Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
A gdzieś tu było wytłumaczone?- Walka w edytorze. (Czytany 3696 razy)
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« : 09 Stycznia 2011, 20:07:40 »
Zawsze się zastanawiałem jak zrobić tak, by jednostki ze sobą walczyły, a później ginęły, może to trochę bawienie się skryptami, ale mamy w Tawernie bardzo obeznane osoby, może jakaś to wytłumaczyła jak krok po kroku zrobić walkę pomiędzy 2 stworami i zrobić, by jakaś nie żyła.


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Aleksiej

******

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 86


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 09 Stycznia 2011, 20:35:48 »
Chodzi o tak na mapie? Że stoją takie jednostki że np. Wiele i się tłuką? Jeśli tak to też mnie to interesuje.


IP: Zapisane
Psychol55
Ja słyszę a ty słuchasz

******

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Wiadomości: 441


Krytyk Fasta

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 10 Stycznia 2011, 16:52:59 »
Eeee... Nie zrozumiałem ani słowa z twojego poprzedniego komenta Sepul. Czekaj, kiedyś bawiłem się w edytorze z kilka lat(2,5 roku) i byłem good w te klocki ale teraz to muszę załączyć edytora i sobie przypomnieć, bo robiłem takie coś. Chyba będę w stanie pomóc za jakieś 30 min. (nie obiecuję, spróbuję edytować posta).


IP: Zapisane
http://emikozinska.wix.com/emi-kokoz-art

Sprawdźcie co robi moja siostra!
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 14 Stycznia 2011, 16:28:16 »
Pragnę przypomnieć, że nadal czekam na odpowiedź :/ Jedynie co się dowiedziałem, to iż najpierw robi się rejon/obszar pod nazwą "fight" i umieszcza się na nim jakieś jednostki. Tylko tyle wiem..



IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
DWito
Mental Giant

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 421


"Jesteśmy tym o co walczymy"

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 14 Stycznia 2011, 16:32:50 »
Pragnę przypomnieć, że nadal czekam na odpowiedź :/ Jedynie co się dowiedziałem, to iż najpierw robi się rejon/obszar pod nazwą "fight" i umieszcza się na nim jakieś jednostki. Tylko tyle wiem..


Człowieku  :huh: ogarnij to, że jeśli ktoś będzie dysponował taką wiedzą oraz chęciami by się nią podzielić to to zrobi :P


IP: Zapisane
"ojtam, ojtam"
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 14 Stycznia 2011, 16:37:23 »
Pragnę przypomnieć, że nadal czekam na odpowiedź :/ Jedynie co się dowiedziałem, to iż najpierw robi się rejon/obszar pod nazwą "fight" i umieszcza się na nim jakieś jednostki. Tylko tyle wiem..


Człowieku  :huh: ogarnij to, że jeśli ktoś będzie dysponował taką wiedzą oraz chęciami by się nią podzielić to to zrobi :P
Spokojnie, ja tylko przypomniałem, nie każdy przegląda wszystkie wątki w Tawernie :P Może ten akurat ktoś ten przeoczył, a zna odpowiedź? ;>


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Veselar

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 368


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 14 Stycznia 2011, 17:18:36 »
A patrzyłeś na inne strony? Jest taka jedna na której jest poradnik ze skryptami , zaraz dodam linka
http://www.lublin.mm.pl/~daimonfrey/H5/www/download.html


« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2011, 17:25:35 wysłane przez serafin » IP: Zapisane
I kroczę ciemną doliną.
Menelag
Moczymorda Tawerniana

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 280


1+2= Menelag

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 14 Stycznia 2011, 17:48:44 »
PlayObjectAnimation( "nazwa skryptowa jednostki"..ID jednostki, "nazwa animacji", ONESHOT );

dla przykładu:

PlayObjectAnimation( "cleric"..110, "cast", ONESHOT );

*nazwę skryuptowa jednostki wymyslamy sami, animacja musi być dostepna dla danej jednostki, ID możemy znależć w EditorDocumentation/ HoMM5_A2 IDs for Scripts
:)



IP: Zapisane
SebastianHommVI

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 138


Gość od edytora...specjalizacja (skrypty) .

Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 14 Stycznia 2011, 18:03:42 »
Co prawda Menelag objaśnił ale brakuje tam mnóstwo ważnych szczegółów jak akurat posłużyłem się skryptem do mapy którą właśnie robie objaśnie go po kolei z opisami każdego wersu .

function Fight( heroname )
   if heroname == "Razzak" then
PlayObjectAnimation("t", "attack00", ONESHOT);
sleep(5)
PlayObjectAnimation("inquisitor", "hit", ONESHOT);
sleep(5)
PlayObjectAnimation("t", "attack01", ONESHOT);
sleep(5)
PlayObjectAnimation("inquisitor", "hit", ONESHOT);
sleep(5)
PlayObjectAnimation("s", "rangeattack", ONESHOT);
sleep(5)
PlayStation("t", "hit", ONESHOT);
sleep(5)
PlayStation("t", "death", ONESHOT);
Trigger( REGION_ENTER_AND_STOP_TRIGGER, "fight", nil );
end;
end;
Trigger( REGION_ENTER_AND_STOP_TRIGGER, "fight", "Fight" );

W linijce Heroname należy wpisać nazwe skryptową bohatera który (w tym wypadku) po stanięciu na zaznaczonym przez nas obszarze właczy trigger . Nazwe skryptową bohatera znajdziemy stawiając go na mapie a później naciskając na niego i patrząc na dół edytora tam gdzie są X i Y danego pkt. na mapie . Teraz to PlayObjectAnimation("t", "attack00", ONESHOT); jak nazwa mówi jest to fcja która włącza zdarzenie na mapie w tym wypadku włącza ona animacje "t" to nazwa skryptowa jednostki tę nazwe w przeciwieństwie do nazw skryptowych bohaterów należy wpisać samemu a robi się to tak stawiasz jednostke która bd. uczestniczyła w animacji następnie po lewej stronie rozwija się drzewko i tam pisze name w to miejsce wpisujesz co chce możesz wpisac np : sierotka Marysia :D . Ważne jest aby podczas edytowania i pisania skryptu nazwa skryptowa była napisana w cudzysłowie jak tu : PlayObjectAnimation("s", "rangeattack", ONESHOT); jak widać tu jedn. nazywa się s . A teraz opisuje rodzaje akcji w animacji
attack00 - ma go każda jedn. zwykły atak jak w grze
attack01 - tu radze nie kombinować bo jeżeli jedn. nie ma ataku fcja wygeneruje błąd i klapa.
rangeattack - atak strzelecki też nie wszyscy mają ale to chyba oczywiste :)
hit - czyli inaczej obrażenia jedn. otrzymuje obrażenia jak w grze lecz nie zabija jej to
death - czyli zgon na miejscu :)
opisałem tylko niektóre animacje jest ich masa np : idle00 idle01 move itd
A teraz dalsza część
Trigger( REGION_ENTER_AND_STOP_TRIGGER, "fight", nil );
Tutaj właśnie znajduje się wyzwalacz który uruchamia naszą fcje region stop ...) czyli tam zatrzymuje się bohater i nie mozna sie nim poruszać aż do zakończenia animacji następne w tym wersie czyli "fight"jest to nazwa obszaru .
Więc tyle w razie pytań pisz gg jest widoczne z boku jestem cały czas na niewidoku .
Nazwy akcji też w cudzysłowie muszą być Sorki ale zapomniałem szczegół a bez niego skrypt nie bd. chodził.
Przepraszam za interpunkcje ale spieszyłem sie :P.


« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2011, 18:06:54 wysłane przez SebastianHommVI » IP: Zapisane


Uploaded with ImageShack.us
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 14 Stycznia 2011, 19:19:55 »
Bardzo dziękuje za pomoc, no i co Dwitto nie lepiej jak się przypomni.. serafin, tobie bardzo dziękuje za linka, ciekawe tam rzeczy i w końcu mam zainstalowany patch 3.1 bo tak to mi się nie chciał zainstalować! :D
wszystko już wyjaśniliście, więc... zamykam..


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.029 sekund z 16 zapytaniami.
                              Do góry