawet konkretnego bohatera.
Rodzajów takich obiektów jest kilkadziesiąt.
Dobrym sposobem na przełamanie rutyny sa też dowódcy
Podobnie jak bohater zdobywa poziomy i umiejętności, ale może zaprezentować je na polu bitwy. Umiejetności dla dowódców jest sporo, są bardzo pomysłowe, ale trzeba wybierać
co daje wiele możliwości. Trochę kuleje balans, bo po 2-3 miesiacach gry dowódca może w pojedynkę rozwalać nawet niezłe armie. Ale jak komuś nie pasi - można przed rozpoczęciem gry wyłączyć tą opcję
Ale najlepszy w WoGu jest
ERM Daje mapmakerom
nieograniczone możliwości, większe nawet niż edytor map z HoMM 4 (!)W "czwórce" nie mozna na przykład teleportować bohaterów, zmieniac statystyk jednostek (np. dać pikinierom 999999 ataku) - a w WoGu? Godzina nauki ERMów i jedziesz
Błędy? Jakieś są, ale jak na darmowy dodatek jest nieźle.
Podsumowując - nie znasz, nie krytykuj...