Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
System walki- Obliczanie Ataku i Obrony (Czytany 9856 razy)
KamcioKowal

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 102


Zobacz profil
« : 14 Listopada 2009, 14:26:04 »
Jak wiecie wszsyscy w H5 inwestujemy w Atak i Obronę, rzucamy Prawą Moc zwiększającą Atak itp...
Ale co DOKŁADNIE daje atak i obrona? Czy ktoś wie?

Nie wiem dokładnie jak to jest w H5, ale na forum Heroes 3- gdzie byłem zarejestrowany- pewien gościu obliczył wzór, jak atak i obrona wpływa na obrażenia. Oto link:
Wersja uboższa ale łatwiejsza do zrozumienia  ;)
http://www.heroes3.pl/viewtopic.php?t=757

Wersja pełna
http://www.heroes3.pl/temat-vt1063.html?postdays=0&postorder=asc&start=0

(Do dziś nie mogę się nadziwić jak ten geniusz to zrobił  :))

Generalnie, jeśli oddział atakujący ma więcej ataku niż obrony, to zadaje większe obrażenia- i na odwrót.
W Heroes 5 najprawdopodobniej jest to ta sama zasada, ew. z drobnymi zmianami.
Co o tym sądzicie? Może ktoś z was wie więcej?


« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2009, 14:29:34 wysłane przez KamcioKowal » IP: Zapisane
Wszyscy patrioci mówią o umieraniu za ojczyznę, ale nikt nie mówi o zabijaniu dla ojczyzny.
Zabójca smoków

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 117


"Dawne Dni przeminęły, świtają nowe dni"

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 14 Listopada 2009, 14:43:36 »
Te wyliczenia są idealne. Wiele z tego co tam napisano dawno wiedziałem, ale wartość P była mi nieznana. Może nie zmienia ona zbyt wiele, ale jest kluczowa do obliczeń przecyzyjnych, a szczególnie w przypadku dużych oddziałów.

Ogólnie rzecz biorąc jest to dobrze wykonana robota.
A co do V, rzecz jest prosta, prawdopodobnie obliczenia byłyby podobne, ale mamy tam zainstalowany "symulator obrażeń", że bym się tak wyraził, który w ułamek sekundy robi wszystkie obliczenia zawarte na tamtej stronie  :P


IP: Zapisane

"Idę swoją własną drogą, możliwe jednak, że wasza droga przez jakiś czas będzie równoległa do mojej. Nikt prawie nie wie, dokąd go zaprowadzi droga, póki nie stanie u celu."
KamcioKowal

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 102


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 14 Listopada 2009, 14:53:57 »
A co do V, rzecz jest prosta, prawdopodobnie obliczenia byłyby podobne, ale mamy tam zainstalowany "symulator obrażeń", że bym się tak wyraził, który w ułamek sekundy robi wszystkie obliczenia zawarte na tamtej stronie  :P

Wiem, ale te obliczenia przynajmniej uświadamiają nam, skąd i dlaczego "ten &^*%(# zadał mi 2000!!!!"  :P


IP: Zapisane
Wszyscy patrioci mówią o umieraniu za ojczyznę, ale nikt nie mówi o zabijaniu dla ojczyzny.
Łowca Dusz
Tawerniany Wampir

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 785


Soul Collector

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #3 : 14 Listopada 2009, 16:41:27 »
Jeżeli masz dzikie chordy to strat--> programy-ubisoft-->heroesV-->dokumetyfanów-->i tam masz plik w pdf tam jest wszystko opisane co i jak tam jest opisana cała V + dodatki są tam wszystkie wzory i prawdopodobieństwa wystąpienia umiejętności etc.


IP: Zapisane


Uploaded with ImageShack.us

Homo-hetero-non-bisexualny emo punk rockowy mastochistyczny rasista, egoistyczny hedonistyczny hom
Don Clemente

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 8


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 29 Grudnia 2010, 21:23:13 »
Jeżeli ktoś nie ma Dzikich Hord (i przez to instrukcji stworzonej przez fanów) wrzucam tutaj wzory.


Obrażenia zadawane przez bezpośredni atak oddziału (pomijając modyfikatory):


Atakujący ma więcej Ataku niż przeciwnik Obrony:


Obrażenia = Liczba jednostek w oddziale * losowe(min_obr,max_obr) * [ 1 + 0.05 * (A-O) ]


Atakujący ma mniejszy współczynnik Ataku niż przeciwnik Obrony:

Obrażenia = Liczba jednostek w oddziale * losowe(min_obr,max_obr) / [ 1 + 0.05 * (O-A) ]


Współczynniki Ataku i Obrony obu jednostek są równe:

Obrażenia = Liczba jednostek w oddziale * losowe(min_obr,max_obr)


Oznacza to że każdy punkcik różnicy pomiędzy Atakiem a Obroną, zmienia obrażenia o 5%. Przykładowo ktoś ma 4 punkty więcej obrony więcej to swoje obrażenie (ilość jednostek w oddziale * losowa wartość spomiędzy widełek obrażeń tej jednostki) jest mnoży przez 120%.






« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2010, 21:31:13 wysłane przez Don Clemente » IP: Zapisane
Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 31 Grudnia 2010, 10:56:39 »
@Up, nie wprowadzaj w błąd. Za każdy punkt przewagi Ataku nad Obroną obrażenia są zwiększane o jeden punkt. Przykładowo: W oddziale jest 10 jednostek o obrażeniach 7-9, "wylosowane" zostaje 8. 8 x 10 jednostek = 80 punktów obrażeń. Oddział atakujący ma Atak 10, atakowany Obronę 5. 10-5=5. 5 x 5% = 25%, więc obrażenia są zwiększane o 25%. 25% x 80 = 20. 80+20 = 100. Oddział zadaje 100 punktów obrażeń.

Natomiast w przypadku przewagi Obrony nad Atakiem redukcja obrażeń jest funkcją malejącą. Co to oznacza? W przypadku przewagi Obrony nad Atakiem o 1-4 punkty za każdy punkt odejmowane jest 5% obrażeń. Jednak gdy przewaga sięga, kilkunastu punktów, za każdy punkt odejmowane jest 2-3%. Dokładniej mówiąc:

1 punkt przewagi Obrony nad Atakiem - obr. mnożone przez 0.952
2 pkt. - 0.909
3 - 0.870
7 - 0.741
8 - 0.714

Widzicie różnicę między punktami 1-3, a 7-8?

Podsumowując prościej, im większa przewaga Obrony nad Atakiem, tym mniejsza wartość jest zabierana od wartości obrażeń za każdy punkt Obrony.


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.036 sekund z 22 zapytaniami.
                              Do góry