Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Pamiętaj, że widzisz tylko te wiadomości w tematach do których masz aktualnie dostęp.
  Wiadomości   Pokaż wątki   Pokaż załączniki  

  Pokaż wątki - Ireth
Strony: [1]
1  Hyde Park / Pogaduchy / Test polityczny : 11 Lipca 2013, 15:04:54
Witam państwo.
Dawno mnie tu nie było, polityki również nie było. Zatem najwyższy czas.
Umieszczam poniżej linki do paru testów politycznych. Dzięki nim sprawdzicie która ideologia polityczna jest Wam najbliższa, które partie dążą do realizacji tych założeń etc. Ewentualnie aby się upewnić co do swoich poglądów :) Tawernę tworzą głównie ludzie młodzi, za niedługo prawdopodobnie uzyskacie prawo udziału w wyborach (lub już uzyskaliście), wypadałoby w sumie wiedzieć na kogo głosować.

(Nic mnie bardziej nie wkurza od ludzi, którzy na pytanie "jakie masz poglądy, na kogo głosujesz?" odpowiadają "nie wiem", "nie interesuję się polityką". Można polityki nie lubić, ale nie można się nie interesować dziedziną która bezpośrednio wpływa na życie KAŻDEGO człowieka. To od polityki zależy ile płacisz za cheeseburgery którymi się obżerasz, to od polityki zależy czego się uczysz w szkole której tak nie lubisz, to od polityki zależy ile czasu posiedzisz w kiciu za ściąganie filmów i muzyki. Więc może przydałoby się zainteresować?)

Tak więc dla dobra świadomości politycznej kraju wypełnijcie i pochwalcie się wynikiem! Oczywiście kto ma ochotę, ja tam nie wstydzę się swoich poglądów :)

1. http://www.politicaltest.net/- po angielsku, ale każdy powinien zrozumieć. W miarę dokładny i przystępny.

2. http://www.polskigracz.pl/testpolityczny/ - po polsku, precyzyjne pytania. Dosyć krótki. W wynikach podane partie.

3. http://quizfarm.com/quizzes/quiz/Dodoniusz/test-polityczny-pl-by-dodo - po polsku. Niezbyt precyzyjny, mnóstwo błędów gramatycznych i ortograficznych, niektóre pytania-wtf typu "Kryzys jest dziełem Żydów". Ale na końcu ładne porównanie procentowe zgodności z poszczególnymi ideologiami, więc wrzucam.

4. http://www.euprofiler.eu/ - test polityczny pod kątem wyborów do Parlamentu Europejskiego.


Moje wyniki:

Pierwszy test: jestem kapitalistą, chociaż nie posiadam kapitału. Very interesting.


Drugi test: kiedyś wyszła mi tutaj socjaldemokracja. Do dzisiaj śni mi się to po nocach.
 

Trzeci:
You Scored as Liberalizm (ew. Libertanizm lub Minarchizm)
Liberalizm ideologia, kierunek polityczny gloszacy ze szeroko pojeta wolnosc jest najwyzsza wartoscia.

Liberalizm (ew. Libertanizm lub Minarchizm) - 100%
Izolacjonizm - 73%
Konserwatyzm - 63%
Anarchizm (ew. Wolnosciowy socjalizm) - 52%
Autorytaryzm (ew. Narodowa Demokracja) - 38%
Radykalna Chrzescijanska demokracja - 33%
Socjaldemokracja (ew. Socjalliberalizm) - 33%
Totalitaryzm - 31%
Komunizm - 19%

Zgodnie z oczekiwaniami :) A co Wy macie?
2  Hyde Park / Pogaduchy / Legalizacja : 23 Lipca 2012, 21:42:06
Że skończyłam zbiór zadań z matematyki przewidziany na te wakacje*, nudzę się trochę, a Tawerna z tego co widzę przeżywa zastój (szczególnie w dziale Pogaduch), zakładam temat.

Kwestia legalizacji marihuany już od kilku lat jest na ustach polityków nie tylko w Polsce, sprawa szczególnie została nagłośniona po ostatnich wyborach i wejściu Ruchu Palikota do Sejmu. Narkotyk ten jest już legalny w Holandii, Belgii i niektórych kantonach Szwajcarii. W niektórych krajach polityka narkotykowa została zliberalizowana. Nawet w Stanach Zjednoczonych, gdzie po raz rozpoczęto walkę z narkotykami, już 50% obywateli opowiada się za legalizacją marihuany. (w 1969 r. było to jedynie 12%). Wzrost poparcia zanotowuje się szczególnie wśród młodych - w 2010 r. legalizację popierało 21% mniej gimnazjalistów niż rok później.

