Poradnik kampanii I - Wola Ashy w Heroes V Dzikie Hordy
♦ Opublikowany: 07.10.2010 o 01:24
♦ Czytany: 208095 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
 

Kampania "Wola Ashy" w Heroes of Might and Magic V - Tribes of the East

 

Misja Pierwsza: Ostatni duch

 

Cele misji:

 

  • Zdobądź Illuma-nadin w ciągu trzech miesięcy
  • Znajdź dolną połowę klucza otwierającego portal
  • Znajdź górną połowę klucza otwierającego portal
  • Napraw klucz w Portalu Żywiołów
  • Ornella musi przeżyć
Cele poboczne:
  • Ornella musi porozmawiać z Wiedźmą
  • Uzbieraj wystarczającą ilość składników których potrzebuje wiedźma
  • Wynajmij 10 Lich Masterów
  • Wypróbuj ulepszone jednostki w walce

Zaczynamy na południowym zachodzie mapy. Idąc prosto, napotkasz kościotrupy. Zaatakuj ich, a one przyłączą sie do ciebie. Idź dalej, zbierając skarby oraz pokonując stwory stojące na drodze. Gdy dojdziesz do brukowanej drogi, odwiedź cmentarz ( rekrutujesz szkielety ) i następnie udaj sie na północ. Po pokonaniu nieumarłych pojawi sie filmik i doda ci sie nowy cel misji. Maszerując ku północy po brukowanej drodze, walcz z każdym potworem ( będą to szkielety, łucznicy, minotaury oraz impy. Przed stajnią koło impów skręć w prawo na południe do kolejnego cmentarza. Pokonaj straż, zrekrutuj wojsko i kontynuuj marsz. Dojdziesz do rozwidlenia. Odwiedź fontannę szczęścia i zanim zaatakujesz zamek udaj sie na północ. Znajdziesz tam Zapomniany kurhan ( zombie ) i tak wzmocniony udaj sie na zamek. Wrogiego bohatera pokonasz z łatwością. Gdy już zamek znajdzie sie pod twoją kontrolą rozbuduj go. Zwiedź teren i okolice. Po tygodniu od zdobycia zamku udaj sie do portalu (4). Pokonaj sukkubusy i wejdź w niego. Dowiesz sie że portal trzeba otworzyć kluczem który został podzielony na dwie części. Pilnują go tacy sami strażnicy - widmowe smoki(1) i (2). Zebrawszy armię rusz ku (1) i pokonaj straż. Następnie udaj sie dalej drogą i wejdź w portal dwóch kierunków. Idąc drogą zdobądź wrogie kopalnie oraz zamek. Udaj sie do wiedźmy a ta powie co masz zebrać by wykonać cel z nowymi jednostkami nekropolis. Zbierz o co prosi i rusz czym prędzej do pierwszego zamku zbudować budynki z ulepszeniami dla potworów oraz ulepszyć obecne. Dodam iż za drugim zamkiem jest druga połowa klucza (2). Po ulepszeniu jednostek udaj sie do portalu (3b) który przeniesie cię do kuźni żywiołów(3a). Odwiedź ją a następnie wróć w okolice swoich zamków i pozbieraj to co sie tylko da. Zajmij wszystkie kopalnie i siedliska. Rekrutuj z nich armie oraz ze swoich zamków. Gdy zbierzesz pokaźne wojsko udaj sie do portalu w którym był potrzebny klucz(4). Wejdź w niego a on przeniesie cię do (5). Teraz wszystkie skrzynie ze złotem zamieniaj na doświadczenie bowiem złoto sie już nie przyda.Idź prosto po drodze. Gdy dojdziesz do mostu okaże sie że jest on zerwany i musisz poszukać innej drogi. Cofnij sie i udaj sie na południowy szlak (6). Maszeruj nim cały czas aż do zamku obsadzonego demonami. Armia w zamku jest dość duża ale jeśli rekrutowałeś jednostki tak jak napisałem i masz sporą armie powinieneś pokonać pomioty Urgasha. Teraz pojawi sie animacja oraz wiadomość o ukończeniu misji. Zanim to nastąpi trzeba wybrać umiejętności dla nektomantki Ornelli. Polecam magie mroku szczęście atak magie zniszczenia. Reszta zależy od własnych upodobań.



