Poradnik kampanii Inferno w Heroes VI
♦ Opublikowany: 17.11.2012 o 15:37
♦ Czytany: 49636 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
Poradnik kampanii Inferno w Might & Magic: Heroes VI.

Misja 1 - Aniele, błysku

„Nigdy nie ufaj demonowi w skórze kobiety – szczególnie gdy mówi żeby jej nie ufać”.


Powierzchnia:
1. Miejsce startowe
2. Ur-Ipos
3. Ur-Gaap
4. Ur-Amdusias
5. Ur-Focalor
6. Ur-Vassago
7. Brama prowadząca na ziemie Toghrula
8. Ur-Leraje, Toghrul

Spis zadań:

- Główne:
  • Duma, uprzedzenie i demony; zbadaj okolicę, dotrzyj do Szponu Urgasha, pokonaj Toghrula
  • Zła Sława; pokonaj legiony cierpienia, pokonaj miłośników cierpienia
- Poboczne:
  • Wybór; osiągnij swoim bohaterem pierwszy poziom w drodze Łez lub Krwi
  • Dwugłowe Szczenięta (droga łez); przyłącz Piekielne Byratny do swojej armii, wróć do Lorhisha
  • Czerwone Szaleństwo (droga łez); załóż Kiryłowi Maskę Szaleńca; wróć do Maniaków
Opis:

Rozpoczynamy naszą kampanię, w której kierujemy poczynaniami Kiryła, jednego z dzieci Sławoja. Nasza pierwsza misja będzie się rozpoczynać w Sheoghu, diabelskiej krainie, gdzie uwięzione są demony.  Sara, mentorka naszego bohatera, porzuciła go, by wypełnić misję, o której się później dowiemy. Teraz Kirył szuka zemsty.

 [1] Zaczynamy z miastem, w którym wznosimy budynek dostarczający sukkuby.  Zajmujemy kopalnie rudy i tartak (sukkuby pilnujące skarbu dołączą do naszej armii), a następnie zbieramy skarby i zasoby w naszej okolicy. W międzyczasie Azkaal, który został uwięziony w ciele Kiryła, będzie nam „umilał” czas, wspominając, jaki jest potężny i władczy. Warto udać się jak najszybciej do Lorisha, dzięki czemu zdobędziemy dodatkowe wojska, na przyszłe walki z demonicznymi władcami. Już w drugim tygodniu powinniśmy udać się na zachód. Po drodze spotkamy pierwszego przeciwnika Tor-Beritha, trochę dalej mamy do podbicia Ur-Ipos oraz kopalnia kryształów i możliwość zdobycia maniaków [2]. Na północ od zdobytego miasta możemy znaleźć Sarę, tylko że będzie uciekała przed Kiryłem. Nie warto za nią iść, kawałek dalej ścieżkę przecina mur, którego bramy są dla nas jeszcze zamknięte. Około trzeciego tygodnia idziemy na zachód od naszego drugiego Inferna. Mamy możliwość zdobycia oddziału rodzicielek w Piramidzie. Idąc dalej na północny zachód znajdziemy pierwszy zamek Władcy Cierpienia, który staramy się zająć [3]. Warto odwiedzić przed walką ołtarz zniszczenia, może coś nam pomoże. W walce radzę sukkubami zablokować wrogie sukkuby, co da nam chwile na wyeliminowanie części innych stworzeń. Na południe od zajętego miasta jest tak jakby „przyczółek Przystani”, gdzie bronią dostępu do kopalni złota, monumentu objawienia i kilku skarbów. Idąc na północ spotkamy „przyczółek Twierdzy”. Zajmujemy pobliski fort i zbieramy zasoby. Dalej na północny wschód jest ostatni zamek Tor-Beritha Ur-Amdusias [4]. Tu będzie znacznie ciężej i możemy stracić dużo jednostek, ale po morderczych bojach eliminujemy jednego z demonicznych przeciwników.

