Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Pamiętaj, że widzisz tylko te wiadomości w tematach do których masz aktualnie dostęp.
    Wiadomości   Pokaż wątki Pokaż załączniki  

  Wiadomości - gaza
Strony: [1] 2 3 4 ... 11
1  Heroes VI / Heroes VI / Odp: Najsłabsza/najsilniejsza, najładniejsza/najbrzydsza jednostka w HVI : 25 Października 2011, 16:18:29
Chyba Was coś chłopcy piecze:) Cerber to jedna z najlepszych jednostek, to że jest celem niemal wszystkiego to dodatkowy atut bo wiadomo komu i co dac. Wystarczy wysysanie życia i na dokładkę kamienna skóra, resztę załatwi ich wysokie dmg i nieograniczona kontra połączona z biciem nawet 3 jednostek równocześnie. W ten oto sposób nawet na najwyższym poziomie creepuje się niemal wszystko tylko i wyłącznie tymi pieskami bo oddają i pakują hp przy każdym jednym uderzeniu, nawet z żywiołakami, które nie wiedziec czemu są tutaj żywe. Na Necro wystarczy skóra i regenka ... Całą kampanię inferno, która była żenująco prosta, da radę tak zrobic, zero wyzwania = mała przyjemnośc z gry.
A Matka Namtaru to jakiś śmiech na sali...
Oby te inne kampanie miały coś lepszego do zaoferowania a bossowie byli lepsi bo inferna jest po prostu nudna i w sumie odechciało mi się już w tę szóstkę całkiem grac...
Zamek jako całośc na pewno nie jest najsłabszy! Maniacy i Molochy są przeciętne ale reszta tnie aż miło.
2  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Najlepsi gracze : 28 Października 2010, 12:40:49
Hehe, jak ja lubie czytac takie pitolenie o basenie ;D
Na Ubi też się na takich wpadało non stop, między innymi ten z ponad 12k co gra non toper na wybieranych oraz tworzonych bohach... Pamiętam jak kiedyś pojawił się gośc o podobnym rankingu do mojego, nie kojarzę dokładnie nicka ale jakoś Shadow_Knight czy coś w tym rodzaju - może to właśnie Ty Ganja? ;> Bynajmniej taki sam epizod, szpanerka na prawo i lewo ale jak powiedziałem dajmy losowych to już krzywienie się było. Trochę czasu minęło zanim gośc zrozumiał, że jego ranking jest zupełnie nieadekwatny ponieważ nie jest na randomie. To był też Polak, skakał i fikał tak samo jak Nasz tutejszy bohater. No ale wystarczyła mała prowokacja i poszedł na losie. Źle się to dla niego skończyło bynajmniej i po pewnym czasie grzecznie się pokłonił. Jeszcze próbował wybrnąc, że los jest nie fair itp. Zgodziłem się na jego wyrównane pary. Akurat doskonale pamiętam, że mecz Helmar(ja) vs Lethos(on) graliśmy naście razy. Upierał się, że pokona Helmara Lethosem co od samego początku wybijałem mu z głowy bo ja tej pary po prostu nie przegram chocby nie wiem kto grał po drugiej stronie. Mimo, iż walka może byc wyrównana do końca, wynik jest z góry przesądzony. Po którymś razie na szczęście mu się znudziło i przyznał, że jestem dobry w te klocki. Po dziś dzień na Ubi.com Duel Mode dla mnie i dla ruska DOMOVOYA pozostali gracze to mięso armatnie w głownej mierze...

I Ty Ganja póki co jesteś kolejnym chudym plasterkiem wołowiny na zakąskę...
Widziałem, że widniejesz na lidze co się chwali. Pograj zatem trochę, zobaczę jak Twoje wyniki i wtedy stwierdzę czy warto na Ciebie poświęcac w ogóle czas. I tak samo jak opisany wyżej przypadek zacznij grac RMG bo za Fixami granymi na pamięc to mało kto  przepada, sam wolę kreatywne mapki dużo bardziej. Ewentualnie możemy sobie pyknąc arenę to zobaczę co potrafisz w boju, bo jeśli  wypadniesz kiepsko to szkoda czasu grac jakąkolwiek mapkę...