 

Misja Druga: Mroczna krucjata

 

Cele misji:

 

  • Wyeliminuj oddających cześć demonom czarnoksiężników
  • Pokonaj miejscowego lorda demonów
  • Znajdź przywódcę kultystów demonów
  • Arantir musi przeżyć
  • Znajdź tajemną drogę do podziemi
Cele poboczne:

 

  • Wejdź na piąty poziom doświadczenia
  • Znajdź wszystkie krypty wampirów w podziemiach
Zaczynamy na północnym wschodzie mapy. Na początku gry atakuje nas czarodziej. Przy odpowiednim myśleniu można odnieść nie wielkie straty. Używa on czaru "kula ognia" zatem nie trzymaj jednostek w skupisku. Teraz po pokonaniu wroga w zamku z rekrutuj jakąś armię. Czy to z budynku czy wybuduj karczmę i z bohatera nowo zakupionego zabierz armię. Dobry i szybki początek ma wielkie znaczenie w tej misji ale o tym później. Arantirem udaj sie do chatki jasnowidza. Po wysłuchaniu do ma do powiedzenia rusz na cmentarz po szkielety a następnie na rude kamieni. Po "ciężkim" boju z szeregowymi udaj sie do tartaku. Pokonaj straż i idź na drugi cmentarz zajmując tartak. Teraz swoimi dwoma bohaterami zwiedź teren. Jest na nim sporo surowców nie pilnowanych przez nikogo. W czasie zwiadu rozbudowuj zamek stopniowo i rekrutuj armię. Gdy odkryjesz teren wróć do zamku po armię i pozdobywaj kopalnie dookoła zamku. Drugim bohaterem udaj sie w okolice zejścia do podziemi (1) gdzie jest siedlisko zombie zaś Arantirem idź do zamku nekropolis na zachodzie (2). Zdobądź je i jak powiedział zombie musisz zejść do podziemi ( zejście znajduje sie na nieumarłym ) gdzie są wampiry. Tu będzie trzeba zdobyć wszystkie trzy posterunki nieumarłych. Zanim zaś zaatakujesz zaatakuj wampiry. Przyłączą sie do ciebie i zbierz artefakt. Tak wzmocniony ruch na posterunki (2a). Jak pewnie zauważyłeś nie mogłeś w zamku zrobić dworka wampirów ale po wykonania tego zadania będziesz mógł go zbudować. Teraz czas na zdobycie reszty "zielonej mapy"( czyli tej gdzie jest trawa ). Pokonaj wszystkie stwory i zajmij wszystkie kopalnie jak i odwiedź miejsca zwiększające statystyki. Gdy to zakończysz udaj sie z powrotem do chatki jasnowidza ale pamiętaj żeby mieć przynajmniej jedno miejsce na jednostki wolne bowiem czeka sie u niego nagroda w postaci armii. Wróć do zamku by uzupełnij armię. Na tym etapie gry albo trochę wcześniej ujrzysz pomarańczowego gracza. Będzie sie kręcił koło (5) i to też miejsce będzie jego inwazją na twoje ziemie. Jego armia nie jest zbyt silna. Ma on bowiem jeden zamek jeśli nie zdobył tego na zachodzie mapy. Zrób z nim porządek gdyż jest dość uciążliwy. Jeden z celów osiągnięty ale to dopiero połowa tego co cię czeka. Uzupełniaj systematycznie armię czy to karawanami które z miast początkowych ( nekropolis ) będą jechać do zamku pomarańczowego albo za pomocą drugiego bohatera. Teraz żółty nie da o sobie zapomnieć. Jasne jest że trzeba to zniszczyć. Ale może sie to okazać trudne gdyż garnizon jest piekielnie mocny. Ale i na to jest rada. Oddziały z miast akademii skieruj do macierzystego miasta i tam zabij te jednostki i uzyskasz nieumarłych. Teraz na pewno garnizon padnie. Uzupełnij armię uważając na żółtego. I teraz rozpoczyna sie marsz po dominacje na mapie. Pokonując żółtego nikt ci nie będzie przeszkadzał aczkolwiek jest czerwony ale ten sie nie rusza. Gdy pójdziesz drogą na zachód od miasta żółtego zobaczysz bramę z ognia. nie wchodź w nią bo zginiesz i twoja armia przestanie istnieć. Zatem udaj sie do miasta akademii koło (5) i zdobądź klucz pokonując demony. Teraz wejdź do podziemi (1) i udaj sie do (1a) i stocz batalię z demonem. Wejdź w portal. Teraz będzie sie trzeba udać do (3) by zejść do podziemi i dojść nią do (4) miasta za bramą. Ale zanim tego dokonasz uzbieraj ogromną armię. Pisząc to mam na myśli coś koło 100 smoków. Jak czujesz sie na siłach nie mając 100 smoków udaj sie na to miasto. Przeciwnik jest dość krzepki ale powinieneś go pokonać. Po wygranej walce misja zakończy sie sukcesem ale przez batalią warto grę zapisać.



 

Misja Trzecia: Śladami byka

 

Cele misji:

 

  • Spotkaj sie z Arantirem wraz z uzupełnieniami dla jego legionów
  • Zajmij zamek w którym schronił sie Orlando
  • Arantir musi przeżyć
  • Ornella musi przeżyć
Cele poboczne:

 