 Idąc dalej na północ, wejdziemy na tereny kolejnego wroga. Na północ od stajni koło kapliczki demonów spotkamy oddział piekielnych brytanów, które się do nas chętnie przyłączą. Ruszając dalej, napotkamy blisko siebie dwa miasta-Ur-Focalor [5] i dalej na południe Ur-Vassago [6]. Po ich zajęciu pojawia się nam okno dialogowe z Kha-Belethem, który nam wyjaśnia parę spraw. Po nim ukazuje się nam nasz następny przeciwnik Toghrul, którego pamiętamy z prologu. Oczywiście nie spodziewajmy się, że wróg będzie sobie spokojnie na nas czekał. Rzuci na nas bohatera z dużą armią. Zbieramy wojska, pokonujemy/ przepędzamy „zwiadowcę” i idziemy przez bramę ku przygodzie [7]. Przy niej czeka na nas oddział dręczycieli, którzy na pewno się nam przydadzą. Idąc na północ, znów spotkamy Sarę i dowiemy się o jej planie „ratowania świata przed złem”. Zajmujemy fort po drodze, na końcu naszej trasy ukazuje się nam Szpon Urgasha, do którego mieliśmy dotrzeć. Atakujemy ostatnie miasto Ur-Leraje [8], po tym nasza misja się jeszcze nie kończy. W tej misji mamy przyjemność walczyć bossem Azkaalem, przeciwko naszej kompance Xanie. Po tym wyświetla się kolejna scenka z Sarą, która odprawia rytuał i wypacza swoje ciało. To koniec pierwszej misji, wydostajemy się z Sheoghu.



Misja 2 – Groza symetrii

"Kiedy mury Sheoghu zanikają… mury Ashanu drżą się w posadach"

 
Powierzchnia: Podziemia:
1. Miejsce startu 1. Pajęczy strażnik, Matka Namtaru
2. Rosado  
3. Krzyżańczyk  
4. Nelsham-Nadin  
5. Veyer  
6. Nadin-zakir  
7. Reproduktory  
8. Nar-Heresh  

Spis zadań:


- Główne:
  • Pajęcze serce; schwytaj Matkę Namtaru, pokonaj Pajęczego Strażnika
  • Wybór; osiągnij swoim bohaterem pierwszy poziom w drodze Łez lub Krwi
  • Blizna Nelshama; podbij fortece po obu stronach Blizny Nelshama
  • Tajemna kryjówka; znajdź cztery części klucza z Kryształu Księżycowej Przędzy, wejdź do kryjówki
- Poboczne:
  • Tytuł jeńca wojennego; znajdź fort, w którym przetrzymywany jest więcej
  • Więcej problemów; uratuj reproduktorów
Opis:

W tej misji szukamy informacji na temat Niewidocznej Biblioteki, której szuka Sara u Nekromantów w samym Hereshu. Będziemy musieli stoczyć trochę batalii, gdyż słudzy Ashy nie będą za skorzy do pogawędki z naszym diabelskim Kiryłem.

 Na początek krótka scenka dialogowa i ruszamy [1]. Oczyszczamy okolice i idziemy do przodu. Po przekroczeniu mostu wkraczamy na tereny kontrolowane przez Przystań, a dokładniej Świętą Inkwizycję. Idąc dalej, natkniemy się na pierwsze miasto-  Rosado [2]. W międzyczasie, gdy będziemy zbierać surowce, może nas zaatakować wróg, więc radzę uważać. Warto wynająć sobie dodatkowego bohatera, który będzie za nas zbierał surowce i służył jako tragarz armii oraz zwiadowca. W trzecim- czwartym tygodniu powinniśmy ruszyć na następny zamek-  Krzyżańczyk [3]. Gdy go zajmiemy, drzwi do krainy Nekromantów stoją otworem. Możemy więc wyczyścić tereny z zasobów i zaatakować bogobojnych wyznawców Ashy. Warto udać się na północny-wschód, gdzie jest kopalnia złota i fort do zajęcia. Następnie atakujemy Nekropolię [4] po drugiej stronie,  po drodze może nas nawiedzić wrogi bohater, który zabierze nam trochę jednostek. W pobliżu znajdziemy bardzo cenną kopalnie kryształu.