3  Inne gry / Komnata Disciples / Powrót Galleana - patch lub wyeksportowani dowódcy : 22 Czerwca 2010, 12:25:05
Mam takie pytanko a zarazem prośbę. Chciałem sobie przejśc te mini kampanie z dodatku bo jeśli się nie mylę to ominęly mnie one choc na bank grałem w tenże dodatek. Nie przypominam sobie jednak tych końcowych bosów ( Nebiros, Golem ) choc spotkałem się z nimi na mapach z buntu elfów. Niestety z tego co wyczytałem aby móc je przechodzic trzeba miec wyeksportowanych dowódców na 10 levelu. W przeciwnym wypadku kampanię trzeba iśc od nowa czyli przekopac się przez wszystkie misje z podstawki. Szczerze mi się nie chce ponieważ jestem na tyle doświaczonym graczem w to, że podstawowe kampanie nawet na najwyższym poziomie to już żadne wyzwanie dla mnie a bez wyzwania nie ma grania ;D Ponadto jakieś pół roku temu przechodziłem całośc więc tym bardziej była by zwała. Podobno te nowe misje są podpakowane  a AI jeszcze lepszy więc ciekawie się to zapowiada. Czy ktoś ma może lub wie skąd można pociągnąc gotowych 10 levelowców tak aby od razu iśc misje z dodatku ? Orientując się w sytuacji po necie gdzieś mi śmigło, że CD Projekt bodaj miał wypuścic patch serwujący wyżej wymienionych dowódców ale jak wszedłem na stronę to nic takiego nie znalazłem.
A zatem czy jest tu jakiś Magik, który zapoda ścieżkę na skróty i pozwoli zaoszczędzic czas ? ;>

Na oficjalnej stronie http://www.strategyfirst.com/en/games/D2GalleansReturn/downloads/  są niby patch 2.01 oraz 2.02 ale wątpię aby o nie chodziło. W dodatku są do wersji North American i coś mi się wydaje, że to nie to samo co zwykła English Version.

Przy okazji czemu potrzebna była korekta 2 dodatkowej misji klanów? Czyżby ludzie nie dawali rady jej przejśc czy to tylko jakiś błąd innego typu?



4  Inne gry / Komnata Disciples / Odp: Naj czary każdego poziomu : 08 Października 2009, 14:09:43
Ale to niestety są właśnie mankamenty Disa... Zabijanie szkolenego miesiącami bohatera przy pomocy czarów na mapie bez walki lub ta walka jest tylko dobitką w której przeciwnik nie ma żadnych szans...Na szczęście to będzie poprawione w D3 z tego co widze...
Szczerze to nie wiem co tu jest do perfekcyjnego opanowania bo ta procedura jest banalna...
5  Inne gry / Komnata Disciples / Odp: Naj czary każdego poziomu : 06 Października 2009, 03:25:57
Hmm...Nie widzę tu nigdzie wyżej czaru Paraseus z III poziomu u Legionów a to według mnie jest mocno przegięty czar...
6  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Jak Pokonac Twierdze? : 29 Września 2009, 12:20:55
Nieco mi zeszło zanim natrafiłem na ten topic ale chętnie pomogę bo Twierdza i Orki to faktycznie nieco bardziej skomplikowana sprawa.

Na wstepie jedna ważna rzecz i info:

Liczba traconych punktów szału jest odwrotnie proporcjonalna do całkowitego HP oddziału. Czyli przykładowo co by było jasne wszystko, 40 siepaczy będzie traciło znacznie mniej punktów szału niż takich 10. Im więcej woja ma Twierdza tym z nią ciężej wiec przeciąganie gry nie jest zbyt dobrym pomysłem.


Jak pokonac Twierdze?

Będzie to troche mocne uproszczenie ale sposoby można uogólnic do właściwie tych dwóch metod a raczej buildów bohatera jeszcze przed walką:

1. Bardzo dobra magia mroku w połączeniu z dużą wytrzymałością ( obrona, witalnosc etc ) - tu zachodzi ryzyko roztrzasku ze strony barbarzyncy ale nawet jeśli jest on na ekspercie to i tak tym mrokiem da się zrobic sporo.

