Pora na zabawienie się w Arantira, Sandra czy innego Nekromantę i odkopanie tematu by napisać o pewnym przyjemnym modzie do G1 noszącym nazwę "Edycja Rozszerzona":
Modyfikacja jest mniejsza niż Mroczne Tajemnice i też dla G1 przewidziana, osobiście o wiele bardziej mi odpowiada bo jedynie 'dopieszcza' to co w grze już istnieje zamiast dodawać coś z kosmosu/d*py ("Nudno tu, to moze dodajmy syna Inosa!").
Człowiek grajac ma wrażenie że wciąż gra w Gothic1 jaki został wykończony i uzupełniony a nie w cos do czego dorzucono Tatę Muminka.
Innymi słowy działa podobnie do GoldenModa (tyle ze tamten to mod mniejszy, produkcji rosyjskiej i zbugowany)
Cytat z
Gothicpedii:
Gothic Edycja rozszerzona – dość duża modyfikacja uzupełniająca do gry Gothic. Projekt skupia się przede wszystkim na tym czego nie dokończyli twórcy gry oraz na wprowadzeniu nowych elementów. Gracz ma teraz możliwość większej interakcji ze światem, może warzyć mikstury, kopać rudę, czy pracować dla mieszkańców kolonii.
Modyfikacja nie zmienia oryginalnej fabuły gry. Gracz ponownie wciela się w Bezimiennego bohatera i przemierza Górniczą Dolinę. Także i tym razem musi dołączyć do któregoś z nie trzech, a czterech obozów. Przyłączanie się do obozów zostało znacznie rozbudowane. Poza klasycznymi ścieżkami cienia, szkodnika i nowicjusza bohater ma możliwość zostania kopaczem, kretem oraz nowicjuszem ognia (od najnowszej wersji) z możliwością awansu na wyższe szczeble. Poza wyżej wymienionym gracz może zostać członkiem bandy Quentina i przejść fabułę Gothika od zupełnie innej, nowej strony. Modyfikacja oferuje ponad sto zadań pobocznych (w tym głównych) oraz obowiązkowy, dodatkowy wątek w fabule głównej.
Ponad setka zadań.
Nowa gildia główna: bandyta.
Możliwość zostania kretem lub kopaczem.
Nowe sposoby przyjęcia do obozów.
Możliwość zostania Guru.
Ciekawe miejsca w kolonii: obóz łowców orków, myśliwych, strażników Starej Kopalni.
Wiele wydarzeń fabularnych: spotkanie czterech przyjaciół, bunt zbieraczy, zatargi o opuszczoną kopalnię.
Zadania różnego typu: poszukiwanie przedmiotów, kombinowanie z dialogami, naprawianie palisady i inne.
Nowe tekstury otoczenia, menu i interfejsu.
Nowe dialogi oraz postacie.
Umiejętność alchemii i warzenie mikstur.
Umiejętność górnictwa i wydobycia rudy oraz złota.
Gotowanie przy użyciu przepisów.
Nowe umiejętności łowieckie (pozyskiwanie sadła kretoszczura, mięsa gadów i inne).
Możliwość modlitwy do bogów i proszenia ich o łaski.
Palenie różnych rodzajów tytoniu w fajce wodnej.
Usprawnione smażenie mięsa na patelni (kilka sztuk na raz).
Nowe bronie.
Duża ilość nowych animacji.
Walka bronią białą podzieloną na 10 poziomów.
Możliwość zamawiania broni u kowali.
Usprawniony system powiadomień.
Rosnące ceny atrybutów.
Dodano kolorowe nadpisy.
Możliwość przekucia Uriziela na miecz jednoręczny.
Dodano nowe animacje podczas gildyjnego przywitania.
Przerobiony system nauki na taki jak w Gothic II: Noc Kruka.
Poprawione wiele błędów i niedoróbek.
Obecna wersja Edycji Rozszerzonej to v1.451
Outlander (czy też po zmianie nicka "gothic 1210") wypuścił patch 1.451 nie dalej niż dwa tygodnie temu ale jednocześnie zapowiedział, że to jego ostatnia łatka a przynajmniej tak można interpretować brak wchodzenia na konto oraz wpis:
Chwała ci za to! Ja rzucam modding. Zjebałem sobie 4 lata życia. Aż szkoda...
Wygląda na to, że miał już dość namolnych marud pytajacych go kiedy będzie wersja ostateczna i czemu jej jeszcze nie ma :razz: Co więcej jakiś tydzień temu usunął stronę moda na Facezbuku i wszystkie linki z modyfikacją (musiały się mu marudy ostro dać we znaki). Na szczęście nim to się stało niektóre ludziki nową wersję pobrały i mogą się nią podzielić co też niżej podpisany właśnie czyni w tej oto lokalizacji
-http://chomikuj.pl/Tuldor88/Patche*2c+mody*2c+inne/Seria+Gothic/G1