Ogólne informacje o Rozgrywce w Heroes II
♦ Opublikowany: 20.11.2014 o 06:36
♦ Czytany: 3147 razy
♦ Opracowany przez: Laxx
 

Rozgrywka w "Heroes of Might and Magic II"




  • Mapa Przygody i podstawowe informacje

Tak samo jak w swojej poprzedniczce i następnych częściach gry, podstawą rozgrywki jest Mapa Przygody. To na niej przemieszczamy swoje wojska w poszukiwaniu skarbów, złóż, doświadczenia, neutralnych oddziałów/miast i naszego przeciwnika rzecz jasna.



Oto Mapa Przygody w HoMM II.
Nie różni się ona niczym specjalnym od Mapy z części I. Jest ona niezwykle prosta w obsłudze, ale dla początkujących pozwolę sobie przypomnieć, że następującymi numerkami oznaczono:

  1. Bohatera - w tym przypadku jest to Czarnoksiężnik Falagar,
  2. Miasto - widzimy tu zamek Czarnoksięznika,
  3. Obiekty na Mapie Przygody - w tym przypadku Skrzynia ze Skrabem oraz Złoto,
  4. Neutralny oddział - dla przykładu stanowią go Pikinierzy,
  5. Artefakt - w HoMM II kontynuowano pomysł z HoMM I na to, że niektóre artefakty dają niekorzyści nam samym,
  6. Mapa świata - ukazuje nam odkryty przez nas świat i to, co jest jeszcze niezbadane. Jak widać, ta rozgrywka dopiero się zaczyna,
  7. Lokacje - możemy je odwiedzać i w zamian otrzymywać doświadczenie lub umiejętności.
Występują również oczywiście kopalnie, lecz na tym screenie akurat ich nie widać.

Tak jak w poradniku dotyczącym HoMM I widać kolorowe obwódki w pewnych częściach podręcznego menu. Analogicznie, oznaczają one:
  • Czerwona ramka - oznaczyłam nią panel dotyczący naszych bohaterów i miast. Klikając dwa razy na bohatera możemy zapoznać się z jego statystykami, posiadanymi artefaktami i armią:




W HoMM II nasi bohaterowie posiadają już zdolność wyboru umiejętności pobocznych i ich rozwoju. Poza tym herosi rozwijają również zdolności główne (atak, obrona, wiedza, moc zaklęć).

Możemy również wejść do naszego miasta, klikając na jego miniaturkę (dla przykładu niech to będzie miasto Barbarzyńcy):




Po kliknięciu na wizerunek zamku, przejdziemy do trybu budowania a w Gildii Magów poznamy dostepne dla nas zaklęcia (W HoMM II postarano się, aby każda frakcja miała unikatowy wygląd tego budynku):






Pozostałe budynki w mieście służą głównie do rekrutacji jednostek. Niestety, aby kupić jakieś kreatury do naszej armii musimy klikać osobno na każde z ich siedlisk. Większość jednostek możemy ulepszać.
  • Żółta ramka - nią postanowiłam oznaczyć Menu Gry. znajdują się tam podstawowe opcje tj.:
    • Następny bohater - wybiera następnego bohatera na liście,
    • Dalszy ruch - bohater przemieści się po wyznaczonej wcześniej przez nas ścieżce,
    • Status królestwa - bardzo przydatna opcja, która pozwala nam zapoznać się z naszą sytuacją ekonomiczną:


    • Rzuć zaklęcie - rzuca czar na Mapie Przygody,
    • Koniec tury - kończy naszą turę, po której ruchy przejmuje przeciwnik,
    • Opcje przygody - znajdziemy tutaj takie opcje jak: Pokaż Świat, Pokaż Układankę, Kop w poszukiwaniu Skarbu, Informacje o Scenariuszu,
    • Opcje plików - pokazuje menu z opcjami gry:



    • Opcje systemowe - szczegółowe ustawienia gry:


Uważam, że tych opcji nie trzeba nikomu tłumaczyć. Dokładniejsze opisy można przeczytać w grze po kliknięciu prawym klawiszem myszy na ikonkach.