 Zbieramy posiłki i udajemy się dalej na południe, aż do oddziału wampirów i następnie na zachód gdzie napotkamy pałętającego się bohatera oraz fort. Zwiedzając dalej okolicę odkryjemy na północy kopalnie złota i dwa budynki rekrutacyjne co z pewnością się nam przyda.  Później udajemy się na wschód wejściem, którego pilnują licze. Na południe od nich mamy fort, w którym przetrzymywany jest Veyer [5], wybieramy któryś z wariantów zależnie od drogi, którą obraliśmy, ja wybrałem osobiście łzy. Teraz mamy dwa wyjścia, albo skierujemy się na południe albo na wschód.  Na południu mamy możliwość zdobycia kolejnej jednostki- reproduktorów. Cofamy się do słupów granicznych i idziemy dalej na wschód, tam kręci się silny przeciwnik, więc radzę uważać, możemy się cofnąć się do zamku po posiłki lub pozwiedzać południową część mapy, albo iść dalej. Radzę udać się najpierw na południe tam powinien kręcić się jakiś wrogi heros, a jeszcze dalej na południowy wschód mamy Nadin-zakir [6].  W czasie naszych podbojów na południu może pojawić się inny bohater, który zaatakuje nasze dwa forty w centralnej części mapy, ale nie musimy od razu lecieć mu na ratunek, lepiej zając najpierw to miasto, albo wrócić po dodatkową armię. Gdy z tym się uporamy ruszamy na samo południe główną drogą od naszego trzeciego zajętego miasta, dalej na wschód jest zamek i po pokonaniu wrogiego bohatera będzie mieli dostęp do reproduktorów [7]. Gdy zbierzemy odpowiednią armię podbijamy Bel-Zeri [8], w międzyczasie może nas zaatakować przeciwnik z południa, będzie się starał zając nam Nabu-shuma, ale powinniśmy sobie poradzić dzięki teleportom. Gdy już i to mamy z głowy ruszamy tam z skąd przybył nasz najeźdźca. Krajobraz, który nam się ukarze jest chyba wam już znajomy z kampanii Nerkopolis. Podbijamy niedoszłą stolicę Nerkomantów i zbieramy posiłki, a następnie kierujemy się drogą za bramą do Matki Namtaru [9]. Po drodze czeka nas kilka potyczek z potworami, które strzegą przejścia. Gdy już zejdziemy przed pajęczyną czeka na nas Pajęczy strażnik [1], a za nią Pająk Ashy do pokonania, powodzenia! A i taka ciekawostka dla nieuważnych, widzicie, że komnata Matki Namtaru wygląda jak pająk?



Misja 3 – W gąszczach mroku

"Chaos pachnie siarką, a ciemność - przerażeniem"

 
Powierzchnia: Podziemia:
1. Ur-Kaal 1. Ana
2. Maunga 2. Jaskinia
3. Tipua  
4. Tarawai  
5. Wairepo  
6. Koutu  
7. Agosame  
8. Terajo  

Spis zadań:


- Główne:
  • Ślady w ciemnościach, znajdź jaskinie
- Poboczne:
  • Myśliwy i zwierzyna, znajdź i pokonaj istotę, która cię śledzi
  • Złe wspomnienia, pokonaj ducha Akashy
  • Łza Ashy, zbierz 4 części Księżycowego Dysku
Opis:

W tej misji postaramy się odszukać Niewidoczną Bibliotekę, ale czy nam się to uda? Najpierw trzeba się uporać z orczym plemieniem, które aktywnie będzie działać na rzecz naszego zniknięcia z ich wyspy. Później powinni nas także "ciepło" przywitać tutejsi tubylcy, nagowie. Spotkamy też kilka znajomych twarzy.

 Rozpoczynamy z miastem, w którym stawiamy budynek rekrutacyjny sukubbów lub ulepszamy ratusz [1]. Kiryłowi przekazujemy armię i niech rusza na południe, rozbije armię orków i zajmie pobliski fort, a drugi bohater niech zbiera zasoby po drodze. Kolejnym krokiem jest wyruszenie na zachód gdzie leży orkowe miasto Maunga [2] i je zajmujemy. Następnie zamieniamy je na nasze i obydwa rozbudowujemy. Oczyszczamy okolicę z miejscowych potworów i skarbów. W międzyczasie może nas zaatakować bohater z północnego wschodu, nie będzie on raczej mocno wymagający, ale będzie się pojawiał od czasu do czasu, by nam uprzykrzyć życie i zajmować nam nasze forty. Udajemy się w wyżej wspomnianym kierunku od naszego fortu. Po drodze radzę zostawić w spokoju stajnie i ołtarz zniszczenia. Skorzysta z tego bardziej nasz przeciwnik niż my. Idziemy dalej i zajmujemy fort (na razie go lepiej nie zamieniać, gdyż przeciwnik będzie nam go szybko odbierał i zamieniał na swoje).  Możemy iść dalej na wschód od zajętego fortu i przejąć władzę nad orkowym Tipua [3], które nie powinno stanowić dla nas większego problemu, a da nam spokój od natrętnych orków wychodzących z portalu. Obok miasta znajdziemy kawałek Księżycowego Dysku. Wracamy się do naszego drugiego miasta i schodzimy do podziemi, tam powinien nas zaatakować oddział majarzy, ale nie powinien on stanowić problemu. Idziemy dalej na wschód i zajmujemy orkowe miasto Ana [1] oraz zbieramy jeden z odłamków Księżycowego Dysku. Radzę odpuścić na razie Cyklopów koło naszego trzeciego miasta, bo za nim jest wyjście z podziemi, a tam czeka na nas wrogi bohater z dużą armią. Gdy już uzbieramy jakąś porządniejszą armię lub wypatrzymy, że wrogi bohater ma niski poziom zagrożenia to ruszamy dowolną ścieżką do wcześniej wspomnianego wyjścia z podziemi. Gdy już przejdziemy na drugą stronę pojawi się Katarzyna, która trochę nam pozrzędzi i zniknie. Idąc dalej zaatakuje nas silniejszy oddział majarzy. Za nimi jest Tarawai [4], które zajmujemy. W następnej kolejności idziemy na południe i przy rozwidleniu dróg na zachód, gdzie będzie do zajęcia kolejne miasto, Wairepo [5].
 
