Heroes of Might and Magic I i II na Gameboy'a
♦ Opublikowany: 14.09.2014 o 22:59 ♦ Czytany: 7570 razy ♦ Opracowany przez: Newneko2000 & Laxx
Heroes of Might and Magic I i II na Gameboy'a - Moc i Magia w wersji "mini"
Heroes of Might and Magic na Gameboy Color jest strategiczną grą turową, która została wydana w 2000 roku przez 3DO. To przenośna wersja oryginalnej pierwszej części Heroes. Czary, miasta, bohaterowie, artefakty i jednostki pozostały jednak bez zmian. Wszystkie inne nowości, które wprowadzono na Gameboy Color przedstawiamy poniżej:
Zmiany wprowadzone do Heroes I na Gameboy Color:
- Nowe mapy,
- Zmieniona grafika,
- Zmieniona muzyka,
- Brak kampanii,
- Brak możliwości wyboru „Król Wzgórza”,
- Brak możliwości wyboru poziomu przeciwnika „geniusz” lub „brak”,
- Brak widoku miasta po wejściu do niego,
- Nie można kupić Gildii Złodzieji,
- Mniej miejsca na artefakty o 6 pól,
- Brak opcji auto-walka.
Poniżej pragniemy przedstawić parę ciekawych screenów z gry:
Mapa przygody, jej opcje oraz ekran walki.
Ekran bohatera w czasie walki oraz na mapie przygody.
Ekran rekrutacji jednostek, Gildii Magów i ekran miasta.
Heroes of Might and Magic II na Gameboy Color jest strategiczną grą turową również wydaną w 2000 roku przez 3DO. Jest to mieszanka trzech pierwszych części Heroes znanych z wersji na PC.
Wielu z graczy uważa tą część za udaną kontynuację swojej Gameboy'owskiej poprzedniczki.
Informacje na temat Heroes of Might and Magic II na Gameboy Color:
- Nowe mapy,
- Zmieniona grafika i muzyka,
- Brak możliwości sterowania myszką,
- Nowa kampania,
- Mniej miejsc na artefakty o 6 pól,
- Wybór poziomu trudności jest podobny do Heroes I, ale nie ma możliwości wyboru poziomu przeciwnika „geniusz” lub „brak”, również brak możliwości wyboru „Król Wzgórza”,
- Brak opcji auto-walka,
- W przeciwieństwie do Heroes II i III - nie ma możliwości wyboru zamku,
- Mniej miejsca na umiejętności o 2 pola,
- Szybkość jednostek mierzy się tak samo jak w Heroes I,
- Bohaterowie pochodzą ze wszystkich trzech części Heroes,
- Czary są takie same jak w Heroes I, jednak tym razem bohater używa punktów magii,
- Nowe artefakty, których nie ma w Heroes I, II i III,
- Umiejętności pochodzą z Heroes III, jednak część została pominięta,
- Występuje 7 poziomów jednostek jak w Heroes III, natomiast armia może pomieścić tylko 5 jak w Heroes I i II,
- Budowle do kupienia w miastach to mieszanka Heroes I, II i III,
- Budynków z jednostkami nie można ulepszać,
- Niektóre jednostki zostały zmienione następująco: Anioł – Złoty Smok, Behemot – Czerwony Smok, Wiwerna – Hydra, Hydra – Czarny Smok
- Brak możliwości zwolnienia jednostki.
Poniżej pragniemy przedstawić również kilka interesujących screenów prosto z gry:
Ekran mapy przygody oraz ekran walki.
Ekran bohatera podczas walki, na mapie przygody oraz Księga Zaklęć.
Ekran rekrutacji jednostek, widok trybu budowania oraz ekran miasta.
Kampania i fabuła
Informacje o kampanii:
- Wszystkie plansze są na łatwym poziomie,
- Wszystkie mapy są małe,
- Nie można rekrutować stworzeń 7. poziomu,
- Maksymalny poziom bohatera wynosi 19,
- Poziom i artefakty przechodzą na następną planszę,
- Jest 7 map do przejścia,
- Do wyboru jest jeden z czterdziestu bohaterów, który towarzyszy do końca rozgrywki,
- Każda plansza polega na pokonaniu przeciwnika i zajęciu zamków.
