Czas na poradnik pojedynczego scenariusza "Podstęp Maahira". Na wstępie dodam, że misja jest bardzo rozbudowana i gracz musi się sporo nachodzić, aby dotrzeć do upragnionego zwycięstwa.
Trochę o fabule. Czarodziej Maahir otrzymuje zadanie wyeliminowania Zoltana - prawej ręki Belketha, śmierć nekromanty usunełaby na jakiś czas problemy z nekromantami. Dzielny Czarodziej podejmuję się tego niełatwego zadania, niełatwego, bo musi wkroczyć na ziemie Heresh i stoczyć bój z Zoltanem.
Mag otrzymuje również questa na znalezienie 4 przedmiotów Sar-Issusa, które mają ogromną moc i nie byłoby za dobrze gdyby te artefakty wpadły w łapy nieumarłych.
Tyle o fabule.
Tak więc zadania jakie stoją przed nami to:
*zabicie Zoltana
*zebrania wykradzionych przez zbuntowanych czarodzieji artefaktów Sar-Issusa
*i... przeżycie
Opiszę w miarę szczegółowo przejście tego scenariusza, który wcale nie jest taki trudny.
Zgodnie z tradycją najpierw powiem o rozwijaniu naszego Herosa.
Radzę inwestować w machiny wojenne (ze względu na później bardzo mocną balistę - 1 strzał i ponad 50 szkieletów łuczników leży), magię zniszczenia (w tym implozję i inne), atak (w tym łucznictwo), oświecenie (aby szybciej zdobywać doświadczenie) i talent magiczny (chyba nie muszę mówić w przypadku maga dlaczego, ale powiem - mana, mana i jeszcze raz mana, a poza tym tańsze zaklęcia).
http://img352.imageshack.us/img352/5523/maahirxj1.pngZaczynamy z 1 zamkiem (i kończymy - najlepsze rozwiązanie) akademii - Qays. Oczywiście w miarę postępów w grze je rozbudowujemy.
http://img442.imageshack.us/img442/444/26634219dk0.pnghttp://img245.imageshack.us/img245/8246/zamekzo1.pngPodczas budowy zwiedzamy nasz półwysep, zajmując co się da.
Radzę na początku odwiedzić Sfinksa, który jest na południe od naszego zamku, w zamian za rozwiązanie niezbyt trudnej zagadki może nam odpalić nagrodę, radzę wybrać doświadczenie, które najbardziej się nam przyda.
Po odwiedzeniu wszystkiego na naszej mapie udajemy się do zamku po jednostki, na tym etapie trzeba już rekrutować Rakshase Raje. Wykupujemy cały przyrost i ruszamy do podziemi.
*Aha, bardzo ważne Twój bohater musi mieć koniecznie czar magii podróży - przywołanie jednostek, bez tego nie zbierze się jednostek do finałowej walki. Ten czar umożliwia w drodze do Zoltana przyzywanie jednostek z Zamku, to że się traci manę nie ma znaczenia, bo Maahir z eksperckim talentem magicznym i regeneracją many tego przyzywania na sferze many nie odczuje.
Przez podziemia przechodzimy główną drogą nigdzie nie zbaczając. Owszem w podziemiach jest mega bogactwo, ale na razie się ono nam nie przyda. Przemy do przodu aż do wejścia na powierzchnię. Przez ten czas kiedy szliśmy przez podziemia powinna już powstać Świątynia Obłoków w Qays - ściągamy Tytany i cały przyrost czarem.
http://img372.imageshack.us/img372/7553/gehd2.pngPrzed nami kolejna prosta, tak jak poprzednio przemy do przodu, zbaczając tylko po Laskę Sar-Issusa (1-szy artefakt na naszej drodze), której bronią żywiołaki wody.
Pokonujemy je.
Docieramy prostą drogą w dół mapy, przechodzimy przez garnizon Inferno (pokonujemy jednostki w garnizonie), ale nie podbijamy zamku Inferno.
Gdybyśmy go podbili stracilibyśmy możliwość przyzywania jednostek z Qays, bo naszym najbliższym zamkiem byłoby Inferno, które i tak jest nierozbudowane.
Na całej mapie są w sumie 4 neutralne zamki: 2 Inferno, 1 Akademii i 1 Nekropolis (oczywiście nie wliczając w to zamku mojego - Qays i Zoltana - Shagarakti).
A tu dwa z 4 neutralnych zamków:
http://img170.imageshack.us/img170/2486/jgey4.pnghttp://img295.imageshack.us/img295/108/yreyrhz1.pngKoło wyżej wspomnianego zamku inferno (na zachód) znajduje się kartograf zapłać mu te kilkadziesiąt tysięcy, a zobaczysz, którędy masz iść do samego Zoltana.
http://img182.imageshack.us/img182/4750/fsbu2.pngPrzyj do przodu po drodze znajdziesz jeszcze 2 artefakty Sar-Issusa, będą ich pilnować w dokładnie takiej kolejności żywiołaki ognia i ziemi.
W końcu docierasz do miejsca, które jest bardzo blisko Shagarakti. Zoltan dozbraja się, bierze również wojo od kolegi Vladimira i rusza w Twoją stronę.
http://img187.imageshack.us/img187/1413/zoltanbo8.pngGdy będzie blisko zaatakuj. Jeśli regularnie przyzywałeś jednostki z zamku to wygrasz, Zoltan nawet nie dorobił się widmowych smoków, dlatego też ważne jest aby zaatakować go jak najwcześniej. 16 poziomowy nekromanta bronił się dzielnie, ale nawet ta jego umiejętność niszczenia raz użytych czarów mu nie pomogła.
A tu między innymi zamek Zoltana i Vladimir:
http://img295.imageshack.us/img295/8343/hhrdh7.pnghttp://img245.imageshack.us/img245/7854/hfhfxa2.pngWeliminuj Widma, bo będą się wskrzeszać maną arcymagów i przygotuj się na najróżniejsze zaklęcia magii mroku ze strony Zoltana, między innymi grupowe spowolnienie i grupową dezorientacje.
A tu kilka screenów z walki:
http://img292.imageshack.us/img292/6059/fnxw1.pnghttp://img187.imageshack.us/img187/6521/jggjcp7.pnghttp://img170.imageshack.us/img170/8085/19355183pc9.pnghttp://img187.imageshack.us/img187/2311/hfxw9.pnghttp://img174.imageshack.us/img174/3418/68819616ab1.pngAha, screeny dotyczące walki nie są w odpowiedniej kolejności i dotyczą tylko mojego starcia z Zoltanem.
Podsumowując wynik starcia; nie straciłem ani jednego tytana i gremlina dowódcy.
W tej misji nie trzeba zdobywać zamku necro - Shagarakti , wystarczy zdobyć ostatni 4 artefakt , którego pilnują żywiołaki powietrza.
Nastąpi cut scenka, a potem natępna...
http://img180.imageshack.us/img180/47/hfhhhk3.pngMaahir zostanie największym czarodziejem ligi.
Scenariusz jest bardzo ciekawy i fajnie zrobiony, boss końcowy- Zoltan też nie jest słaby w przeciwieństwie do Markala w scenariuszu Tempation.
Misję jak najbardziej polecam, proszę o komentowanie poradnika i opisywanie swoich problemów podczas gry.