  • Zajmij opuszczone nekropolis Giovanniego
  • Przyłącz miejscowych nieumarłych do swojej armii
Rozpoczynasz mając pod kontrolą Ornelle. Idź na północ wzdłuż drogi. Napotkasz na drodze wampiry, które przyłączą sie do ciebie, gdy już to nastąpi okoliczne jednostki (chłopi) i ich chatki zamienią sie w twoich pobratymców. Przyłącz ich do swojej armii tak jak to zrobiłeś z wampirami i odwiedź siedziby. Jednak zanim to nastąpi zawędruj do chatki maga która wskaże miejsce spotkania z Arantirem(1). Idąc dalej na północ dojdziesz do rozwidlenia drogi. Wszelkie kopalnie zostaw na później gdyż będziesz potężniejszy. Na rozwidleniu skręć w lewo. Kontynuuj podróż. W pewnym momencie na południe od ścieżki twoim oczom ukaże sie znak taki sam jak mają jednostki umarłych pod sobą. Jest to cmentarz. Na mapie są takie dwa. Udaj sie do niego. Przyłączy sie do ciebie X zombie ( zależy na jakim poziomie toczona jest rozgrywka ), wróć na szlak i maszeruj. Zahacz o "domek" zbrojnych, rekrutuj to co w nim mieszka i rusz na zamek(2). Bo zdobyciu zamku sukcesywnie ulepszaj go oraz zwiększaj swoją armię. Teraz pomaszeruj na złoża rudy oraz tartak. Zwiedzaj okolice. Kiedy spotkasz kolejne rozwidlenie. Po lewo masz masę surówki i posterunek po prawo drogę do (1). Zanim pokonasz oddział strzegący przejścia zdobądź wszystko co napotkałeś na drodze oraz wykup drugiego bohatera lub nawet dwóch. Jeden do zamku a drugiego zaopatrz w armię i strzeż portalu wyjścia(3a). Gdy Ornella ma masywną armię udaj sie na straż (1) i pogadaj z Arantirem. Arantirowi daj armię bohatera koło portalu a Ornellą Kieruj sie wciąż wzdłuż drogi. Portal wyjścia ma początek w (3b). Zdobądź zamek i przejdź most. Niszcz bohaterów wroga i zdobywaj kopalnie oraz inne surowce. Kieruj sie na północ od mostu. Arantir niech podąża za Ornellą. Kolejne rozwidlenie. Na prawo zamek wroga który zniszczysz Arantirem zaś na lewo droga którą przemierzysz Ornellą. Niech Arantir po wykonaniu zadania oraz zdobyciu okolicy zamku dołączy do Ornelli. Ornellą zdobywaj teren i surówkę. Bohaterów zgromadź przed mostem. Daj armie Arantira Ornelli i nią rusz na ostatni zamek wroga. W nim schował sie Orlando którego łatwo pokonasz aczkolwiek w całej grze będziesz sie z nim trochę męczył powiem ten ucieknie. Gratulacje właśnie ukończyłeś misję.



 

Misja Czwarta: Bestie i kości

 

Cele misji:

 

  • Odkryj drogę do Flammschrein
  • Arantir i Ornella muszą przeżyć
  • Znajdź przywódcę oddziału orków
  • Znajdź i zniszcz piekielną kryjówkę
  • Znajdź i zniszcz portal demonów
Cele poboczne:

 

