Witam wszystkich użytkowników tego forum. Ostatnio zacząłem grać na Heroicznym i dotarłem do powszechnie znienawidzonej misji 2:3. Również jej nie cierpię i kiedyś zniechęciła mnie ona do grania w kampanię. Jednak teraz w akcie desperacji postanowiłem spróbować dość szalonego pomysłu i...udało się. Oto mój sposób na przejście tej misji na najwyższym poziomie trudności:
Do tego sposobu potrzebne nam zaklęcie Widmowe Zastępy z poprzedniej misji. Jako bonus wybieramy
Koszmary. Rozbudowujemy w zamku
Urodzisko Chowańców i Demoniczną Wieżę. Kupujemy je z zamku, zbieramy jednostki i modyfikatory szczęścia oraz morale i ruszamy na walkę z Gilraenem. Udajemy się do chatki wiedźmy i
omijamy miasto, surowce, kopalnie oraz jednostki i kierujemy się na zamek oznaczony numerem 5. Walcząc z magami, nie możemy stracić Sukkubusów. Natomiast walkę z Żywiołakami Ziemi rozgrywamy w następujący sposób:
1. Przywołujemy jednostki za pomocą Bramy.
2. Rzucamy raz po raz Widmowe Zastępy na Sukkuby.
3. Jednostki walczące wręcz ustawiamy tak, aby zasłaniały kopie sukkubów (nie bezpośrednio Sukkuby, aby móc przywołać więcej oddziałów) i bronimy się nimi.
4. Gdy Sukkubusom skończy się amunicja, używamy Bramy, widmowe kopie mogą następnie ruszyć do walki wręcz.
5. Gdy stworzyliśmy tyle kopii, ile mogliśmy, rzucamy Spowolnienie. Jeśli go nie mamy, atakujemy bohaterem.
W ten oto sposób powinniśmy pokonać Żywiołaki bez większych strat. Następnie podbijamy zamek [5]. Odbijamy wszystkie kopalnie dokoła zamku i rozbudowujemy go. W międzyczasie warto wybudować kilka budynków od armii w zamku Inferno (czemu, napiszę później).
Gdy mamy już przyzwoitą armię (kilkanaście Jednorożców i Entów, a więc de facto po kilkadziesiąt jednostek niższych poziomów), ruszymy podbić zamek [4].
Tuż przed wyruszeniem na zamek [4], wynajmujemy w Inferno bohatera i wykupujemy Chowańce, Rogate Demony, Cerbery i Sukkubusy, które wiernie czekały przez te kilka tygodni. Powinna to być całkiem niezła armia, wystarczająca do podbicia zamku [2].
UWAGA: NIE ROZBUDOWUJEMY NIC OPRÓCZ BUDYNKÓW OD PIENIĘDZY W ZAMKU [2]!
Agraelem rekrutujemy armię w zamku [4] i czekamy na pojawienie się Gilraena. Nie jestem pewny, lecz mam wrażenie, że może on pojawić się przy którymkolwiek z zamków. Jeśli będzie to [4], Agrael od razu zmiecie go z powierzchni ziemi. W przypadku [5] lub [2], armia broniąca zamku ma za zadanie maksymalnie go osłabić, a wtedy Agrael wyrusza stoczyć bitwę.
Jak można się spodziewać, walka ta nie będzie łatwa, lecz jej wygranie będzie praktycznie końcem misji. Klucze do zwycięstwa to:
a) Widmowe Zastępy używane na Wielkich Łowczych, Wielkich Druidach lub też Smokach
b) Szybkie wyeliminowanie wrogich strzelców
c) Obrona własnych strzelców przed atakami wroga (posyłamy smoki, jednorożce i tancerzy do ataku, aby to na nich skupili się wrogowie)
d) Czar Trzęsienie Ziemi, o ile go posiadamy
e) W przypadku ataku Smokami, Jednorożcami i Tancerzami, Gilraen prawdopodobnie rzuci Szał na Enty, stojące z tyłu. Powinniśmy zadbać o to, aby ich celem stały się machiny wojenne lub Rusałki.
Po zwycięstwie zostaje tylko zająć się Druidami, lecz wcześniej, korzystając z braku wrogiego gracza, spokojnie rekrutujemy armię i dobijamy maksymalny poziom na pojawiających się w nieskończoność jednostkach Sylwanu.
Mam nadzieję, że komuś pomoże ten poradnik. Miłego grania