Pojawia się wiele głosów o niewielkiej, w porównaniu do alkoholu i tytoniu, szkodliwości marihuany, korzyściach finansowych dla kraju, zmniejszenia wpływów mafii narkotykowej. Pomimo zakazu posiadania owego narkotyku, około 36% Polaków w wieku 17-18 lat przyznało się do palenia marihuany.

Z drugiej strony spotykamy wiele opinii o negatywnym wpływie na organizm: uszkodzeniami pamięci, upośledzeniu układu rozrodczego, znacznych zmianach w psychice, wzmożeniu agresji. Szczególnie popularnym argumentem przeciwników jest tzw. teoria eskalacji (zwiększenia szansy przejścia na cięższe narkotyki).

Zapraszam do dyskusji, zachęcam do zaprezentowania swojego punktu widzenia.

*taki kiepski żart

Źródła:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Marihuana
http://m.newsweek.pl/spoleczenstwo,sondaz--marihuana-przyciaga-mlodych,87568,1,1.html
http://m.newsweek.pl/spoleczenstwo,sondaz--marihuana-przyciaga-mlodych,87568,1,1.html
3  Hyde Park / Pogaduchy / Nowa reforma edukacji : 05 Kwietnia 2012, 14:46:20
Dżem dobry,
Po dłuższej przerwie powracam (jeszcze mnie tu ktoś pamięta???)aby niebawem zniknąć, ale mam nadzieję, że uda mi się chociaż trochę rozkręcić forumowy dział Pogaduchy, a co więcej-wnieść tu nieco poważniejszą i potrzebną dyskusję, która (mam nadzieję) zainteresuje wiele osób, gdyż jest to temat, który dotyczy większości z użytkowników Tawerny. Nie zauważyłam, aby ktoś założył podobny wątek, może ta sprawa była poruszana w innych wątkach, jeśli tak-przepraszam za śmiecenie.

A ma ona dotyczyć najnowszego pomysłu MEN na kształt nauczania w szkole średniej. Zgodnie z obowiązującą (póki co, bo obecne klasy pierwsze to ostatni rocznik przerabiający starą podstawę programową) ustawą uczniowie klas 3-cich szkół gimnazjalnych mieli dokonać wyboru co do profilu przedmiotowego, który ich interesuje. Rozszerzenie mogło obejmować bodajże 3 przedmioty, pozostałe były nauczane na poziomie podstawowym. I tak oto mamy następujący wymiar godzin:
http://www.viii-lo.krakow.pl/site_media/linkownie_files/7_ZAL_RPN.pdf
Dotychczas program był wykładany w systemie "kółkowym"-program (na każdym poziomie nauczania nieco rozszerzany) był powtarzany na każdym kolejnym etapie nauczania.

A co będzie teraz? Otóż to: wszystkie klasy pierwsze liceów ogólnokształcących będą ogólne tzn. żaden przedmiot nie będzie mógł być nauczany w większym wymiarze godzin niż jest to zapisane. Klasa pierwsza liceum ma być dokończeniem nauczania w gimnazjum. Następnie-w drugiej klasie-młody człowiek wybierze swój profil kształcenia. Oprócz języka polskiego, matematyki, wychowania fizycznego, języka nowożytnego i religii/etyki/- ma do wyboru minimum 2, maksimum 4 przedmioty na poziomie rozszerzonym. Przedmioty, które nie będą należeć do rozszerzenia, zostaną połączona w tzw. "bloki tematyczne" jak "przyroda" (obejmująca zagadnienia z geografii, biologii, chemii, fizyki) oraz "historia i społeczeństwo" (czyli elementy historii i WOSu). Nauczyciel prowadzący owe bloki będzie miał bardzo elastyczny program nauczania-ma do wyboru wachlarz tematów do zaprezentowania uczniom, z którego może wybierać przedmioty lekcji.