  • Ufortyfikuj zamek
  • Zajmij wszystkie kopalnie złota
Tą misje zaczynasz z Arantirem i Ornellą na południowym wschodzie(1). Armie masz jaką masz toteż udaj się najlepiej Arantirem do zamku (ten musisz rozbudować do poziomu zamku minimum) i zbuduj jakieś siedlisko oraz z rekrutuj armie dla Arantira. Wychodząc nim z zamku zamień Kościanych wojowników na wampiry Ornelli. Ornella niech zwiedza teren zaś Arantir zdobywa kopalnie na północy oraz niech pokona rozbójników którzy tarasują drogę. Ornellą zwiedzając teren uważaj na (2) bandę orków która zaatakuje ją jak i każdego innego twojego bohatera jak sie tam zbliży. Może on nie ma oszałamiającej armii ale lepiej odczekać atak na niego. Gdy doszedłeś Arantirem do stanu posiadania armii minimum wampirów rekrutowanych w zamku oraz cytadeli w zamku rusz na (2). Wtedy pojawi sie komunikat że musisz ulepszyć wspomniany poziom miasta do zamku. Mając cytadele łatwo i szybko to zrobisz. Jednak gdy tego nie uczynisz orkowie będą cię nękać atakami (każdy następny silniejszy od poprzedniego). Osiągnąwszy poziom zamku wróć Ornellą do miasta zaś Arantir powinien mieć w swojej armii lisze a nawet kostuchy. Udaj sie nim teraz na tereny południowe patrząc od swojego zamku. Zdobądź skarby i idź do (3)" oazy kopalni i wiedzy", innymi słowy jest to droga obsiana kopalniami prowadząca do miejsca gdzie jest kapliczka, punkt poboru doświad..(+1000) oraz budynek zwiększający moc i wiedzę o 2. Zdobywszy kopalnie oraz po odwiedzeniu miejsc zwiększających statystyki wejdź w portal. Zaoszczędzi to czasu i drogi. Gdy twoja armia jest zdziesiątkowana udaj sie do zamku po posiłki lecz pamiętaj żeby Ornelli w garnizonie coś zostawić. Uciążliwe będą demony które co jakiś czas będą sobie biegać ale te armie są niewielkie. Idź Arantirem (jeśli dodałeś jemu armie) do miejsca w którym pokonałeś orka. Parę kroków za nim jest rozwidlenie. Na lewo miasto oraz kopalnie orków (4) a po prawo garnizon. Udaj sie pod garnizon lecz nie atakuj go. Porozmawiasz z kawalerzystami którzy powiedzą że lepiej dostać sie do miasta demonów przez podziemia (7). Moim zdaniem lepiej jest zaatakować garnizon gdyż pod ziemią zaatakuje Cie demon ze średnią armią (9) a za nim jest silny garnizon (8) silniejszy od tego na powierzchni. Powiedzmy że postanowiłeś iść garnizonem na powierzchni. Jest w nim (na najniższym poziomie 80 kapłanów i 25 kawalerzystów toteż na większych poziomach jest ich więcej) zależy od poziomu kapłani i kawalerzyści. Jeśli masz w armii kostuchy (minimum ponad 20) zaatakuj garnizon lecz uważaj żeby z armii nie zostały strzępy gdyż potem można zaatakować od razu czerwonego (5) oraz portal pod ziemią (10). Gdy już zniszczyłeś portal, czerwonego i zająłeś jego kopalnie wróć do zamku po armię. Teraz z nową armią Arantirem udaj sie na teren na lewo na rozwidleniu. Jak w przypadku kopalni demonów te również są chronione. Możesz je zdobyć (szczególnie kopalnie złota). Zamku orków nie atakuj lepiej (już na łatwym poziomie jest w zamku około 500 cyklopów !!!). Sam zdecyduj czy jesteś na tyle mocny żeby go zająć :) . Pewnie go nie zaatakujesz ale to lepiej gdyż oszczędzisz armie. Do podziemi nie ma specjalnie po co iść. Jest tam posterunek lochu który sie nie przydaje w grze. Uzupełniaj regularnie armie Arantira. Rusz nim w kierunku byłego miasta demonów z tym że nie idź na jego teren tylko drogą na północ. Zanim zaatakujesz kolejny garnizon skręć w lewo i oczyść teren. Teraz zniszcz garnizon i zaatakuj następny po prawo idąc dalej. Za nim są kopalnie słabo pilnowane. Zdobądź je (koniecznie musisz mieć kopalnie złota). Jeśli twoja armia jest mała czy też średnia, kup 3 bohatera, daj mu część armii Ornelli i dostarcz ją Arantirowi. Kieruj Arantira dalej drogą eliminując co sie da dookoła i zdobywając kopalnie. Gdy dojdziesz do mostu porozmawiasz z kapłanami. Teraz zanim zniszczysz ostatnie miasto (6) udaj sie na lewo od mostu i zdobądź kopalnie złota a następnie na prawo od mostu i skrzynie ze złotem zamień na doświadczenie. Teraz rusz na ostatni zamek (6) pokonaj straż i porozmawiaj z orkami. Gratulacje właśnie Zakończyłeś misję czwartą.

***Poradnik pisany na poziomy co najmniej trudny, a dane liczbowe w nim zawarte podawane na łatwym poziomie są tylko informacja o potęgach armii***



 

Misja Piąta: Serce ciemności

 

Cele misji:

 

  • Zajmij Flammschrein
  • Arantir musi przeżyć
  • Ornella musi przeżyć (Cel dostępny dopóki rytuał sie nie odbędzie)
  • Usuń magiczną barierę
  • Wygnaj Orlando
Cele poboczne:

 

