Filozofia: ”Ćwicz swojego ducha, a nie ciało” – strażnicy uważają, że ćwiczenie ciała nic nie daje najważniejsza jest dusza, która panuje nad tym ciałem. Rozwijając ducha, ciało też jest silniejsze.
Kultura: Co do kultury można mówić bardzo dużo. Po pierwsze jest to bardzo religijna rasa- wyznają wiarę w Najwyższego Świętego Sar-Elama. Dwa razy w tygodniu odbywa się tzw. Uroczystość świętego, na którą obowiązkowo przychodzą wszyscy mieszkańcy. Odbywa się ona na placu przed ratuszem. Podczas niej strażnicy modlą się o zesłanie mądrości i o pieczę nad ich narodem.
Po drugie w odróżnieniu od innych ras pozwalają na wyznawanie wiary w innych bogów tzw. Bożki ogniska domowego, czyli w domach mogą praktykować obrzędy ku czci różnych smoczych bogów, np. modlić się do Elrata.
W piśmiennictwie posługują się wszelakimi symbolami używanymi przez inne rasy, jak i takimi, które znają tylko oni, dlatego większość ras nie może odczytać ich zapisków. To swoiste zabezpieczenie, przed zdobywaniem informacji, planów itp. przez wrogów.
Trzeba również zwrócić uwagę na sztukę. Jest ona bardzo bogata i pełna przepychu. Na obrazach i budynkach często widnieją mozolnie wykonane podobizny Sar-Elama i wszelkiego rodzaju lodowe ozdoby.
Bóstwo: Sar-Elam- do wiary podaje się dwie legendy o tym czarodzieju. Jedna brzmi, że po śmierci dusza Sar- Elama zmieniła się w smoka oświecenia, koloru żółto-pomarańczowego, który mieszka z Ashom na księżycu. Druga natomiast mówi, że z ciała czarodzieja Asha stworzyła siódmego smoka, ale jego dusza pozostała na ziemi (wtedy przedstawia się go jako siwego czarodzieja w długiej, złotej szacie, na której widnieje podobizna Ashy, a na głowie ma dysk przypominający księżyc). Obie wersje są uznawane.
Oprócz niego strażnicy pozwalają praktykować wiarę w inne smocze bóstwa, ponieważ wieżą, że jeśli by tego nie pozwolili wybuchałyby w świątyniach różne bunty, czy powstania, ale przede wszystkim stali by się podobni do demonów lub mrocznych elfów.
Symbole: pentakl- pięcioramienna gwiazda- symbolizuje magię
pomarańczowo-żółty smok- tak jest wyobrażany Sar-Elam po śmierci
triquel (runa)- symbolizuje magię, ciało i duszę (każde z ramion coś innego)
Kolory: pomarańczowy, żółty- są to kolory umiłowane Sar-Elamowi (strażnicy porządkując zapiski Sar-Elama znaleźli informacje o jego ulubionych kolorach).
Zwyczaje: Jednym z najpopularniejszych zwyczajów są zawody magiczne. Cztery razy na rok zostaje organizowany konkurs dla adeptów świątyni. Podczas niego zostają wyłonieni najlepsi magicy świątyni, którzy po kilku latach mogą stać się mentorami.
Innymi mniej znanymi jest ozdabianie domów algami na zimę, czy solenie wody przed ważnymi wydarzeniami.
Władca: Na początku istnienia świątyni nie było żadnego urzędu, który dawałby pełnie władzy, ale by nie panował chaos raz na 50 lat wybierany był tzw. natchniony. Wierzyło się, że co te lata część duszy Sar-Elama schodzi na ziemię i napełnia jego wiedzą wybraną przez niego osobę. Kiedy „wykryje” się u jakiejś osoby mądrość Sar-Elama zostaje wybrany na głowę Ir-Nirun. Jego zadaniami było jedynie decydowanie, czy i komu wypowiadać wojnę. Tak rządziło świątynią 5 natchnionych. Wszystko zmieniło się kiedy narodził się Eruin- potomek Sar-Elama (4 z kolei), który stał się cesarzem Ir-Nirun. Pełni funkcję zarówno natchnionego jak i najwyższego mentora.
