Zapoznałem się już dość dobrze z nową frakcją i pomyślałem, że podzielę się z innymi swoją o niej opinią
.
Loch od zawsze był jednym z moich ulubionych miast w serii. Szczególnie kiedy loch = mroczne elfy, które uwielbiam niemal w każdym uniwersum. I tak też jest w HVI, bo zarówno jeśli chodzi o jednostki, klimat całej "rasy" i sposób nią grania przypadł mi do gustu. Frakcją gra się bardzo przyjemnie łącząc ataki z zaskoczenia z czarami i zdolnościami bohatera. Zauważyłem jednak, że Loch ma spory problem z frakcjami nastawionymi ofensywnie np. z Twierdzą. Wysoka inicjatywa połączona z szałem i masowym bohaterstwem i w pierwszej turze dostajemy bęcki tracąc prawie całą przewagę jaką dają ataki z zaskoczenia.
Co do jednostek to:
- zabójca/cień: jedynym plusem jednostki jest niewidzialność i atak z zaskoczenia, który dość często się przydaje szczególnie przeciw neutralom, minusem jest okropny wygląd szczególnie wersji ulepszonej, a zaatakowana ponosi duże straty.
-przyczajona/tancerka czakramów: fajna jednostka strzelająca, zdolnością specjalną wersji ulepszonej można zdziesiątkować wrogą armię, do tego dość fajny wygląd,
- obserwator/czyhający: kolejna świetna jednostka, którą fajnie się ostrzeliwuje wroga z dystansu, wersja ulepszona może dodatkowo zwiększyć obrażenia zadawane wybranemu wrogowi, a w połączeniu ze specjalizacją bohatera każdy jej atak znacznie osłabia wroga,
- mantykora/chimera: jednostka podobna nieco do lamasu, ale moim zdaniem wygląda i sprawuje się dużo lepiej, podoba mi się też animacja ataku żądłem, wersja ulepszona moim zdaniem lepiej by wyglądała na czarno niż fioletowo,
- bezimienny/władca marionetek: to po prostu żywiołak cienia z innym wyglądem i kilkoma dodatkowymi animacjami i zdolnościami, choć nie powiem brak kontrataku wroga, przenikanie przez przeszkody i zawładnięcie to przydatne zdolności,
- minotaur/minotaur strażnik: ma stosunkowo niską inicjatywę i mały zasięg, ale to silna i mocna jednostka, podoba mi się też jej wygląd, choć wersja ulepszona razi mnie zbyt dużą ilością fioletu,
- smok cienia, czarny smok: początkowo byłem sceptyczny do tej jednostki, bo wolałbym coś innego na czempiona lochu, ale skoro Ubi tak uznało to muszę się z tym pogodzić, tak samo wygląd smoka na artach i screenach jakoś nie specjalnie mi się podobał, jednak po kilku grach stwierdziłem, że nawet fajnie się prezentuje. Jak na czempiona smok posiada dobre statystyki, jednak odporność na magię to zarówno plus jak i ogromny minus. Dodatkowym minusem jest fakt, że animacja jego specjalnego ataku jest zbugowana, przeciwnik otrzymuje obrażenia, a dopiero potem widać jak smok zieje ogniem.
Podsumowując frakcja zdecydowanie na plus i stała się moją ulubiona w szóstce
.