Witam wszystkich.
Przejrzałem wątek dotyczący
Problemów z kodami i postanowiłem pomóc
- sam długo szukałem kompletnych informacji.
Swój opis opieram na informacjach z serwisu
Age of Heroes - osoby znające angielskim tam odsyłam
Ważne: Od wersji gry
1.2 (dotyczy to również HoF oraz ToE) zostały zablokowane kody, które
NIE SĄ skryptami @.
Czyli nie będą działały
te kody.
Aktywowanie możliwości wpisywania kodówAby aktywować konsolę w grze musimy zedytować 2 pliki tekstowe (najlepiej przy pomocy systemowego notatnika). H5, HoF oraz ToE posiadają swoje odrębne pliki - więc upwenij się, że edytujesz właściwy (dla właściwej gry). Instalowanie patchy prawdopodobnie
nadpisze pliki input.cfg, więc po każdym updacie najlepiej je sprawdzić
.
Odblokowywanie konsoliW zależności od gry, będzie to plik:
- H5: FOLDER_GRY\profiles\autoexec.cfg
- HoF: FOLDER_GRY\profiles\autoexec_a1.cfg
- ToE: FOLDER_GRY\profiles\start.cfg
Na początku pliku wklej linię:
setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
Bindowanie (przypisywanie) klawisza do otwarcia konsoliOdpowiedni plik do edycji znajduje się w folderze
Moje dokumenty\My Games:
- H5: Heroes of Might and Magic V/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input.cfg
- HoF: Heroes of Might and Magic V/Hammers of Fate/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input_a1.cfg
- ToE: Heroes of Might and Magic V - Tribes of the East/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input_a2.cfg
Na początku pliku wklej linię:
bind show_console '`'
Dzięki temu wciskając klawisz
`(
~ tylda, na lewo od 1) będziesz miał dostęp do konsoli.
Ważne: Często, gdy konsola nam się nie otwiera, błędem jest edytowanie złego pliku input.cfg:
powinieneś edytować plik w "Moje dokumenty/...", a NIE ten w "FOLDER_GRY/profiles/..."
KodyKody muszą być wpisane dokładnie tak, jak są podane (znaczenie ma wielkość liter, cudzysłów - pojedynczy, podwójny, itp.).
Imiona bohaterówNiektóre imiona bohaterów które wpisujemy do konsoli są inne, niż spotykane w grze.
Błędne wpisanie imienia wybranego bohatera owocuje brakiem działania wpisywanego kodu...
Odpowiedniki imion znajdziecie w
tej tabeli.
Dodawanie umiejętnościNowa nabyta umiejętność będzie na poziomie podstawowym. Kolejne dodanie tej samej umiejętności spowoduje jej podniesienie na wyższy poziom.
Kod:
@GiveHeroSkill("Imię_bohatera", NAZWA_UMIEJĘTNOŚCI);
lub
@GiveHeroSkill("Imię_bohatera", #);
# - numer umiejętności
Lista umiejętności na stronie
Age of Heroes.
Dodawanie stworzeń@AddHeroCreatures("Imię_bohatera", NAZWA_STWORZENIA, *);
lub
@AddHeroCreatures("Imię_bohatera", #, *);
# - numer stworzenia
* - liczba stworzeń
Tabela z listą stworzeń.
Dodawanie machin wojennych@GiveHeroWarMachine("Imię_bohatera", NAZWA_MACHINY);
lub
@GiveHeroWarMachine("Imię_bohatera", #);
# - numer machiny
Tabela z machinami.
Dodawanie zaklęć@TeachHeroSpell("Imię_bohatera", NAZWA_ZAKLĘCIA);
lub
@TeachHeroSpell("Imię_bohatera", #);
# - numer zaklęcia
Tabela z listą zaklęć.
Dodawanie artefaktu@GiveArtefact("Imię_bohatera", #);
lub
@GiveArtifact("Imię_bohatera", #);
# - numer artefaktu
Tabela z listą artefaktów.
Pozostałe modyfikacje
Zmiana statystyk@ChangeHeroStat("Imię_bohatera", NAZWA_STATYSTYKI, #);
lub
@ChangeHeroStat("Imię_bohatera", #, *);
# - numer statystyki
* - ilość
Tabela:Statystyka________ | NAZWA_STATYSTYKI________ | numer statystyki |
| | |
Doświadczenie | STAT_EXPERIENCE | 0 |
Atak | STAT_ATTACK | 1 |
Obrona | STAT_DEFENCE | 2 |
Moc | STAT_SPELL_POWE | 3 |
Wiedza | STAT_KNOWLEDGE | 4 |
Szczęście | STAT_LUCK | 5 |
Morale | STAT_MORALE | 6 |
Punkty ruchu | STAT_MOVE_POINT | 7 |
Ilość many | STAT_MANA_POINTS | 8 |
Dodawanie surowców@SetPlayerResource(PLAYER_1, 0-6, #);
0-6 - rodzaj surowca
# - ilość surowców
Lista surowców:Drewno - 0
Ruda - 1
Rtęć - 2
Kryształ - 3
Siarka - 4
Klejnot - 5
Złoto - 6
Odkrywanie mapyPowierzchnia:
@OpenCircleFog(0, 0, 0, 9999, PLAYER_1);
Podziemie:
@OpenCircleFog(0, 0, 1, 9999, PLAYER_1);
Wygrana lub przegrana@Win()
@Loose()
Mam nadzieję, że te informacje będą pomocne
Wszelkie komentarze, uwagi mile widziane
pozdrawiam,
piaskun
Ps. Jeśli moderator uzna to za stosowne, proszę o przypięcie wątku.