Przeszukałem pliki w DATA, ale znalazłem tylko to, jeśli chodzi o Torpor (''Skryptowa'' nazwa Torporu to 'Sleeping_Strike')
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<Spell>
<NameFileRef href="/Text/Game/Creatures/Creature_abilities/Sleeping_Strike/Name.txt"/>
<LongDescriptionFileRef href="/Text/Game/Creatures/Creature_abilities/Sleeping_Strike/Description.txt"/>
<Texture/>
<EffectTexture href="/UI/H5A2/Icons/Creatures_Abilites/Sleep.(Texture).xdb#xpointer(/Texture)"/>
<SpellBookPredictions/>
<CombatLogTexts/>
<Level>0</Level>
<MagicSchool>MAGIC_SCHOOL_SPECIAL</MagicSchool>
<RequiredHeroLevel>0</RequiredHeroLevel>
<IsAimed>true</IsAimed>
<TrainedCost>0</TrainedCost>
<damage>
<Item>
<Base>1</Base>
<PerPower>1</PerPower>
</Item>
<Item>
<Base>1</Base>
<PerPower>1</PerPower>
</Item>
<Item>
<Base>1</Base>
<PerPower>1</PerPower>
</Item>
<Item>
<Base>1</Base>
<PerPower>1</PerPower>
</Item>
</damage>
<duration>
<Item>
<Base>1</Base>
<PerPower>1</PerPower>
</Item>
<Item>
<Base>1</Base>
<PerPower>1</PerPower>
</Item>
<Item>
<Base>1</Base>
<PerPower>1</PerPower>
</Item>
<Item>
<Base>1</Base>
<PerPower>1</PerPower>
</Item>
</duration>
<sSpellCost>
<Wood>0</Wood>
<Ore>0</Ore>
<Mercury>0</Mercury>
<Crystal>0</Crystal>
<Sulfur>0</Sulfur>
<Gem>0</Gem>
<Gold>0</Gold>
</sSpellCost>
<IsAreaAttack>false</IsAreaAttack>
<CanSelectDead>false</CanSelectDead>
<Target>TARGET_HOSTILE</Target>
<Element>ELEMENT_NONE</Element>
<visuals>
<Item href="SleepingStrike.(SpellVisual).xdb#xpointer(/SpellVisual)"/>
</visuals>
</Spell>
Niektórzy twierdzą, że szansa na Torpor to 50%, bez względu na cokolwiek. Dla mnie to za dużo, obstawiam między 10% a 25%, gdyby szansa wynosiła 50% i gdyby dodać do tego ew. "Szczęście żołnierza" to Torpor wchodziłby niemal non-stop. 10-25[%] + SŻ to i tak sporo, jak na taką umiejkę.
Zaś co do wyboru ulepszenia.. Jeśli skupiasz się na wampirach, dajmy na to wybrałeś Lukrecję jako bohaterkę, i posiadasz dużą armię, przynajmniej ponad 100 Wampirów, to wybierz Księcia. Jeden kontratak mniej niewiele da, natomiast ewentualny Torpor da bardzo wiele. Wampirami atakujesz najmocniejsze jednostki wroga, wtedy właśnie Torpor się przydaje.
Jeśli zaś walczysz na mniejsze armie, poniżej stu Wampirków, weź Lorda. Idealna jednostka do walki "na przetrwanie", będzie sobie zwracał życie wysysając krew wrogów, będzie się wskrzeszał, a do tego będzie nietykalny po swoich atakach.
No i oczywiście jeśli walczysz przeciwko nieumarłym, żywiołakom lub jedn. mechanicznym to nie ma sensu wybór Księcia, Torpor na nich nie działa, zaś Brak Kontr. działa.