Opisy jednostek i umiejetności ze strony homm5.gram.pl:
Krasnoludy:
Umiejętności i bohaterowie:
Nowa szkoła magii oczywiście niesie ze sobą zupełnie nowe umiejętności. O tych umiejętnościach będzie można przeczytać Tutaj. Natomiast o dotychczas ujawnionych czterech krasnoludzkich bohaterach dowiecie się niedługo - ze względu na ograniczenia czasowe nie byliśmy w stanie zamieścić wszystkiego dzisiaj.
Jednostki krasnoludów:
Podobnie jak w Przystani, jedynie jedna jednostka różni się rasą od pozostałych. Większość to oczywiście krasnoludy, a ten pozostały stwór to kolejny smok, tym razem ognisty/ognia (Fire Dragon). Po wielu protestach fanów, jakoby smoków było już zbyt wiele – jeszcze przed dodatkiem połowa jednostek siódmego poziomu to były smoki – twórcy odpowiedzieli, iż smoki są na tyle ważne w krainie Ashan, że mogą, a nawet powinni sobie pozwolić na taki objaw braku kreatywności. Nie nam się sprzeczać, w końcu to oni stworzyli tę krainę i tylko oni mogą ją edytować. Czy będzie to kolejny plus, to zobaczymy podczas grania.
Dokładny opis jednostek, wraz ze zdjęciami, pojawi się również niedługo. Powody podobne jak i przy bohaterach
.
Oczywiście nie mogę nie wspomnieć o tym, czego oczekiwali wszyscy gracze, czyli nowych zdolnościach specjalnych jednostek, specyficznych dla krasnoludów:
Armored – Ta jednostka jest odporna na wszystkie czary, bądź umiejętności, które mogą zmniejszyć jej Obronę.
Berserker Rage - Kiedy ta umiejętność jest użyta, to Obrona jednostki aktywującej spada do zera, natomiast jej atak wzrasta o liczbę punktów straconych na Obronie.
Crossfire – Pole ataku jednostki ma kształt krzyża.
Magma Shield – Jeśli jednostka posiadająca tę umiejętność zostanie zaatakowana, to przeciwnik otrzyma pewną ilość obrażeń (zależnych od siły przeciwnika).
Mark of Fire – Podczas atakowania jednostka posiadająca tę umiejętność może przekląć przeciwnika tak, by ten otrzymywał podwójne obrażenia od ognia.
Paw Strike – Podczas ataku, jednostka może odepchnąć przecinika od siebie o jedno pole i wyzerować całą inicjatywę, jaką posiadał.
Shield Wall - Obrażenia, jakie mogłaby otrzymać jednostka są zmniejszane o 10% za każde pole, jakie musiał przejść przeciwnik, by ją zaatakować.
Stormstrike – Oprócz zwykłych obrażeń, jednostka może udeżyć cel błyskawicą (niemagiczną), która następnie przechodzi na kolejnego przeciwnika, jeśli ten stoi przy jednostce używającej tej zdolności, po czym kontynuuje, aż łańcuch się skończy.
Stormbolt – Raz w czasie bitwy jednostka może użyć tej umiejętności i wywołać łańcuch piorunów.
Wound – Jeśli atak się powiedzie, to jednostka ma szansę na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 50% oraz inicjatywy o 30%.
Renegaci:
Następną nowością, jaką wprowadzać będzie pierwszy dodatek do HoMM5, są renegaci, czyli prawie nowa frakcja. Czemu ‘prawie’? Ponieważ będą to jedynie alternatywne ulepszenia dla jednostek z Przystani. Miłe uzupełnienie, jednakże wygląda, jakby było dodane trochę na siłę i w mojej opinii nieco za bardzo przypomina ‘WoGowe’ pomysły. Jednakże podobnie jak z kolejnym smokiem – dopiero po ukazaniu się gry okaże się, czy pomysł był trafiony.
A oto jednostki, jakie przyjdzie nam spotkać wśród renegatów:
Brute – ulepszenie chłopów, podobnie jak podstawowa wersja posiadają umiejętność Podatnik a do tego Cios Tarczą szeregowców.
Crossbowman – ulepszenie łuczników, jak łatwo się domyślić są to jednostki strzelające, a do tego posiadają nową umiejętność, która nie pojawiła się do tej pory w podstawowej wersji gry – Rapid Fire
Vindicator - ulepszenie zbrojnych, z nową umiejętnością Cleave.
Battle Griffin - oczywiście zamiennik Gryfa Królewskiego, Duża istota, oczywiście Latanie, Nieograniczony kontratak i do tego kolejna nowa umiejętność – Battle Frenzy
Zealot – rekrutowany zamiast inkwizytora, strzelec, magik, pełna skuteczność w walce wręcz.
Champion – renegackie ulepszenie Kawalerzysty, podobnie jak ‘wersja podstawowa’ jest jednostką dużą, lecz poza tym posiada bardzo ciekawą zdolność – Champion Charge
Fallen Angel – oczywiście jest to ulepszenie Anioła, prócz jego zdolności posiada jeszcze umiejętność wampirów – wysysanie życia.
Wśród jednostek renegatów, jak zapewne zauważyliście, są również cztery nieznane wcześniej zdolności:
Rapid Fire – jak na razie nie posiada oficjalnego opisu, lecz można się domyślać, że albo będzie zwiększał inicjatywę przy strzale, albo pozwalał atakować dwa razy. Jak będzie dokładnie mam nadzieję dowiedzieć się już wkrótce
Cleave – jeśli jednostka podczas pierwszego ataku zabije przynajmniej jedną jednostkę przeciwną, to wykonuje kolejny atak
Champion Charge – jeśli jednostka podczas ataku przebyła przynajmniej dwa pola ruchu, to prócz przeciwnika atakuje jednostkę stojącą na linii ataku po drugiej stronie przeciwnika
Battle Frenzy – za każdym kolejnym kontratakiem jednostka zadaje półtora razy większe obrażenia
Jednostki neutralne:
Dodatek Hammers of Fate wprowadza w świat Ashan cztery jednostki neutralne (a wraz z nimi oczywiście nowe zdolności specjalne):
Wolf – wilk posiadał będzie dwie nowe umiejętności – Pack Hunter, oraz Howl
Snow Ape – jednostka ta posiadać będzie Nieograniczony kontratak, oraz nową zdolność Agility
Mummy – mumia będzie się klasyfikowała do jednostek nieumarłych, oraz magicznych. Prócz tego posiadać będzie zdolność Hexing Attack
Manticore – mantykora jako jedyna jednostka wśród neutralnych nie będzie posiadała żadnych nowych umiejętności. Prócz Latania i Dużej jednostki
będzie również posiadała Trujący atak
Podajemy również opis nowych umiejętności jednostek neutralnych:
Pack Hunter – jeśli ta jednostka jednostkę przeciwnika, wszystkie stworzenia tego samego typu, co atakujący, stojące przy tej jednostce przeciwnika, również ją zaatakują
Howl – raz na bitwę jednostka może przyzwać taką samą jednostkę walczącą w tych samych szeregach, w identycznej liczebności jak jednostka przyzywająca
Hexing Attack – po trafieniu przez jednostkę posiadającą tę umiejętność, jednostka przeciwnika doznaje również jednej z klątw – Osłabienia, Spowolnienia, Cierpienia, bądź Osłabienia. Wszystkie klątwy mają poziom ekspercki.
Agility – jednostka otrzymuje +30% do obrony w następnej turze, za przejście każdego pol