Mapka DazavaaruBędzie ona systematycznie uzupełniana, w miarę waszych postępów.
Charakterystyka:Dazavaar jest bardzo dużą kotliną leżącą na pograniczu terytorium Imperium Gryfów i ziem Ligi Srebrnych miast. Panuje tu ciepły, choć nie pustynny klimat. Występują tu cztery pory roku, tak jak w klimacie umiarkowany. Temperatura zaś nawet zimą nie spada poniżej 15 stopni Celsjusza, występują wtedy natomiast zwiększone opady. Lato i wiosna są niezwykle słoneczne i upalne, jesień jest pochmurną porą roku. Jest to dość równinny teren; od czasu do czasu można napotkać jakiś pagórek, rzadziej wzgórze. Roślinność jest tu różnorodna; od stepu przeważającego na zachodzie, przez półpustynię na południu, aż po lasy mieszane i liściaste dominujące w centrum i na północy tej krainy. Jest tu też dużo pól i plantacji, miast i wiosek jest stosunkowo mało. Tutejsza fauna jest typowa dla klimatu panującego w Imperium Gryfów, czyli wilki, niedźwiedzie, żubry, lisy, łosie, jelenie, orły, itp. Jest tu też parę szczepów dzikich goblinów i ogrów.
Od strony politycznej kraina ta jest niezwykle spokojna i niezależna. Oficjalnie sprawuje nad nią pieczę gubernator Krajów Kresu- południowych krańców Imperium Gryfów, jednak jako że jest to teren słabo zaludniony i rolniczy ma swoistą autonomię, nikt nie przejmuje się losem tych setek ludzi zamieszkujących Dazavaar. Kraina ta jest dzięki temu niezwykle tolerancyjna, nikt nikomu nie odprawia egzorcyzmów, bo urodził się z dwoma różkami, czy jest nekromantą. Panuje tu porządek, ochotnicza straż patroluje zarówno tereny zaludnione, jak i szlaki kupieckie.
Dazavaar był od wieków znany z dziesiątek ruin miast, które stały tu jeszcze przed pojawieniem się tu człowieka. Metropolie te były najprawdopodobniej tworem spod ręki samych bogów, choć pewności nikt w tym nie ma. Wiele z nich nie zostało jeszcze odkrytych, ponoć kryją nieznane skarby.
Znajdują się tu dwa duże miasta: Arhnelon i Tesvar. Arhnelon jest o wiele starszy i większy, jest swoistą stolicą Dazavaaru. Tesvar jest natomiast typowym miastem wojskowym; tu ma miejsce siedziba stacjonującego w tej krainie garnizonu, jak i również wiele organizacji wojskowych. Obydwa te miasta leżą w centralnej części Dazavaaru, jednak nie są blisko siebie, gdyż Tesvar jest ewidentnie wysunięty na południe. Poza tym natraficie tu na sporą ilość mniejszych wiosek, osad, jak i również zwykłych karczm zajezdnych przy szlakach kupieckich.
Nowi gracze swą przygodę rozpoczynają przygodę w niewielkiej wiosce Jidni, jest ona położona na północy Dazavaaru.
Wszelkie kopiowanie i zamieszczanie tychże materiałów bądź ich cześci, należących do Heroes of Dazavaar PBF będzie karane.Opracowanie: egzeq