Hierarchia:Nie ma- wszyscy traktują się równo
Nastawienie do innych ras: W porównaniu do innych ras strażnikom zależy na utrzymywaniu dobrych stosunków z wszystkimi swoimi sąsiadami. Bardzo lubią ludzi, krasnoludy i elfy, szczególnie leśne, no i orki. Jednak najbardziej nienawidzą czarodziei ze Srebrnych miast i demony. Każdy atak tych ras kończy się odzewem strażników. Co do nekromantów i jaszczurów, to nigdy nie było pomiędzy nimi konfliktów.
http://img225.imageshack.us/img225/8383/47809155ep1.jpg
Bohater: Strażnik mądrości- Strażnicy mądrości to niezwykli czarownicy, którzy do perfekcji opanowali walkę w ręcz. W walce używają zarówno miecza jak i magii. Podróżują na wspaniałych ogromnych lwach. Mówi się, że ich lwy potrafią przeskakiwać z jednego podniebnego miasta na drugie. Strażnicy noszą podobne tuniki do mnichów, ale na ich płaszczach często połyskuje smocza podobizna Sar-Elama. Na niej mają ubraną dziwną, ale antymagiczną zbroję. Podczas walki rzadko kiedy używa broni, ale zawsze mają jakąś przy boku. Ci bohaterowie mają niezwykłą wiedzę magiczną. W razie potrzeby potrafią stworzyć potrzebne im zaklęcie.
(Zdolność podstawowa: atak i siła magiczna
Zdolność drugorzędna: nie ma)
Talent początkowy:Łamacz zaklęć- potrafi stworzyć za odpowiednią ilość złota zaklęcia 1 poziomu (nie wymaga odwiedzenia gildii magów, jednak taki czar musi być przynajmniej raz w trakcie całego scenariusza rzucony przez wrogiego bohatera). Na końcu bitwy te zaklęcia zostają usunięte.
Wielki łamacz zaklęć- potrafi stworzyć za odpowiednią ilość złota zaklęcia 2 poziomu
Ekspercki łamacz zaklęć- potrafi stworzyć za odpowiednią ilość złota zaklęcia 3 poziomu
Potężny łamacz zaklęć- potrafi stworzyć za odpowiednią ilość złota zaklęcia 4 poziomu
Zdolności rasowe:Odzyskanie many- odbiera manę jednostkom wroga
Przekazanie many- potrafi przekazać część swojej many jednostce
Magiczna pijawka- niszczy manę wroga
Niszczyciel zaklęć- może zniszczyć max.3 zaklęcia wrogiego bohatera, kosztem swojej many,
Fortuna łamacza- raz w trakcie walki potrafi stworzyć zaklęcia 5 poziomu jednak za jego stworzenie musi wydać 4000 sztuk złota
Schemat przedstawiający zdobywanie umiejętności strażnika mądrości: Talent magiczny Oświecenie Atak
4 many inteligencja taktyka maga
+odzyskanie many | +przekazanie many
| nagroda strażnika |
certyfikat magiczny +magiczna pijawka furia bestii
| | |
filozofia mistrz sekretów dziki atak
Wyjaśnienie zdolności:Filozofia-wpływa na zdolność rasową- łamacz zaklęć, obniżając koszt kupna zaklęcia o 25%. Ponadto raz na jakiś czas może zostać stworzone zaklęcie bez zużywania złota (tak jakby mówił zaklęcie z pamięci),
Mistrz sekretów- przed każdą walką strażnik może wybrać trzy zaklęcia ze swojej księgi czarów, których wróg nie będzie mógł używać podczas walki,
Dziki atak- podczas kiedy strażnik atakuje bezpośrednio jednostkę, zostaje ona dodatkowo zaatakowana przez lwa, który na dwa razy potężniejszy atak od jeźdźca, który go dosiada,
4 many- potrafi rozdzielić mamę na cztery części- każda z nich odpowiadałaby jednemu rodzajowi magii i jeśli rzuciłoby się zaklęcie z magii zniszczenia i zużyłoby się wtedy manę przypisaną tej grupie, wtedy koszty na zaklęcie zwróciłyby się podwójnie (komputer sam losuje, który rodzaj magii zostaje zużyty podczas rzucania zaklęcia)
Furia bestii- jeśli bohater ma w swojej armii jakieś zwierze dostaje ono +2 do ataku na każde 2 poziomy bohatera
Taktyka maga- bohater może na początku walki dodać manę jednostce, kosztem swojej własnej
Nagroda strażnika- każdy strażnik dostaje dodatkowo 75% posiadanej many
Nowe umiejętności powiązane z rasą:a) Magia Starszych- najstarsza i jedna z najpotężniejszych rodzajów magii, najbardziej nieokiełznana i najbardziej tajemnicza spośród wszystkich rodzajów magii. Znana tylko przez strażników.
