Widocznie, Otton, grałeś w kampanię lub np. scenariusz zaczynając z silnym bohaterem akademii. W kampanii, np. w 3, 4 misji czarodziej powinien mieć już te 15 wiedzy. Ale nie można oceniać rasy po kampanii.
A co do tego talentu rasowego Elfów to jest bardzo przydatne. Wpływa na to wiele czynników:
- Bohater Anven +2% obr. do ulubionych celi łowcy za poziom
- Wybór 1-4 ulubionych celi w zależności od stopnia zaawansowania rasowego talentu z początkową szansą 40% na trafienie
- Zdolność "Poznaj Wroga Swego" zwiększa szansę na krytyczne trafienie ulubionego celu o 10%
- To samo robi budynek Braterstwo Mścicieli
- Umiejętności "Bezbłędny Strzał" oraz "Deszcz Strzał" zwiększają skuteczność bohatera przeciwko ulubionym celom
Impregnowana strzała z ciekawym zaklęciem magii zniszczenia w połączeniu z "Bezbłędnym Strzałem" lub "Deszczem Strzał" jest bardzo skuteczna. Arcydruid poprawia siłę czarów łowcy, co sprawia, że jest on skuteczniejszy w magii zniszczenia od wielu ras. No, może oprócz Mrocznych Elfów, których wzmocniona magia i "Szczęście Wojownika" są świetna w walce magią zniszczenia.
Alternatywą jest wybranie magii światła, jeśli chce się bardziej bazować na jednostkach niż bohaterze. Warto wtedy wybrać Białego Jednorożca jako dodatek do magii światła.
Dodatkowo, dzięki magii światła (oraz logistyce i szczęściu) można zdobyć zdolność "Szczęście Natury". Dzięki niej ataki armii łowcy są zawsze szczęśliwe (zadają 200% normalnych obrażeń). Wymagana zdolność "Szczęście Elfów" zwiększy obrażenia zadawane, dzięki szczęściu o 25%, co daje nam razem 225%. Do tego krytyczne trafienie zwiększa obrażenia o 100% (razem 325%). Umiejętność Anwen też pomoże, więc np. na 25 poziomie (minimalny do zdobycia "Szczęścia Natury" zwiększy obrażenia od krytycznego trafienia o 50%.
To wszystko daje nam siłę ataku wynoszącą 375% normalnych obrażeń!
I to aż 4 celom, jeśli mamy wisior mistrzostwa i eksperckiego mściciela. W dodatku, jeśli mamy Heroes V: Dzikie Hordy to maksymalna ilość ulubionych celi wynosi 12, ponieważ wybranie jednostki podstawowej pokrywa też ulepszenia (np. wybranie myśliwego jest równoznaczne z wybraniem myśliwego, wielkiego łowczego i mistycznego łucznika).
Prawie poczwórne obrażenia większości armii wroga to już coś! Efekt jest dużo lepszy niż mini-artefakty magów i nie kosztuje!!
Jak już mówiliście, jednostki łowcy są silne. To prawda, Elfy to elita, niewiele im brakuje do Mrocznych Elfów. Jednak proporcjonalnie i tak zwiadowców będzie mniej niż nimf, a szkieletów więcej niż nimf. Według mnie jednostki Sylvan są nieco ponad przeciętne dzięki ich specjalnym zdolnościom. Oczywiście nie licząc premii za Talent Rasowy i Szczęście.
Podsumowując:
Talent Rasowy Elfów jest jednym z najlepszych, jest po prostu świetny, jednak trzeba go potrafić wykorzystać! Może się równać z "Bramą" Demonów, czy Runami Krasnoludów.