Użytkowniku WildRider nie masz racji.
Kody w wersji 1.3 , 1.4, 1.41, 1.5(Może, nie sprawdzałem) oraz 1.6 też działają trzeba aktywować konsolę tak jak to napisał piaskun79
Aktywowanie możliwości wpisywania kodów
Aby aktywować konsolę w grze musimy zedytować 2 pliki tekstowe (najlepiej przy pomocy systemowego notatnika). H5, HoF oraz ToE posiadają swoje odrębne pliki - więc upwenij się, że edytujesz właściwy (dla właściwej gry). Instalowanie patchy prawdopodobnie nadpisze pliki input.cfg, więc po każdym updacie najlepiej je sprawdzić .
Odblokowywanie konsoli
W zależności od gry, będzie to plik:
- H5: FOLDER_GRY\profiles\autoexec.cfg
- HoF: FOLDER_GRY\profiles\autoexec_a1.cfg
- ToE: FOLDER_GRY\profiles\start.cfg
Na początku pliku wklej linię:
setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
Bindowanie (przypisywanie) klawisza do otwarcia konsoli
Odpowiedni plik do edycji znajduje się w folderze Moje dokumenty\My Games:
- H5: Heroes of Might and Magic V/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input.cfg
- HoF: Heroes of Might and Magic V/Hammers of Fate/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input_a1.cfg
- ToE: Heroes of Might and Magic V - Tribes of the East/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input_a2.cfg
Na początku pliku wklej linię:
bind show_console '`'
Dzięki temu wciskając klawisz `(~ tylda, na lewo od 1) będziesz miał dostęp do konsoli.
Ważne: Często, gdy konsola nam się nie otwiera, błędem jest edytowanie złego pliku input.cfg:
powinieneś edytować plik w "Moje dokumenty/...", a NIE ten w "FOLDER_GRY/profiles/..."
Gdyby jednak konsola się nie aktywowała linijkę
setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
wpiszcie nie na początku, a na koniecu.
A linijkę
bind show_console '`'
wpiszcie zaraz na początku nad napisem Mouse
//===============================================
// Common section (always active)
//===============================================
bind show_console '`'
// Mouse
Po tej operacji uruchomcie Heroes 5, i wczytajcie dowolną mapę, wciśnijcie tyldę '~', waszym oczom ukaże się konsola, jednakże wielu osobom na tym etapie kody dalej nie działają, aby zadziałały trzeba ja aktywować wpisując komende
enable_cheats
i wcisnąć Enter
po tym wyskoczy taki o to komentarz:
"Cheats enabled
Playing with cheats is a perfect way to skip much of gameplay"
Wpisując "czity" nie używajcie "@" na początku np: add_money 100
(choć nie które tego wymagają na przykład kod na dany artefakt
@GiveArtifact("Imię bohatera", #)
# - numer artefaktu, np 53 dający Łzy Ashy)
I tak mi to działa na wersji 1.6
Screeny:
Gillion to odpowiednik Gilraena
(w "czitach" używa się angielskich odpowiedników)
Screenu z Meny głównego gdzie jest napisana wersja gry (1.6), nie ma ponieważ aktywowanie kodów działa dopiero po wczytaniu się mapy/kampanii.Edit: Jednak mam dowód, iż to wersja 1.6, a mianowicie napis sygnalizujący jakie niebezpieczeństwo mogą sprawić dane potwory który pojawił się dopiero w wersji 1.6
PS:
Jak ktoś może to niech wypróbuje tą metodę na dodatkach (Ja nie posiadam)