W wolnej chwili przejrzę. Jakbyś chciał zmienić ceny budynków w miastach, najprościej będzie wyszukać cenę Czarnej Wieży: 15000, czyli
983A (15k to w systemie szesnastkowym 3A98, ale wszystkie dwubajtowe wartości są odwrócone). Gdzieś w pobliżu powinna być reszta cen. Bez problemu można jeszcze zmienić ilość jednostek, z którymi zaczyna bohater, wyszukując "00 1E 32" - to pierwsza jednostka Rycerza, 00 to typ (00 - chłop, do 1B - dżin), a 1E - minimalna ilość, 32 - maksymalna.
I tylko tyle mi, niestety, wiadomo. Reszta to już skomplikowana inżynieria wsteczna, którą ogarniają chyba tylko Rosjanie. Możliwe, że tak jak oni modyfikują H3 głównie poprzez własną bibliotekę .DLL, tak wersję DOS Heroes 1 dałoby się bardziej zmienić poprzez stworzenie pliku
.OVL i wstrzyknięcie go w .exe. Ale tak sobie tylko gdybam, bo programować oczywiście nie umiem.
A odnośnie Rycerza, to u mnie przyjemność gry zależy głównie od poziomu trudności. Na niższych wystarczy rozwinąć bohatera, wybudować siedliska pikinierów/zbrojnych/konnych w pierwszym tygodniu, i już na początku drugiego ruszyć na podbój (zostawiając najwolniejsze jednostki w zamku). Wtedy zwykle jest pozamiatane, jeśli w porę podbijemy inne miasto i wymienimy lub uzupełnimy armię. Gorzej jednak jest na poziomach najwyższych, gdzie bez surowców, na niektórych mapach potrafi być rzeź (tym bardziej że w grze przecież nie ma targowiska). No ale to dotyczy wszystkich zamków.