  • Zielona ramka - gdy mamy zaznaczonego bohatera, widzimy jego armię, stan naszych zasobów oraz kalendarz tj. jak długo już toczymy rozgrywkę. Aby zobaczyć poszczególną informację, wystarczy pojedyncze kliknięcie w ten panel.


  • Walka

Ekran walki w tej części wygląda następująco:



W przeciwieństwie do poprzedniej części, twórcy gry wprowadzili tu nieco zmian. Pojawiły się przede wszystkim ustawienia walki w dolnym lewym rogu.

Jak nie trudno się domyslić - nasze wojska są po lewej stronie a przeciwnik po prawej. Smoczuś Archibalda musi pokonać bandę Golemów.

W HoMM II nasz dzielny bohater odważył się "wyjść" z namiotu znanego z I części gry. Siedzi dumnie na swoim rumaku i dowodzi wojskami. Klikając na herosa, przejdziemy do jego opcji:



Widzimy tutaj jego statystyki i dostępne opcje: rzucanie zaklęć, ucieczkę, kapitulację i przycisk anulowania ekranu herosa. Gdy wybierzemy rzucanie zaklęć, naszym oczom ukaże się Księga Zaklęć (w przedstawionej tu sytuacji widać, że Archibald chyba nie był najlepszym uczniem w szkole ;)):




Oczywistą sprawą jest, że gdy na ekranie walki klikniemy prawym klawiszem na naszą bądź wrogą jednostkę, zobaczymy jej statystyki:



W odróżnieniu od HoMM I dodano opcję, dzięki której widzimy ile nasza jednostka ma aktualnie HP.

Po rozegraniu walki wyświetli się nam ekran z podsumowaniem potyczki:



 
Gdy gra przeniesie nas z powrotem na Mapę Przygody, możliwe będzie, że nasz bohater awansuje na kolejny poziom (wybieramy wtedy umiejętność na danym poziomie poprzez kliknięcie przycisku "NAUKA"):





  • Ekonomia i ogólna strategia

Jeśli chodzi o ekonomię w HoMM II tak jak w swojej poprzedniczce nie jest ona zbyt skomplikowana
- należy jak najszybciej zdobywać surowce, aby móc rekrutować coraz to nowsze jednostki i rozbudowywać swoje miasta. Pamiętajmy, że tylko to zapewni nam przewagę nad wrogiem. Im większą liczbę kopalni mamy w początkowej fazie gry, tym szybciej się rozwiniemy. Nie trzeba chyba wspominać o systematycznym odcinaniu przeciwnika od zasobów.

Każde z miast posiada własne, unikatowe budynki. Zapraszam do przeczytania tego poradnika, aby się z nimi zapoznać.



  • Co nowego w HoMM II?

Na koniec poradnika przedstawię Wam innowacje, które HoMM II wprowadziło do rozgrywki (to z nich czerpano w kolejnych częściach sagi):

  • W HoMM II występuje już Targowisko - możemy dowolnie wymieniać surowce,
  • Nowy system czarów opiera się na punktach magii, a nie ich zapamiętywaniu. Dodano wiele nowych czarów, a wszystkie podzielono na pięć poziomów, a nie cztery jak poprzednio,
  • Obszar pola walki został powiększony, jednostki pomniejszono,
  • Większość stworzeń można już ulepszać,
  • Występują dwie nowe klasy: Czarodziej i Nekromanta,
  • Wprowadzono umiejętności, o czym było mówione znacznie wcześniej,
  • Każde miasto ma unikatowe budynki, które wyróżniają go na tle pozostałych.


Opracowała: Laxx

Tagi Tagi: Heroes II
Brak komentarzy.




Włącz odtwarzacz
Wczesny Art Demona
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
54.146.x.x
91.237.x.x
37.8.x.x
54.154.x.x
83.168.x.x
40.77.x.x
46.229.x.x
62.141.x.x
77.45.x.x
51.255.x.x
157.55.x.x
54.175.x.x
105.154.x.x
91.123.x.x
177.79.x.x
176.31.x.x
MSN spider
Google spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 18 gości. (Razem: 18)