2. Totalna ofensywa czyli zrobienie bohatera dowalonego w atak, szczeście, morale z pomocą magii światła bądź dobrej destrukcji ( loch ). Obrona także mile widziana.


Tak więc albo najazd z dużą siła i pozabijanie kluczowych jednostek zanim natankują szał albo powolne wykańczanie mrokiem.


Co warto miec przeciwko Orkom?

1. Obrona, bez niej ciężko i wtedy już tylko 100% ofensywa i wyrżnięcie pozostaje
2. Taktyka!!!  Orki są zabójcze jeśli dochodzą od razu w liczbie 3 lub 4 oddziałów. Do tego jednak potrzebna jest taktyka u bohatera, aura szybkosci z dowodzenia, okrzyk bitewne zawołanie bądź artefakt buty prędkości. O ile buty i zawołanie moga się nie trafic o tyle do aury i taktyki dojście jest proste. Jeśli barbarzynca posiada obie te zdolności to od razu w pierwszej turze dojdzie 5,6 i 7 poziom jednostek ( krwawy cyklop akurat ). Wystarczy wziąc taktyke i już dojdzie tylko 5 i 6 co daje bardzo dużo bo cyklop swoim okiem zbija szczęscie az o 3 jednostki no i nasi już będa nieco mniej pewnym oddziałem ( szczególnie jeśli cyklop zaora dwóch ).
3. Artefakty lub zdolnośc obniżające morale i szczęście. Dowodzenie u Orków to podstawa i w 90% barb zawsze je ma. Im więcej dostaje morale tym cześciej ruszają się jednostki, tym częściej biją, tym więcej tankują szału i tym trudniej je zabic.
4. Zdolnośc mistrz ognia redukujący na czas jednej tury obronę o 50%. Wtedy zdecydowanie łatwiej ubic Orka tylko trzeba skoncentrowac ataki na jednostkę, której obniżyło się obronę.
5. Zimna smierc dzięki której można zaledwie jednym czarem rozwalic balistę. Barbarzynca często idzie w maszyny a jego dopakowana na fula balista to istny sajgon. Zimna smierc załatwia sprawę od ręki.



Jak walczyc z Orkiem?

Ciężko tutaj dac jakiś stały sposób postępowania bo to się zawsze nieco zmienia w zależności od sytuacji na polu ale generalnie to tak:

1. Koncentrowanie uderzeń na jedną jednostkę. Pierwsze uderzenie zwykle zbije szał danemu Orkowi. Dopiero nastepne będą zabijac. Uderzanie kilku oddziałów barbarzyncy gdzie każdy  z nich ma jakąś liczbę punktów szału nie da zbyt wiele.

2. Unikanie podstawiania własnych jednostek tak, że kilka jednostek barbarzyncy będzie mogło ją okładac. Raz, że ta jednostka to już trup a dwa, że kazdy uderzający oddział tankuje powoli szał.

3. Jeśli dowolny oddział Orków jest już słaby ( mało ich zostało w porównaniu do ilości początkowej ) to należy się już skupic na kolejnym i nie marnowac obfitych w obrażenia uderzeń na takiego już wykończonego Orka. Powód jest prosty. Jeśli zbyt długo pozwoli się jakiemuś jednemu oddziałowi napakowac się szałem to póżniej zabicie tej jednostki stanowi dosyc duży problem. Jednostka nie była ruszana od początku walki wiec ma wysokie ogólne HP i tak jak na wstepie napisałem będzie tracic mało punktów szału.
To jest właśnie taki jeden  wielki dylemat. Nie pozwolic jakieś jednostce napakowac się szałem ale z drugiej strony nie da się bic z wszystkimi na raz bo trzeba koncentrowac uderzenia na jednej konkretnej aby w ogóle coś zabijac. No i w tym miejscu już rady niewiele pomogą, kwestia doświadczenia i ogrania, kiedy i kogo bic lub zostawic w spokoju.