Reforma da uczniom jeszcze większe możliwości rozwoju w dziedzinach, które należą do ich zainteresowań. Z drugiej strony znacznie ogranicza nauczanie pozostałych przedmiotów. Widzimy tu pewne powielenie modelu amerykańskiego (w którym dzieci są przygotowywane do ich przyszłych specjalizacji na stosunkowo wczesnym etapie życia), chociaż w bardzo okrojonej formie. Szkolnictwo jak nigdy wcześniej postawi nacisk na przedmioty, które z punktu widzenia ucznia mogą być pomocne na przyszłym kierunku studiów. Osoby, które zmienią swą decyzję (jeśli taka możliwość w ogóle będzie) będą miały bardzo nieciekawą sytuację. Ponadto nauczyciele przedmiotów rozszerzonych będą musieli się sprężyć-będą mieli rok czasu mniej (chociaż pozostałe dwa, a właściwie półtora roku będą baardzo intensywne) przygotować uczniów do matury rozszerzonej.

Reforma już wywołała spore emocje, szczególnie w zakresie zwężenia historii. Protestują uniwersytety , działacze Solidarności, nauczyciele. Wśród uczniów, rodziców i pozostałych osób zdania są podzielone (choć jednak ich głos przechyla się bardziej przeciw, niż za ustawą). Niektórzy cieszą się, bo nie będą musieli wkuwać mnóstwa nieprzydatnych i względnie mało interesujących informacji. Niektórzy mówią, że nowa reforma zrobi z ludzi maszyny dobrze wykwalifikowane w swoich dziedzinach, ale kulejące w wiedzy ogólnej. W moim liceum mówi się o "końcu naszej, złotej młodzieży" ;]

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
4  Hyde Park / Pogaduchy / Sprawa Osamy bin Ladena : 06 Maja 2011, 15:59:13
Myślałam, że ktoś założy wątek na ten temat, bo sprawa jest głośna. Ale że nikt nie podjął się tego zadania, sama go stworzyłam, gdyż chcę poznać Wasze opinie na ten temat. Na SB już ktoś o tym wspominał, ale myślę, że sprawa jest warta większej dyskusji.

Oprócz opinii o samym zabójstwie, chciałabym też poznać Wasze zdanie na parę kwestii mnie interesujących. W tym celu ułożyłam kilka pytań (nie spodziewam się, że wszyscy na nie odpowiedzą, ale...):
1. Czy CIA miało prawo pozbawić bin Ladena prawa do uczciwego sądu i możliwości obrony?
2. Czy zdjęcia zabitego Osamy powinny być upublicznione?
3. Czy akcja została przeprowadzona w moralnie dopuszczalny sposób, biorąc pod uwagę, że (jak podają pakistańskie media) podczas operacji został zamordowany syn bin Ladena, a świadkiem sytuacji była 12-letnia córka Osamy?
4. Czy Pakistan powinien być poinformowany, że taka operacja ma miejsce na jego terenie?
5. Czy można mówić o sukcesie w walce z terroryzmem? Czy zabójstwo szefa Al-Kaidy i innych groźnych terrorystów (choćby Szamil'a Basajewa) ma realny wpływ na bezpieczeństwo obywateli?
6. Czy po śmierci Bin Ladena będzie nas czekać fala zamachów? Jeśli tak, to jakiej skali? Czy realna jest możliwość zdetonowania bomby atomowej w Europie przez terrorystów chcących pomścić Bin Ladena? (jeśli ktoś nie słyszał, odsyłam do: http://www.rp.pl/artykul/651987.html)
7. Jak Waszym zdaniem zareagują kraje islamskie (w dłuższej i krótszej perspektywie czasu) na śmierć bin Ladena? Czy ich nastawienie do zachodu jest teraz bardziej wrogie niż przedtem? Jeśli tak to w jakim stopniu i czy będzie to miało wpływ na wzajemną współpracę polityczną, gospodarczą, wojskową etc.?
8. Jak powinien zareagować rząd Polski na wiadomość o zabójstwie?