Mapa 1 – 1 przeciwnik:
Słyszałeś opowieści o smoczych ziemiach. Są pełne skarbów i przygód. Niektórzy powiadają, że smoki potrafią mówić. Wyruszasz po to aby się o tym przekonać. Przybiłeś do brzegu i jesteś w posiadaniu zamku. Teraz musisz zebrać zasoby i sily, by pokonać wroga, który strzeże większe tereny.
Mapa 2 – 2 przeciwników:
Przepłynąłeś długość przesmyku i zacząłeś swój podbój. Czeka na Ciebie więcej wrogów a dwóch z nich jest wśród czterech wysp. Zasoby są rozproszone, więc Twoją siłę będzie trudniej zbudować. Łodzie są konieczne aby znaleźć cenne zasoby.
Mapa 3 – 3 przeciwników:
Wyspy są już Twoje. Dalej widzisz liczne łąki i lasy a także zamki i miasta, które muszą zostać zajęte. Teraz wkroczyłeś w bogate centrum Smoczego Królestwa. Zasoby są tu potężne...tak samo jak przeciwnicy i ich słudzy.
Mapa 4 – 3 przeciwników:
Zająłeś ważne centrum smoczych ziem; zaczynasz zauważać strach w oczach przeciwnika. Teraz chłodniejsze ziemie czekają na Twój miecz i zaklęcia. Na łąkach z długimi pasmami górskimi pomiędzy dwoma lodowatymi morzami, musisz przejąc zamek. Smocze miasto to następna przeszkoda...albo jest to okazja.
Mapa 5 – 1 przeciwnik:
Każdy zamek wywiesza Twoją flagę na blankach. Smoki zatwierdzają Twa rządy. Koniec poszukiwań jest teraz w zasięgu wzroku. Oto kraj wojny; barbarzyńcy i magowie bitewni są tu panami. Miejscowe czerwone smoki mogą szukać więcej niż tylko Twojej krwi.
Mapa 6 – 1 przeciwnik:
Twierdza już nie toruje Twojej drogi. Smoki są Ci wierne. Tylko kilka z nich się przeciwstawia. Dalej do zwycięstwa! Tajemniczy druidzi i strażnicy leśni, którzy trzymają te zakurzone wyspy będą mieli pretensje do Twojego wtargnięcia. I zielone smoki...czy też są przeciwnikami?
Mapa 7 – 1 przeciwnik:
Ostatni Bastion został przejęty. Smoki zobowiązują się do lojalności. Jeszcze jedna kampania i smocze ziemie będą Twoim lennem. Ta rozległa przestrzeń moczarów i błota jest zdominowana przez Czarnoksiężników, Władców Bestii i ich sprzymierzeńców. Przerażający czarny smok również poluje na tych przemoczonych bezdrożach.
Koniec:
Wzniesiono Twój sztandar nad ostatnią oblężoną redutą. Smocze ziemie zostały zjednoczone a Twe bogactwo zwiększone. Teraz Ty jesteś panem nad wszystkim.
Miasta, budynki i jednostki
Zamek
Gildia magów: poziom 1 - 2000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni. Uczy zaklęć pierwszego poziomu.
Gildia magów: poziom 2 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 4 kryształy, 4 klejnoty, 4 rtęci, 4 siarki. Uczy zaklęć drugiego poziomu.
Gildia magów: poziom 3 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 6 kryształów, 6 klejnotów, 6 rtęci, 6 siarki. Uczy zaklęć trzeciego poziomu.
Gildia magów: poziom 4 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 10 kryształów, 10 klejnotów, 10 rtęci, 10 siarki. Uczy zaklęć czwartego poziomu.
Zamek – 5000 sztuk złota, 20 drewna, 20 kamieni. Polepsza obronę miasta, zwiększa przychód, zwiększa przyrost jednostek.