  • Zniszcz portal / Pomścij ducha lorda Fulberta,zabijając jego morderców (zależy jak pokierujemy grą)
  • Zabij bohatera inferno
Sporo przeszedłeś już z Arantirem i Ornellą. Ta misja uwieńczy twoje działania i jednocześnie może zasmucić gdy bardzo lubisz nekromantkę. W tej misji czeka Cie trudna walka pod koniec. Zamieszczę screeny z poziomu łatwego po to żeby i słabsi wiedzieli co ich czeka a silniejsi mieli świadomość co ich czeka jak na łatwym poziomie przeciwnik jest potężny. A zatem do dzieła... Zaczynasz z zamkiem (1) na południowym wschodzie z dwoma bohaterami - Arantir i Ornella. Początkową armią swoich podopiecznych sie nie przejmuj. Zajrzyj do zamku. Tam masz armie. Oddal ją Arantirowi. Ornella niech zwiedza teren. Co jakiś czas w piątym/szóstym dniu tygodnia będzie przybywać karawana z posiłkami. Ich liczba uzależniona jest od poziomu gry. Posiłki rozdziel na dwóch herosów. Ornelli daj wampiry, smoki, szkielety, zombie i duchy zaś Arantirowi Lisze, kostuchy oraz cały przychód jednostek z zamku co tydzień. Ważne jest żeby zamek szybko rozbudować. Pieniędzy nie zabraknie (w poprzedniej misji jeśli zająłeś wszystkie kopalnie złota masz +10000 złota na start w tej misji). Arantirem penetruj zachodnią część od zamku a Ornellą wschodnią. Zdobądź wojskowy posterunek nekropolis. Ważne żebyś zdobył garnizony wroga ( 2a i 2b ). Są mocno obsadzone ale zdobycie je i obsadzenie mocnym garnizonem podobnym czy też silniejszym od poprzedniego zapewni Ci bezpieczeństwo przed wrogiem który nie będzie miał jak wejść na twoją ziemie. Koło zamku zauważysz zapewne Paladynów. Podejdź do nich Arantirem. Po rozmowie udaj sie zabić demona. Ma on armie czartów. Po wykonaniu celu wróć do Paladynów, zauważysz że zamienili sie w mrocznych rycerzy. Przyłącz ich do siebie. Teraz gdy kontrolujesz swoje terytorium za pomocą garnizonów gromadź armie z karawan i zamku. Teraz ważne jest żeby całą armię dać Arantirowi. Na północ od zamku ( 3 ) wroga znajduje sie most a za nim garnizon. Udaj sie do niego. Spotkasz tam ducha który poprosi Cię o pomoc a w zamian da nagrodę. Musisz zabić zabójców (7)wskazanych przez niego. Udaj sie do nich ale ich nie zabijaj. Zaproponują że zabiją sukkuba który pilnuje portalu skąd przychodzą potężne demony. Zgódź sie na tą propozycje. Zobaczysz jak sukkub ginie. Lecz to Ty musisz zniszczyć portal (8). W tym celu podejdź do księgi czarów. Ale pamiętaj. Nie idź do ducha jeśli nie masz silnej armii. w tej misji armie wroga są ogromne. Dobij pozostałości po demonach. Będzie to trudne gdyż mają silne armie. Systematycznie uzupełniaj armie. W tej misji kluczem do zwycięstwa będzie moc czarów i bohaterowie. Portal demonów zniszczysz mając moc +10 minimum ale sądzę że twój Arantir ma większą. Mój miał około 30. Teraz już gdy nie ma demonów i masz garnizony mocno obsadzone masz bezpieczną pozycje. 1/4 za tobą. Na mapie są rozsiane artefakty, mnóstwo artefaktów. Puki co ich nie zbieraj. Gdy zrobi to wróg nie przejmuj sie, jak go pokonasz zabierzesz mu je. Te zbierzesz gdy pokonasz niebieskiego. Zatem do dzieła. Zrób Arantirowi potężną armię. Potrzebna będzie na niebieskiego. Im większa armia tym łatwiej pokonasz wroga i tym rzadziej będziesz wracał do swojego zamku po uzupełnienia. Na początek zajmij sie miastami koło garnizonów (3,4). Gdy je zajmiesz Kup do nich bohatera. Po jednym do każdego zamku. Rób w nowo zdobytych zamkach potężne armie oraz poprawiaj infrastrukturę. Jak już wspomniałem armie będą SPORE pod koniec misji. Screen obok jest armią wroga na poziomie "Łatwy". Nie wydaje sie sporo ale bohater wroga pod koniec ma 29/31 poziom. Ale to tego później. Jako następny cel weź sobie zamek na środku mapy (5). Kup do niego bohatera i postępuj tak samo jak w poprzednich zamkach. W swoim rodzimym zamku gromadź nadal armię. Gdy z armii Arantira coś zostało, spore "coś" rusz na zamek na północy (6), a jeśli nie uzupełnij armię. Gdy spotkasz wrogiego bohatera zabij go. Wszystkie kopalnie powinny być pod twoją kontrolą. Wyjątkiem są kopalnie na północy gdzie nie ma dostępu. Tylko misja ducha daje tam dostęp ale w niej wybraliśmy zniszczenie portalu. Arantirem możesz pokonać każdego żywiołaka przy portalu dwóch kierunków co ułatwi komunikacje na mapie. Zapewne zauważyłeś dziwne miejsca przy zamkach ( 3,4,5,6). Są to miejsca rytualne. W te miejsca musisz postawić po jednym herosie z mocą +8. Nie może być to Arantir. Wydaje sie proste? To mylne wrażenie. Masz ograniczony limit bohaterów do pięciu czyli czterech na rytuał plus Arantir. Każdy z tych bohaterów musi mieć moc +8 jak wcześniej wspomniałem. Zatem gdy robiłeś potężne armie w zamkach przystani oraz nekropolis wyrusz na zdobywanie skrzyń złota, artefaktów oraz innych rzeczy. Na mapie są również miejsca zwiększające moc +1. gdy każdy artefakt jest twój i każdy bohater ma moc 8 udaj sie do Arantira. Temu oddaj wszystkie artefakty. Następnie każdym z herosów odnieś armię do zamku, przy czym sobie zostaw po 10 chłopów czy szkieletów. Teraz najważniejsze: musisz oddać armie i artefakty ponieważ bohaterowie przy rytuale giną i straciłbyś sporo wojska. Jak napisałem na wstępie misji będzie smutno tym którzy lubią Ornelle gdyż ona ginie podczas rytuału. Odprawienie go jest konieczne bowiem zniknie osłona magiczna garnizonu gdzie rozmawiałeś z duchem. Arantir ma sporo do zrobienia. odnieś armie umarłych do ich miasta. Potem pozbieraj wojska z miasta przystani (z każdego miasta) i zanieś je do nekropolii. W tym momencie musisz te wojska zabić i zamienić na umarlaki.Oczywiście możesz wykorzystać karawany do tego ale odwiedzając miasto Arantir zdobędzie więcej czarów z wieży maga. Jeśli wieża nie ma 5 poziomu rozbuduj ją i tak w każdym zamku. W Nekropolis jest budynek gdzie można zamieniać żywe jednostki na jednostki umarłych tego samego poziomu. Zrób to a następnie ulepsz. W ten sposób twoja armia trupów będzie tysięczna. Udaj sie pod garnizon gdzie był duch ze swoją armią i artefaktami. Zanim zaatakujesz pozmieniaj trochę ekwipunek. Jak ma on wyglądać jest pokazane na screenie. Armia Orlanda jest duuuża. Armia z poziomu łatwego na screenie jak i sam Orlando. Teraz pozostaje go już tylko pokonać a mi życzyć Ci powodzenia. Gratulacje, zakończyłeś kampanie "Wola Ashy".