4. Wyłączyc w miarę możliwośc z gry Szamankę ( czary, piorunowładne runy, ogłuszenia etc). Przyspieszenia i spowolnienia to bardzo dobre zaklęcia to raz, a dwa że Szamanka jak już zacznie okładac nasze jednostki to z każdego robi oddział o połowę słabszy bo od razu leci osłanienie i minimalizacja obrażeń. Potem cierpienie, redukcja obrony itd.

5. Jeśli mamy czym to szybko zabic centaury. To jedyna strzelająca jednostka ( nie licze tutaj rzucania cyklopa bo oni są od walenia wręcz a goblinem rzuca się raz na ruski rok ). To wymusi na Orkach podejście wszystkimi do przodu i wtedy jeśli uda się utrzymac strzelających w osłonienciu to będą mogli nieco ich powystrzelac.

6. Nie uderzac Paokai jeśli stoją blisko grupy naszych oddziałów. Gra ma tutaj bug zwiazany z tym, że przy kontrze Paokai nie rozkłada obrażeń tylko każda jednostka styczna z tą którą aktualnie atakujemy ptaka i zbieramy kontrę otrzymuje 100% obrażen. Więc kontrę od Paokai trzeba zebrac odosobnioną jednostką, która z nikim się nie styka. Jeśli ptaków jest już mało to dla świetego spokoju najlepiej je dobic. Pożeranie zwłok bywa bardzo irytujące i czasem Paokai trzeba zabic właściwie dwa razy.

7. Uważac na Podrzegaczy. Bic tak aby nie było ryzyka, że przejmie on na siebie obrażenia skierowane w inna jednostkę. No i ze względu na zdolnośc Szał ( im wiecej i im mocniejszych ginie orczych oddziałów tym wiecej ataku otrzymuje jednostka - to samo ma hydra czy tez krzyżowcy) nie powinno się go zostawiac na koniec. Bo zwykle wygląda to tak: on jest wolny i mało kto się nim interesuje, walka trwa, oddziały giną a Podrzegaczowi rośnie atak oraz punkty szału jeśli kogoś tam uderza ( punkty rosną też od innych rzeczy). Jeśli on wskoczy na drugi poziom szału a więc zaczyna byc jak gryf z nieskończoną kontrą to w połączeniu z tą ilością ataku oraz każdą kontrą jako dwukrotne standardowe uderzenie  ta jednostka przemienia się w terminatora po prostu i każdy kto go tam tylko zaczepi to automatyczna śmierc. Bez dezorientacji jest nara:) Jak jeszcze nie daj bóg wejdzie na 3 poziom z bonusową obroną ( chyba 15 jesli się nie mylę) to już jest po sprawie bo nikt mu nawet nie zbije tego szału o te 500 a jest ich sporo jeśli się wczesniej go nie biło ( znów, całkowite hp wysokie wiec mała utrata pkt szału ). Bo z 2 poziomu jakimś mocnym uderzeniem da się zbic te punkty poniżej 500 i już jest w miare ok jesli on oddaje tylko raz. Przy 3 poziomie to raczej przegrana sprawa i Podrzegacz jest w stanie sam wykosic 1/3 pozostałej po walce armii.


Jak widac jest tego troche co dowodzi, że walka z Orkiem prosta nie jest. Trzeba sporo doświadczenia to od razu mówię no ale mając na uwadze to wszystko co wyżej powinno Wam to iśc sprawniej. Samemu dojdziecie do tego kiedy i kogo uderzac itd. Suchy opis nie zastąpi liczb i dynamicznej walki. Powodzenia w katowaniu Orków:D