 Radzę dać sobie spokój z podziemiami , które napotkamy po drodze, są tam tylko dwie kopalnie kryształów i fort, chyba że z naszymi zasobami nie jest najlepiej to powinniśmy się tam wrócić po zajęciu okolicznej Twierdzy.  No i udajemy się do naszego drugiego miasta, a potem idziemy na zachód. Możliwe, że po drodze zaatakuje nas bohater orków lub nag, także radzę uważać. Najpierw kierujemy się na południe przy rozdrożu i zajmujemy fort. Później się wracamy i idziemy dalej traktem na północny zachód, na którego końcu jest silnie broniony zamek orków Koutu [6]. Dalej przechodzimy przez teleport na zachód od nas i idziemy dalej na zachód by zając Sanktuarium [7]. Jeśli chcemy możemy pominąć zajmowanie tych dwóch miast, ale będą one nam uprzykrzać życie, w okolicach są też dwa kawałki Księżycowego Dysku, jeden na wschód od Koutu, pilnowany przez żywiołaków ziemi (trzeba będzie użyć drugiego teleportu i cofnąć się na południe), a drugi pilnują żywiołaki powietrza przy drodze do Sanktuarium.  Gdy już i tym się zajmiemy, lub zdecydujemy, że nie chcemy marnować swojego czasu to udajemy się do podziemi na bagnach koło Wairepo. Gdy się wydostaniemy z jaskiń i zajmiemy pobliski fort rozmawiamy z Yume. Idąc dalej na wschód i zahaczając o podświetlone miejsce koło trzech skrzynek ze skarbami pojawi się nas prześladowca z pokaźnym oddziałem orków. Możemy zrezygnować z walki z nim, albo zając się nim później. Dalej mamy fort Sanktuarium i ponowną rozmowę z matką Kiryła. Kierujemy się na południe, a potem na zachód, tam czeka na nas Akasha pilnujący Sanktuarium Terajo. Ma dość pokaźną armię, więc radzę zając fort i cofnąć się po posiłki. Gdy już go pokonamy, to ruszamy na zachód i skręcamy na południe. Schodzimy na dół i tam czeka nas zakończenie z prawidłami, ale bez Niewidocznej Biblioteki, której musimy znaleźć w następnej, końcowej misji.



Misja 4 – Małżeństwo Nieba i Piekła

"Smoki mają przewrotne poczucie humoru. Szczęśliwy ten kto nie zrozumie dowcipu"

 
Powierzchnia: Podziemia:
1. Wyjście z podziemi 1. Miejsce startowe
2. Portmeyron 2. Ur-Gorthol i Sara
3. Morska Ostoja 3. Niewidoczna Biblioteka
4. Sorpigal nad Morzem  
5. Cypel  
6. Anastazja i Anton  
7. Reproduktory  
Fioletowe kółka - miejsca gdzie znajdują się żywiołaki ciemności.

Spis zadań:


- Główne:
  • W cieniu światła, pokonaj żywiołaków ciemności (7 oddziałów), wejdź do Bezimiennej Biblioteki, pokonaj strażników Biblioteki
  • Odwet, pokonaj Sarę
- Poboczne:
  • Niebo i Piekło (droga łez), nie przebudowuj żadnych miast i fortów przeciwnika
  • Ostatnie Pożegnanie, podbij Portmeyron, pokonaj Montbarda po raz ostatni
Opis:

Ostatnia misja jest rzeczywiście dziwną i dość nietypową, o czym przekonacie  się w czasie rozgrywki. Trafiamy na wschodnie rubieże Imperium Sokoła, niedaleko Wolnego Miasta Karthal. Miejscowa okolica i zamek zostali zaczarowani przez Bezimiennych, którzy ukryli tutaj Niewidoczną Bibliotekę. Przy okazji będziemy mogli złapać Sarę i pogadać z ognistą Anielicą.