Screen armii jest z poziomu łatwego żeby gracze słabsi mieli łatwiej, a Ci silniejsi żeby wiedzieli co ich czeka jak na łatwym jest taka armia. Zapewniam że liczba amii to tylko pozory że łatwo ją pokonacie.

Opracowanie, edycja, mapy i screeny - Khaziu

Agrael9996
Mam problem z pierwszą misją.Mianowicie nie mogę zająć drugiego nekropolis bo Orson ma zbyt dużą armię...Już nieraz mnie pokonał.Dlatego chcę aby ktoś do mnie napisał na GG i te kody wymienił.
22
Gru
Marston
Jeśli chodzi o ostatnia misje to Ornella wcale nie musi zginąć.Wystarczy że zrobimy misję ducha a wtedy uzyskamy dostęp do trzech teleportów które znajdują się tam gdzie zabójcy.Jeżeli komuś zależy na zmaksowaniu levela Arantirowi to dzięki tym teleportom może zdobyć TRZY darmowe levele od starożytnych syllan i uwolnić czwartego bohatera z więzienia dzięki czemu oszczędzi Ornelle.Co prawda trzeba będzie utrzywywać wtedy armie przy teleporcie demonów ale myślęże Ornella jest tego warta.
09
Sty
kacper66
MARSTON MAM PYTANIE : co zrobićżeby wejść do tych dwóch pozostałych teleportów ?? bo nie moge wyświetla siężę chroni go potężna magia i nic nie mogę zrobić
26
Sty
zdzislaw32
Martson za przeproszeniem "Pieprzy głupoty" . Za misję ducha dostajemy Rycerza a potrzebny jest NEKROMANTA , więc Ornelli tak czy siak zginie . Ciekawe też jak też otworzyłeś człeku 2 portale ...
28
Sty
paczus
Mam problem, jestem w pierwszej kampanii, misji 3 (śladami byka) i gram z kodami, jak wpisuje kod i imie bohatera w moim przypadku to byla Ornellia wyskakuje mi ze taki bohater nie istanieje, i co mam zrobic?, prosze o szybka odpowiedz ;]
01
Lut
radzio321
jak zamienić kościanych wojowników na wampiry.
08
Mar
rakszi12
po ilu tygodniach atakujecie te garnizony w 5 misji?
10
Mar
Aniolzla777
paczus - bo to jest postac tylko w dodatku a pozatym jestes cienias skoro grasz na kodach
28
Kwi
Aniolzla777
paczus - bo to jest postac tylko w dodatku a pozatym jestes cienias skoro grasz na kodach
28
Kwi
lolek123
mam pytanko jestem na misji 5 i nie wiem czy iść zabić tych zabójców czyżeby oni zabili sukkuba ?
05
Maj
lolek123
tzn. już kiedyś przeszedłem homm 5 ale teraz znowu Smile
05
Maj
kacc22
przeszłem 1,2,3 i 4 ale piąta mi sie ściąga
07
Cze
kacc22
ta gra....
widaćże dobra...
dobra grafika
fajna fabuła
fajne misje....podobno
i najważniejsze że mi wejdzie :p
07
Cze
zbyn10
A czy może mi ktoś powiedzieć jak mam rozwijać Ornellę na nekromantę czy na rycerza?
12
Cze
jakiziomek4
Misja 5 - dziwactwo , ja jak zawsze gram i atakuje flamshrain to mam taka armie do pokonania :
30 tych diablow
70 - pomiotow
110-zmor
240-sul
380-cerberow
590-demonow
i zawsze mam wyzwanie
07
Lip
jakiziomek4
i to też na łatwym poziomie
07
Lip
Yoroii
Podpowiedzi: Można uzbierać cały zestaw artefaktów dla Arantira. Jeden można podczas drugiej misji na jeziorku zdobyć, drugi bodajże gdzieś również podczas tej misji, na zalesionych terenach; chyba koło wampirów. Na następnej misji, jeszcze przed spotkaniem z Arantirem, jeśli się dwukrotnie zejdzie ze szlaku i pójdzie na północ, można znaleźć pozostałe częśći tego zestawu. Arantir podczas spotkania dołączy z artefaktami tego setu jakie zdobył misję wcześniej, no i może z Pierścieniem Sar-Issusa. Łatwiej się zdecydowanie gra takim Arantirem.
11
Lip
Kostucha23
mam pytanko co do 5 misji: gdzie sa te duchy ??
bo nie mogę ich znaleźć Smile
05
Sie
Menel901
