Kampania Sylwan w Heroes of Might and Magic V
Misja Pierwsza: Uchodźcy
Cele:
- Utrzymaj granice
- Nie przekraczaj granic Imperium
- Findan musi przeżyć
Misję zaczynasz na północnym-wschodzie. Na początek jak najszybciej zajmij po prawej stronie miasta tartak,a następnie okoliczne kopalnie składy i groty. Laboratorium alchemika znajduje się na północnym- wschodzie. Zwiększaj armię Findana i oczyść sobie trakty do garnizonów. Jeden z nich może być pusty, więc donieś tam jednostek i postaraj się zwiększyć siłę garnizonów, aby nie były łatwym celem. Dobrym pomysłem jest patrolowanie Findanem i, jeśli ci się uda, jakimś innym bohaterem garnizony. Zadbaj, aby mieli oni naprawdę silą armię. Obserwuj ruchy wojsk i oczekuj przybycia Lorda Demonów. To on jest w stanie wyrządzić ci największe straty. Pokonanie Lorda Demonów będzie oznaczało zakończenie misji.
Misja Druga: Szmaragdowe smoki
Cele:
- Pozyskaj 20 Szmaragdowych Smoków
- Przejmij miasta Demonów
- Findan musi przeżyć
Misję rozpoczynasz na półwyspie. Standardowo zwiedź okoliczne terany i zajmij kopalnie, zbierz skarby i rozbuduj zamek. Na północy znajduje się zejście do podziemi. Aby rozpocząć poszukiwanie Szmaragdowych Smoków, musisz zająć jedno z miast. Uderz na miasto demonów znajdujące się na północno-wschodnim półwyspie, gdzie dotrzesz łodzią, którą możesz wybudować w swoim zamku. Gdy zajmiesz miasto, uwolnisz uwięzionego Smoka, który przekaże ci informację, że w podziemiach i na powierzchni rozsiane są obeliski, które wskażą ci, gdzie znajdują się smoki. Pozostaje ci teraz tylko przemierzyć mapę, zniszczyć wszystkich na drodze i zebrać smoki. Jest jeszcze misja poboczna, aby zająć miasta Demonów, ale musisz to zrobić zanim Findan będzie miał 20 Smoków, ponieważ jeśli znajdą się one w jego armii, kończy się misja.
Misja Trzecia: Obrona
Cele:
- Odzyskaj Syris Thalla
- Obroń miasto przed atakami wroga
- Uwolnij Talanara i Diarela
- Przygotuj garnizon w Syris Thalla
- Findan musi przeżyć
Misja zaczyna się od ataku na Syris Thalla. Nekromanta Raven nie będzie miał problemów z pokonaniem sił znajdujących się w mieście. Twoim pierwszym zadaniem będzie odbicie miasta w przeciągu kilku tur. Zanim jednak zaatakujesz zamek, znajdź przydatny artefakt na trakcie prowadzącym na wschód. Gdy już odzyskasz miasto i dowiesz się, że wzywa cię Tieru, pojawią się właściwe cele misji. Po pierwsze będziesz musiał odpierać ataki nekromantów, którzy będą cię nachodzić co kilkanaście tur traktem od wschodu, używając Monolitu. Każdy kolejny nekromanta będzie miał silniejszą armię. Po drugie musisz uwolnić z więzienia dwóch twoich uczniów. Jeden znajduje się na powierzchni na południowym zachodzie, drugi jest uwięziony w podziemiach, do których można się dostać zejściem obok wrogiego zamku znajdującego się po wschodniej stronie mapy. Ostatnim celem jest przygotowanie garnizonu. Ma się on składać z 50 Wielkich Druidów, 30 Srebrnych Jednorożców, 10 Zielonych Smoków. Przygotuj armię i popłyń Findanem rzeką na zachód. Wyjdź na ląd obok wrogiego miasta i tu rozpocznij przejmowanie potrzebnych budowli, oraz miasta. Gdy już zajmiesz miasto, ruszaj uwolnić pierwszego herosa. Nie przestawaj rozbudowywać zamku. Po uwolnieniu pierwszego ucznia udaj się do podziemi po drugiego i w międzyczasie zajmij wrogie miasto na wschodzie. Cały czas uważaj na nadciągające siły z Monolitu na wschodzie.Prostym rozwiązaniem byłoby, utworzyć bohatera z silną armią i zablokować przejście do miasta, w ten sposób szybciej powinno ci się udać zebrać odpowiednią armię w zamku.
Misja Czwarta: Archipelag
Cele:
- Znajdź Tieru
- Findan musi przeżyć
Cele poboczne:
- Zbieraj starożytne artefakty
Przed tobą archipelag wysp, które połączone są ze sobą tunelami. Na powierzchni i w podziemiach znajdziesz wiele istot, które zechcą się do ciebie przyłączyć. W tej misji jest ważne dbanie o każdą jednostkę w twojej armii. Skrzynki ze skarbem najlepiej wymieniać na doświadczenie. Kiedy już przedrzesz się przez wyspy i podziemia, dotrzesz do położonego na środku mapy skrawka ziemi. To tu znajduje się Tieru, ale jak się okaże jest w niebezpieczeństwie. Demony dotarły tu wcześniej. Nie uda ci się uratować Tieru. Na twojej drodze stanie Lord Demonów Nebiros, a Biara podąży za jego plecami do twierdzy legendarnego elfa i go zabije. Tieru przemówi do ciebie z zaświatów. Teraz musisz dowiedzieć się, dlaczego Demony zaatakowały Tieru i odzyskać bezcenny zwój. Biara znajduje się na jednej z południowych wysp. Dostaniesz się tam okrętem pozostawionym przez Demony. Tu stoczysz ostateczną bitwę.
Misja Piąta: Wampiryczny Lord
Cele:
- Zniszcz Nikolaja, Wampirycznego Lorda
- Findan musi przeżyć
Misję tę zaczynasz na północnym-wschodzie. Standardowo zajmuj kopalnie, zbieraj surowce złoto i rozbuduj swoje miasta. Przy pomocy Monolitu na północy za Garnizonem przeniesiesz się an południe. Jeśli posiadasz już w miarę silną armię, zacznij tutaj zajmować, co się tylko da. Na zachodnim krańcu tego półwyspu natkniesz się na Upiorne Smoki broniące dwóch cennych artefaktów. Na środku półwyspu znajdziesz Chatkę Jasnowidza. Wejdź tu Findanem, aby otrzymać misję. Jasnowidz chce, abyś przyniósł mu cztery krasnoludzkie artefakty. Nie trudno się domyślić, że znajdują się one w podziemiach. Pamiętaj, że w tej misji musisz mieć silą armię we wszystkich herosach. Czeka cię długie i wyczerpujące przemierzanie podziemi. Zajmij także znajdujące się tam miasto.Gdy już skompletujesz cztery krasnoludzkie artefakty, zanieś je do jasnowidza. Do twojej armii dołączy pięć Feniksów. Tylko przy ich pomocy będziesz w stanie zabić Nikolaja. On i jego towarzysze czekają na ciebie w środkowej i północno-zachodniej części mapy. Teraz tylko pozostaje ścigać Nikolaja, ponieważ będzie się on przemieszczać. W czasie walki nie mogą ci zginąć Feniksy, bo wówczas Findan nie będzie w stanie wypędzić Wampirycznego Lorda Nikolaja.
Spisano z poradnika dołączonego do oryginalnej gry Homm5