Zdolności:
Magia astralna- zwiększa siłę rzucanych zaklęć z kręgu magii eterycznej
Magia myśli- zmniejsza koszt many potrzebnej do rzucenia zaklęcia umysłu
Fortuna łamacza (powiązana z skillem rasowym)- raz w trakcie walki potrafi stworzyć zaklęcia 5 poziomu jednak za jego stworzenie musi wydać 4000 sztuk złota
Przykładowe czary:Magia astralna
Wizja- czarodziej może podpatrzeć księgę czarów wrogiego bohatera- (2 kryształy),
Pochłonięcie duszy- zabiera duszę pokonanej jednostki zamieniając ją na punkty many (ilość punktów many zależy od ilości pokonanych jednostek i poziomie doświadczenia rzucającego)- (5 kryształów),
Forma eteryczna- dodaje do jednostki zdolność duch i niewidzialność- (10 kryształów),
Magia myśli
Zapomnienie- uniemożliwia wrogiemu strzelcowi atak na dystans, a magowi używanie czarów- (2 kryształy),
Opętanie-potrafi przejąć kontrolę nad jednostką wroga (liczba tur opętania zależy od poziomu bohatera)- (5 kryształów),
Hipnoza- coś jak opętanie, ale tutaj przejmuje się kontrolę nad bohaterem, ale nie jego jednostkami- (10 kryształów),
b) Magia Kontenplantów- rodzaj magii używany tylko przez jednostki dobra, potężniejszy odpowiednik magii światła
Zdolności:
Magia Heretyków- zwiększa siłę rzucanych zaklęć z kręgu magii heretyków
Magia Zbawienia- zmniejsza koszt many potrzebnej do rzucenia zaklęć zbawienia
Niszczyciel zaklęć (powiązana z skillem rasowym) - może zniszczyć max.3 zaklęcia wrogiego bohatera, kosztem swojej many,
Przykładowe czary:Magia Heretyków
Słowo czystości- rani jednostkę z kręgu zła (siła ataku jest uzależniona od poziomu bohatera)-(2 kryształy),
Oczyszczenie śmierci- rani wszystkie jednostki nieumarłych na polu bitwy (siła ataku jest uzależniona od poziomu bohatera)- (5 kryształów),
Klątwa światła- rani co turę wszystkie jednostki demonów (siła ataku i długość trwania jest uzależniona od poziomu bohatera)- (10 kryształów),
Magia Zbawienia
Modlitwa- Zwiększa siłę ataku, siłę obrony oraz zwiększa szybkość wybranego oddziału- (2 kryształy),
Wskrzeszenie- potrafi ożywić wybraną poległą jednostkę na polu walki (ilość wskrzeszonych jednostek uzależniona jest od poziomu bohatera)- (5 kryształów),
Zmartwychwstanie- odpowiednik zaklęcia archanioła- (10 kryształów),
Nowy rodzaj many:Strażnicy, by lepiej wykorzystywać manę uwięzili ją w kryształach. Dzięki tej operacji strażnicy mogą używać dwóch nowych rodzajów magii.