Ja miałem 2k łuczników kościanych , 2k ząbi , 1k duchów 750 wampirów , 260 lisz , 170 kostuchów i 80 smoków.Miałem u przeciwnika :0 imp , 550 rogatych demonów , 117 cerber , 52 sukkubusy , 24 zmory , 21 czartów , 8 demonów(diabłów) .Zaatakowali mi na początku wampiry. Musiałem je wskrzeszać . Wybili ich ok 700 , głównie przez przywołane jednostki.Ale wygrałem bez problemów gdyż innych prawie nic nie zginęło . Napisane 14.Października.2011r.
14
Paź
Menel901
Nie kupowałem jednostek w zamkach przystani by je zamienić na szkielety.Szkoda czasu.
14
Paź
Arantir(Agrael)
Ja z trudem pokonałem Orlando mimoże miałem 2k szkieletów,1k zombi i widmo,550 wampirów ,450 liszmistrz ,75 upiorów i 44 smoki z kości(ale wszystko ulepszone) i miałem artefakty snu łucznika.
18
Paź
555666
do gościa numer jeden >fani heroesa nigdy nie graja na kodach.Najważniejsza jest strategia Smile
11
Lis
555666
P.S Do Agrael9996
11
Lis
elf z irolan
Dałem rade Wola Ashy już skończyłem wygrałem!!!! z Orlandem walczyłem 45 minut wygrałem tylko dzięki co dziwne ghulom miałem 1300 zostało 365 i te ulepszenie altenartywne duchów miałem 800 zostało mi 234 a orlando miał wiele lepszą armie niż na screenie a grałem na łatwym 80 bansche mi zarżneło jego ulepszenie aterlnatywne czarcich lordów miał ich 50 atakując 2 razy. Używał magii kopiowanie oddziałow to było mi cierniem w nodze ale ledwo wykończyłem go. :}
29
Gru
Agrael9996
Dobra,nieważne. Przeszedłem już prawie całą grę Smile
29
Sty
starucha13
ja jestem w czwartej
08
Kwi
pepek123
do misji "serce ciemności'' w lewym górnym rogu mapy jest namiot klucznika daje on klucz umożliwiający przejście które znajduje się za garnizonem w lewo daje on dostęp do około 1k zombie 440 mumii i 120 mrocznych rycerzy
29
Sie
oligiusz
Tu niestety mamy znowu błąd w poradniku. :-( No może nie błąd, ale trochę nieprawdziwy opis... Bohaterów można mieć 6... zabijając zabójców otwieramy sobie przejście do wiezienia skąd uwalniamy piękną bohaterkę od razu na poziomie 20 :-) (to środkowe wejście) , to zdaje się córka tego gościa co stoi przy bramie i straszy... Pozwalanie na przeżycie złodziejom jest niehonorowe ;-) zresztą nic już nie przechodzi na końcowym etapie przez ta bramę a my możemy ubrać szybkobiegaczki naszym (3 w tej chwili) silnym bohaterami zniszczyć każdego demona z piekła rodem jakby się pojawił... po zdobyciu wszystkich miast dobrze odblokować sobie wszystkie przejścia,żeby szybko się przemieszczać. Zdobycie doświadczenia dla słabych postaci jest również bajecznie proste, przy mieście w lewym dolnym rogu jest specjalny ołtarz ofiarny... mając odblokowane portale dwukierunkowe wysyłamy tam naszych słabeuszy z odpowiednia armia - armie składamy w ofierze i wracamy sami na miejsce ofiarne ;-) Nasuwa się skojarzenie: Kto pod kim dołki kopie sam w nie wpada... powodzenia.
02
Wrz
bodzio21
W końcu udało mi się pokonać Orlanda, chociaż miał armię jeszcze raz taką jak na screenie. Po chyba 10 razie pokonałem go dzięki hipnozie i trochę oślepieniu, pomogła też kula ognia Smile
12
Lis
bodzio21
I niedawno uświadomiłem sobię,że przez cały czas grałem na normalnym poziomie :/ dlatego Dzikie Hordy wydawały m się taki trudne Smile
19
Lis
Piotr7920
Ach... tyle pięknych chwil z Ornellą i Arantirem przepadło było genialnie Smile.
23
Lip
Raelag7787
to wy,w to grać nie umiecie co zauwazyłem. Ja ,podczas ostatniej misji miałem 5k szkieletow 3k zombi 1,7k widmo 1k wampirów 550 liszmistrzów 300 banshee 120 smoków
21
Sie
elf z irolan
