Co prawda Menelag objaśnił ale brakuje tam mnóstwo ważnych szczegółów jak akurat posłużyłem się skryptem do mapy którą właśnie robie objaśnie go po kolei z opisami każdego wersu .
function Fight( heroname )
if heroname == "Razzak" then
PlayObjectAnimation("t", "attack00", ONESHOT);
sleep(5)
PlayObjectAnimation("inquisitor", "hit", ONESHOT);
sleep(5)
PlayObjectAnimation("t", "attack01", ONESHOT);
sleep(5)
PlayObjectAnimation("inquisitor", "hit", ONESHOT);
sleep(5)
PlayObjectAnimation("s", "rangeattack", ONESHOT);
sleep(5)
PlayStation("t", "hit", ONESHOT);
sleep(5)
PlayStation("t", "death", ONESHOT);
Trigger( REGION_ENTER_AND_STOP_TRIGGER, "fight", nil );
end;
end;
Trigger( REGION_ENTER_AND_STOP_TRIGGER, "fight", "Fight" );
W linijce Heroname należy wpisać nazwe skryptową bohatera który (w tym wypadku) po stanięciu na zaznaczonym przez nas obszarze właczy trigger . Nazwe skryptową bohatera znajdziemy stawiając go na mapie a później naciskając na niego i patrząc na dół edytora tam gdzie są X i Y danego pkt. na mapie . Teraz to PlayObjectAnimation("t", "attack00", ONESHOT); jak nazwa mówi jest to fcja która włącza zdarzenie na mapie w tym wypadku włącza ona animacje "t" to nazwa skryptowa jednostki tę nazwe w przeciwieństwie do nazw skryptowych bohaterów należy wpisać samemu a robi się to tak stawiasz jednostke która bd. uczestniczyła w animacji następnie po lewej stronie rozwija się drzewko i tam pisze name w to miejsce wpisujesz co chce możesz wpisac np : sierotka Marysia
. Ważne jest aby podczas edytowania i pisania skryptu nazwa skryptowa była napisana w cudzysłowie jak tu : PlayObjectAnimation("s", "rangeattack", ONESHOT); jak widać tu jedn. nazywa się s . A teraz opisuje rodzaje akcji w animacji
attack00 - ma go każda jedn. zwykły atak jak w grze
attack01 - tu radze nie kombinować bo jeżeli jedn. nie ma ataku fcja wygeneruje błąd i klapa.
rangeattack - atak strzelecki też nie wszyscy mają ale to chyba oczywiste
hit - czyli inaczej obrażenia jedn. otrzymuje obrażenia jak w grze lecz nie zabija jej to
death - czyli zgon na miejscu
opisałem tylko niektóre animacje jest ich masa np : idle00 idle01 move itd
A teraz dalsza część
Trigger( REGION_ENTER_AND_STOP_TRIGGER, "fight", nil );
Tutaj właśnie znajduje się wyzwalacz który uruchamia naszą fcje region stop ...) czyli tam zatrzymuje się bohater i nie mozna sie nim poruszać aż do zakończenia animacji następne w tym wersie czyli "fight"jest to nazwa obszaru .
Więc tyle w razie pytań pisz gg jest widoczne z boku jestem cały czas na niewidoku .
Nazwy akcji też w cudzysłowie muszą być Sorki ale zapomniałem szczegół a bez niego skrypt nie bd. chodził.
Przepraszam za interpunkcje ale spieszyłem sie
.