Punkty uznania(?): 1
Offline
Płeć:
Wiadomości: 809
|
|
« Odpowiedz #11 : 16 Grudnia 2011, 22:41:15 » |
|
Raczej by się nie zrobiło, bo w Heroesie nie ma modeli do żadnych tego typu broni. W ostateczności byłby ten model czołgu albo UFO ale to wszystko. Zresztą to nawet nie ma animacji śmierci. Co do modu - same modele nawet ciekawie wyglądają, ale - jak dla mnie - jest wiele wad. Po pierwsze; kolory. Kapłanki wyglądają świetnie, ale wszystkie inne istoty mają dziwne kolory. Pierwszą rzeczą jest ta jednokolorowość. Z doświadczenia wiem, że beznadziejnie wyglądają jednostki, których wygląd to pacnięcie jednej barwy w kilku różnych odcieniach. Te jednostki wyglądają najzwyczajniej ohydnie. Najgorsi pod tym względem są serafy i cheruby. Cherub wygląda jak jakaś wymiętolona papka a seraf niewiele lepiej. Modele także nieciekawie wyglądają. Rozumiem, że chciałeś przede wszystkim wdrożyć nowe modele. Osobiście sądzę, że lepiej już użyć starego modelu ale z dobrymi kolorami. A tu niestety i modele dziwacznie wyglądają, i kolory nie są zbyt zróżnicowane. Włócznicy i Pretorianie też nieszczególnie wyglądają. Przede wszystkim hełmy - zbyt różnią się od reszty. U Pretorianów zbroja jest naprawdę beznadziejna. Kolor zdecydowanie odtrąca, także tarcza i broń jest kiepska. Poza tym, pika widać kiepsko zrobiona. Podobnie hełm włócznika jest kiepska. U Świętych Mścicieli ciężko coś ocenić, bo niewiele jest twojej roboty. Koń Godryka, zbroja paladyna. Hełm kiepsko zrobiony, tarcza znowu odtrąca kolorem. Jedynie broń jest ładnie zrobiona, choć ciężko dostrzec detale. Jedynie Kapłanka jest świetnie zrobiona. Sukno wraz z kapturem mają doskonałą, bujną barwę. Także detale świetnie zrobione. Widać zróżnicowanie kolorystyczne. Powiedziałbym, że wygląda jakby zrobiła ją inna osoba niż twórca pozostałych modeli.
Podsumowując: Uważam, że masz świetny potencjał, ale za bardzo chcesz się popisać nowością. Moim zdaniem powinieneś rzucić wszystkie z ukazanych modeli i zostawić tylko dwa - Kapłankę i Serafa. Przy Serafie proponuję zmienić hełm z Kha-Beletha na hełm Agraela. Ale to jedynie moje rady. Przede wszystkim radzę skupić się na dwóch rzeczach: 1). Nadawaj istotom różne barwy. Z doświadczenia wiem, że ciapnięcie jedną barwą świadczy o braku zaangażowania moddera i chodzeniu na skróty. Nic dobrze nie wygląda gdy wszystko ma jedną barwę w kilku odcieniach. W przypadku np. żołnierza lepiej podzielić model na ciało, głowę i uzbrojenie. Przy ciele pokolorować wszystko w trzech różnych kolorach - byleby nie była ta sama barwa. Na przykład, tułów w jednej barwie - np. ciemny szary, jakiś kolor w stylu niebieski czy czerwony itp. W przypadku rąk i nóg (ze względu na buty i rękawice raczej uda i barki) nieco jaśniejszy kolor, a najjaśniejsze pozostałe elementy - naramienniki, rękawice, buty, nagolenniki. A z kolei takie akcesoria jak pasy, wisiorki, torby, peleryny itp już w zupełnie innych kolorach. Potem głowa - w przypadku hełmu łatwiej to wygląda. Szary hełm, miejsca na oczy itp pokolorowane na czarno, ew. lepiej podcieniować całość. Jeśli to głowa bez hełmu, lepiej bardziej się postarać - inne barwy na oczy, włosy itp. Przy broniach także warto zróżnicować barwy. Np. przy mieczu ostrze innym kolorem, rękojeść innym. Tarcze zaś lepiej z większymi detalami - symbolami narodowymi itp. To oczywiście moje zdanie i moje porady. Ale sądzę, że tak będzie lepiej. Barwy powinny być zróżnicowane ale jednocześnie uporządkowane. Wówczas są miłe dla oka i zyskują lepszą ocenę. Przyznam się - NIGDY samemu nie modderowałem nic. Ale widziałem już wiele modów, często doradzałem w sprawach modyfikacji. I dlatego zdążyłem zauważyć, co wzbudza najlepsze wrażenie. A robienie jednobarwnych istot to jeden z najpopularniejszych błędów - nawet Pretorianie są praktycznie cali zżółkli. Moje oceny: Cherub - tarcza ohydna, model nawet ciekawie zrobiony, ale polecam przede wszystkim zróżnicować kolory. Moja ocena: 3/6. Jednostka ma potencjał, ale tarcza i barwy ów potencjał przysłaniają. Kapłanka - świetna jednostka. 6/6. Nie ma błędów, spełnia wszystko, co można po niej oczekiwać. Świetne barwy, tekstura, model. Jednostka nie ma wad. Święty Mściciel - wymaga sporo zmian. Po zmianie tarczy i barw może być z tego dobra jednostka. Polecam także zmienić hełm, bo nie zapowiada się ciekawie. 3+/6, bo mimo wszystko niewiele tu twojej pracy. Pretorianin - ohydna jednostka. Barwy zdecydowanie odrzucają. Jednakowoż, jeśli zmienić kolory, dodasz bardziej szczegółową teksturkę i zmienić ich broń na zwykłą pikę, będzie zdecydowanie lepiej. Jak narazie 1/6. Włócznik - już lepiej, ale i tak źle. Polecam bardziej szczegółowe naramienniki zastosować. Poza tym hełm kiepski - lepiej wymienić. Ogółem 4/6. Seraf - model bardzo mi się spodobał, ale barwy wszystko psują. Po ich zmianie będzie lepiej. Poza tym hełm dziwny - lepszy hełm Agraela. 4+/6.
Podsumowując: wiem, że to ledwie prototyp, ale wymaga naprawdę wielu zmian. Jednak można zobaczyć, że ledwie kilka modeli a już można całą listę wad podać. Mimo wszystko, mod zapowiada się bardzo ciekawie. Główną wadą są mało zróżnicowane barwy i niezbyt szczegółowe tekstury. No i te przesadzone modele. Powodzenia przy tworzeniu moda.
|