7  Heroes V / Ogólnie o Heroes V / Odp: Wszystkie najdziwniejsze pytania na temat Heroes V : 29 Września 2009, 11:06:02
90% grających na Ubi.com korzysta z wersji 3.1 czyli spatchowane Dzikie Hordy. Na każdej innej wersji będziesz miał duże a nawet bardzo duże problemy ze znalezieniem partnera do gry. Także nie masz co odzyskiwac klucza itd. Najlepiej zaopatrzyc się w DH i tylko dociągnąc patch. Te statystyki czyli ogólnie rzecz ujmując profile graczy nie działają już od bardzo dawna i nic nie wskazuje na to aby miało się coś zmienic. Ubi położył już na to lagę. Jedynie licznik punktów się zmienia a same punkty bez statystyk gracza są mało warte...
8  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Najlepsi gracze : 21 Września 2009, 00:27:24
A co to za mapka była? Rozumiem, że wybieraliscie oboje ?
9  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Najlepsi gracze : 20 Września 2009, 15:06:24
Yrwanna ma najszybszy creep i rozwój z bohaterów Lochu. Każdy zamek posiada 1 lub 2 tego typu bohów. Potem to już kwestia kto lepiej i szybciej co wykonał.

Największa przyjemnośc grając Lochem jest gdy posiadasz Zimna Śmierc i wszystkich cwaniaków co to idą w machiny oraz balistę poniżasz wręcz, rozwaląj mu tą maszynkę na raz, robiąc z jego 6 lub więcej poziomów totalną porażkę inwestycyjną. Nie ma nic piękniejszego jak rozwalona full wypasiona balista z płonącymi strzałami, która nie oddała nawet jednego strzału. Cudowna rzecz :D I radzę iśc w tę umiejętnośc grając Warlockiem przeciwko rasom, które często w te machiny idą.

Bo on pewnie machiny tez rozwinął dlatego tak łatwo creepował. Pytanie dlaczego Ty zwolniłeś ? Czegoś Ci musiało wyraźnie brakowac. Zależy jaki rozmiar mapy tez. Loch na dowolnej Mce ma problemy zwykle. Na L już lepiej to wygląda.
10  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Najlepsi gracze : 20 Września 2009, 12:12:38
Owszem Lochem trzeba po prostu trochę pograc aby sobie wyrobic to creepowanie. Jest to jednak jedyny zamek, który może sobie pozwolic na bicie się z kim tylko chce. Każdy inny zamek nie zaatakuje bezstratnie ( lub nie wyjdzie żywy nawet ) z jakimś lepszym oddziałem strzelających. Mistycznych Łuczników omija się szerokim kołem natomiast Loch bezproblemowo ośmieszy nawet Hordę takich wychodząc z tego bezstratnie. Trzeby tylko jakieś 5 mocy i sopel. Na Fixach zwykle są studnie wiec jest łatwiej. Na RMG trzeba już zainwestowac czasem w mroczny rytuał chodź poświecenie kolejki na regenerację mana to spory koszt.


Już ładnie widze zboczyliśmy z tematem wiec co by chociaż zachowac pozory dam powtórkę ze starcia  z Natalką - chyba najlepsza laska jaką ja bynajmniej znam grająca w H5. Ciasno było i trzeba było ryzykowac ale się udało:)

http://www.speedyshare.com/990409430.html

Ponieważ teren bitwy to dodatkowa i nowa Arena, powtórkę będzie można zobaczyc dopiero po wrzuceniu do folderu z mapami tej o to mapki:

