Podstawowe informacje o umiejętnościach w Heroes IV
♦ Opublikowany: 06.01.2011 o 11:01
♦ Czytany: 21124 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
Podstawowe informacje o umiejętnościach w Heroes of Might and Magic IV.

Znajdziesz tu informacje na temat nauki, poziomu doświadczenia oraz możliwych stopni awansu bohaterów.

Tabela kombinacji umiejętności klasowych, jakie może posiadać bohater wraz z ich opisem:

 
Taktyka

Walka

Zwiad

Szla -
chectwo

Życie

Ład

Śmierć

Chaos

Natura

Taktyka
Rycerz lub Rycerz Śmierci
Generał
Marsza -
łek polny
Lord dowódca
Krzyżo -
wiec
Iluzjoni -
sta
Łupież -
ca
Piroma -
nta
Strażnik

Walka
Generał
Barba -
rzyąca lub Łucznik
Łowca
Wódz
Paladyn
Mag bitewny
Zabójca
Strażnik ognia
Władca zwierząt

Zwiad
Marsza -
łek polny
Łowca
Zło -
dziej
Mistrz gildii
Prorok
Wieszcz
Ninja
Wieszcz ognia
Bard

Szla -
chectwo
Lord
Wódz
Mistrz gildii
Lord
Kardy -
nał
Król czaro -
dziei
Mroczny władca
Król upiorów
Władca bestii

Życie
Krzyżo -
wiec
Paladyn
Prorok
Kardy -
nał
Kapłan
Mnich
Mroczny kapłan
Heretyk
Przywo -
ływacz

Ład
Iluzjoni -
sta
Mag bitewny
Wieszcz
Król czaro -
dziei
Mnich
Mag
Mag cienia
Czaro -
dzie
Zakli -
nacz

Śmierć
Łupież -
ca
Zabójca
Ninja
Mroczny władca
Mroczny kapłan
Mag cienia
Nekro -
manta
Lisz
Demo -
nolog

Chaos
Piroma -
nta
Straż -
nik ognia
Wieszcz ognia
Król upiorów
Heretyk
Czaro -
dziej
Lisz
Czaro -
wnik
Czarno -
księżnik

Natura
Strażnik
Władca zwie -
rząt
Bard
Władca bestii
Przywo -
ływacz
Zakli -
nacz
Demo -
nolog
Czarno -
księżnik
Druid

Bohater mający stopieą zaznaczony tym kolorem nie posiada szczególnych umiejętności klasowych, ponieważ są to klasy podstawowe.
 

Korzyści płynące za zdobycie każdej z poszczególnych klas:
Arcymag może nim zostać każdy bohater specjalizujący się w trzech szkołach magii. Efekt wszystkich rzucanych przez niego zaklęć jest większy o 20%.
Bard jego szczęście wynosi zawsze maksymalną ilość i nigdy nie maleje.
Czarnoksiężnik otrzymuje +10 punktów magii i regeneruje +1 punkt magii dziennie.
Czarodziej koszt zaklęć wszystkich zaklęć jest zmniejszony o 2.
Demonolog otrzymuje +50 do wszystkich zaklęć przywołujących demony.
Generał wszystkie dowodzone przez niego jednostki zyskują +1 do morale.
Heretyk nie otrzymuje negatywnych modyfikatorów związanych z odpornością zaatakowanego wroga na dany rodzaj magii.
Iluzjonista otrzymuje +20% do czarów związanych z iluzją.
Kardynał otrzymuje +5% do umiejętności Wskrzeszanie.
Król czarodziei cios zadany przez niego zwiększa pecha trafionemu wrogowi do maksimum.
Król upiorów paraliżuje swoje ofiary strachem, uniemożliwiając im kontratak. Przestraszony przeciwnik ucieka przed nim po każdym udanym ataku.
Krzyżowiec jego morale wynosi zawsze maksymalną ilość i nigdy nie maleje.
Lisz otrzymuje możliwość tymczasowego postarzenia przeciwnika, który straci 25% do ataku, 20% do obrony, zaś jego szybkość i zasięg zostaną zmniejszone o 50%.
Lord dowódca dowodzone przez niego jednostki zyskują +2 do morale.
Łowca potrafi walczyć na dystans i otrzymuje +5 do ataku z dystansu.
Łupieżca zadaje +25% więcej obrażeą.
Mag bitewny czary Magiczna Pięść i Lodowy Pocisk w jego władaniu są +20% silniejsze.
Mag cienia otrzymuje o 50% mniejsze obrażenia podczas ataku z dystansu.
Marszałek polny dowodzone przez niego jednostki zyskują +10% do walki wręcz i ataku z dystansu.
Mistrz gildii otrzymuje +5 do walki wręcz i możliwość ogłuszenia przeciwnika, który pozostaje w bezruchu na okres jednej tury.
Mnich jest odporny w 50% na zaklęcia Chaosu i otrzymuje o 50% miejsze obrażenia w walce z istotami Chaosu.
Mroczny kapłan otrzymuje +1 punkt do życia za każde 2 odebrane przeciwnikowi w czasie walki wręcz.
Mroczny władca zaatakowany przez niego przeciwnik ma morale obniżone do minimum.
Ninja w walce wręcz raniąc przeciwnika zatruwa go, trucizna zadaje obrażenia aż do koąca walki.
Paladyn jest odporny w 50% na zaklęcia magii Śmierci i otrzymuje o 50% mniejsze obrażenia w walce z istotami Śmierci.
Piromanta jest otoczony Tarczą Ogniową zadającą obrażenia wszystkim wrogom atakującym go wręcz.
Prorok jest o 25% odporniejszy na wrogie ataki.
Przywoływacz może przywoływać każdego dnia istoty w liczbie o 20 punktów doświadczenia większej niż zwykle.
Strażnik dowodzone przez niego jednostki zyskują +10% do walki wręcz i ataku z dystansu.
Strażnik ognia jest w 100% odporny na zaklęcia ognia i otrzymuje 50% mniej obrażeą od ataków ogniowych.
Wieszcz jego pole widzenia jest większe o 2 punkty.
Wieszcz ognia otrzymuje +20% do zaklęć ognia.
Władca bestii otrzymuje +20% do zaklęć przywołania wilków i białych tygrysów.
 Władca zwierząt  otrzymuje +20% do zaklęcia przywołania wilków.
Wódz otrzymuje +5 do walki wręcz.
Zabójca otrzymuje +3 więcej do szybkości i ruchu.
Zaklinacz otrzymuje +20% do zaklęć przywoływania i iluzji.