Kryształy te są produkowane w specjalnych laboratoriach nazywanych warsztatami alchemika.
c) władca bestii- nowa umiejętność dostępna dla wszystkich jednostek- wpływa na statystyki jednostek-bestii w armi,
Zdolności:
Poskramiacz Bestii- zmniejsza o 25% atak bestii wroga
Przyzywasz Bestii- zmniejsza koszt many potrzebnej do przyzwania bestii
Treser Bestii- zwiększa atak i obronę sojusznych bestii o 20%
Szanse na zdobycie talentu na każdym poziomie:Magia Runiczna- 10%
Magia Zniszczenia- 10%
Magia Światła- 10%
Atak- 15%
Magia Przywołania- 10%
Władca Bestii- 6%
Okrzyki- 10%
Talent Magiczny- 15%
Dowodzenie- 2%
Magia Mroku - 2%
Logistyka- 2%
Oświecenie- 15%
Magia Starszych-10%
Magia Kontenplantów- 10%
Historia:początki magii Przed Siódmym smokiem PSS
2550 PSS: Początki istnieniaNie wiadomo z jakich przyczyn w ciemnej części wszechświata pojawiło się dziwne jajo. Po tysiącu lat jajo pękło i wyłoniły się z niego dwa smoki. Oby dwa smoki były prawie identyczne, różniły się tylko kolorami. Smoczych miała srebrne łuski, a drugi smok miał je w kolorze czerwieni. Oprócz tego smoki różniły się charakterem. Asha, jak ją się później nazwało była bardzo spokojna, nie szukała konfliktów z bratem i dbała by wszystkim wokół żyło się lepiej. Natomiast Urgash był aroganckim i samolubnym smokiem. Wtedy też, kiedy smoki wydostały się z jajka skorupka, z której wyszły roztrzaskała się na miliony części i z niej powstały gwiazdy i inne ciała niebieskie.
1151 PSS: Powstanie AshanAsha smoczyca obdarzona możliwościami kreowania i tworzenia świata przez wiele lat czuła się bardzo samotna, zwłaszcza, że Urgash nigdy nie darzył ją należytą sympatią. By nie być już osamotniona stworzyła nową planetę, która stała się dla niej domem. Na niej znalazła wiele nowych stworzeń, które stały się dla niej rodziną. Jednak brat smoczycy- Urgash poczół się o nią zazdrosny i zapragną również mieszkać na tej planecie. Po pierwszych stu latach powstania Ashan kraina, pod wpływem działalności Urgasha stała się martwa i niebezpieczna. Z ziemi wypływała lawa, a na powierzchni kłębiły się chmury z siarki. Smoczyny nie podobały się poczynania brata, ale nie chciała wszczynać z nim kłótni. Smoczyca znowu została sama z bratem.
820 PSS: Płomienna kulaNiespodziewanie w planetę smoków uderza wielki meteoryt. Niszczy on planetę, która rozpada się na 3 mniejsze części. Wtedy też jedna z nich staje się podobna do dzisiejszego Ashan i na niej zaczynają kształtować nowe kontynenty. Później z dwóch pozostałych kawałków powstaje księżyc (póżniej się rozpadł na 3 części), który stanie się późniejszym schronieniem smoczycy i słońce. Rozpadzie pierwotnej planety z wnętrza nowo powstałego pierwowzoru zaczynają się wydobywać dziwne gazy, które zaczynają ranić smoki. Na początku zaczęły wywoływać u nich mdłości, a później zaczęły się tworzyć na ich ciele dziwne plamy.
822 PSS: Sygna magiiAsha i Urgash, aby przetrwać ten niespodziewany atak musieli połączyć siły i w jakiś sposób zapanować nad tą niezwykłą materią, która później zostaje nazwana magią. Wspólnymi siłami tworzą, z fragmentów planety przedmioty, które mają za zadanie okiełznać ten trujący gaz. I tak powstaje 7 sygn- przedmiotów, które wykorzystują, pochłaniają lub tworzą magię. Mając ją w posiadaniu dawała ogromną moc magiczną i odporność na różne żywioły. Każda sygna musiała zapanować nad jednym z 7 żywiołów (np. jedną z sygn jest artefakt: Potęga smoka, który jest związany z ziemią, a nosi go do dzisiaj król Illoran).
825 PSS: SpokójPrzy ich użyciu udało się zamknąć moc tej materii. Okazało się to o wiele prostsze niż się smokom na początku wydawało. Wystarczyło kilka minut i już obłoki dymu znikły i cały świat wrócił do poprzedniego stany, przed ulatnianiem się tej substancji. Zadowolone smoki ze swojego dokonania powróciły do swoich wcześniejszych zajęć. Urgash zaczął „naprawiać” Ashan, a smoczycy została powierzona opieka nad tajemniczymi przedmiotami. Wystarczyło tylko kilka dni i świat znowu pokrył się lawą z wybuchających wulkanów. Przez kolejne setki lat nic ciekawego się nie wydarzyło.