Tawerna – 500 sztuk złota, 5 drewna. Zwiększa morale oddziałów broniących zamku i pozwala rekrutować bohaterów.
Statua – 1200 sztuk złota, 5 kamieni. Zwiększa przychód miasta.
Stocznia – 2000 sztuk złota, 20 drewna. Pozwala budować statki.
Strażnica - 10 kamieni, 500 sztuk złota. Pozwala rekrutować Piknierów.
Wieża - 5 drewna, 5 kamieni, 1000 sztuk złota. Wymagania: Strażnica. Pozwala rekrutować Łuczników.
Gryfie gniazdo - 5 kamieni, 1000 sztuk złota. Wymagania: Koszary. Pozwala rekrutować Gryfy.
Koszary – 5 kamieni, 2000 sztuk złota. Wymagania: Strażniaca, Tawerna. Pozwala rekrutować Zbrojnych.
Klasztor - 5 drewna, 2 rtęci, 5 kamieni, 2 siarki, 2 klejnotów, 2 kryształów, 3000 sztuk złota. Wymagania: Koszary, Gildia magów. Pozwala rekrutować Mnichów.
Lista - 20 drewna, 5000 sztuk złota. Wymagania: Koszary. Pozwala rekrutować Kawalerzystów.
Iglica – 30 kamieni, 20 kryształów, 10000 sztuk złota. Wymagania: Klasztor, Lista. Pozwala rekrutować Złote Smoki.
Jednostka |
Atak |
Obrona |
Obrażenia |
Punkty życia |
Szybkość |
Koszt |
Przyrost |
Pikinier |
4 |
5 |
1-3 |
10 |
mała |
60 |
16 |
Łucznik |
6 |
3 |
2-3 |
10 |
mała |
100 |
11 |
Gryf |
8 |
8 |
2-6 |
25 |
średnia |
200 |
9 |
Zbrojny |
10 |
12 |
6-9 |
35 |
średnia |
300 |
6 |
Mnich |
12 |
7 |
10-12 |
30 |
średnia |
400 |
5 |
Kawalerzysta |
15 |
15 |
15-25 |
100 |
duża |
1000 |
4 |
Złoty Smok |
22 |
22 |
40-50 |
180 |
duża |
3000 + 1 klejnot |
3 |
Bastion
Gildia magów: poziom 1 - 2000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni. Uczy zaklęć pierwszego poziomu.
Gildia magów: poziom 2 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 4 kryształy, 4 klejnoty, 4 rtęci, 4 siarki. Uczy zaklęć drugiego poziomu.
Gildia magów: poziom 3 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 6 kryształów, 6 klejnotów, 6 rtęci, 6 siarki. Uczy zaklęć trzeciego poziomu.
Gildia magów: poziom 4 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 10 kryształów, 10 klejnotów, 10 rtęci, 10 siarki. Uczy zaklęć czwartego poziomu.
Zamek – 5000 sztuk złota, 20 drewna, 20 kamieni. Polepsza obronę miasta, zwiększa przychód, zwiększa przyrost jednostek.
Tawerna – 500 sztuk złota, 5 drewna. Zwiększa morale oddziałów broniących zamku i pozwala rekrutować bohaterów.
Statua – 1200 sztuk złota, 5 kamieni. Zwiększa przychód miasta.
Stocznia – 2000 sztuk złota, 20 drewna. Pozwala budować statki.
Stajnie - 10 drewna, 500 sztuk złota. Pozwala rekrutować Centaury.
Chata - 5 drewna, 1000 sztuk złota. Wymagania: Stajnie, Tawerna. Pozwala rekrutować Krasnoludy.
Gospodarstwo - 10 drewna, 1500 sztuk złota. Wymagania: Stajnie. Pozwala rekrutować Elfy.
Łąka – 10 kryształów, 2000 sztuk złota. Wymagania: Gospodarstwo. Pozwala rekrutować Pegazy.
Pałąk - 1500 sztuk złota. Wymagania: Gospodarstwo. Pozwala rekrutować Drzewce.
Polana - 5 drewna, 5 kamieni, 10 klejnotów, 4000 sztuk złota. Wymagania: Pałąk, Łąka. Pozwala rekrutować Jednorożce.
