Punkty uznania(?): 1
Offline
Płeć:
Wiadomości: 809
|
|
« Odpowiedz #43 : 12 Grudnia 2011, 15:24:40 » |
|
Postanowiłem założyć ten temat, gdyż znudziło mnie ciągłe odpowiadanie na ciągle zadawane pytania na temat błędów w różnych miejscach w różnych działach Heroesa. Na stan obecny spisałem sześć często powtarzających się błędów które już były opisywane kilka razy.
1. W mieście pokazuje się populacja jednostek na minusie. Czasem pojawiający się błąd, często zadawany na tym forum. Są dwa wyjścia, aby ominąć ten błąd. Pierwszym jest wczytanie dowolnego zapisu gry sprzed tygodnia - wówczas, gdy rozpocznie się nowy tydzień, populacja - tak jak powinna - wzrośnie zamiast zmaleć. Drugi sposób to odczekać tyle tygodni, aby populacja się wyzerowała. Jednak zawsze ten błąd pokazuje naprawdę horrendalne liczby na minusie (w przypadku stworzeń legendarnych może sięgnąć kilka tysięcy a u stworzeń podstawowych nawet kilkanaście tysięcy). Dlatego też najlepiej wczytać zapis z końca poprzedniego tygodnia.
2. Kasujące się bronie rodowe. Najczęściej błąd ten pojawia się wtedy, kiedy od momentu zdobycia broni do czasu wyłączenia gry nie użyjemy tej broni ani razu. Co więc warto zrobić? Gdy zdobędziemy nową broń rodową i nie zamierzamy jej używać, dobrze by było kupić dodatkowego bohatera i to właśnie mu wręczyć broń. Na wszelki wypadek lepiej zapisać grę i trzymać ją. Należy pamiętać, iż nigdy nie zniknie broń używana przez jakiegoś bohatera. Tu jeszcze zaznaczę sprawę innej broni, a mianowicie Miecza Zabójcy. Jeszcze nikt nie omawiał sprawy tego miecza, ale już na wszelki wypadek opiszę to, co mnie spotkało z tą bronią. Otóż, po kupieniu jej na Ołtarzu Życzeń nie pojawiała mi się jako dostępna broń - za to mogłem wręczyć ją jakiemuś herosowi z mojego rodu. Na stałe Miecz Zabójcy pojawił się dopiero wtedy, gdy zagrałem moim bohaterem dzierżącym ten artefakt w trybie pojedynku. Od tego czasu mogę już go używać także w kampaniach i scenariuszach.
3. Pikowanie Cesarskich Gryfów nie działa. Niestety, ten błąd jeszcze nie został rozwiązany przez twórców. Zapewne zostanie poprawiony w jakiejś łatce, ale jak na razie pikowanie działa tylko u gryfów nieulepszonych. EDIT: Błąd ten został naprawiony w najnowszym patchu.
4. W drugiej misji Twierdzy w pewnym momencie pojawia się komunikat, którego nie da się usunąć. Pojawia się on wówczas, kiedy grając Sandorem na Drodze Łez wykonamy zadanie Terra Firma. Wówczas w zamierzeniu mamy dostać dwa zadania - albo uwolnimy niewolników albo zgładzimy buntowników. I o ile grając na drodze Krwi po prostu zablokuje się nam możliwość uwolnienia więźniów, to na drodze Łez pojawia się ten oto komunikat. Co więc trzeba zrobić? Jeśli chcemy grać na drodze Łez, wystarczy, że do tego momentu zachowamy neutralność w reputacji. Możemy zbierać tyle Łez, ile chcemy, wystarczy, że nie damy opcji awansowania na klasę Ziemidara/Wodza. Dopiero po wykonaniu misji Łez - czyli uwolnieniu więźniów i zgładzeniu barbarzyńcy o imieniu Ira - awansujemy na klasę Wodza bądź Ziemidara i będziemy mogli zwyczajnie grać. A jeśli obierzemy drogę Krwi, wszystko robimy normalnie. Nie wyskoczy żaden komunikat, gra się nie zablokuje. Po prostu nie będzie się dało więźniów uwolnić.
5. Dostawy zasobów są dziwnie modyfikowano - czasem wzrastają lub maleją o połowę lub nawet dwukrotnie. Ten błąd jest o tyle dziwny, że czasem można go usunąć a czasem nie. Polega on na tym, że drastycznie może się zmienić ilość zdobywanych przez nas surowców - czasem nagle złota dostajemy dwa razy więcej niż zwykle choć żadnego szczególnego tygodnia nie ma, czasem nagle kryształów nie da się wydobyć mimo posiadania kilku kopalni. W przypadku tego błędu ciężko pomóc. Mi osobiście dwa razy się zdarzył - raz mimo zdobycia fortu wraz z kopalnią rudy, kryształów i tartaku dalej nie wydobywałem żadnego z tych surowców. Wówczas wystarczyło wczytanie zapisu zanim zdobyłem ten fort, a ponowne jego przejęcie zlikwidowało ten błąd. Innym razem - w czwartej misji Twierdzy - nagle ilość wydobywanego złota zmalała o połowę (i np. z kapitolu zarabiałem 2250 zamiast 4500). Wówczas próbowałem coś z tym zrobić, jednak nadaremno - nic się nie zmieniło. I mając o połowę mniejsze wydobycie dotrwałem do końca. Tak więc, jeśli pojawi się ten błąd, warto spróbować coś pokombinować - kilka razy wczytać grę i na nowo zdobywać kopalnię, wczytywać save'y sprzed wystąpienia błędu, a nawet rozpocząć na nowo grę od początku.
6. W trzeciej misji Przystani po dotarciu do Flammschrein ukazuje się brama, przy której przechodzi Kensei. Po tym gra się zawiesza. Ten błąd spowodowany jest tym, że Kensei (czyli bohater zwany Mukao) powinien przejść przez bramę do miasta Flammschrein. Czasem się zdarza jednak tak, że w bramie stoi ktoś inny blokuje drogę, przez co Mukao nie może przejść. Niestety, ciężko dać jednoznaczną radę. Różnie się ją przechodzi - niektórym pomaga zdobycie pozostałych miast nagów, w innych przypadkach (np. gdy ja się z tym błędem borykałem) pomogło odnalezienie Łzy Ashy. Trzeba samemu pokombinować z tym problemem. Polecam za to zbudować kilka Monumentów Objawienia i co tydzień odkrywać kilka fragmentów mapy koło Flammschrein. Wówczas możemy natrafić i odkryć tę bramę. Błąd się nie pojawi, póki ktoś tam nie podejdzie, więc można monitorować, kiedy ów bohater opuści bramę i pozwoli Mukao przejść.
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Grudnia 2011, 02:50:01 wysłane przez Kokoju »
|
IP:
Zapisane
|
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! On jest tym piorunem, on jest tym obłędem![…]”
Friedrich Nietzsche
|