Powiemże za drugim razem ta kampania okazała się prosta jak drut... wroga roznosiłem na strzępy, pamiętam,że za 1 razem to w ostatniej bitwie ledwo wygrałem [ przykładowo miałem 1100 ghuli i zostało mi 100, i to byli jedyni co przeżyli ] armia wroga była wtedy ja wiem... chyba 10 razy większa niż teraz, zauważyłem też zmiany fabułowe, sporo jest informacji o menelagu i czaszce cieni, na co wcześniej nie natrafiłem, tym bardziej zdziwiło mnie oswobodzenie duszy Izabeli, cóż - jakaś zmiana, przynajmniej jest jasne wprowadzenie w księge czarodzieja... " Nie zostaję tu Asho, wyruszam po czaszkę cieni " Heroes 5 Rzadzi !
06
Wrz
Findan3000
Walka z Orlando bardzo trudna. Dzięki tym zaklęciom wygrałem:
- Hipnoza
- Szał
- Stwórz feniksa
- Przywołanieżywiołów (tylko raz i w sumie mało to dało xd)
- Rozkład (prawie nie używałem
23
Paź
Findan3000
A Arantirem na koniec miałem 31 siły czarów, a w kampanii Zehira w podstawce zaledwie 21!!!
Arantir okazał się chyba najlepszym magiem xd
24
Paź
jakubek99
W piątej misji radze zabic te wojska lochu. Dostajemy dostęp do trzech portali, a w jednym z nich mamy córkę lorda Fullberta czyli mocną z levelem i wojskiem. Jeśli macie kłopoty z betrandem to zaatakujcie go tą rycerką. Albo go zabijecie albo tak walniecie ze Arantir dobije. Zabijcie wszystkich wrocgów i zajmijcie miasta potem kupcie bohaterów nekro podexpcie ich i wstawcie na miejsca. Jak wątpliwości z Orlandem to uzbieraj armie,nikt cie nie goni.
04
Lis
MichuTajemniczy
W misji Ostatni Duch, tzn. pierwszej ;p wciąż pisze miże potrzeba więcej rudy do kuźniżywiołów :/ Podejrzewam,że to chodzi o zwykłą rudę, a nie tą świecącą, ale skoro zwykłą to ile jej potrzebuję?
04
Lut
Ylathicik
bodajże 15 sztuk zwykłej
03
Paź
BeBeBe
Mam problem, nie udaje mi się otworzyć bariery. Ustawiłam czterech bohaterów w odpowiednich miejscach i nic się nie dzieje. Może mają zrobić krok w przód, czy w tył, albo w bok ? Przy czym z tych trzech portali od Lorda Fulberta otwiera się tylko jeden, ten w który się pierwszy wejdzie, można wybrać który. Grałam w to bez podpowiedzi, zdobyłam cała mapę, ale to magiczna bariera mnie przerosła, po tych podpowiedziach ( zaczynałam trzy razy) dalej mi się bariera nie otwiera.
11
Paź
Ylathicik
w opisaniu misji jest napisaneże nekromanci muszą mieć siłę czarów na poziomie przynajmniej 8 pkt.
20
Paź
BeBeBe
Mają po osiem
23
Paź
donpiter88
U mnie w misji 4 portal demonów się nie zniszczył po pokonaniu broniących go strażników, wszystkie zadania już wykonałem, poszło łatwo bez problemów, armia potężna a tu przez takie coś nie mogę ukończyć misji, wżaden sposób nie mogę go zniszczyć, wie ktoś co na to poradzić? Liczęże ktoś odpowie bo zależy miżeby przejść całą fabułę Smile
10
Cze
donpiter88
Nikt nie odpowiedział ale już nie musi bo poradziłem sobie już z tym problemem, musiałem sporo powtarzać bo grałem od autosave który się sam utworzył po pierwszym wejściu do podziemi, ale tym razem wszystko zadziałało jak powinno.
14
Cze
NocnyKusiciel
Witam,
Ukończyłem tą kampanię na poziomie Heroic. Spodziewałem się większych trudności, ale komputer pomimo sporych jednostek nie potrafił wykorzystać ich potencjału. Oczywiście gra nekromantą jest dużo łatwiejsza niż bohaterem z innej frakcji (znamię robi swoje).
W misji czwartej można zdobyć zamek orków i nie potrzeba do tego wielkiej armii (ja walczyłem mając około 60 duchów). Odpowiednia taktyka, dobór czarów i nawet nie ma po co do zamku wracać.
31
Sty




Włącz odtwarzacz
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
18.97.x.x
10.135.x.x
65.21.x.x
89.64.x.x
52.167.x.x
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 5 gości. (Razem: 5)