Zacznijmy od linku do artykułu o instalacji samego H5.5 oraz instalacji poprawnej wersji Heroes 5.
[KLIK]
Ta modyfikacja umożliwia nam dodanie nowych istot do gry (są gotowe paczki jednostek, rozgrywka staje się dużo ciekawsza i bardziej zróżnicowana).
Teraz potrzebne linki do NCF:
Instalator: [KLIK]
Dobra punkt pierwszy, w sumie zerowy. Jeśli po kliknięciu w instalator wyskoczy wam okienko Windowsa informujące, że uruchomienie tej aplikacji może narazic komputer, to kliknijcie "Więcej Informacji" i pojawi wam się opcja "Uruchom mimo to".
1. Powinno pojawic się takie okienko
Zgadzamy się na warunki umowy licencyjnej i nastepne okienko też przeklikujemy. W kolejnym oknie będziemy musieli podac ścieżkę do naszej gry, no chyba że wyglada ona tak:
C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\Heroes of Might and Magic V Tribes of the East\NCF Utility\
Czyli prowadzi do folderu głównego i tworzy w nim folder NCF. Tak ma
być. Klikamy dalej i czekamy aż się zainstaluje.
2. Potwierdzamy zakończenie instalacji wraz z otwarciem NCF.
Pojawi się taki ekran, klikamy zaznaczoną opcję i wyskoczy nam takie okno:
Potwierdzamy wpisaniem "y" i klikamy Ok.
Później przechodzimy do Online Store i klikamy "Update package list".
Po chwili(lub dłuzszej chwili) pokażą nam się dwie opcje:
Legacy pack 1.0
Chaos pack 1.0
Pierwsza to paczka około 200 istot różnotematycznych, ale bardzo ciekawych. Druga natomiast zawiera istoty z modyfikacji Chaos Theory. Jeszcze jej nie wypróbowałem.
Klikamy Download i czekamy aż paczucha pojawi się na naszym dysku. Po jej pobraniu przechodzimy do zakładki "Local Repository".
Klikamy Install przy naszym Legacy Pack 1.0 i wyskoczy nam takie oto okienko:
Zaznaczamy Select All (tak aby było jak na obrazku) i Klikamy Deploy. Potwierdzamy tak jak ostatnio wpisaniem "y". Czekamy na komunikat "Installation Complete".
Żeby grać w wersję z NCF, używamy aplikacji mmh55_64_NCF znajdującej się w \bin w głownym katalogu gry
(nie tej, która jest zaznaczona na obrazku). Jeśli chcemy mieć ją na pulpicie, to nie przenosimy, nie kopiujemy. Klikamy prawym na utwórz skrót i dopiero ten skrót wrzucamy sobie na pulpit.
No, ale samo w sobie zrobienie powyższych kroków nie sprawi, że w grze na mapach nagle pojawią się te dodatkowe jednostki. To otwiera tylko furtkę dla modderów, na dodawanie nowych istot.
Do grania trzeba użyć tego:
ARTYKUŁ O MAPMIXERZE
[KLIK]