Klify – 30 kamieni, 20 kryształów, 10000 sztuk złota. Wymagania: Polana, Gildia magów. Pozwala rekrutować Zielone Smoki.
Jednostka |
Atak |
Obrona |
Obrażenia |
Punkty życia |
Szybkość |
Koszt |
Przyrost |
Centaur |
5 |
3 |
2-3 |
8 |
średnia |
70 |
16 |
Krasnolud |
6 |
7 |
2-4 |
20 |
mała |
120 |
10 |
Elf |
9 |
5 |
3-5 |
15 |
średnia |
220 |
9 |
Pegaz |
9 |
10 |
5-9 |
30 |
duża |
250 |
7 |
Drzewiec |
9 |
12 |
10-14 |
55 |
mała |
350 |
5 |
Jednorożec |
15 |
14 |
18-22 |
90 |
duża |
850 |
4 |
Zielony Smok |
18 |
18 |
40-50 |
180 |
duża |
2400 + 1 kryształ |
3 |
Cytadela
Gildia magów: poziom 1 - 2000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni. Uczy zaklęć pierwszego poziomu.
Gildia magów: poziom 2 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 4 kryształy, 4 klejnoty, 4 rtęci, 4 siarki. Uczy zaklęć drugiego poziomu.
Gildia magów: poziom 3 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 6 kryształów, 6 klejnotów, 6 rtęci, 6 siarki. Uczy zaklęć trzeciego poziomu.
Gildia magów: poziom 4 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 10 kryształów, 10 klejnotów, 10 rtęci, 10 siarki. Uczy zaklęć czwartego poziomu.
Zamek – 5000 sztuk złota, 20 drewna, 20 kamieni. Polepsza obronę miasta, zwiększa przychód, zwiększa przyrost jednostek.
Tawerna – 500 sztuk złota, 5 drewna. Zwiększa morale oddziałów broniących zamku i pozwala rekrutować bohaterów.
Statua – 1200 sztuk złota, 5 kamieni. Zwiększa przychód miasta.
Stocznia – 2000 sztuk złota, 20 drewna. Pozwala budować statki.
Szałas - 10 drewna, 400 sztuk złota. Pozwala rekrutować Gnolle.
Legowisko - 5 drewna, 1000 sztuk złota. Wymagania: Szałas. Pozwala rekrutować Jaszczuroludzi.
Rój - 5 drewna, 2 rtęci, 2 siarki, 1000 sztuk złota. Wymagania: Szałas. Pozwala rekrutować Ważki.
Dół – 5 drewna, 10 kamieni, 2000 sztuk złota. Wymagania: Rój. Pozwala rekrutować Bazyliszki.
Padok - 10 drewna, 5 rtęci, 10 kamieni, 5 siarki, 2500 sztuk złota. Wymagania: Legowisko, Rój. Pozwala rekrutować Gorgony.
Staw - 10 siarki, 5000 sztuk złota. Wymagania: Dół. Pozwala rekrutować Hydry.
Klify – 10 drewna, 10 kamieni, 10 siarki, 10000 sztuk złota. Wymagania: Padok, Staw. Pozwala rekrutować Czarne Smoki.
Jednostka |
Atak |
Obrona |
Obrażenia |
Punkty życia |
Szybkość |
Koszt |
Przyrost |
Gnoll |
3 |
5 |
2-3 |
6 |
średnia |
50 |
14 |
Jaszczuroczłek |
5 |
6 |
2-3 |
14 |
mała |
110 |
11 |
Ważka |
7 |
9 |
2-5 |
20 |
duża |
220 |
10 |
Bazyliszek |
11 |
11 |
6-10 |
35 |
średnia |
320 |
6 |
Gorgona |
10 |
14 |
12-16 |
70 |
średnia |
550 |
5 |
Hydra |
12 |
14 |
10-25 |
75 |
mała |
800 |
4 |
Czarny Smok |
20 |
20 |
40-50 |
200 |
duża |
3000 + 1 rtęć |
3 |
Twierdza
Gildia magów: poziom 1 - 2000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni. Uczy zaklęć pierwszego poziomu.