http://www.speedyshare.com/255879945.html

To jest właśnie mapka, na której wkrótce odbędzie się turniej ToH Duel Tournament. Replay warto obejrzec chocby ze względu na samo pole bitwy. Jest przednie:) Bitwa też niczego sobie...
11  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Najlepsi gracze : 19 Września 2009, 03:57:43
Tak ale Necro jednak siorbie niemiłosiernie dużo z każdej walki bo zawsze wychodzi praktycznie na plus a nie na minus. Tam nie jest znowu tak strasznie. Troche siarki aby postawic nekromatron i potem licze albo wampiry juz nie cieżko. Jedyny duży problem Nekro to kamień, drzewo też ale kamienia trzeba tony.
12  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Najlepsi gracze : 18 Września 2009, 16:52:08
No tak. Dużo kamienia i drzewa potrzebują Nekropolia, Przystań, Sylvan, Krasnal i Barbarzyńca więc te zamki będziesz budował wolniej. Te zamki jednak poza Sylvanem ( który jednak ma bardzo dobre pierwsze 3 poziomy jednostek jak się je ulpeszy, Driady bez kontry oraz Tancerze z wyśmienita obroną + oboje zabójczo wysoka inicjatywa, łowczych wystarczy miec podstawkę na początku)  mają jednak największe przyrosty.
I to właśnie zapewnia Heroic, że Ci z większymi przyrostami mają trudniej pobudowac zamek wiec będą nieco do tyłu w stosunku do tych z mniejszymi przyrostami. Akademia ma także niezły przyrost ale początek nią nie jest prosty. Niemniej jednak mają całkiem niezłych tych 1 poziomowych licznych strzelających. Na Heroic Akademią trzeba w pierwszym tygodniu zatroszczyc się o siarkę aby zrobic magów. Jak się  zrobi w 1 tygodniu magów to później gra już idzie całkiem przyjemnie. I teraz musisz byc na tyle dobry, żeby w tym pierwszym tygodniu dostatecznie odkryc teren aby gdzieś tą siarkę znaleźc a następnie po nią iśc. Nie na darmo także są w Herosach młynki, które tydzień w tydzień na Heroicu musza byc odwiedzone. Na Hard magów stawiasz od ręki a to jest bardzo dobra jednostka 4 poziomu już. Chcesz miec 4 poziom w 1 tydzień to zapracuj na to a nie za darmo.


Heroic jest po to aby właśnie było przekichane, ma byc przekichane i ma by cieżko. Jak wiesz, że grasz zamkiem wymagającym ton drzewa i kamienia to rozsądnym będzie tłuczenie wszystkiego i wszedzie gdzie ten surowiec leży. Dodatkowo, przebicie się do kolejnej strefy gdzie są dodatkowe tartaki i odkrywki kamienia. I tak też się robi. Na Heroic także korzysta się niejednokrotnie z targu. Chesz coś miec to płac. To nic, że wydasz teraz przykładowo 20 siarki na 4 kamienie skoro siarka nie jest Ci obecnie potrzebna ( przykład Przystań ) . Później możesz ją sobie znaleźc. Klejnot ze względu na te ogródki jest częstym towarem zamiennym.


Czy kiedykolwiek w którejś wersji Heroes, 1 poziom jednostek czy tez inny dowolny poziom ( uwzględniając przyrost ) były sobie równe?
Chłop nigdy nie był równy Goblinowi czy też Centaurowi ( H1 i H2). Chochlik zawsze był lepszy od Troglodyty tak samo jak i Pikinier czy Centaur od Goblinow ( H3 ).
Czarny Smok zawsze był, jest i będzie najlepszą jednostką w grze bo to Ikona tej gry...
To zawsze liczyło się jako całośc przy czym skomplikowanie i poziom na jakim obecnie toczy się bitwa w H5 a jak to było w każdej wczesniejszej wersji powodują, że w H5 nie wystarczy już miec przewagi liczebnościowej. Odpowiednie talenty, zdolności zarówno bohaterów jak i jednostek oraz sama umiejętnośc bicia się pozwalają kłaśc na dechy dowolnie większe armie. I nie chodzi o to by miec zrobione wszystkie jednostki. Ważne co potrafisz zrobic z tymi, które masz dostepne. Które jednostki ulepszysz, jak je podzielisz i kiedy kogoś zaatakujesz.

