Ogólny opis Fortecy w Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia.
"Dla Klanu, dla Krwi"
Barwy: Jaskrawy czerwony i stalowy.
Kult: Arkath, Smok Ognia. Krasnoludy i Żywioł Ognia są dobrymi przyjaciółmi. Ich uwielbienie dla tego żywiołu jest bardzo osobistym rytuałem, którego inne nacje nigdy nie poznały.
Filozofia: "Nigdy nie ustępować i nigdy nie tracić twarzy. Być dumnym z tego kim się jest. Za wszelką cenę bronić swej ojczyzny i honoru. Zawsze bronić serca."
Kraj/Królestwo: Rimheim, Królestwo Pod Górą.
Stolica: Tor Myrdal, Twierdza Huczącego ognia.
Cechy szczególne: Okrutni wojownicy, przedsiębiorczy kowale, wykwalifikowani rzemieślnicy i mistrzowie magicznych run wojennych (wytatuowane ciała, runiczne bronie i pancerze...).
Historia:
Krasnoludy złączyły się z rozproszonych klanów w potężny naród, zdolny do obrony przeciw najeźdźcom. Dzieci Smoka Ognia czciły go w głębokich czeluściach świata, gdzie jedynie magma zaopatrywała ich w słabe światło. Poznawali tam sekrety Żywiołu Ognia i rzemiosła kowalskiego. Inne nacje nie były nawet świadome ich istnienia. Dopiero podczas Wojny Ognia (28-41), kiedy krasnoludzkie zastępy dołączyły do walki przeciwko demonom, zostali oni szerzej poznani. Gdy wojna się skończyła powrócili do swoich domów pod górą. Zamknięci w swych podziemnych twierdzach nie mieli styczności z innymi rasami przez wieki. Sieć tuneli łączyła niemal wszystkie krasnoludzkie miasta. Wszystko się zmieniło, kiedy pierwsze Mroczne Elfy osiedliły się pod granicami ich państwa. Stale powiększające się napięcia i konflikty między obiema nacjami doprowadziły do wybuchu "Wojny pod Górą", w której krasnoludy, prowadzone przez Hathora Deepstridera i Orlandssona, pokonali Mroczne Elfy i przepędzili ich ze swoich terytoriów. Elfickie miasta były zniszczone a granice krasnoludów zabezpieczone. Dziś, krasnoludy wciąż utrzymują czujność. Pilnie strzegą swych granic i nikt nie przechodzi przez ich ziemie niezauważony. Powiększają swoje królestwo ostrożnie i z rozwagą. Nie jest to raczej naród życzliwy. Większość historii Krasnoludów jest nieznana światu. Posiadają rozwlekłe sagi i opowieści dotyczące ich życia, wojen i przygód, ale nie dzielą się nimi ze światem zewnętrznym. Rzeczy które widzieli oraz bitwy, które stoczyli pozostają po dziś dzień mistyczną tajemnicą...
Wewnętrzna organizacja:
Każde krasnoludzkie miasto ma własnego króla, oraz Radę Doradców pochodzacych z najbogatszych i najbardziej uprzemysłowionych rodów. Król Pod Górą jest władcą wszystkich krasnoludów, to on ukierunkowuje politykę państwa i jeżeli zajdzie taka potrzeba, wzywa do wojny. Gdy król umrze, rada wybiera jego następcę.Tunele są wtedy pełne, odbywa się świętowanie, podczas którego należy wyłonić następcę tronu. Poszczególni kandydaci spiskują przeciw sobie, usiłując dyskredytować, lub wykluczać rywali. W społeczeństwie Krasnoludów główne funkcje pełnią mężczyźni. Można spotkać brodate kobiety, jednak tworzą one mniejszość.
Wewnętrzny ustrój opiera się na trzech fundamentach: rodzina, wychowanie i walka. Służą one do wychowywania młodych oraz nawiązywania współpracy i sojuszy między klanami. Więzy te są bardzo delikatne - pojedynczy osobnik może zerwać sojusz który istniał od wieków. Istnieją liczne powiązania jednoczące królestwo - rasa, rodzina, miasto - jednak najważniejszy jest klan. Klany dzielą się na:
- Deepflame - Runiczni Księża, religijni przywódcy;
- Grimsteel - Nieopanowany klan znany ze swojej waleczności;
- Stonefist - Klan odpowiedzialny za przemysł i budujący wielkie podziemne miasta;
- Stronghammer - Rzemieślnicy i kowale, znani twórcy broni;
- Hearthguard - Klan zarządzający i administrujący, powolni i poważni;
- Winterwind - Władcy zwierząt, przebywający na otwartym powietrzu i przyjaźnie nastawieni do innych ras;
Należy rozgraniczyć pojęcie klanu i rodziny. W jednym klanie może znajdować się wiele rodzin. Każdy klan jest dumny ze swej historii i symboli, rozegranych bitew itd. Gdy krasnoludy znajdą się w potrzebie, zawsze mogą polegać na swoim klanie. Podczas gdy miasto mogą tworzyć rodziny pochodzące z różnych klanów, przy istotnych wydarzeniach, np. wybór nowego władcy, krasnoludy zawsze staną za swoim klanem.
Działania wojenne:
Krasnoludzkie oddziały są znane ze swej waleczności, okrucieństwa i żelaznej dyscypliny. Mogą być zebrane w mgnieniu oka, zawsze przybędą na wezwanie. W walce oddziały z różnych miast próbują przewyższać się w ilości zabitych nieprzyjaciół i zdobytych sztandarów. Dla krasnoludów wojna jest grą, w której zdobywa się punkty. Nigdy się nie poddają, walczą do śmierci, nawet kiedy wróg znacząco przewyższa ich liczebnie. Wymarzoną śmiercią dla krasnoluda jest śmierć w walce. Preferują oni walkę pod ziemią, ale często zbierają oddziały także na powierzchni. W tunelach, gdzie wielkie oddziały są mniej użyteczne, budują umocnienia i pułapki. Budowniczy i odkrywcy nowych tuneli są najczęściej pierwszą linią obrony przed siłami ciemności - Mrocznymi Elfami lub nekromantami.
Magia:
Krasnoludy używają run do poskramiania żywiołu ognia i korzystania z jego potężnej siły. Kule ognia, których używają świadczą o ich powiązaniu z Ognistym Smokiem - Arkath'em.
Źródło:
http://mightandmagic.uk.ubi.com/
Przetłumaczył:
Martin
Edycja i korekta tekstu:
Asgaaroth