Na pierwszym screenie widać dodane kolejne dialogi. Dialog "0" został rozwinięty.
Na drugim screenie widać przykładowy skrypt,
function Town_tut()
if (GetObjectOwner("outpost1") == PLAYER_1) or (GetObjectOwner("outpost2") == PLAYER_1) then
BlockGame();
sleep( 5 );
x_orn_scene, y_orn_scene, floor_orn_scene = GetObjectPosition( PlayerHero );
CreateMonster( "mage", CREATURE_MAGI, 10, 19, 59, 0, MONSTER_MOOD_FRIENDLY, MONSTER_COURAGE_ALWAYS_JOIN, 270 );
sleep( 1 );
SetObjectPosition( PlayerHero, 17, 58, GROUND );
SetObjectRotation( PlayerHero, 90 );
sleep( 2 );
StartAdvMapDialog (0); -------------------------0_adv_map_scene
sleep( 5 );
RemoveObject( "mage" ) ----------------0
SetObjectPosition( PlayerHero, x_orn_scene, y_orn_scene, floor_orn_scene );
sleep( 5 );
UnblockGame();
TutorialMessageBox( "a2c1m1_5" );
end;
end;
gdzie pośród poleceń typu zmień współrzędne bohatera, zablokuj grę, utwórz potwora na mapie znajduje się "StartAdvMapDialog (0); ". Ta linijka odpowiada za uruchomienie dialogu "0".
Ostatni screen przedstawia m. in. uruchomienie 2 dialogu,
function sub_objective1(hero)
if hero == PlayerHero then
x,y,level = GetObjectPosition(PlayerHero)
DeployReserveHero("Giovanni", 28, 19, GROUND); -------2
StartAdvMapDialog (2, "RemoveGiovanni" ); -------------------------------2_advmap_dialog
-- sleep( 3 );
-- RemoveObject( "Giovanni" ) ---------------------------2
sleep( 5 );
SetObjectiveState("sobj1", OBJECTIVE_ACTIVE);
-- Trigger(OBJECT_TOUCH_TRIGGER, "outpost2", nil);
OpenCircleFog(77, 5, GROUND, 8, PLAYER_1);
MoveCamera(77, 5, GROUND, 25, 3.14/3, 0, 1, 1, 1);
sleep( 7 );
MessageBox("/Maps/Scenario/a2c1m1/witch_message.txt");
sleep( 2 );
MoveCamera(x, y, level, 25, 3.14/3, 0, 1, 1, 1);
sleep( 5 );
Trigger(OBJECT_TOUCH_TRIGGER, "witch_hut", "sobj1_sobj2");
end;
end;
gdzie linijka "StartAdvMapDialog (2, "RemoveGiovanni" );" odpowiada za włączenie dialogu 2 i w tym wypadku usunięcie z mapy Giovanniego.
W ten sposób należy włączać na mapie dialogi.
Przykłady tych skryptów pobrałem z pierwszej misji drugiej kampanii Dzikich Hord...tak dla ścisłości.