Loch ze względu na niewidzialnośc prześladowców może teraz strasznie komplikowac sprawę. Bierzesz siedmiu pojedynczych prześladowców, atakujesz gościa, znikasz, on szuka a Ty w tym czasie sobie walisz w niego czarami. Jeden lub 2 rzucisz i tyle w sumie wystarczy aby go cofnąc o tydzień lub dwa z populacją kosztem zaledwie 7 pierwszopoziomowych jednostek. Oczywiście uciekasz i kupujesz Hirka w tawernie. Nie wystarczy tak raz to powtarzasz ten krok. Szybko można w ten sposób zbic przewagę ilościową bo Loch ma jednak najmniejszy przyrost ze wszystkich zamków.
Wiadomo, że rózny poziom  ułatwia lub utrudnia życie temu czy temu zamkowi. Ale jak mówie, Heroic zwalnia nieco tych z największymi przyrostami. Na normal tak samo szybko pobudujesz Przystan czy Krasnala jak i Loch przy czym tamci mają conajmniej 2x taki przyrost. Na Heroic Loch będzie znacznie do przodu z rozbudową zamku  więc ta różnica w liczbie jednostek się nieco zatrze.
13  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Najlepsi gracze : 18 Września 2009, 15:11:32
Gra przyspiesza ale to już nie jest wtedy do końca strategia bo nie ma podejmowania strategicznych decyzji, mało myślenia ekonomicznego i wybiegania myślami na 3 dni w przód czy aby wystarczy nam środków na to co chcemy zrobic. I jak to czekac? Właśnie o to chodzi by na Heroicu zagrac tak aby nie było postoju. Na tym cały wic polega. To wymaga dobrego creepingu i strategicznego myślenia gdzie i po co pójśc. Którą koplanię zając. Czasem układ mapy na to nie pozwoli wiec wtedy musisz cos wymyślec i sobie poradzic lub będziesz miał mały postój, kwestia aby był tylko chwilowy. Na Hard takiego myślenia nie ma i tego mi nie wmówisz. Liczba dostępnych surowców i doświadczenia ( bo poziom wpływa na ilośc doswiadczenia z walk również ) jest tak duża, że budowanie dowolnego zamku to buła z masłem a rozwijanie bohaterów idzie szybciej i prościej. I to, że gra na tym jakaś częśc graczy nie jest niepodważalnym argumentem. Ludzie lubią ułatwiac sobie życie na wszelkie możliwe sposoby. Puszczenie na Hard to znakomity przykład. Gra grą czyli czystą rozrywką ale poruszac mocniej  głową nie zaszkodzi przy tym.
Mini artefakty Akademii to bardzo ale to bardzo mocna rzecz, która wymaga jednak dosyc dobrej wiedzy aby te artefakty dawały coś a nie tylko były noszone przez jednostki jako ozdóbki. Zatem tak czy siak w pierwszych 2 tygodniach korzyśc z nich jest prawie żadna i kupowanie ich na poczatku gry to tylko i wyłącznie strata surowców wiec ten przykład jest nietrafiony zupełnie.  Nie ma możliwosc na Heroicznym? Ostatanio ze slammerem na RMG L ( heroic, surowce i exp na 1) w 4 tygodniu pozakładałem artefakty 1 poziomu na 4 jednostki. Zająłem sobie kopalnie, złupiłem strefę to i surka była. Założyłem artefakty dopasowane pod przeciwnika i pod to co mnie czeka za chwilę w FB. O to chodzi a nie o to żeby założyc co Ci sie żywcem podoba i na pałę bo surowców tony. Budując te artefakty zrezygnowałem z Rakaszy ale założenie artefaktu od inicjatywy na Arcymagów oraz Tytanów dało wystarczające efekty aby nawiązac dobrą walkę z Przystanią ( kusznicy byli już nieistotni ).
 
Na Heroicznym każdy bohater, który ma specjalnośc niskopoziomowych jednostek jest na wagę złota po prostu bo zawsze ma ze sobą ładną liczbę tych oddziałów.

Bitwy low limit moga byc dla Ciebie mało atrakcyjne niemniej jednak wygrywanie ich przy 3x mniejszej armii to jest właśnie sztuka a nie napykanie pierwszych lepszych majac tonę jednostek i nie dbając o straty bo w zamku już kolejne dwa wyższe poziomy jednostek są ready. Na Hard w Lochu w 3 tygodniu smoki już sie stawia i już nie ma bitew tylko robienie miazgi po kolei z każdego jak masz takich 3.

