Darvan - kraj pełen przedstawicieli wszelkich ras, otwarty na przybyszy i wędrowców. W nim, w dolinie Rastadt na odludziu znajduje się mała wioska, Anduina, która od niedawna musi stawić czoła nowym, obcym warunkom. Na handlowej rzece Koirit wykryto znaczące zagrożenie, którego zwalczenie zajmie sporo czasu, przez co lądowy trakt wiodący wzdłuż niej, dwa dni drogi bliżej osady wśród gór zyskał na znaczeniu. To sprawia, że do żyjącej własnym rytmem Anduiny nieporównywalnie częściej będą mogły przybywać postacie szukające przygody, spokoju czy schronienia - również przed sprawiedliwością. Wioska skupiona na własnym gospodarczym rozwoju zostanie wciągnięta w intrygę i będzie musiała z pomocą podróżników i awanturników zmierzyć się z własną przeszłością.
Podróżnicy i awanturnicy to oczywiście wasze postacie - mowa bowiem o granym na forum RPG w konwencji storytellingu. Po trzech latach od naturalnej śmierci Starej Wioski na starej dobrej Anduinie powstała wreszcie zupełnie nowa odsłona czerpiąca z dawnego dobytku. Tak, nie ja wymyśliłem, żeby nazwać wioskę imieniem Tolkienowskiej rzeki, to po prostu ukłon wobec tradycji - zresztą również nazwa doliny Rastadt pochodzi ze świata starego MGa, a skorzystanie z NPCów poprzedniej rozgrywki było już oczywistością.
Akcja gry dzieje się w Eiranie, czyli moim autorskim świecie, a tu obróciłem jego największą wadę w zaletę - a mowa o dużej dozie powtarzalności i oczywistości względem całokształtu gatunku fantasy. By stworzyć sensowną postać wystarczy kojarzyć ogólne stereotypy, zapoznać się z paroma sprostowaniami charakterystycznymi dla świata (dotyczącymi ras, magii i religii - a w sumie jeśli stworzymy postać człowieka, nie-maga olewającego sprawy duchowe to nawet nie musimy nic czytać) i działać. Nie trzeba wertować wielkich tomisk na temat genesis (które jest ściśle tajne), panteonu bogów (który w teorii nie istnieje a w praktyce każdy może sobie zmyślić anioła patronującego), sytuacji politycznej itp. Również mechanikę ograniczyłem jedynie do kwestii balansu między postaciami i rozwiązywania konfliktów graczy, w pozostałych kwestiach stawiając na storytelling.
Ktoś wciąż, po latach od śmierci mody na skonstruowane w ten sposób PBF, ma ochotę zagrać w jeden z nich? Zapraszam!
http://anduina.pl/viewtopic.php?f=71&t=1794Idąc tropem linków z tego tematu można dotrzeć do każdego wątku potrzebnego czy przydatnego do kreacji postaci i zapoznania się z zasadami.