Swoje zdanie na ten temat wyrażę później, najpierw chcę zobaczyć co myśli Tawerna (jeżeli coś myśli).
5  Inne gry / On-Line / Nightwood : 06 Lipca 2009, 21:00:34
W grze przygarniamy smoki i opiekujemy się nimi. W miarę zdobywania poziomów (karmienia smoka, podgrzewania jajka) będą one rosły i zmieniały wygląd.
Każdy smok ma swój żywioł (jeśli umiem liczyć to jest ich 23). Żywioły z wariantami wyglądów są tutaj: http://wiki.nightwood.net/index.php?title=%C5%BBywio%C5%82y_smok%C3%B3w
W grze można pojedynkować się z innymi smokami, wysyłać je na wyprawy, podnosić ich statystyki używając składników, oraz dodawać specjalne umiejętności.
Grałam w tą grę kilka miesięcy i muszę powiedzieć, że uzależniłam się. Najwięcej czasu poświęciłam najmłodszemu Napoleonowi- bardzo dużo się pojedynkowałam, teraz na 56 poziomie ma 27530 pkt.pojedynku. Niestety brak czasu i później brak chęci sprawił, że swoje konto razem ze smokami porzuciłam.

Uwaga: Ponieważ (jak jest napisane wyżej) grę porzucam i planuję usunąć konto więc myślę, że mogę zrobić ostatni użytek z tego co na razie mam. Chętnie komuś prześlę moje 53 rubiny, 27333 sztuki srebra (mało ale się przyda), 2 gemy, składniki, oraz piaskowy zestaw zbroi.
EDIT: Już wysłane Milandii
6  Hyde Park / Humor / Texty Nauczycieli : 30 Maja 2009, 01:03:19
Pewnie u Was też mówią coś śmiesznego. Jak na razie dodaję cytaty z I gimnazjum.
No to zaczynam cytatami mojej pani od majcy (K.K):
"F jak Rafał!"
"Jak dodasz bułkę do bułki to co ci wyjdzie? Bułka kwadratowa?"
"Paulina C.! UWAGA! No tak, dzisiaj jej nie ma..."
"Jesteś egoistą! Masz objawy znieczulicy!"
"Głupota ludzka nie zna granic! A bezczelność jeszcze bardziej!"
"Jesteście bezczelni do ŚPIKU kości"

Pani B. (od fizyki)
"Z dziewcząt kartkówki nie pisał jeszcze Piotr M......"

Pani J. (infa):
"To co robicie to jest takie kuku na muniu i hakuna batata"

-Proszę pani jakim cudem dostałam czwórkę?
-"No nie wiem może byłam zmęczona."

Pan od geografii (T.S):
" Nie rozmawiam z wami Poznańskie słowiki"
" Ale ten dziennik śmierdzi. Jaki dziennik taka klasa!"
" Z kim ty rozmawiasz, z babcią!?"
" Macie by przygotowani z Geografii o każdej porze dnia i nocy. Oczywiście kiedy jest geografia"
" Uczcie się geografii, bo będziecie budować autostrady!"
" Nie ma w języku Polskim takiego słowa jak tutaj"
"No dobra dam ci 4 , idą święta... "

Pani D.:
-Karolina, wpisuję ci uwagę za gadanie!
-ale ja nie gadałam!
-ale będziesz gadać!

Pani S. (od religii):
"Pió....! Bo się udławisz jedzeniem! Czego ci z serca życzę.."
"Jak się nie uspokoicie to będziemy inaczej sobie robić!"

-Uwaga za żucie gumy!
-Ale ja nie żuję gumy
-Ale pachniesz gumą!

Pani K. (od polaka):
"C....... dziecko zaraz ci .... złoję! Może nie powinnam tego mówić..."

Pani Niw. (od biol.):
"Nie możesz już zdawać jest za późno a mnie się nie chce sprawdzać, zresztą po co ci piątka z biologii w pierwszej klasie? Chyba tylko po to by ci babcia 10 zeta dała"

Pan J.D (historia):
"Otton I był świnią. Zresztą wszyscy władcy to świnie"
"Jak szatana do ognia wrzucisz,to raczej nic mu się nie stanie.Dokładniej nie wiem,nigdy nie wrzucałem szatana.."
"Przecież Napoleon nie był idiotą,wiedział,że musi się przygotować.Że niby mają walczyć na pustyni,przyjeżdżają,i<<O kurde,pustynia!!>>i im nogi będą grzęznąć.."
" Ja miałem taki nawyk, że nogi chowałem tuż pod krzesło.Pod jednym krzesłem było pełno gum. Miałem całe spodnie uwalone"
Strony: [1]




© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.046 sekund z 14 zapytaniami.
                              Do góry