 Przekazujemy Kiryłowi jednostki Xany, zwiedzamy wschodnią i zachodnią ścieżkę, a następnie ruszamy na północ [1]. Rozglądamy się po podziemiach, tradycyjnie czyścimy podziemia i ruszamy dalej na północ. Pod koniec czeka na nas Sara pilnująca Ur-Gorthol, a na lewo jest wyjście z podziemi [2]. Po krótkiej pogawędce z Sarą dostajemy miasto, którego pilnuje i zaczynamy je rozbudowywać.  W trzecim tygodniu ruszamy na powierzchnię i opróżniamy okolicę z zasobów [1]. Tutaj pojawia się dylemat, czy zostawiamy miasta i forty w spokoju, czy je przebudowujemy na własne? Ja grałem na drodze łez, więc dałem sobie spokój z ich przebudową. Jednak jeśli jesteśmy na drodze krwi lub wolimy darować sobie „nagrodę” za misję, to ze spokojem je przebudujcie. Mamy do wyboru trzy ścieżki. Ja najpierw poszedłem wschodnią ścieżką, po drodze atakuje nas bohater Przystani, ale powinniśmy się z nim uporać. Idziemy dalej i zajmujemy fort, jest to jednak mało opłacalna ścieżka, służy tylko odciągnięciu przeciwnika od naszego zamku. Na północy mamy miasto Portmeyron, ale na razie jesteśmy za słabi, w pobliżu powinien kręcić się jeszcze jeden bohater, którego powinniśmy zabić [2]. Jeśli się to nam nie uda uciekamy do naszej bazy. Można też udać się wcześniej na północ od wyjścia z podziemi, tam będziemy mieli tartak i kopalnie rudy, lub udajemy się najlepiej na południe od wyjścia z podziemi, tam czeka na nas bardziej kuszący kąsek w postaci tartaku, kopalni rudy i kryształu oraz miasta. Na mapie są jeszcze trzy miasta (są one nieszkodliwe, bo do nikogo nie należą),  które możemy wykorzystać w celu zwiększenia sobie zasobów i armii Morska Ostoja [3], Sorpigal nad Morzem [4] i Cypel [5]. Dostajemy też misję, by zniszczyć oddziały żywiołaków ciemności, ale tym lepiej się zając gdy już uporamy się z Przystanią.

 Zajęte kopalnie pomogą w rozbudowie miasta. Ze wschodu może najechać nas przeciwnik, ale powinniśmy sobie poradzić z takim zagrożeniem. Im szybciej zajmiemy Portmeyron tym lepiej dla nas. Zbieramy przyrost i jeśli mamy średni poziom zagrożenia u strażników to atakujemy miasto. Jeśli jesteśmy jeszcze za słabi to zwiedzamy okolice a nasz drugi bohater niech nam przyśle posiłki, które wystarczą do pokonania obrońców. Gdy zajmiemy twierdzę mamy spokój i możemy zająć się wcześniej wspomnianą misją z żywiołakami oraz pozwiedzać trochę mapę. Gdy pokonamy już Montbarda, który stoi obok miasta w bezruchu, ruszamy na wschód, tam czekają na nas Anton i Anastazja [6]. Po krótkiej pogawędce zabijamy żywiołaki ciemności stojące za nimi. Jeśli nie był to nasz ostatni to szukamy po mapie innych potworów ciemności. Gdy się z tym uporamy to zbieramy armię i udajemy się do podziemi w centralno-wschodniej części mapy [7].  Później na wschód do teleportu i znajdujemy się w Bibliotece. Można też zrobić taki trik jeśli nie przebudowaliśmy naszych miast, że udajemy się  do podziemi wcześniej jednym z naszych bohaterów (warto kilku dokupić jako tragarzy armii). Gdy dotrze on do wspomnianego wcześniej miejsca będziemy mogli zmienić Przystanie na Inferna i w ten sposób przyspieszyć zbieranie armii. Gdy już tam będziemy musimy pokonać hordy żywiołaków strzegących jej i w ten sposób kończymy kampanie Inferno!

Opracował: Hadrian
Pyzaty
Super przed chwilą zacząłem kampanie inferna i chciałem szukać dobrych poradników a nie tych z gry-online.pl ale widzęże już nie muszę poradnik super jak zawsze Smile
23
Lis
serafek12
dzięki, pewnie skorzystam!
26
Lis




Włącz odtwarzacz
Gryf
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
18.97.x.x
157.157.x.x
94.101.x.x
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 3 gości. (Razem: 3)