Najważniejsza rzecz, o której mówiłem na samym początku, co innego Fix a co innego RMG. Nie wiem na którym zwykle gra ToH i mało mnie to w sumie interesuje bo oni klepią tylko Fixy dodatkowo nie grając na Random tylko wiecznie wybierając.
Cała Polska Liga H5 gra na Heroic. Bierz z niej przykład zamiast byc ślepo zapatrzonym tylko w ToH.
ToH to nie jest ostoja, studnia i wykluwarnia wszystkiego co najlepsze. To jedna z wielu Lig Heroes 5, która przyjeła sobie jakieś ustawienia...

Masz u Nas konto. Za dwa dni startuje Krwawy Wrzesień i akurat zostało jedno wolne miejsce jeszcze. Zapraszam. Zobaczysz jaka jest różnica między Hard Fix a Heroic RMG. Dużo bardziej trzeba się napocic. 
14  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Najlepsi gracze : 17 Września 2009, 22:07:01
Na poziomie ciężkim to nie granie, to trening i cwiczenia...
To jest stawianie po kolei jak idzie co tylko Ci się żywcem podoba. Jedyne co musisz zrobic to ponaparzac troche neutrali i zebrac nieco surowca przy czym nie jest  istotna kolejnosc. Dopiero na Heroic ważne jest co zbudujesz, kiedy to zbudujesz, na kogo pójdziesz i co dzięki temu zbierzesz. Wtedy na coś Ci starczy a na coś braknie. Musisz podejmowac decyzje czy możesz sobie pozwolic na jeszcze jednego bohatera czy nie. Czy starczy Ci pieniędzy aby codziennie postawi jakiś budynek aby rosły punkty miasta, czy bedziesz musiał wybudowac coś tańszego. Na ciężkim jest sporo surowców a już pieniędzy jest po prostu od groma i troche. Na tym poziomie nigdy niczego nie brakuje jak się w miarę wie jak rozbudowac miasto. Każdym zamkiem da się creepowac tylko trzeba umiec to raz, a dwa trzeba wiedziec kogo można pozwolic sobie creepowac. Wiadomo, że infernem na strzelającyh nie pójdziesz tak od razu ale już jednostki walczące wręcz to mały problem. Inferno nadrabia brak strzelających   inicjatywą i bramą, dzięki której masz mieso armatnie zbierające kontry i zaslaniające jednostki główne. Dobry creeping wymaga dokładnej i dobrej znajomości wszystkich prawideł rządzących walką oraz masy doświadczenia. Jak masz uwodzicielki to dzieląc je powiedzmy na 3 oddzialy ( niech ich nawet wyjdzie po 6 w każdym ) bez problemu natluczesz znacznie mocniejsze neutrale. Uwodzenie zadziala na jedna akcję ale to wystarczy aby tamci się wzajemnie poosłabiali oraz pozbierali kontry. Potem tylko dobic swoimi szybkimi jednostkami. Reszta zamków prócz Lochu ( ale Loch jak wiemy to bułka z masłem ) ma strzelających więc ja tu nikogo upośledzonego raczej nie widzę. Krasnalem jeszcze jest tylko dosyc cieżko na poczatku ale tylko do czasu. Reszta ma co trzeba.
15  Heroes V / Taktyki i strategie gry / Odp: Najlepsi gracze : 17 Września 2009, 17:13:16
Loch na ten przykład nie potrzebuje strzelających. Owszem infernem jest cięższy poczatek ale brama i wysoka inicjatywa jednostek powodują, że tylko ze strzelającymi jest problem.  Jeśli zbierzesz taktyke przykładowo to już ulepszony poziom 3 i 2 w pierwszej turze dostaną tych strzelających. O ile skoczek jest wolny tak pies raczej zacznie. Walczących wręcz jest pokonac łatwo. Jak już się dojdzie do Uwodzicielek to z górki.
Ważne jest wzięcie odpowiednich talentów i zdolności pozwalających na szybkie creepowanie. Czasem podchodzą lepiej, czasem gorzej. Też i startowy artefakt oraz bohaterowie dostępni w tawernie mają bardzo duży wpływ na początek rozgrywki.
Strony: [1] 2 3 4 ... 11




© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.032 sekund z 15 zapytaniami.
                              Do góry