Gildia magów: poziom 2 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 4 kryształy, 4 klejnoty, 4 rtęci, 4 siarki. Uczy zaklęć drugiego poziomu.
Gildia magów: poziom 3 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 6 kryształów, 6 klejnotów, 6 rtęci, 6 siarki. Uczy zaklęć trzeciego poziomu.
Gildia magów: poziom 4 - 1000 sztuk złota, 5 drewna, 5 kamieni, 10 kryształów, 10 klejnotów, 10 rtęci, 10 siarki. Uczy zaklęć czwartego poziomu.
Zamek – 5000 sztuk złota, 20 drewna, 20 kamieni. Polepsza obronę miasta, zwiększa przychód, zwiększa przyrost jednostek.
Tawerna – 500 sztuk złota, 5 drewna. Zwiększa morale oddziałów broniących zamku i pozwala rekrutować bohaterów.
Statua – 1200 sztuk złota, 5 kamieni. Zwiększa przychód miasta.
Stocznia – 2000 sztuk złota, 20 drewna. Pozwala budować statki.
Kolonia - 5 drewna, 5 kamieni, 200 sztuk złota. Pozwala rekrutować Gobliny.
Wilcza zagroda - 10 drewna, 5 kamieni, 1000 sztuk złota. Wymagania: Kolonia. Pozwala rekrutować Wilczych jeźdźców.
Wieża - 5 drewna, 5 kamieni, 1000 sztuk złota. Wymagania: Kolonia. Pozwala rekrutować Orków.
Fort – 20 drewna, 2000 sztuk złota. Wymagania: Wieża. Pozwala rekrutować Ogry.
Gniazdo na urwisku - 10 kamieni, 2500 sztuk złota. Wymagania: Wilcza zagroda. Pozwala rekrutować Roki.
Grota - 20 kamieni, 20 kryształów, 3500 sztuk złota. Wymagania: Fort. Pozwala rekrutować Cyklopy.
Legowisko – 10 drewna, 10 kamieni, 10 kryształów, 10000 sztuk złota. Wymagania: Gniazdo na urwisku. Pozwala rekrutować Czerwone Smoki.
Jednostka |
Atak |
Obrona |
Obrażenia |
Punkty życia |
Szybkość |
Koszt |
Przyrost |
Goblin |
4 |
2 |
1-2 |
5 |
średnia |
40 |
17 |
Wilczy jeździec |
7 |
5 |
2-4 |
10 |
średnia |
120 |
11 |
Ork |
8 |
4 |
2-5 |
15 |
mała |
150 |
9 |
Ogr |
13 |
7 |
6-12 |
40 |
mała |
300 |
6 |
Rok |
13 |
11 |
11-15 |
60 |
duża |
600 |
5 |
Cyklop |
15 |
12 |
16-20 |
70 |
średnia |
750 |
4 |
Czerwony Smok |
18 |
16 |
40-50 |
180 |
duża |
2400 + 1 siarka |
3 |
Jednostki neutralne
Jednostka |
Atak |
Obrona |
Obrażenia |
Punkty życia |
Szybkość |
W jakim budynku dostępne? |
Mumia |
7 |
7 |
3-5 |
30 |
średnia |
Piramida Sfinksa |
Duch |
8 |
7 |
4-6 |
20 |
średnia |
Cmentarz |
Demon |
10 |
10 |
7-9 |
35 |
średnia |
Grota Demonów |
Zbójnik |
8 |
3 |
2-4 |
10 |
duża |
Obóz |
Zdolności (umiejętności) bohaterów:
- logistyka,
- łucznictwo,
- balistyka,
- nawigacja,
- wiedza,
- mistycyzm,
- dowodzenie,
- szczęście,
- inteligencja,
- płatnierz,
- atak,
- znajdowanie drogi.
Opracowała: Laxx
Specjalne podziękowania dla Użytkownika Newneko2000 bez którego ten artykuł nie mógłby powstać :)
|