Znając forumowiczów i ich mentalność zaczynam rozumieć, dlaczego ten temat jest martwy. Nie macie tu nawet działu przeznaczonego na mody. Tym czasem projekt jest jak najbardziej aktywny, ostatnio udało nam się pozyskać kilku nowych programistów. Zza granicy, bo przecież z Polakami i ich mentalnością nic nie wyjdzie.
WstępCelem projektu jest napisanie silnika HOMM: Wog od podstaw, rozszerzając jego możliwości oraz dodając całkiem nowe. Chcemy również umożliwić wsparcie dla rozlicznych modów i nowych miast, których naprodukowano całą masę, a jednak jak dotąd żadne z nich nie zostało oficjalnie ukończone.
VCMI nie jest kolejnym modem dodającym pakiet skryptów i innych bzdetów, naszym celem jest otworzenie oryginalnej gry wraz z WoGiem i jego możliwościami.
Gra już działa i możecie się o tym łatwo przekonać, natomiast NIE jest grywalna ani ukończona. Jak na razie korzysta z plików WoGa i jego posiadanie jest konieczne, aby odalić VCMI
Sciągnij najnowszą wersję:
VCMI 0.73Visit
oficjalne forumWsparcieProjekt jest otwarty i każdy, który posiada chęć oraz umiejętności może go współtworzyć. Jesteśmy również otwarci na współpracę z twórcami modów oraz sugestie graczy. Poniżej kilka porad dla zainteresowanych:
Dla testerów:
- Ściągnij najnowszą wersję VCMI, wypadkuj do główniego folderu WoGa
- Pograj, przetestuj rozmaite opcje, mozliwości i konfiguracje
- Zgłoś znalezione błędy i niedoróbki.
Zobacz listę znanych bugówDla programistów C++
- Poproś jednego z
adminów o przyłączenie do projektu oraz wymagane biblioteki
- Pobierz źródła z
repozytorium SVN- Dodaj patch ze swoimi zmianami
Dla grafików
- Zaproponuj dobrą czcionkę dla gry
- Zaprojektuj i wykonaj grafiki interfejsu dla wyższych rozdzielczości
- Przerób dowolne z istniejących grafik na 32-bitowe z przezroczystością
Dla wszystkich:
- Podziel się swoimi uwagami oraz pomysłami
- Poproś o wsparcie dla swych modyfikacji
- Spotkaj ludzi oferujących pomoc
Postęp pracDotychczas wykonane:
- Wsparcie dla wszystkich map RoE, AB, Sod oraz WoG
- Wideo, dźwięki i muzyka
- Funkcjonalny bohater i interakcja z obiektami, bitwy
- Wsparcie dla części obiektów, zaklęć, umiejętności, artefaktów
- AI podczas bitew
- Wsparcie dla Linuxa
!: Wsparcie dla 32-bitowych grafik
!: Wyższe rozdzielczości (1024x600, 1024x768, 1600x1200)
!: Pasek kolejności w bitwie (jak w H5)
!: Wiele autozapisów
Dotychczas zaimplementowane obiektyAktualna wersja 0.73:
- Podróże morskie
- Odporność na magię
- Nowe obiekty przygody
- Ekran wymiany pomiędzy bohaterami
- rozdzielczość 1200x1600 (!)
Nadchodzący release 0.74:
- Skarbce
- Oblężenia zamków
- Kolejne obiekty mapy
- Ogólne ulepszenia i usunięcie błędów
Planowane elementy:
- Pełna, działająca i samodzielna gra
- Wszystkie obiekty, umiejętności, czary, artefakty
- Przywódcy
- Specjalizacje bohaterów
- Funckjonalne menu i nowe rozdzielczości
- Zaawansowane AI
- campanie
- Multiplayer
- Tryb symultaniczny
- Interpreter ERM
- Wsparcie dla modów
- Wszystko, o czym zapomniałem
Dalszy rozwój:
- Edytor map
- generator losowych map
- Skrypty Lua (jak w H5)
- Dodanie najbatrdziej popularnych wogifikacji
- Nowe miasta, mody, obiekty?
ChangelogLicencjaAuthorzyPodziękowania
Aidis, Boulie, dikamilo, H3_Fan, Ivan, krystian1995, majaczek, pHOMM, ral_il_an, Steven Aus, Zamolxis oraz wszysyc inni, którzy pomogli w testach i ulepszaniu VCMI.