Dać się da każdym, ale to zależy od umiejętności twoich i brata. Powiem krótko jeśli obaj jesteście graczami o podobnych umiejętnościach to przy grze bez kompletów artefaktów i bez bohaterów typu Markal możesz spróbować każdą frakcją. Na małej mapie dobrze sprawdzi się Loch. Na większych dobrze poradzisz sobie używając Sylwanu lub Akademii, aczkolwiek ta ostatnia jest bardziej wymagająca. Przy tego typu grze inwestuj w szczęście, morale, wiedzę i siłę czarów. W przypadku Lochu będzie ci potrzebna magia przywoływania i magia zniszczenia, a wprzypadku 2 pozostałych wymienionych frakcji przywołanie i światło (koniecznie masowe przyspieszenie i oczyszczenie). Postaraj się zdobyć cały zestaw lwich artefaktów oraz łuk z rogu jednorożca. Przydatne będą też artefakty krasnoludzkie, uodparniające na czary mroku.
Jeśli jednak brat jest wybitnym graczem (ty też możesz być) to na dużej mapie, z dużą ilością artefaktów i miejsc do nauki czarów najlepszym wyjściem będzie Necropolis. Bierz Logistykę, Talent Magiczny, Magię Mroku (Mistrz Umysłu), Magię Przywoływania (Mistrz Życia, Mistrz Krwawej Ziemi), Szczęście. Na bohatera polecam ci Lukrecję, która ulepsza Wampiry, lub Ornellę, która ma ten sam talent, ale lepsze zdolności na start. Walczyć z bratem będziesz głównie jednostkami i magią przywoływania. Używaj Przywołania Roju Os, Ognistej Pułapki, Bariery Miecza, Magicznego Kryształu. Za pomocą tych czarów chroń swoje jednostki strzelające i blokuj jednostki strzelające wroga (nie mogą wówczas strzelać). Tylko nie stawiaj kryształu obok swoich jednostek
. Stwórz pole minowe i kilka barier miecza by te jednostki wroga, które się przedostaną (duchy, smoki, wapiry) za twoją osłoną miały wybuchową niespodziankę. Radzę inwestować w artefakty Sar-Issua, Smocze i Łuk z rogu jednorożca.