Znalazłem trochę czasu, więc też wyrażę swoją opinię na temat trzonu Lochu.
Zabójca/Cień - model 3D będzie za pewne bazował na tym z Heroes 6, lecz z nieco zmienionymi teksturami - największa różnica jest w twarzy a konkretnie w oczach. Odejście od fioletu na rzecz szarości i czerni z niewielkimi akcentami czerwieni i złota wpłynie bardzo pozytywnie na wygląd jednostki, mimo praktycznie żadnej zmiany samego modelu.
Prześladowczyni/Tropicielka - zdecydowanie pozytywne zaskoczenie powodowane tym, że nie jest to kolejny model zaczerpnięty z Heroes 6 a zupełnie nowy model dla tej jednostki. Prawdę mówiąc spodziewałem się babki z czakramami z H6. Co do samej jednostki, podstawa bardzo dobra, nieprzeładowana, mogłaby śmiało służyć za ulepszenie. Nawet fioletowy płaszcz mi tak bardzo nie przeszkadza dzięki wspomnianym u poprzedniej jednostki dodatkom kolorystycznym. Jedyny zarzut jaki mam do tej jednostki to zbędna, moim zdaniem, druga kusza. Nie widzę dla niej potrzeby, chyba że odzwierciedla się to jakoś w jej umiejętnościach.
Troglodyta/Chthonian - nawiązuje do swojego "przodka" z H3 ale dodali mu także trochę nowych elementów jak inne stopy czy pokaźniejsza, wydłużona głowa i co najważniejsze, wygląda dużo bardziej przerażająco niż dwaj jego poprzednicy ze starszych części gry. Co do kolorystyki to podoba mi się zarówno u nieulepszonego, np. dodatek zieleni w postaci mchu jak i ulepszenie z dominującą szarością z lekkim odcieniem różu. Model ulepszenia nieprzesadzony z nienachalnymi dodatkami w postaci kolców na głowie i ogonie, kamieni na głowie oraz prążków na członkach i grzbiecie.
Całość wypada in plus. Czekam na elitę, która mam nadzieję pojawi się już jutro. Z relacji Zekiego z HC, który był na Gamescomie i miał okazję zagrać kilka duelów Lochem wynika, że Meduza nie jest oparta na modelu Koralowej Kapłanki z H6, tylko ma zupełnie nowy model. Dzierży kostur a nie łuk. Posiada zdolności hipnozy i mobilnego strzelca.
Bezduszny nosi maskę Bezimiennego i ma powykręcane ciało, podobno wygląda dość strasznie, schlebia nieco do klasycznej Nekropolii. Posiada aura chroniącą przed magią światła i zwiększającą efektywność czarów magii mroku na sąsiadujące jednostki wroga.
Czarny Smok ma dość szeroki atak, coś nawet około 5x3 pola plus jego atak zadaje obrażenie także w następnych turach.
Już nie mogę się doczekać.