Początki zła523 PSS: Wielkie zlodowaceniePrzez 300 lat od uderzenia w planetę meteorytu klimat w Ashan zaczął się minimalnie oziębiać, aż nastąpiło nagłe oziębienie klimatu i cała planeta pokryła się wieczną zmarzliną. Nie widać było nic oprócz lodu. Kiedy Urgash zobaczył co się stało z jego „piękną”, ognistą planetą wybuchł wściekłym szałem. Nie wiedział jak to się stało, co złego zrobił. Bez dłuższego namysłu zaczął o wszystko obwiniać swoją siostrę, która nie była wcale winna. Rozpoczyna się wojna pierwszych smoków.
432 PSS: Początek smoczych wojenSmoczyca Asha, by uchronić życie przed wściekłością swojego brata tworzy strażników-smoki, które mają za zadanie ochronić ją przed wściekłością Urgasha (później od tej nazwy smoków śnieżni magowie przyjmują podobną nazwę). Asha nie posiadając żadnej wprawy w tworzeniu żywych istot musiała się posłużyć sygnami. To właśnie od nich te smoki zyskały ogromne moce władania żywiołami. W taki sposób powstali bogowie i od tego momentu przez 400 lat będą trwały walki pomiędzy nimi, a bratem Ashy. Podczas niej raz wygrana będzie po stronie Urgasha, a raz po stronie smoczycy i jej strażników.
267 PSS: Rozrzucenie sygnPo trwającej kilka lat walce pomiędzy smokami Urgash odkrywa w jaki sposób powstali strażnicy Ashy. Jednak, by nie dopuścić smoka chaosu do sygn, smoczyca porozrzucała je po całym kontynencie. Myślała, że w ten sposób Urgash ich nie zdobędzie i nie stworzy własnej armii smoczych bogów. Na początku wszystko szło po myśli smoczych, ale później udało się smokowi chaosu odnaleźć jedną z sygn, jednak to mu w żaden sposób nie pomogło.
Mówi się, że każda z ras później odnalazła jedną sygnę.
188 PSS: Krwawa bitwa Koniec wojny nastąpił gwałtownie. Smoki dzięki wspólnemu wysiłkowi wtrąciły Urgasha do wnętrza planety, gdzie został zamknięty i już nigdy nie mógł wydostać się z wnętrza ziemi. Ale zabrał tam ze sobą jedną z sygn, którą znalazł podczas smoczych wojen i przy jej użyciu 10 lat później stworzył demony. A Asha zmęczona i bardzo zraniona udała się na księżyc, gdzie do dzisiejszego dnia goi rany. Natomiast reszta smoków z rozkazu Ashy odbudowała planetę i wkrótce potem pojawiły się nowe rasy. Na początku były to elfy, później ludzie i ich odłamy w tym czarodzieje, którzy dzięki obserwacji smoczych bóstw nauczyli się władać magią, z której powstali i którą rozsiewali w całym Ashan.
8 PSS: SkarbMłody uczeń Sar-Elam zmierzając do Al-Deksji (później została rozbudowana i zmieniła nazwę na Al-Safir), nowopowstałemu miastu czarodziei, spostrzegł na drodze jakiś dziwny łańcuszek. Był on tak piękny, że postanowił go ze sobą zabrać. Kiedy wkroczył do miasta zaczęły się dziać niezwykłe rzeczy. Na początku potrafił wyczarować wszystko co zapragnął, a później zaczął panować nad umysłem, czasem i życiem. Rok później, stał się arcymagiem, a miesiąc po tym z prośby władcy czarodziei założył Zakon Smoka, w którym kształcił młodych czarodziei.
(Dla jasności czarodzieje w czasach przes 7 smokiem to byli zwykli wróżbici i drobnii iluzjoniści, którzy znali tylko kilka sztuczek, dopiero później nauczyli się władać magią, za sprawą Sar-Elama)