Cóż ogólnie poziom najtrudniejszy to praktycznie start od kompletnego zera a mobki to zaczynają się od Horda w górę. Początki najgorsze są szczególnie we wspomnianej kampanii Tawni "Córka Pirata" gdzie początek to czysty rush gdzie liczy się prędkość w panowaniu bazy wypadowej i jej obrona by przejść do kontry. Wszystko opisałem w poradniku który stworzyłem dla laików by przeszli znośnie kampanię;
http://www.tawerna.biz/przewodnik_97_poradnik-kampanii-corka-pirata-w-heroes-iv.htmlDodatkowo Loczek mówił o jakichś buildach, więc chętnie bym o nich posłuchał, zwłaszcza, że ja jakoś nie jestem w tej części w nich obeznany. Staram się wybierać tematy i umiejętności które moim zdaniem powinny się znaleźć u danej postaci, jak np. u Tawni dałem oprócz zwiadu walkę i taktykę, choć z jej rozwojem idzie ciężko, bo mi praktycznie nie wypadają talenty z tego działu. Mimo to zdaje mi się, że jest to istotna umiejętność, bo zwiększając atak i obronę jednostek pozwala wykorzystać ich potencjał, zaś bez niego jednostki mi padały jak muchy...
Co do buildów to Tawni Ja rozwinąłem tak że miałem klasę Łowca:
-Full drzewo Zwiadu
-Full drzewo Walki
-Tutaj Ja wybierałem to Taktyka/Magia np Chaosu
http://www.tawerna.biz/czytaj_artykul_438_podstawowe-informacje-o-umiejetnosciach-w-heroes-iv.htmlJeśli idzie o Pete'a to jemu Zwiad/Magia Chaosu i Walka bo i tak bodajże 3/4misja mamy walkę z nim.
Reszta zależna od artefaktów i potków którymi buffujemy się w trakcie bitew. Zasadniczo problem zawsze będą stanowiły misje pierwsze bo potem bohaterowie stają się jednoosobowymi armiami np Tawni to będzie biegała sama i wszędzie dostanie się bo ma Krycie się na GrandMasterze i obleci wszystko prócz przesmyków lub miejsce gdzie niezbędna jest armia.