Dobra to tak. Na początek: Statystyki losujemy na k10 ( kostnica.eu)
Staty: Punkty życia, Mana, Prędkość, Wytrzymałość, Intelekt, Zręczność, Walka Wręcz, Walka dystansowa, Obrażenia, Obrona przed walką wręcz, obrona przed dystansem, ruch, siła, odporność, morale, szczęście.
I mamy tak: podstawowe to: PŻ ono sumujemy z wytrzymałością. Mana: ją sumujemy z intelektem. Prędkość- sumujemy ze zręcznością. WW sumujemy z siła, WD z ZR. Obrażenia z Siłą, Obronę Wręcz z odpornością, OD z ZR, Ruch z ZR+Sił+Wyt.
Rasy: Ludzie:+1 wszystkie statystyki, klasy: wszystkie. Specjalne: +1 morale, +1 do at. wszystkimi brońmi i +1do czarów lub +1 do broni (kumuluje się). Startowe pż:5
Leśne Elfy: +2 intelekt, +10 zręczność, -3siła, -4 odporność, -1 wytrzymałość, +1 szczęście. Startowe pż: 5 Specjalne: +10 do ataku łukiem, +1 do czarów natury.
Klasy: Barbarzyńca: +2morale, +2WW,+1WD, -3 mana. Pż:+20. Zdolności- te co w H4 (każdy tak ma)
Łucznik: +2szczęście, +2WD, +2OD, -4OW. PŻ:+15.
Druid: +3mana, -3OW, +3Szczęście. Pż: +5
Mag: +10 mana, -1wyt., -4ww, -1OW, -4OD, +1Szcz. Pż: +3
Lord:+2 pręd. +1WW, +1OW, -4szyb, +3mor. Pż:+10
Czarownik: +5mn,+1WW,-3OW,-2Wt, +3szcz. PŻ: +5
Złodziej: +2prdk., +1WW,+1WD, -3OW, -3mn,-2Wyt,+3szcz. Pż:+8
Rycerz/Rycerz śmierci: +5OW,+5OD,+2WW, -2Mn, -2WD, -2rch, +3Mor. Pż: +10
Kapłan: +5mn, +1prd, -3OD,-3Rch, +2Mor., Pż:+5
Nekromanta: +10mn,+1WD, -5OW, -3Rch, -3Prdk. Pż:+3.
Wiem, nie wszystkie rasy opisane, tylko 2, jeśli ktoś chciałby grać inną, wcześniej wymienioną, to ją opisze. Chyba każdy wie, od czego jest dana statystyka, jeśli nie, proszę zadać pytanie tu lub na pm, to odpowiem.
W karcie postaci musi znajdować się: Imię postaci, Gracz, Klasa i poziom, Rasa, Charakter (dobry, neutralny, zły), Frakcja(życie moc itd.), Płeć, Wiek, Wzrost, Waga, Włosy, oczy, Skóra, inne cechy ( np. tatuaż, blizna), Pż, mana i reszta statystyk (wszystko losujemy na k10 i stosujemy opisane modyfikatory). Atak1: tutaj przedmiot wraz z danymi, ile dodaje ataku/obrażeń (przedmioty z h4, PRZEDMIOTY na początek, nie artefakty), Umiejętności: tutaj piszemy umiejki i na jakim stopniu zaawansowania np. barbarzyńca 1: siła podstawowa, walka wręcz podstawowa, odporność na magię podstawowa. itd.(tak jak w H4).
Specjalne zdolności: te od ras.
Zbroja: te z h4
Tarcza: -"-
Inne: tj, pierścionki i inne
Plecak: pakowność: max 12 przedmiotów.
Pieniądze: tj. ile srebra, miedzi złota. Na początek po jednej złota, dwadzieścia srebra, czterdzieści miedzi. Szlachta dwie złota, magowie ładu, nekromanci osiemdziesiąt srebra, brbn bez złota, rycerz 2 zł.
Atuty: co 10 poziomów zyskujemy atut, gdy ktoś będzie miał 10 poziom, to powiem, na czym to polega.
Języki- bazowy plus jeden na każdy pkt inty podziel przez 2. zaokrąglij w dół
Czary: na początek DWA z danej szkoły magii, z pierwszego poziomu. Do wyboru.
Towarzysze/zwierzęta: na początku łucznicy i druidzi, gdyby ktoś nimi grał powiem o co chodzi. Również nekromanci (nieumarły sługa).
I to tyle w razie jakichś wątpliwości tutaj, lub do mnie na pm. Karty tak samo, jak wolicie. Mile widziane sugestie co do karty (ale racjonalne), oraz załączony avatar (błagam ,nie z bazowych h4,h3,h2,h1)
I oczywiście dokładny opis wyglądu i cech postaci, może też być coś o jej życiu np. czym się zajmowała, co robiła w mieście, czy ma rodzinę. Minimum pół strony A4 opisu, proszę, postarajcię się!
I tak stworzyłem mini-system