Cele:
* Uwolnij Izabelę i zdobądź Dunmoor
* Izabela i Godryk muszą przeżyć
* Zdobądź miasto w ciągu tygodnia
* Utrzymaj Dunmoor i odeprzyj ataki
* Umieść Łzę Ashy w Dunmoor
* Wyślij Nikolaja do Godryka
* Dostarcz wiadomość Nikolajowi
Witaj w ostatniej misji, kampanii Przystani. Tu sprawdzisz swoje nabyte Umiejętności, oraz nauczysz się jak szukać Łzy Ashy – odpowiednika Grala z części III. Zaczynasz po środku zachodniej części mapy. Grasz Godrykiem i musisz uratować Izabel a następnie zdobyć Zamek. Masz na to tydzień więc się śpiesz. Udaj się na północ, po drodze zdobywając posterunek Przystani – posterunki zwiększają przyrost jednostek w królestwie, oraz można w nich znaleźć jednostki losowych poziomów, wyższych niż trzeci. Najpierw, uwolnij Izabelę. Oddaj jej wojsko, i zdobądź Dunmoor. Wzmacniaj miasto jak tylko się da – mury, siedliska i machiny oblężnicze powinny być ulepszane na maksimum. Zaraz po zdobyciu swojej fortecy, zdobądź kopalnie złota, pokonując przy tym Widmowe Smoki. Nie sprawią problemu. Mniej więcej w tym momencie, nadjedzie Agrael ze swoją armią. Godrykiem ucieknij pod kopalnie złota, zaś swoją Królową schowaj w zamku. Gdy wygrasz, niedługo pojawi się 2 z demonów. Czym prędzej zdobądź kopalnie rudy i drewna, oraz pozostałych zasobów. Drugi z posterunków znajduje się na wschód od zamku, i na północ od tartaku. Rekrutuj jednostki z nich, oraz z zamku. Ulepsz mur na najwyższy poziom. Rozwijaj siedliska jednostek w zamku i zwiedzaj teren. Gdy zauważysz kolejnego wroga, powtórz czynność sprzed pierwszej batalii – Godryk biegnie pod złoto, Izabel do zamku. Gdy teraz wygrasz, pojawi się kolejny filmik. Oznajmi Ci on, iż będzie trzeba znaleźć obeliski, które ujawnią miejsce położenia potężnego Artefaktu – Łzy Ashy. Obeliski znajdują się na północnym wschodzie, południowym zachodzie oraz na środku mapy. Gdy je odkryjesz, znajdź lokalizację na mapie, i wykop Łzę (żeby móc kopać, nie można się ruszać danego dnia tzn. jeśli najedziesz na miejsce pokazane przez obeliski, kliknij na nową turę, i potem na przycisk „kop”.), następnie zanieś ją do zamku. Teraz, zaatakuje ostatni bohater (ataków na zamek będzie zapewne wiecej, ale ataki fabularne są tylko 3) i jego również musisz pokonać. Tu pojawia się kolejny cel – Godryk musi zawieźć wiadomość Nikolajowi. Zatem, czas wykorzystać Ashe. Dodaje ona mocno do statystyk miasta, przychodu i przyrostu naturalnego jednostek. Takim sposobem szybciej zrobisz armię. Proponuje takie wyjście. Odczekaj Izabelą w zamku dwa tygodnie i dawaj jej armię. Następnie, zamień Izabelę z Godrykiem, tj. Godryk wchodzi do miasta, Izabela chodzi po mapie. Po około 4-5 tygodniach zbierania armii udaj się starym wojownikiem na południowy wschód. Gdy będziesz na miejscu, pokonaj garnizon który jest na południowym wschodzie (są dwa, jeden na północny drugi na południu. Północny strzeże zamku Demonów, ale nie pokonasz go żadną armią, toteż atak na niego będzie jak samobójstwo). Przejdź przez niego, i dojedź do krańca mapy. Jak bohater zniknie, pojawi się nowe zadanie, którego niestety wykonać się nie będzie dało. Będzie trzeba Izabelą dostać się na pole bitwy i nie dopuścić do starcia Agraela i Nikolaja. Nawet jeśli wcześniej Izabela była na miejscu, to nic nie zmieni, gdyż zaatakowanie Demona będzie jak w przypadku garnizonu demonów – samobójstwem. Gdy pojawi się film z walki tych dwóch panów, misja zakończy się. Niestety nie będzie to HappyEnd, ale odblokujesz kampanię nr II. Gratulacje.