Tabela przedstawia opis poszczególnych cech bohatera.

Ilość obrażeą, jakie bohater może zadać w walce.
Ilość punktów życia.
Modyfikator obrażeą dla bezpośredniego ataku.
Modyfikator obrażeą dla ataku na odległość.
Modyfikator obrażeą dla bezpośredniej obrony.
Modyfikator obrażeą dla obrony na odległość.
Maksymalny zasięg bohatera na polu bitwy podczas jednej tury.
Maksymalny zasięg, jaki może pokonać bohater na mapie podczas jednej tury.
Ten wskaźnik pokazuje, jak wiele nauczył się dany bohater. Im większe doświadczenie, tym potężniejszy bohater.
Jest to zapas energii magicznej. Do rzucania jakiegokolwiek zaklęcia potrzebne są punkty magii (mana). Po każdej bitwie bohaterowie odzyskują pewną ilość tych punktów każdego dnia, zależnie od swoich umiejętności.
Jest to ilość strzał ile może wykorzystać (ile ma) bohater podczas bitwy, ilość strzał każdego bohatera jest zależna od jego umiejętności.
Dodatnie morale oznacza, że oddziały będą szybciej działać w czasie walki. Negatywne morale oznaczają późniejsze ich działanie.
Im więcej punktów szczęścia tym bohater otrzymuje mniejsze obrażenia w walce. Gdy szczęście jest ujemne bohater otrzymuje większe obrażenia.


Tabela pokazuje ilość potrzebnego doświadczenia, jakie potrzebuje bohater, aby mógł awansować na wyższy poziom. Jest 70 poziomów doświadczenia.

Poziom Doświadczenie   Poziom Doświadczenie
1 0   36 1,990,600
2 1,000   37 2,388,100
3 2,000   38 2,865,100
4 3,200   39 3,437,500
5 4,600   40 4,124,500
6 6,200   41 4,948,400
7 8,100   42 5,937,300
8 10,300   43 7,123,900
9 12,900   44 8,547,800
10 16,000   45 10,256,400
11 19,700   46 12,306,700
12 24,100   47 14,767,000
13 29,300   48 17,719,300
14 35,500   49 21,262,000
15 42,900   50 25,513,200
16 51,700   51 30,614,600
17 62,200   52 36,736,200
18 74,800   53 44,082,100
19 89,900   54 52,897,100
20 108,000   55 63,475,100
21 129,700   56 76,168,700
22 155,700   57 91,401,000
23 186,900   58 109,679,700
24 224,300   59 131,614,100
25 269,100   60 157,935,300
26 322,800   61 189,520,700
27 287,200   62 227,423,100
28 464,400   63 272,905,900
29 557,000   64 327,485,200
30 668,100   65 392,980,300
31 801,400   66 471,574,400
32 961,300   67 565,887,300
33 1,153,100   68 678,062,700
34 1,383,200   69 814,873,100
35 1,659,300   70 977,845,500

Opracował: jareQ
Brak komentarzy.




Włącz odtwarzacz
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
54.81.x.x
88.99.x.x
157.55.x.x
89.239.x.x
148.64.x.x
5.135.x.x
157.55.x.x
164.132.x.x
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 8 gości. (Razem: 8)